Vánoce nebyly ve východofrancouzské automobilce PSA časem klidu a pohody. Ve čtvrtek 20.12.2007 tam vyrobili poslední vůz předchozí generace a v následujících dnech pak proběhla přestavba výrobní linky na nový model.
S lítostí musím konstatovat, že toto není Citroen. Koukám na to auto ze všech stran a krom znaku na kapotě ho prostě nevidím.
Přední světla a nárazník kulatý jako Audi. Boční profil malinko připomíná MB, okénko za zadními dveřmi svou dolní hranou je Mondeo. To co provedli v zadní partii je snad krádež. Kombinace světel kopírujících Audi a víka kufru z BMW 7 je naprosto jasná. Záď kombi není na tom o nic lépe. Nebýt protažených světel vpřed a la Laguna, tak bych snad řekl, že jde novou Audi.
Když se podívám na interiér, tak nebýt volantu, nic zajímavého Citroen nenamíchal. Snad jen ty sedadla vypadají Citroenovsky futuristicky. Snad se na nich bude dobře sedět a budou pevná, protože jestli zůstano měkká, tak opora zad bude bídná. A to mě bolí. Nevím jak Vás...
Jistě podotknete, že auto vychází z jiných, takže se podobá na své soukmenovce, ale taky by si mělo zanechat image své značky. Když se řekne Citroen, tak si představím sedan DS, ve své době rarita, roztomilou 2CV a i povedenou C3, nebo BX, toho každý od prvního pohledu přiřadil Citroenu.
U jiných značek bych to omluvil, ale když si kupuju Citroen, tak proto, že chci Citroen, ne nějakou směsku německých značek. A o tom jim šlo. Přeji Citroenu propadák s tímhle autem. Nemluvě o slovech ředitele továrny, že budou držet krok s německou konkurencí. Takové prohlášení neřekne Francouz, tan by jen řekl, že nyní ty němce převálcujeme zcela. Budou válcovat němce německým autem :-( Bone voyage
Toto je ten pravý Citroen!Super design,akorát francouzi zapracovali na kvalitě interieru,tohodle se vyrobí minimálně jednou tolik co bývalé C5. Bravo Citroen!!!
O svou Lagunku se nebojím, protože se skončila vyrábět a o trojku bohužel nebudu mít zájem, šel bych spíš do Mondea, nebo Mazdy 6... to jen pro Ty, kteří si myslí, že nick Ronault znamená posedlý Renaultem ;-)
mel by ses nad sebou zamyslet ;-) na skoro kazdem aute najdes neco "okopirovane" ze to je proste podobne at uz jenom svetlo,maska nebo kapota navic ....Přeji Citroenu propadák... ;-\ asi mas strach o lagunu ze? >:D mi se ta nova C5 libi a to hodne.. hlavne v kombiku ..i ta stara se mi libila ale ta nova je takova proste jina :yes:
keby tam nebol znak Citroenu tak by som asi nevedel identifikovat a o kt znacku sa jedna.takze svojim sposobom suhlasim s prvym prispevkom. ALE inak je to nadherne. C5 bude paradna!!! :yes:
Nevím,podle čeho porovnáváš rozdíl mezi něm.auty a Citroenem v minulosti ale nová C5 je opět tam kde má být.V poslední době,kdy je trendem(v tomto segmentu)vypadat co nejvíce agresivně a budit (falešný)dojem ,že usedáš do málem sportovního vozu je směšný,protože tuto vizáž umí mnoho a mnoho let dobře pouze BMW ať Audi,Ford,Mazda či Lex dělají co můžou.A právě proto působí nová C5 jako pohlazení,žádné zbytečné experimenty,uhlazené tvary,jemné přechody z hran do oblouků,to je to co Citroëna řadí tam kam vždy patřil.Jeho design říká poskytnu ti pohodlné a pohodové svezení a navíc jsem velmi pohledný.
Citroen byl vždy experimentální značka co se designu týče. Pokud ho řadíš jinam, tak pak bych rád věděl, co jestli BX a DC byly typicky uhlazená auta ve své době. A i Xantia je hranatá, zatímco stejně staré Passaty jsou oblé, 406 taky, Laguna taky... zase dělal něco originálního, za čež jsem si ho vážil...
