Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Výrobce luxusních vozů Aston Martin loni prohloubil ztrátu

Britský výrobce luxusních automobilů Aston Martin loni prohloubil ztrátu před zdaněním na 127,9 milionu liber (4,2 miliardy Kč) z předloňských 71,8 milionu liber.
Zpět na článek
27. 6. 2016 18:31
28. 6. 2016 08:25
27. 6. 2016 19:57
27. 6. 2016 20:30
27. 6. 2016 19:57
Avatar - praděda7
27. 6. 2016 18:31
AM
Moc záleží na tom, jak vedou účetnictví a jak moc jsou zapojeni investoři. Pokud vznikla ztráta investicemi do budoucna, tak to není nějaký disaster. Důležité je, aby jim ty investice začaly jednou vydělávat, což je ovšem pro malovýrobce automobilů čím dál složitější.
Rozbalit vlákno
1
28. 6. 2016 08:25
Re: AM
Přesně jak píšeš. Bohužel, takto si vysvětluje zprávy o ztrátě toho kterého podniku naprosté minimum lidí. Ztráta rovná se automaticky "vedou to tam od desíti k pěti".
27. 6. 2016 19:57
Brexit
Tak teraz uz urcite budu v zisku. Ved patrioti uz budu podoporovat domaci priemysel.
Rozbalit vlákno
1
27. 6. 2016 19:57
Finanční model
Podle mého názoru nemají podobné automobilky s tak malými sériemi šanci, pokud nemají základ ve velkosériové výrobě své matky. Cena vývoje je prostě dnes extrémní i v případě velmi luxusních vozů.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - praděda7
27. 6. 2016 20:39
Re: Finanční model
Souhlas. Psal jsem na toto téma před nedávnem v souvislosti s BMW, která není (zatím) součástí žádného koncernu a nebude to mít v nejbližších létech jednoduché.
27. 6. 2016 21:17
Re: Finanční model
BMW není součástí, ale u tak dělá co může. SUV, malá auta, střední auta, velká auta, přední náhony, elektromobily, kupé, sporťáky, má poměrně široké pokrytí spektra, alespoň proti Astonu určitě.

Neboj, Aston má dobré jméno, tak ho Číňan nebo Ind nenechá padnout. :-)
Avatar - praděda7
27. 6. 2016 22:26
Re: Finanční model
Tak to jo. Oproti AM je na tom BMW operativně o moc lepší. Ale zrovna tak jako AM se historicky soustřeďuje na premium market, který je co do potenciálních prodejů značně limitovaný. A zrovna tak jako AM si nemůže BMW dovolit devalvovat značku tím, že začne vyrábět masová auta pro masový trh. Ještě že je tu Toyota, která už s BMW spolupracuje a ve vhodném okamžiku by mohla BMW koupit. Ale co potom s Lexusem, že? ;-)
28. 6. 2016 06:54
Re: Finanční model
BMW nedělá masová auta?
28. 6. 2016 09:39
Re: Finanční model
až si bude rodina z bytovky vybírat mezi C-maxem a 2 Active tourerem, budu mluvit o masovce...
28. 6. 2016 12:10
Re: Finanční model
Aha, takže níc než dva miliony prodaných aut ročně je vlastně taková limitovaná malosériová výroba v garáži. Chápu :-)
Avatar - praděda7
28. 6. 2016 13:51
Re: Finanční model
2mil aut je pořád 4x méně než kolik prodala Toyota nebo koncern. Ve finále je ale důležité kolik zůstalo v kase po zaplacení daní a dividend na vývoj nových modelů a jak efektivně se s těmi prostředky nakládá.
28. 6. 2016 22:56
Re: Finanční model
Já chápu masovku jako něco, na co dosáhne každý. A to BMW s nejlevnějším modelem za 600 tisíc (?střílím) opravdu není... Iphonů se taky prodá hodně a určitě to není masovka.
Avatar - pelikoš
27. 6. 2016 21:28
Re: Finanční model
však taky palmer než odešel z nissanu do astonu tlačil na ghosna, aby koupil právě astona...