Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Výroba Lexusu LFA skončila

Japonský supersport Lexus LFA se stal definitivně minulostí, z výrobní linky sjel poslední exemplář s pořadovým číslem 500.
Zpět na článek
Avatar - šmoula nešika
17. 12. 2012 14:46
Já vám nevím, ale...
... už dlouho přemýšlím o tom, jaké má tohle auto uplatnění. Ano, do sbírky pěkné a jednou bude mít fakt pořádnou hodnotu, ale přeci jenom - lambo nebo Ferrari za polovic udělá lepší službu a kdo se nechce odlišovat, koupí Nissan GT-R, který je sice příliš sterilní, nudný a slabý, leč „levný“ a technicky naprosto dokonale propracovaný.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Sonny Crockett
17. 12. 2012 15:01
Re: Já vám nevím, ale...
Ano, do sbírky, to přece jako uplatnění stačí, ne? Tohle není žádná oktávka, tohle je takové karbonové umělecké dílo, jedno z mála aut, které se vyrábí prostě čistě pro potěšení z jeho vlastnictví, o nic víc nejde. Osobně bych do sbírky bral jiná auta, s jiným designem, ale každý máme jiný vkus a naštěstí jsou ještě automobilky, co občas takhle zariskují a dají světu a bohatým lidem nějaqkou lahůdku.
P.S. Na ten roadster jsem zvědavej, na těch pár fotkách zatím vypadá luxusně. :yes:
Avatar - iudex
17. 12. 2012 15:08
Re: Já vám nevím, ale...
V podstate súhlasím: Lexus nemá v športových autách tradíciu ako Porsche, ani image ako Ferrari, LFA nevytvorila okolo seba ani taký hype beštiálneho superšportu ako GT-R, skrátka je to taký stred poľa. To ostatne potvrdzuje i toto video z drag-race 11 superšportov: https://www.youtube.com/watch?…
17. 12. 2012 15:54
Re: Já vám nevím, ale...
Nějaké video nepotvrzuje vůbec nic. Copak byl LFA vyvinut pro drag race? Je to naprosto nesmyslný test, navíc s auty napříč několika kategoriemi. To je video, na které se sice dobře kouká, ale o těch autech neříká vůbec nic. A jestliže Lexus tradici výroby sportovních doposud neměl, tak jeho mateřský koncern Toyota ano, a to dost bohatou. Lexus má z čeho čerpat, nyní už i z tradice vlastní. Postavil tuningovou ikonu IS 300, skvělý IS F, unikátní LFA, a to je jen začátek. Dobře si Lexus vede také v závodech, ať již ve vytrvalostních, kterých se účastní již několik let, nebo třeba v GT, klubových závodech, naposledy i v D1. Že ta auta nemají se sériovými mnoho společného? Ale to platí pro BMW a Mercedes úplně stejnou měrou... LFA je především halo car, a tuto roli splnil naprosto skvěle. Pokud třeba lambo postavilo Aventador, zájem brzy opadl. V případě LFA média oznamovala snad každý dvacátý vyrobený kus, nemluvě o účasti na autosalonech a různých jiných show. Marketing k nezaplacení, i když to bylo pro Toyotu ztrátové auto. LFA dal každopádně světu znát, kam se Lexus bude ubírat a jaké má schopnosti vyrábět vysoce výkonná auta. O tom už snad nikdo nepochybuje. LFA bude plnit stránky časopisů a prostor na internetu ještě dlouhé roky po ukončení výroby. Nikdo nepochybuje o tom, že je LFA naprsoto špičkové auto. Dokonce i J. Clarkson asi před měsícem napsal, že LFA miluje, a jeho by z náklonnosti k Lexusu asi nikdo nepodezíral.
Avatar - iudex
17. 12. 2012 16:15
Re: Já vám nevím, ale...
Ako kvantifikuješ jazdu v superšporte? Pocity sú nemerateľné, takže náhrada je čas na nejakom okruhu či drag-race. Takže superšport má pre automobilku, ktorá sa na ne výhradne nezameriava, predovšetkým Tebou spomínanú funkciu show-caru, ako prezentáciu potenciálu inak civilne zameranej automobilky. To iste LF-A splnilo a image značky určite pomohlo. Ale taký GT-R to isté spravil pre Nissan v desaťnásobne väčšom rozsahu. V tejto kategórii je extrémne ťažké vyniknúť a ak neberieme ohľad na Lexus samotný, LFA samo žiadne hranice neposunulo. Nie je najrýchlejšie, najvýkonnejšie, ani najlacnejšie, skrátka v každom ohľade je niekto lepší. Je to iste premakané auto a famózne zvezenie, ale to je aj GT-R a za zlomok ceny.
17. 12. 2012 17:17
Re: Já vám nevím, ale...
LFA je momentalne po Viper ACR druhym najrychlejsim seriovym autom na Nurburgringu a 2 tyzdne dokonca bolo prve. Takze ano, mas pravdu - najrychlejsie nie je ani na okruhu... ale ma k tomu setsakra blizko :-)
Spominas GT-R... a z hladiska cena/vykon vychadza z tohto duelu ako vitaz GT-R. To ale zdaleka neznamena, ze LFA nie je vyborne auto. Osobne mam pocit, ze snaha vyvojarov dosiahnut vyborne jazdne vlastnosti obrala toto auto o charizmu a v tomto mi pripomina McLaren MP4-12C.
Jedine, co sa mi na LFA nepaci, je cenovka - zda sa mi, ze je to prilis vela na "prvotinu" automobilky... ale opat sa mylim - fakt, ze sa vsetkych 500 aut predalo ako teple rozky to dokazuje :-)
17. 12. 2012 17:31
Re: Já vám nevím, ale...
GT-R nelze srovnávat s LFA. Vždyť je to tlouštík co má o 250kg více. Setrvačné hmoty supersportu prostě neokecáš. Ani ve zrychlení není lepší, ano na stovku díky launch control, ale na 200 už je LFA rychlejší. Ale o tom to auto prostě není. LFA je lehkonohé, CFRP monokok je tuhostně jinde, než ocelová samonosná karoserie. A reakce V10 na sešlápnutí pedálu, jsou mezi atmosférami bezkonkurenční. Žádný foukaný šestiválec. Tyhle vozy prostě nelze srovnávat. Klobouk dolů před GT-R, co za danou cenu nabízí. Ale LFA je jinde. Svez se někdy Ferrari, třeba F430. Hmotnostně a výkonové, je na tom podobně. Abys pochopil, co znamená přenos hmoty v zatáčce, pohon zadních kol a točivý motor, reagující na každé stlačení pedálu plynu. LFA je bezdebat špička, po technické stránce srovnatelné snad jen z Eventador...
Avatar - white label
17. 12. 2012 19:58
Re: Já vám nevím, ale...
No..., osobně také vnímám případnou investici do LFA jako finančně silně "masochistickou"... ;-)
Avatar - N6600
17. 12. 2012 15:33
Re: Já vám nevím, ale...
Priznam sa rovno, ze som majitelom a fanusikom Lexusu a preto sa na to pozeram malinko inak. Nemyslim si, ze by snahou Lexusu bolo byt vykonnejsi nez Ferrari, rychlejsi nez Bugatti atd... Primarne Lexus chcel vytvorit nieco, co tu nebolo. Mozem sa mylit, ale take percento karbonu nema nijaky iny voz. Ani motor V10 s velkostou V8 a vahou V6. A tiez neprizval Yamahu, aby naladili zvuk :-)