Francouzske vozy nemusim, zvlaste ty od firmy rendlik a syn. Kvalitou a promyslenosti kazdeho detailu sice na nemecke vozy nedosahnou, at uz si pan reditel deklaruje co chce. To, ze vubec hovori o tom, ze chce nekdy dosahnout nemecke kvality, je samo o sobe nejmarkantnejsi znamka slabosti francouzske vyroby.
Nicmene, novy Citroen je opravdu pekny, jeho design (zejmena verze variant) se velice povedl, snad jen ta zadni svetla jsou protazena az to taha za oci. Ted jeste uvest na trhu verzi 4motion. Ale na to ty kuci francouzsky nemaj, ze jo ;-\
Ano,ano, správně kolego...
BX 4 x 4 sjížděla z výrobní linky podstatně dříve, než si němci vybrečeli své "4motion",o kvalitě raději také nepiš,např 3-5letá C5 je dle německé TUV podstatně spolehlivější než Pašík.Někde si o tom všem raději přečti, než se tu pustíš do urážek........
toto praveže je citroen z každého uhla.Je vidieť,že dizajnery zistili,že najlepšie je dostať dizajnovo citroen tam kde bol dlhe roky,medzi elitu.stači sa pozriet na staršie modeli ,ktore svojim ztvárnením predbehli dobu...nemyslim tym berlingo či xsaru,treba zaloviť dalej...CX,XM,BX...Som rad tomu,že C4ka začala novú éru a Piccaso či grand verzia toto len potvrdzuju...C5 je čerešnička na torte...krasne auto :yes:
P.S: len na zaver,system fukárou na palubnej doske sa vyrába na slovensku a tiež tam maju aj palubnu dosku,musim uznať,že je spracovana velmi kvalitne.
Dlouhé roky byl Citroen svůj, co právě ukazuje ta BX, CX, XM, kdy všichni byli kulatí, jen on hranatý. Takže jaksi není jasné, proč najednou ten odklon k stylu a la "jako všichni ostatní"
ono je všetko relativne dnes sa na seba podobaju všetky auta,je ťažke odlíšiť sa ,moj nazor je,že Citroenu sa to s nvou C5tkou podarilo,sice niektore detaili sa možno ponášaju na už vyrábané modeli,ale taky problem ma snad každa značka...citroen začal upadať začiatkom 90rokou akymsi prvym naznakom lepších zajtrajškou bola C3 neskôr C2,ktore s vydarene ,C5 prvej generacie potvrdila,že Citroen znova hlada svoju niekdajšiu slávu.C4ka definitivne nastolila novu eru,už nebudu robiť klasicke auta,ale opať do istej miery futuristicke ako kedysi.a myslim,že tento dizajn je spravna cesta pre další vývoj Citroenu.
Naprosto souhlasím. Je to vykradené BMW a Audi. Celek nevypadá vůbec špatně, ale originalita nám tu nějak schází. Po designové stránce bych dal přednost Mazdě 6 a asi i Fordu Mondeo.
tak a ted mi povezte jak to dopravdy je. Kdyz se objevila Fabia II, vsichni rikali ze to nemuze byt okoukane od Swiftu, i pres to ze Swift v dobe uvedeni FII se v CR bezne prohanel. Ted se sotva zacalo prodavat nove Mondeo ci Laguna a je to jednoznacne obslehnute. To jako ze zrovna frantici se svejma permanentnima siestama a kafickama dokazou to auto zapracovat v rekordne kratkem case???
Tak jinak. Zřejmě jsem si nezvolil ten správný nick, který vyhází z mého křestního jména a auta, které mám doma. V reakci jsem nikde srovnání s Lagunou nepoužil to abych se vyvaroval toho, že někdo poví, že ji nadržuji. Taky jsem neřekl, že je Laguna pěkné auto. První fotky se mi líbily, jak se to u nás začlo prodávat, tak jsem se zastavil v showroomu Renaultu a byl jsem zklamán. Interiér fajn, ale zevnějšek... čekal jsem víc po opravdu podařených předešlých dvou generacích a to nikdo neupře, Laguna I je stále pěkné auto, hlavně proti stejně staré konkurenci.
Opakovaně mne napadá,co vede českého človíčka(Přeji Citroenu propadák s tímhle autem.)k tomu,aby někomu přál neúspěch? Že by vlastní neschopnost a velká "malost"....??? :-!
