reklama


11.1. 2014 Ladislav Černý

Výroba kabin: Představujeme továrna Renault Trucks

 

S příchodem nových modelových řad Renault Trucks Euro 6 došlo k rozšíření výroby v normandské továrně Blainville-sur-Orne.

V těsné blízkosti hrdinného vylodění spojeneckých vojsk ve francouzské Normandii vznikají budky nákladních vozidel Renault Trucks. Do loňského roku sjížděly z výrobní linky v Blainville-sur-Orne vzdálené sedm kilometrů od slavného pobřeží vozidla Midlum a kabiny řidiče pro malé modely Volvo Trucks a DAF LF.

S blížícím se odhalením všech nových modelových řad Renault Trucks ve specifikaci Euro 6 došlo v letech 2010 až 2012 k vybudování nové linky na produkci kabin pro dálkovou řadu Renault Trucks řady T. Na ploše 1,4 hektaru vznikla z investice sedmnácti milionů eur výrobní linka s kapacitou 250 kabin denně. Budka na lince vzniká tři hodiny a my jsme mohli nahlédnout pod pokličku továrny.

Francouzský výrobce se na rozšíření produkce připravil instalací nové lakovny v roce 2009 s 24 roboty na ploše 4,25 ha. V rámci ekologického úsilí se zde ze tří čtvrtin používají vodou ředitelné barvy.

Celková plocha továrny v Blainville-sur-Orne zahrnuje obrovských 120 hektarů s 2100 zaměstnanci. V současnosti v ní probíhá výroba modelu Midlum, nového distribučního vozidla řady D a budek řidiče pro všechny modelové řady Renault Trucks.

Na začátku jsme si mohli prohlédnout automatickou linku na zpracování plechů, ve které pracovalo 150 automatických strojů pro bodové svařování součástí kabin všech velikostí až po dvoumetrové určené k dálkovému provozu. Počet různých bodovaných spojů činí tři tisíce, každý robot tedy musí umět v průměru dvacet různých operací.

Pohled na automatické stroje natáčející se díky množství kloubových spojení do nejrůznějších pozic připomínal oblíbený film Transformers. Kabina je v průměru složena z více než dvou stovek součástí.

Navzdory této technice zaručující větší pevnost než dříve používané lineární svařování byly střechy ke kabinám lepené a posléze šroubované. Ke každé budce byla vytvořena střecha, přičemž pak se obě části samostatně přesunuly do lakovny. Později střecha vyrobená ke konkrétní budce se přichytila lepidlem, které do jedné hodiny vytvrdlo.

Samostatnou kapitolu tvořila instalace čelního skla. Automat nejdříve sklo uchopil, sám dodal potřebné lepidlo a pak pomocí laserového měřiče šestkrát zkontroloval správnou polohu. Nakonec okno silou přitlačil k plechové části budky. Přibližně po deseti sekundách se uvolnily podtlakové uchycovače a stroj se připravoval na další operaci.

Lidská práce se začala uplatňovat až při montáži dveří a vybavení kabiny. Hotové budky kromě řad Midlum a D směřují k 660 km dlouhému transportu do druhé továrny Renault Trucks v Bourg-en-Bresse. Zde dochází k montáži budek na podvozky a dokončení produkce celých vozidel.

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan chce znovuzavedení trestu smrti a pro sebe větší pravomoci Erdogan chce znovuzavedení trestu smrti a pro sebe větší pravomoci

Pokud znovuzavedení trestu smrti neschválí turecký…

Volkswagen zastropoval platy a odměny nejvyšších manažerů. Chce předejít kritice Volkswagen zastropoval platy a odměny nejvyšších manažerů. Chce předejít kritice

Dozorčí rada německé automobilové skupiny Volkswagen…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila! Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila!

Motorkář ve Velké Británii natočil konflikt mezi…

Kia uvedla Rio na český trh. Prozradila ceny a pak jej nechala posprejovat! Kia uvedla Rio na český trh. Prozradila ceny a pak jej nechala posprejovat!

Kia představila čtvrtou generaci modelu Rio už minulý rok…

 






 
Optický klam: Proč se nám zdá, že se kola při jízdě otáčejí na druhou stranu?

Optický klam: Proč se nám zdá, že se kola při jízdě otáčejí na druhou stranu?

Včera

Někdy to vypadá, jako kdyby se kola automobilu jedoucího určitým směrem otáčela nebo dokonce stála, přestože pohyb vozu je jasně zřetelný. Čím to je?




Blesk.cz

Helena Houdová o svých minulých životech: Byla jsem posvátná kněžka sexuality!

Helena Houdová o svých minulých životech: Byla jsem…

Modelka Helena Houdová (37) se před lety rozvedla se svým zámožným manželem Omarem Amanatem a úplně změnila svůj…

Libye zakázala dospělým do 45 let opustit zemi. Aby se nepřidali k teroristům

Libye zakázala dospělým do 45 let opustit zemi. Aby…

Východní Libye zakázala občanům mezi 18 a 45 lety vycestovat bez povolení úřadů. Řada z těch, kdo zemi opustí,…

 

iSport.cz

Dvougólový střelec Buchtele: Chtěli jsme tři body a máme je

Dvougólový střelec Buchtele: Chtěli jsme tři body a máme je

Nebyl to pro Spartu jednoduchý večer. Pražský celek ale dokázal urvat cennou výhru na ledě Mladé Boleslavi 4:2,…

VIDEO: Liberec s Kometou dostaly nakládačku, Pardubice dál padají

VIDEO: Liberec s Kometou dostaly nakládačku,…

Hokejisté Liberce měli dnes první příležitost obhájit Prezidentský pohár. V rámci kompletního 49. kola bojovali…

 

Reflex.cz

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Ano, Česká republika konečně má protikandidáta k Miloši Zemanovi v nadcházející prezidentské volbě. Je to…

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS mění zažité pořádky a vyzkoušet si ho můžete zdarma

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS…

Stvořili celý nový vesmír, na crowdfoundingové platformě Kickstarter vybrali přes 800 tisíc korun, vymysleli…

 
 
reklama