11.1. 2014 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Výroba kabin: Představujeme továrna Renault Trucks

 

S příchodem nových modelových řad Renault Trucks Euro 6 došlo k rozšíření výroby v normandské továrně Blainville-sur-Orne.

V těsné blízkosti hrdinného vylodění spojeneckých vojsk ve francouzské Normandii vznikají budky nákladních vozidel Renault Trucks. Do loňského roku sjížděly z výrobní linky v Blainville-sur-Orne vzdálené sedm kilometrů od slavného pobřeží vozidla Midlum a kabiny řidiče pro malé modely Volvo Trucks a DAF LF.

S blížícím se odhalením všech nových modelových řad Renault Trucks ve specifikaci Euro 6 došlo v letech 2010 až 2012 k vybudování nové linky na produkci kabin pro dálkovou řadu Renault Trucks řady T. Na ploše 1,4 hektaru vznikla z investice sedmnácti milionů eur výrobní linka s kapacitou 250 kabin denně. Budka na lince vzniká tři hodiny a my jsme mohli nahlédnout pod pokličku továrny.

Francouzský výrobce se na rozšíření produkce připravil instalací nové lakovny v roce 2009 s 24 roboty na ploše 4,25 ha. V rámci ekologického úsilí se zde ze tří čtvrtin používají vodou ředitelné barvy.

Celková plocha továrny v Blainville-sur-Orne zahrnuje obrovských 120 hektarů s 2100 zaměstnanci. V současnosti v ní probíhá výroba modelu Midlum, nového distribučního vozidla řady D a budek řidiče pro všechny modelové řady Renault Trucks.

Na začátku jsme si mohli prohlédnout automatickou linku na zpracování plechů, ve které pracovalo 150 automatických strojů pro bodové svařování součástí kabin všech velikostí až po dvoumetrové určené k dálkovému provozu. Počet různých bodovaných spojů činí tři tisíce, každý robot tedy musí umět v průměru dvacet různých operací.

Pohled na automatické stroje natáčející se díky množství kloubových spojení do nejrůznějších pozic připomínal oblíbený film Transformers. Kabina je v průměru složena z více než dvou stovek součástí.

Navzdory této technice zaručující větší pevnost než dříve používané lineární svařování byly střechy ke kabinám lepené a posléze šroubované. Ke každé budce byla vytvořena střecha, přičemž pak se obě části samostatně přesunuly do lakovny. Později střecha vyrobená ke konkrétní budce se přichytila lepidlem, které do jedné hodiny vytvrdlo.

Samostatnou kapitolu tvořila instalace čelního skla. Automat nejdříve sklo uchopil, sám dodal potřebné lepidlo a pak pomocí laserového měřiče šestkrát zkontroloval správnou polohu. Nakonec okno silou přitlačil k plechové části budky. Přibližně po deseti sekundách se uvolnily podtlakové uchycovače a stroj se připravoval na další operaci.

Lidská práce se začala uplatňovat až při montáži dveří a vybavení kabiny. Hotové budky kromě řad Midlum a D směřují k 660 km dlouhému transportu do druhé továrny Renault Trucks v Bourg-en-Bresse. Zde dochází k montáži budek na podvozky a dokončení produkce celých vozidel.

Spolupracujeme s TipCars.com
Rohingové se bojí návratu do Barmy. Komisař OSN pro lidská práva mluví o genocidě Rohingové se bojí návratu do Barmy. Komisař OSN pro lidská práva mluví o genocidě

V Barmě podle řady institucí dále trvá vysoké riziko pro…

Válka proti Islámskému státu v Sýrii skončí do konce února, věří Macron Válka proti Islámskému státu v Sýrii skončí do konce února, věří Macron

Válka proti takzvanému Islámskému státu v Sýrii skončí…

Lidé jsou čím dál ochotnější platit za on-line média Lidé jsou čím dál ochotnější platit za on-line média

Nadcházející sezona přinese boom on-line médií, za něž…

Zápisník Jana Vávry: Bitcoin a pojistka rizika? Zápisník Jana Vávry: Bitcoin a pojistka rizika?

Nejrozšířenější kryptoměna dál proniká do zavedeného…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Wards Auto vyhlašuje anketu Motor roku už více než dvacet…

Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

 





 
Avia a její dnešní nákladní automobily. Prohlédněte si je ve velké galerii

Avia a její dnešní nákladní automobily. Prohlédněte si je ve velké galerii

Dnes 08:00

Avia se po ukončení produkce v roce 2013 letos pod vedením nového vlastníka vrátila zpět k výrobě nákladních vozidel a svým zákazníkům nabízí širokou paletu verzí modelové řady D.




Blesk.cz

Další trol v Prostřeno? O drogách v jídle věděli dopředu?!

Další trol v Prostřeno? O drogách v jídle věděli dopředu?!

Prostřeno se tento týden opět setkalo s výraznou osobností, která pořádně rozvířila vody. Pavel Klega (31),…

„Zničila jsem si život!“: Školačka Linda se po roce u ISIS setkala se svou matkou

„Zničila jsem si život!“: Školačka Linda se po roce…

Německá školačka Linda Wenzel ve svých teprve patnácti letech utekla z domova, aby se stala tzv. „nevěstou…

 

iSport.cz

Šampionka Ester Ledecká a zakázané slovo na „o“: V Koreji to bude dobrý!

Šampionka Ester Ledecká a zakázané slovo na „o“: V…

PŘÍMO Z ITÁLIE | Má za sebou parádní začátek zimy. Ester Ledecká se každým úspěšným závodem a každým dnem blíží…

Blažek: Agajev v Boleslavi? Brankáři ze Sovětského svazu nikdy nic nechytali

Blažek: Agajev v Boleslavi? Brankáři ze Sovětského…

Bývalý ligový brankář Jaromír Blažek se po roce a půl vrací do velkého fotbalu. Od nového roku bude trénovat…

 

Reflex.cz

Zemřel malíř Pavel Brázda, předchůdce popartu

Zemřel malíř Pavel Brázda, předchůdce popartu

V neděli ráno ve věku 91 let zemřel malíř Pavel Brázda. Jeden z nejoriginálnější autorů české výtvarné scény 20.…

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním stavu. Kolik malérů se bude muset ještě přihodit, aby se s tím začalo něco dělat?

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním…

Nedávný pád pěší lávky (a čtyři zraněné osoby) u Trojského zámku v Praze po čase opět vyprovokoval debatu nad…