Citroën.. Byl, je a bude vždy poněkud výstřední a přesto nesmírně tradicionalistická značka. Už jen to Ë ve jméně mě ëlektrizuje. V historii Citroënu bývaly doby, kdy se hledal a nacházel v tom nejlepším smyslu slova a bývaly také doby, kdy byl zahalen maskou letargie s pouhým zbytkem odkazu minulosti. Ty doby jsou pryč a od nástupu C4 se kormidlo začalo stáčet tím správným směrem. C4 Picasso je ve svém segmentu nejen nezaměnitelné, ale také na jeho samém vrcholu v prodejích.. ostatně každý pátý vůz kategorie MPV prodaný v Evropě má na zádi to "Ë" :yes: Nová C5 je logickým završením čtyřleté evoluce a je opravdu neuvěřitelné, jak veliký rozdíl mezi dvěma generacemi vozidel může být. Nemluvím jen o nějakém virtuálním dojmu z fotografií.. seděl jsem v ní, nasával vůni kůže, nechal si záda masírovat sedačkou s masážním členem, dotýkal se volantu potaženém prvotřídní perforovanou kůží, s vytřeštěnýma očima zíral na rozměr pneumatik 245/18 a nevěřícně osahával materiály uvnitř.. Jedna už je dokonce u nás... tiše a potají.. bude se homologovat ;-) Citroën se zase našel a spolu s výrazem a charakterem našel také sebedůvěru. Plkáčům přejícím "propadák" nelze než vzkázat, aby se v příštích letech raději vyhýbali silnicím.. mohli by být velice zklamaní :-! Bon voyage "Ë" :yes:
Tak bude jinde, ale určitě na klávesnici je. Před Enterem, nad Enterem... Co klávesnice, to originál. Jinak taky funguje klávesová zkratka AltGr+rovnítko.
Naštěstí má.. Je to taková velice zajímavá věc.. Tipnu si, že se časem toto řešení začne objevovat i jinde.. Citroën má schopnost vidět "za roh".. No, vlastně i doslova - viz natáčecí světlomety, s těmi přišel také jako první, stejně jako s motorem vpředu a předním náhonem.. ;-):yes:
Takže redaktoři v něm ještě pořádně neseděli, ale Ty už ano? Co jsi? Dovozce? Pracuješ v Citroenu? 18 pneu sériově silně pochybuju. Fotky jsou fajn, ale reál bude jiný, pěkně to osekají tak, aby na tom neprodělali....
Ty "osmnáctky" samozřejmě nejsou sériovým rozměrem, ten začíná tuším na šestnáctkách v první motorizaci přes standardních 17/225 u většiny až k "šestiválcovým" osmnáctkám. Pochybuj si dle libosti.. PS: nejen redaktoři mají možnost podívat se na zoubek autům, která ještě nejsou ani pořádně homologována :-) Když mi to vyjde, tak se dokonce i svezu výrazně dříve, než ostatní.. Jó, to bude bašta :-!
Hezké, hezké...ALE, kdo teda má tu možnost v ČR sedět v nové C5? A homologace, pokud se nepletu, se ani dělat nebude, protože když výrobek dostane homologaci od EU, tak nemusí dělat hologaci v ČR. Takže kde a z jaké funkce jsi Ty seděl v C5? Nebo ses ráno probudil a ruka v nočníku? >:D
Je mi srdečně jedno, jestli mi věříš, nebo ne, nemusím ti říkat, co dělám a ani nebudu ;-) Hlášky o nočnících pasují diskutéry do nedůstojných rolí, příště se jich zdrž. PS: Bylo to ve Francii :-)
Docela tu situaci, kdy jsi seděl v C5 měníš, nemyslíš? Prvně jsi prohlašoval, že první kousky jsou už v ČR, teď, že jsi v tom seděl ve Francii. První snímky vozu zde byly koncem září, oficiální přdstavení v polovině října. Pak jsme měli jen fotky a auto v pohybu na videu. Píše se to lehce, tohle jsem řídil, v tomhle jsem seděl, tohle mám doma. Proto ta skepse...
