apeluji na redakci k přehodnocení elektrárenských kilowatů na motoristické koníky. Vždyť výkon např. TFSI vypadá daleko lépe jako 200koní než 147kilowatů... nebo v případě Boxsteru těch 184kilowatů je krásných 250koní... Už to používají téměř všichni.
Vážený 911, výkon v kilowattech udáváme tradičně, dalo by se dokonce říci, že je to součást naší redakční kultury. Jsme si vědomi, že výkon v koních používá už dnes ledaskdo a čísla s nimi vypadají šťavnatěji, ovšem my považujeme právě kilowatty za lépe vypovídající, techničtější měrnou jednotku.
děkuji za odpověď ... přesto ale myslím že na této tradici není nutné za každou cenu lpět když vývoj jde jiným směrem. Dříve, když jsem četl o autech víceméně jen na auto.cz jsem taky nechápal jak může někdo používat k vyjádření výkonu koně ale smíšené zkušenosti i z jiných médií mne přetáhly na "druhou stranu barikády". Nikomu svůj názor nevnucuji, myslím že kilowatáž je dnes už "out".
Je to marné, v tomhle redakce neustoupí... zkoušeli jsme to i přes mustangy, někteří kolegové dokonce velmi otevřeně i přes valachy... leč, redakce je pevná. Nechal jsem si na vnitřky víček vytetovat číslo 1.36...
GTI...tohle je zásadní problém...koně jsou koně! Kdo zpochybnuje jejich význam v automobilovém odvětví, staví se do role "neznaboha". PS: na vnitřní stranu víček? A...čistě...technicky...jak to v té tmě přečteš? >:D
Jistě víte, že spusta čtenářů by byla pro koně a my co máme rádi koně víme, že zase existuje spusta lidí, kteří mají radši kilowaty, tak proč neudělat kompromis. Nikomu by snad neuškodilo kdyby se psaly kilowaty a do závorky koně... např: BMW M5 má motor o výkonu 372kW(507k)...
je to špatná, hloupá tradice. Můžete mi říct, jako milovník (?!) aut, jaký výkon má vaše audiosoustava v autě? řeknete mi to,přirozeně,ve wattech...a výkon vašeho automobilu? taky ve wattech? Zamyslete se nad tím prosím! Nebo začněte udávat hodnoty velikostí ráfků na milimetry...nebo takový veyron...kolikže to má krásných kilowattů? (kolik je 1001:1,36) ;-\ . Pokud se nemýlím, tak vaší redakční "kulturu" zavádíte hlavně vy...
Ne, nemýlíte se, je to moje práce. Ale pokud stačím číst příspěvky od svých kolegů, oni také používají vesměs kW místo k. Od preference výkonu v kilowattech ustoupit v nejbližší době nehodlám (už proto, že si dobře pamatuju dobu, kdy jsem si musel bolestivě zvykat z koní na kilowatty já sám a myslím, že krok zpět by byl zbytečnou komplikací pro mne i moje více méně vrstevníky), ovšem přidávat koně do závorky samozřejmě můžu. Budu věřit tomu, že názor vás dvou je názorem většiny.
Myslím, že nejde o to si zvykat na kW nebo koně-k, ale spíš o to nechápat to strnule jakože buď to nebo ono, ale používat oboje označení paralelně. Vždyť to takhle funguje v celé Evropě. Hodně lidí kvůli tomu začalo chybně přejímat německé označení PS (správně je česky k, postaru KS). Navíc milovníci aut přece používají koně, to dá rozum, a to je vaše cílová skupina. ;-)
Aby to tu nebylo tak jednostranné, tak já mám mnohem raději označení v kW a vždy jsem měl. Koně, nebo koňská síla jako jednotka výkonu je zavádějící přežitek. [odkaz] Nebo vy se dopředu domlouváte, jaké koně počítáte? Anglické, německé, bílé, hnědé, ...? Představujete si, že máte pod kapotou stádo valachů, kteří běhaj dokola? Pokud by bylo v článcích značení výkonu kW/kůň, tak nic proti nemám.
Tady je dalsi fanda Koni at uz v jakemkoli podani - ten odkaz souhlasim a vim je to prezitek a kdo si prect super knihu DEdecek Automobil - vrele doporuji krasne popis nejen nasich automobilovych zacatku vi, proc se ty KONE zavedli. Proste je to tak pro obycejen lidi lepe predstavitelne, lehce si predstavime stado 200 plnokrevniku, nez 147kW - to je jako bych se dival na svuj primotop:-)
PRO REDAKCI: kdyz uz tak sverepe lpite na kW uvadejte v zavorce i HP, ostane vetsina mezinarodniho motoristickeho tisku to tak pouziva. PROSIIIM