Výroba Lamborghini Asterion LPI 910-4 není v plánu
Pařížský autosalon vloni na podzim byl místem premiéry konceptu Lamborghini Asterion LPI 910-4 s hybridním pohonným systémem, kombinujícím atmosférický vidlicový desetiválec s trojicí elektromotorů.
Krátce po premiéře se objevily první úvahy o jeho možné proměně v sériový model, které souvisely především s dokonale propracovaným designem i konstrukcí, ale prezident automobilky Stephan Winkelmann je ještě v říjnu loňského roku poměrně rezolutně umlčel a uvedl, že Asterion je pouze technologický demonstrátor, ověřující reakce zákazníků Lamborghini na hybrid a mírný posun směrem ke třídě GT.
Koncem loňského roku se ovšem objevily nové spekulace ohledně budoucnosti atraktivního konceptu a britský magazín Autocar, uvedl, že cena produkčního vozu se může pohybovat okolo 350.000 britských liber.
Během první poloviny letošního roku došlo v automobilce Lamborghini k řadě rozhodnutí ohledně dalšího směřování značky a tím nejzásadnějším, které bylo zveřejněno, je oficiální potvrzení sériové produkce SUV. Právě s ním souvisí nejnovější zprávy o osudu konceptu Asterion LPI 910-4.
Nové informace pocházejí opět od britského Autocaru, jemuž Stephan Winkelmann v krátkém rozhovoru potvrdil, že vývoj sériového provedení konceptu z pařížského autosalonu je v současnosti velmi nepravděpodobný. Aktuálně se automobilka hodlá plně soustředit na vývoj a uvedení produkčního SUV.
V budoucnosti ovšem není hybridní Lamborghini zcela vyloučeno. O uvedení sériového modelu, v jehož pohonném systému budou figurovat i elektromotory se totiž mohou postarat stále přísnější emisní předpisy, pak bude italská automobilka schopna nabídnout i vůz, který zvládne čistě na elektřinu ujet až 48 km.