Vysvětli mi, prosím, co jsi myslel tím slovem "měníš". Napsal jsem, že jedna už je u nás (množné číslo by znělo třeba: "několik už jich je u nás".. ale to jsem nenapsal) a dále, že jsem v C5 seděl, načež jsem upřesnil, že to bylo ve Francii. Mám prostě v případě koncernu PSA jisté možnosti. Zbytek je jen tvá konstrukce. Zatím jsem neměl možnost C5 řídit, ale to také přijde. Tvá skepse je mi volná jako starý svetr, Ronaulte.. ;-)
Ja sem v te nove C5 Sedel uz taky. Otec pritlkyne meho spoluzaka (FR) je financnim reditelem u citroenu. A domluvila mi ze se na tuhle C5 muzu prijet podivat primo do Rennes. Vzkaz pro vsechny nevericny, pri prvim pohledu vas tohle auto prekvapi a dostane. Trosku mi vysvetlili pokrok v oblasti interieru /hlavne materialy/. A hlavne, ukazali jakym zpusobem je auto odhlucnene, (2 - 3 nasobne tesneni dveri, Vrstvena okna,a dokonce vnejsi kryty v podbehach jsou udelane z takove smesi plastu a textilu) jizda (sice ne za volantem) ale i tak byla neuveritelna. Ticho, ticho, ticho.... A celkove.... V interieru je na prvni pohled videt kvalita a originalita. V exterieru je to taky originalita a nadcasovost... Pokud neverite! Pockejte si na uvedeni v cr,a svezte se sni(ne ze ji jenom uvidite z okynka te vasi Vochcavky, Prasatu, Mondera aj.) PS: citroen sem nikdy nemusel, tohle auto ale opravdu prekona vase predstavi!!!!!!
Toto je konečne prvý citroen, o ktorom môžem napísať, že sa mi páči...interiér aj exteriér na mňa zapôsobil, som zvedavý ako si zlepší image ohľadom kvality a spoľahlivosti. naozaj nová C5 je podľa mňa kus auta..a keď sme už pri porovnaní s Lagunou...tá sa mi vôbec nepáči, mja voľba by z týchto dvoch áut bola jasná...C5
Y.Falloueye o tom,že nová C5 bude dosahovat kvality německých vozů znamenají jediné:etalonem kvality stále zůstávají němci... :-) Jenže je tady velké "ALE":hodně řidičům chybí na německé vozy potřebné finance.Takže si počkáme až tento krasavec vyjede na naše cesty a pak budeme hodnotit.Ne vzhled,protože ten se určitě povedl a C5 bude příjemným oživením na cestách.Budeme hodnotit jak se Citroen vypořádal s tradiční slabinou francouzů jako je špatné řazení,nespolehlivá elektronika,spolehlivost...pokud toto Citroen v C5 vychytá pak můžeme slova ředitele brát vážně.
němci pro mě už dávno nejsou etalonem kvality (možná ve srovnání s francouzi), ale nová C5 je nejhezčí auto od Citroënu asi také proto že se vzhledově přiblížila k ostatním vozům třídy.
Vlastním předchůdce C5 Xantii od novoty, ale že by měla špatné řazení, nebo že by byla nespolehlivá se teda nedá říct ani omylem. Možná je to vyjímka, ale osobně bych za jinou značku neměnil. Koneckonců, stačí si najít na netu hodnocení aut, co do spolehlivosti. Myslím, že to vypovídá o kvalitách těchto aut dost.
takovou avantgardní značkou - je to francouz, který nepostrádá šarm a hebkou náruč pro ježdění.... Ano byl poruchovější - ano není to dravec ano ano.... Ale je to citroen... Sice teď jezdím subaru, které mi teď vyhovuje lépe, ale dlouho jsem jezdil Xantii a to ročník 1993 TD 66 kW. A nedám na tuhle značku dopustit - jo zazlobila mne hydraulika - noční můra, když řidič najde pod autem "loužičku", ale jinak mne nikdy nenechal tzv. ve "štychu" a není pohodlnější auto..... nepočítejme vzduchové vychytávky ;-)
No tak sem si to auto na obrazcích pořádně prohlídl. A... musím říct, že dle mého soudu ten první příspěvek až na to, že "nepřeje" Citroenu úspěch, není podle mě tak úplně mimo. Tohle auto mi opravdu přijde tak... jak bych si představoval Audi, kdyby se Němci víc odvázali a chtěli konečně udělat hezké auto s invencí... s tím, že by to krapet přeplácli... To auto je hezké.. a to že je hezké... mi přijde u tohohle auta prvoplánovité... Viz. ty sedačky...ty jsou už podle mě co sem na to tak koukal slušně přeplácané (alá křesla Amerik ze 70. let)... Takže auto to bude hezké..., vybavené, bezpečné, ale principielně nejspíš nepojízdné (to neberte, že jsem škarohlíd, ale u Citroenu a zejména u minulé C5 tomu tak bylo a stále ještě bývá). Nicméně se mi to auto líbí... nejde říct že ne. Je hezčí než Laguna.
