Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba vozidel v ČR se meziročně zvýšila o více než 60 %

Ondřej Láník
Diskuze (6)
Ve srovnání s rokem 1989 je struktura české produkce silničních vozidel radikálně odlišná. Zatímco před sedmnácti lety se u nás vyrábělo přibližně stejné množství osobních automobilů jako motocyklů a mopedů, dnes tvoří 99 % objemu výroba automobilů.

Z údajů firem Sdružení automobilového průmyslu a některých dalších domácích firem poskytujících údaje do systému výrobních statistik vyplývá, že v České republice bylo za leden až červen 2006 vyrobeno 455 329 ks silničních vozidel (celkem za kat. M1, N1, N2, N3, M2, M3, L, O3 a O4). Oproti stejnému období roku 2005 je to o 63,03 % více.

Ve srovnání s rokem 1989 je struktura české produkce silničních vozidel radikálně odlišná. Zatímco před sedmnácti lety se u nás vyrábělo přibližně stejné množství osobních automobilů (44 % české produkce vozidel) jako motocyklů a mopedů (40 %), dnes tvoří 99 % objemu výroba automobilů.

Těch bylo za prvních šest měsíců vyrobeno 451.612 ks. Největší podíl na tomto objemu má Škoda Auto, a.s. s 292.315 automobily a TPCA s 159.282 vozidel. Vyrobeny byly také 4 Kaipany a 11 vozidel Magma Alficar, což je malý nákladní automobil, zařazený v kategorii N1 do 3,5 t celkové hmotnosti.

Upadající výroba nákladních vozidel je za první pololetí reprezentována 251 vyrobeným vozidlem značky Avia a 640 Tatrami. Daří se Karose, která vyrobila 1141 autobusů, z čehož 861 bylo určeno pro export, menší výrobce autobusů SOR Libchavy vyrobil za první pololetí 168 autobusů. V České republice bylo také od ledna do června vyrobeno 357 motocyklů značky Jawa, 542 návěsů PANAV a 589 návěsů SCHWARZMÜLLER.

Podle dostupného výhledu českých výrobců by v roce 2006 mělo být vyrobeno kolem 820.000 silničních vozidel. Za první pololetí tohoto roku bylo vyrobeno již více než 55 % z uvedeného počtu.

Ondřej Láník
Diskuze (6)