Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba Lamborghini Asterion LPI 910-4 není v plánu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
Lamborghini v současnosti nepočítá s vývojem produkční verze konceptu Asterion LPI 910-4 a soustředí se především na uvedení sériového SUV.

Pařížský autosalon vloni na podzim byl místem premiéry konceptu Lamborghini Asterion LPI 910-4 s hybridním pohonným systémem, kombinujícím atmosférický vidlicový desetiválec s trojicí elektromotorů.

Krátce po premiéře se objevily první úvahy o jeho možné proměně v sériový model, které souvisely především s dokonale propracovaným designem i konstrukcí, ale prezident automobilky Stephan Winkelmann je ještě v říjnu loňského roku poměrně rezolutně umlčel a uvedl, že Asterion je pouze technologický demonstrátor, ověřující reakce zákazníků Lamborghini na hybrid a mírný posun směrem ke třídě GT.

Koncem loňského roku se ovšem objevily nové spekulace ohledně budoucnosti atraktivního konceptu a britský magazín Autocar, uvedl, že cena produkčního vozu se může pohybovat okolo 350.000 britských liber.

Během první poloviny letošního roku došlo v automobilce Lamborghini k řadě rozhodnutí ohledně dalšího směřování značky a tím nejzásadnějším, které bylo zveřejněno, je oficiální potvrzení sériové produkce SUV. Právě s ním souvisí nejnovější zprávy o osudu konceptu Asterion LPI 910-4.

Nové informace pocházejí opět od britského Autocaru, jemuž Stephan Winkelmann v krátkém rozhovoru potvrdil, že vývoj sériového provedení konceptu z pařížského autosalonu je v současnosti velmi nepravděpodobný. Aktuálně se automobilka hodlá plně soustředit na vývoj a uvedení produkčního SUV.

V budoucnosti ovšem není hybridní Lamborghini zcela vyloučeno. O uvedení sériového modelu, v jehož pohonném systému budou figurovat i elektromotory se totiž mohou postarat stále přísnější emisní předpisy, pak bude italská automobilka schopna nabídnout i vůz, který zvládne čistě na elektřinu ujet až 48 km.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
23. 7. 2015 11:46
Re: suv
Na malých autech se hůř vydělává. A tady nejde primárně o počet, musí si držet pěknou marži. Špičkové SUV se dá prodat za 5 milionů, nebo i více. Je rozdíl mezi krokem dolu a krokem stranou.
Avatar - wakantanka
23. 7. 2015 09:44
Re: suv
Na takom malom aute by nezarobili ani desatinu toho čo zarobia na tom SUV či súčasných superšportoch. Takže by ich museli vyrábať na mraky, takže exkluzivita potom nehrozí. Nehovoriac o tom, že načo by bol VW ďalší hatch. Robia ich v Audi, VW, Seate a Škode. Ruku na srdce, kúpil by si si auto veľkosti Golfu za cenu Phaetonu? Možno áno, ale bolo by vás veľmi málo.
Avatar - beibej
22. 7. 2015 22:53
Re: suv
Nojo ale Lambo hatch by si koupili i méně movití zákazníci a těch je mnohem více než pár boháčů toužících po SUV. Ti už automobilku uživit nemusí. ( nezvládli to se supersportama tak proč by suv mělo )
Avatar - flyboyeda
22. 7. 2015 22:48
To je dobře , vůbec se mi nelíbil
:yes:
Avatar - Egi
22. 7. 2015 22:11
Re: suv
Jenže auto velikosti Golfu si movití zákazníci nepřejí....