Souhlas s Wolffem k prvnímu příspěvku. Nesouhlas ke konci jeho příspěvku a nesouhlas s prvním příspěvkem ohledně neúspěchu Citroenu. Nechť je C5 II trhákem. Ale nebude. Věřím, že bude míti větší úspěch v Neměcku, jak doma, což koresponduje s předřečníkem.
U nové C5, stejně jako třeba u nového Mondea, ale i Passata je jasně vidět problém hmoty, která válcuje celkový vzhled, křivky,rozměry. Nutno dodat, že C5 však vychází nejlépe.
Ovšem Laguna III jasně dominuje nad všemi atletičností, nenucenou elegancí, částečně rozporuplnou extravagancí, nicméně šlechetností, vyváženými tvary, linkami a hlavně-nadčasovostí svým designem. Vzhledem k tomu, že patří její rozvor k tomu nej ve své třídě, že její priorita není velikost kufru ale komfort cestování, výkon, bezpečnost jak aktivní tak pasivní,praktičnost,dílenské zpracování,použité materiály, vychází mi jako vítěz ve střední. Takhle si pohrát hmotově je umění. Pamatujte. Dejme jim 2-3 roky a pak si povíme, které auto se vám víc okoukalo.
Tak tady si dovolím jednu malou vsuvku.. Sedačky v nové C5 jsou jedním slovem "BOŽÍ" :-) Soudný člověk by po přesednutí z původního plyšáku ve staré C5 ani nevěřil vlastnímu... pozadí ;-)
Nejen, že mají optimální tuhost (gaučovej měkejš se nekoná...), navíc jsou i výborně tvarované a za příplatek bude horní část opěráku samostatně polohovatelná.. Dokonale zmizel neduh "volných ramen".. Opěrák i sedák plní svou funkci bez chybičky. Vzhledem k podezřele funkční perforaci u jednoho koženého čalounění bych se byl býval vsadil, že byla sedačka odvětrávaná, ale to je jen a jen můj dojem.
A k podvozku.. Zadní pětiprvek, předimenzovaná přední náprava s oddělenou těhlicí, rozvor přes 2,8 m, o 9 cm širší, než předchozí model a o 3 cm níž... To je jen několik málo informací, které každému, kdo se aspoň trochu vyzná leccos napoví.. ;-) C5 bude mít perfektní jízdní vlastnosti :yes:
Me preference jsou dlouhodobe jasne...premiovky a z nich pak zejmena D3-"Holy Trinity", tedy Audi,BMW,MB...ALE tenhleten Citroën C5 se mi opravdu libi, jak v ext. tak int. ten snad jeste vic, sedan i kombi, opravdu designove libive, ale ne povrchni. Tohle bude i za tri roky na silnici vypadat skvele. :yes: Kvalita francouzu je obecne zpochybnovana (sam jsem zadneho nevlastnil), s novou generaci napechovanou dalsi elektronikou by se to nemuselo jen zlepsit... :-| Uvidime, ale jako pracovni vuz bych si ho dokazal predstavit (mozna) :-)
Citroen už dlouho vyrábí auto v této třídě s hydraulikou a pravý citroenář si ty auta kupuje hlavně kvuli tomuhle a jestli bude hydraulika jen ve výbavě exclusive tak si myslim že Citroen přijde o spousty svích dlouholetých zákazníků. Já osobně jsem si koupil současnou 5adu C5 hlavně kvuli hydroulice a jsem naprosto spokojen ale při nákupu dalšího auta budu chtít Citroen s hydraulikou a když nebude žádný dostupný s hydraulikou tak nemam potřebu si jej kupovat.
konečněauto, které se nestratí v záplavě novinek ve svém segmentu. vypadá senzačně jak exterier tak interier. myslím že Francouzi se postarají i o slušnou výbavu a spolehlivost. :yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes:
Je vidět, že češi se furt více řídí drby než realitou. Měl jsem 3 citroeny XM,Xantiu a C5. Kromě XM, která mě opravdu potrápila, ale jen díky tomu, že si asi od předchozích majitelů užila, jsem byl vždy s citroenem spokojen, "nikdy" ani u XM jsem neměl problém s hydraulikou. Takže poprosím včechny kecaly co dají na kecy typu,"jedna bába povídala" aby si nejdřív věci vyzkoušeli osobně a pak můžou nadávat.
