Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba v kolínském TPCA má letos klesnout na 200.000 aut

David Bureš
Diskuze (10)
Nejvíce automobilů se v kolínském TPCA vyrobilo v roce 2009, od té doby zdejší výroba klesá.

V kolínské automobilce TPCA bude letos vyrobeno podle odhadů jejího vedení 200.000 automobilů. To je meziroční pokles asi o osm procent, loni bylo v tomto společném podniku Toyoty a PSA Peugeot-Citroën vyrobeno 215.000 aut.

Továrna v průmyslové zóně Kolín – Ovčáry vyrábí modely Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1, a to již od roku 2005. Malé vozy sice v průběhu doby prošly dvěma modernizacemi, jejich stáří ale spolu s obecným poklesem prodejů aut v Evropě a větší konkurencí v daném segmentu přispívá k jejich klesajícím prodejům.

Z dat analytické společnosti JATO Dynamics vyplývá, že za tři čtvrtletí roku klesly prodeje Peugeotu 107 meziročně o 22 procent, zatímco C1 a Aygo si shodně proti minulému roku pohoršily o 12 procent.

Rekordním rokem pro TPCA byl rok 2009, kdy z továrny vyjelo 332.489 exemplářů Ayga, 107 a C1. Od té doby výroba v kolínské továrně klesá. Výhled do příštího roku naznačuje, že by výroba mohla být na stejné úrovni jako letos, nebo lehce vyšší. Roční výrobní kapacita závodu činí 340.000 aut.

I přes další pokles produkce v letošním roce počítají PSA a Toyota se zachováním výroby v Kolíně. V příštím květnu 2014 se má konečně začít vyrábět druhá generace kolínských prcků. Prototypy trojice nových miniaut jsou už testovány.

David Bureš
Diskuze (10)
25. 10. 2013 23:33
Je to trochu jinak,
prostě už zanedlouho skončí TPCA daňové prázdniny a další výhody takže už se jen dojíždí bez investic a pak se "vybydlená" továrna opustí a půjde se jinam, pravděpodobně víc na východ. Tady už vydělali maximum co mohli - trojčata jsou extrémně lacině postavená auta a tak měli hodně solidní marže.
U většiny tzv. zahraničních investorů je scénář pokaždé stejný, třeba z Brna si vzpomínám na firmu Flextronics. Těmto firmám je jedno, kde vyrábí, prostě jdou tam, kde se to nejvíc vyplatí, přeloženo, kde nebudou muset platit daně a tak získají zadarmo zásadní konkurenční výhodu a nadprůměrné zisky. Kdo z nás by platil daně, kdyby nemusel?
25. 10. 2013 18:19
Re: Bouda
Tak to je samozřejmě pravda. Prostě trhy pro které jsou tato auta určena a kde se opravdu nejvíc prodávala tolik nekupují, větší auta taky ne. Za rok, rok a půl to zas bude lepší a lepší, podle mne.
25. 10. 2013 14:05
Re: Bouda
Tento vůz jsem měl, měřím 192 cm a že bych se nějak tísnil na předních sedadlech, to si opravdu nepamatuji, naopak...
Ale není to rodinné kombi, toho si jistě bystřejší všimli
25. 10. 2013 12:58
Re: Bouda
Že by velikost a tísnění (prostornost) ?
Avatar - TS141
25. 10. 2013 12:31
re
doufám že nová generace prcků z kolína se povede protože konkurence je veliká. tak jim držím palce