Preto ho osobne povazujem za unikat, ktory v istom zmysle nema obdobu.

Inak, nechcem byt hnusny, ale predstava, ze si kupim Ferrari "za polovic" s tym, ze je riziko, ze mi zhori, nie je kto vie co :/

Co sa tyka Roadster verzie - existuje jediny exemplar, ktory je zaroven len ciste pre demo ucely. Bol postaveny len ako proof of concept a Lexus ho ani nikdy neplanoval vyrabat. Jedna sa vacsinou len o tlak medii na Lexus, aby ho vyrabal. Skor verim tomu, ze LFA bude nahradene na vyrobnej linke finalnou verziou modelu LF-LC.
17. 12. 2012 16:07
Re: Já vám nevím, ale...
No mna by asi moc nepotešilo vlastniť niečo tak superšpičkové super raritné čo na okruhu predbehne sériový Viper ACR ešte ku tomu za štvrtinu ceny. >:-[]
Avatar - Choochoo
17. 12. 2012 17:03
Re: Já vám nevím, ale...
co pak takovej Veyron, cas tak nekde okolo 7:40 a cena 2,5mil dolaru ;-) Osklivy a jeste pomaly a nehorazne predrazeny
17. 12. 2012 20:30
Re: Já vám nevím, ale...
A pak se také dočteš, že s Veyronem dokáže být rychlí prakticky kdokoliv (takže i ty), kdežto ultimátky s v podstatě okruhovým setupem jako třeba to ACR musí někdo umět krotit a zkoušet to prakticky jen na tom okruhu.
LFA ? Dle toho co je dostupné řidičsky asi jedno z nejlepších aut, co lze pořídit. Pak je jen otázka jak řidičsky a kdo by měl být ten řidič, aby bylo zábavné. Nebo jinak. Vyježdění novináři sice dovedou posoudit i tato auta +- na hraně, ale pro mne osobně to není (zatím >:D ) měřítko a určující.
17. 12. 2012 17:04
Re: Já vám nevím, ale...
mna by naopak velmi potesilo vlastnit aj LFA - kedze auto, ktore Viper ACR na okruhu predbehne uz mam :-)
Avatar - N6600
17. 12. 2012 21:37
Re: Já vám nevím, ale...
Neber si to prosim osobne, ale ja si auto nekupujem kvoli egu. Keby som mal LFA, kludne by ma mohla predbehnut aj Skoda Octavia v TDI. Bolo by mi to vazne jedno :-)
Avatar - Ham.
17. 12. 2012 17:01
Re: Já vám nevím, ale...
Nevím jaké je procento karbonu u LFA, ale extrémně vysoké asi moc ne. LFA je těžší než supersporty vyrobené konvenčními metodami. Např. Gallardo také s desetiválcem má o metrák nižší hmotnost, 458 téměř o dva metráky nižší hmotnost. To by ten karbon museli vyztužovat litinou.
Avatar - N6600
17. 12. 2012 21:39
Re: Já vám nevím, ale...
Dle [odkaz] je to 65%.
17. 12. 2012 16:07
Re: Já vám nevím, ale...
Docela dost lidi se shoduje v tom, ze sila lfa v tech parametrech ktery se nedaji popsat. Udajne jako celek je to uplne neco jinyho nez ostatni. Zajimave to popsal treba Clarkson aktualne na topgear.com. Navic ten zvuk!
Avatar - beibej
17. 12. 2012 16:38
Re: Já vám nevím, ale...
ten zvuk je určitě to nej z celýho auta. :yes:
ale ta cena? v téhle třídě je image víc než výkon ( viz GTR ) a tady lexus dost přestřelil. :no:
17. 12. 2012 18:14
Re: Já vám nevím, ale...
Vzhledem k tomu, že jsou v podstatě všechny co plánovali prodaný, tak asi ne.... :-)