PS: když jsem měl XM, ještě jsem autům moc nerozuměl a vždycky jsem na ni v servisu nadával, ale byl tam maník, který říkal, že je to ůplně jedno, že se serou všechny auta stejně a já jsem mu nevěřil, ale těď už mu veřím. Sere se všechno, včetně těch nejprestižnějších značek.
jednou mi loužičku udělal - bylo to u toho centrálního válce - oprava mne vyšla na 30 korun ;-) - je to tam kov na kov a propouštělo to - tak jsem si nechal vysoustružit malou vložku a pohoda - když jsem Xantii prodával měla najeto 215tis - za celou tu dobu - tohle plus jeden vstřik - výměna.... rozhodně méně poruchové než další super.... značky :yes:
Myslel jsem, že novou mazdu6 jen tak něco v designu nedožene, ale musim smeknout před tímhle super dílem. Nad citronem bych v životě neuvažoval, pokud bych si měl pořídit auto, ale tenhle kousek svým designem určitě chytí. Otazkou už zustává jenom kvalita zpracování a svezení, ale to v dnešní době nemuže být jinak než na velmi dobré úrovni. SUPER :yes:
Prečo tu pre Boha niektorí jedinci porovnávajú design Francúzskych a Talianskych áut s Nemcami?!!! Žiadna a to slovo zdôrazňujem, žiadna Nemecká automobilka nikdy nemala a nemá v tomto smere na akúkoľvek konkurenciu. Nedorobky ako aktuálny Passat, prípadne BMW X3, o Škode Fabia ani nehovorím sú len ukážkou bezmocnosti Nemeckej produkcie, chudobnej na špičkových designérov. Je pekné, že sa tento problém snažia zachraňovať kvalitou a spoľahlivosťou, ale o čo sú v tomto horšie „mimonemecké“ značky? Spoľahlivosť nemeckých áut je trápne a už dlhú dobu vysoko neaktuálne klišé. V roku 2008 už neexistujú zlé, alebo horšie značky, ale zlé, alebo horšie kusy. Situácia sa podľa oficiálnych štatistík dokonca dostala tak ďaleko, že ak chcete skutočne spoľahlivé auto, kupujte Kórejca, prípadne Japoncov a svete div sa, Talianov, ktorí boli pred desiatimi rokmi v kvalite na tom veľmi zle. Dnes sú vo vysoko štandarde, o ich neskutočnom designe (Alfa Romeo, nové modely Fiat) ani nehovorím. Prečo sú servisy plné Golfov, Passatov a BMW? A posledná vec, návšteva servisu s identickou súčiastkou u Citroena Vás stojí x peňazí, ale u WV je to 3x.
takže klišé....iste klišé je už aj tá povestná spolahlivosť japonských aut...myslim,že nemecka auta všeobecne mju dobry dizajn a nenajde sa vyslovene škarede auto.všetko je to otazne myslim,že všetky značky su na tom rovnako ,všetky auta sa kazia keby to nebolo tak tak servisi japonskych značiek skrachuju do roka,ale nieje tomu tak...štatistiky,štatistiky to je zbytočna debata jedny udavaju to druhe to pravda je niekde uprostred
Dizajnove linie vyrazne inspirovane Lexusom, Fordom ci Mazdou dokazuju, ze Citroen svojimi predchadzajucimi oblymi modelmi neurobil spravny krok. Kedysi leader na poli dizajnu sleduje trendy, co je pochopitelne, kedze vzhladom na svoju velkost uz nedokaze trendy urcovat. Ano, obcas prichadza s inovativnymi rieseniami, lenze, opat, vzhladom na svoju velkost a obmedzenost zdrojov, nemoze dostatocne testovat a, ludovo povedane, vychytat vsetky muchy. Vysledkom je skutocnost, ze auta koncernu PSA patria medzi najnespolahlivejsie na trhu, najma co sa tyka elektroniky. Nedokazu drzat krok ani s nemeckymi automobilkami, o japonskych ani nehovoriac.
Len pre zaujimavost by som si pozrel clanok a tabulku o spolahlivosti a poruchovosti znaciek....su tam teda urcite iny favoriti na poprednych miestach...ete by ma zaujimalo v com sa vozis ty???
podívej se na statistiky poruchovosti ADAC , od r. 2004 se situace dost mění, Toyota padá dolů , např. Renault se dostal do špičky. Málo lidí si tady dá tu práci najít si statistiky a pořád mele to samé , a to včetně těch co tydy píší zasvěcené články.
No, asi pred troma rokmi mali v Top Gear tabulku najspolahlivejsich aut.... prvy bol ford... to vzbudilo reakcie typu... OK, s prizmurenym okom. Druha bola Mazda. Vseobecny suhlas. Treti bol Fiat. Uprimny smiech.
Ide o metodologiu vyskumu. Ak sa spytas cloveka, ci je spokojny so spolahlivostou auta, a odpovie ti, ze ano, tak to moze znamenat, ze cakal, ze sa mu jeho Citroen pokazi za prvy rok 20x a pokazil sa len 10x, takze vyrazne predcil jeho ocakavania v spolahlivosti....
Tož ano, u Citroenu se nechali inspirovat - tu tím, tady tímto, tudy oním. Mohl z toho vzniknout dort alá "kočička s pejskem", ale ono to bůhvíproč funguje - aneb C5ka je hezká. Exteriéry mi spolu ladí, jak sedan tak i kombi. Interiér vypadá francouzsky elegantně výborně. Suma sumárum :yes::yes: Ona obecně celková současná výrobní řada Citroenu je z celé "frantíkovské" produkce jaksi nejlepší. Tož tak.
Fotky jsou pěkné.Ač nejsem úplně fanda do Citroënu,musím se přiznat,že nová C5 je opět Citroënem.Na revoluční DS to sice nemá,ale je vidět,že se Citroën vrací ke své chloubě - skvělému designu.Už C6 vypadá jako Citroën,C5 pak působí ještě o něco lépe,především pak v interiéru.I přes to,bych uvítal ještě větší odvahu.Kdysi býval Citroën králem,od 90tých let se propadá a válcují ho i takové automobilky jako jsou Ford,Renault a třeba i Mazda.Doufám,že v tomto trendu bude pokračovat a někdy v blízké budoucnosti vyprodukuje automobil,který se bude podobně kultovní jako již zmiňovaný DS.
pár posledných rokov bol mal v koncerne PSA v dizajne navrch peugeot. Od príchodu C3/C4 sa situácia rapídne zmenila a čo nový model citroen, to dizajnérska lahôdka. Sa mi zdá, že peugeot zaspal na vavrínoch a citroen spravil neuveriteľný pokrok. Už je opäť na špičke dizajnu a hlavne túto novú C5 by som bral bez zaváhania ;-)
Vzdy sa super pobavim na vasich kecoch o kvalitach tej ktorej znacky. Pracujem ako manager of kvality pre VW a Peugeot. Vsetci ludia z automob. priem. ktory sa podielaju na vyrobe aut z hladiska kvality sa vzdy dobre pobavia tzv. testoch kvality. Neexsituje a to opakujem neexsistuje naozaj seriozny vyskum na spolahlivost nejakeho konkretneho typu, modelu, znacky. Preco? Na to je jednoducha odpoved. Denne sa na svete vyroby niekolko 100.000 kusov aut. Ziadna spolocnost ktora sa snazi o akesi zoradenie aut podla spolahlivosti nema sancu zohladnit vsetky aspekty ktore na poruchovost aut vplivaju!!!!! Podnebie, cestna siet, kvalita paliv, servisna siet, pocet vyrobenych kusov na jeden model, sposob jazdy majitela auta, vpliv inych cinitelov atd. atd. Tych vplivov je obrovske mnozstvo a preto je uplne smiesne hadat sa o tom ktore auto je lepsie a ktore horsie. Uz uplne trapne je ak sa vydvyhuju japonske auta hlavne po tom co Toyota ma za sebou tzv cierny rok na zvolavanie svojich aut do servisov atd. Preto Vam z uctou oznamujem neexistuje nic take ako rebricek najlepsich rozumej najmenej poruchovych aut!
Víceméně souhlas :yes: Snad bych jen dodal, že například německé tabulky spolehlivosti dle jejich autoklubu jsou taky slušný podvrh. Nejlépe na tom čerpá domovský VW, který si vytvořil vlastní hustě pokrytou síť "žlutých andělů", takže majitel nepojízdného Golfu volá VW, ten přijede, opraví a německý autoklub to ve statistice nemá, pak se není co divit, že se dokáže Golf držet relativně vysoko >:-[]
Ja sice v automobilove branzi nedelam, ale to co jsi napsal (a nemyslim to nijak osobne) mi prijde jako klasicke PR mlzeni s cilem podsunout zakaznikovi myslenku, ze by zebricky kvality pri vyberu auta nemel vubec brat v potaz (cimz se velmi zjednodussi vychozi podminky pro naslednou reklamni, masaz). Souhlasim s tim, ze ty zebricky nemohou postihnout vsechny aspekty a take si nedelam iluze, ze se automobilky nesnazi tu a tam ovlivnit vysledky tech testu. Ale sveho oboru mohu rici, ze je lepsi informace nepresna prip. castecne zkreslena nez vubec zadna.
to Britt: Ak je pravda, co robis, tak boh nas potes. Vplyv sa pise s Y ! Pred ktore sa pise ciarka ... atd Ak kasles na pravopis, tak ani v robote sa neroztrhnes, ze ... ;-\ A este nieco pan kvalitar. Kvalita znacky sa hodnoti aj pristupom pri reklamaciach a servisom. Toyota prizna chybu a opravi gratis. VW ak nahodou nieco prizna, tak si cvakas sam vacsinu. To je vlastna skusenost so 4 kruzkami na kapote. Ak neveris, tak citaj aj zahranicnu tlac - hlavne fora a rubriky uzivatelov. Roztrhnuta rozvodova retaz na 7 mesacnom A4 TSI nie je pre VW dostatocny dovod na reklamaciu ! Alebo sa obzrime na passaty/A4 B5 1999 - 2003, ked podvozky odchadzali, akoby boli z tvarohu. Nechcem chvalit Toytotu, ved aj ta sa zhorsuje . :no: Kto vela predava, ten serie na maleho zakaznika.
Nuz este sa musis naozaj vela ucit. Porovnat dve auta z obrovskeho poctu je naozaj super hodnotenie. Ja som uz na zaciatku pisal ze neexistuje zoznam najlepsich aut!!! Teda neospevoval som ziadnu znacku!!! Nepracujem len pre VW!!! No a to ze ta strasne trapi moj pravopis je eln tvoj problem. Moju robotu mozes osocovat kolko chces ja tvoju nebudem. Viem totiz ze si absolutny amater co sa jedna o auta uz tvoja reakcia je toho dokazom. Automob. priem. je pre teba totalne scifi.
na margo novej C5. Z profesionalneho hladiska ide o moc vydarene auto aspon z hladiska designu. Uvedomte si ze kolko ludi tolko chuti. Teraz bude zaujimave sledovat aku cenu bude mat tento momentalne Francuzky klenot. O tom ze linie tohoto auta su ciste a kopiruju sucastny trend je skoda pisat. Naozaj sa vam moze zdat ze v niektorych momentoch sa napr. zadne svetla podobaju na Audinu alebo BMW atd. Tento trend spodobnovania vsak nastal uz v 90 rokoch. Celkovo je to asi najkrajsie auto ktore sa bude vo Francuzku vyrabat.(je to moj sukromny nazor) to keby chcel niekto oponovat napr. novou Lagunou. No som zvedavy na reakcie kolegov z fachu. Mimochodom zaujimava bude odpoved prave z Peugeotu kde chystaju novu limuzinu vo vyssej strednej triede.
Tak na obhajobu. . . mylsim ze ta podobnost je sposobena trendami dnesnymi . . .poznam cloveka co pracuej v PSA a viem ze auto sa testuje a chodi po cestach uz asi cca 8 mesiacov po cestach (samozrejem ze zahalene) nez sa uvedie na trh a pochybujem ze maju spionov ze si ukazu jedne druhemu fotky. . podla mna je to sposobene trendom ktory je v dizajnerstve . .vsetko ma spolocne prvky a postupne sa od toho ,,robi'' dizajn noveho auta . . .takze tolko odbornici o kopceni priznajme si ako to je >:D