Výsledek luxusního duelu Bentley vs. Rolls-Royce: 1:0
V roce 2005 se dařilo více levnější značce z dvojice britských ikon. Obě dvě jsou sice již několik let v náručích německých automobilových koncernů, ale to zřejmě většině kupujících nevadí. Majitelé cenných brandů totiž dbají o tradiční hodnoty, které dělají Rollse Rollsem a Bentleye Bentleyem.
Volkswagenův Bentley vydělal v minulém roce podstatně více, než v roce 2004. Uvedl to týdeník Automobilwoche. Podrobné výsledky značky nebudou zveřejněny, protože jsou zahrnuty ve výkazech Volkswagenu. Bentley prodal v roce 2005 8627 vozů, což je o třetinu vyšší číslo než v předminulém roce, což dělá ze Bentleye nejúspěšnější značku mezi luxusními automobily. Poptávku táhl zejména nový Conti Flying Spur, přičemž kupé Continental GT se také neprodával špatně. Bentley dosáhl zisku o rok dříve než bylo původně naplánováno a stalo se tak již v roce 2004. V minulém roce ziskový trend pokračoval, což dělá z Bentleye jedinou výnosnou investici v investičním programu rozvoje luxusních značek pod křídly Volkswagenu.
Nový kabriolet Azzure, který do prodeje míří letos na jaře, je na rok dopředu vyprodán a k tomu letos na podzim příjde zbrusu nový kabriolet 2+2 pod názvem GTC, odvozený z kupé Continental GT. Bentley již v tuto chvíli vytěžuje kapacity v Crewe na více než 100 % a proto část produkce značky Bentley pochází ze skleněné továrny Volkswagenu v Drážďanech, jen desítky kilometrů vzdálených od českých hranic.
To se změní v roce 2007, kdy bude dobudováno rozšíření anglické továrny, jejíž kapacita vzroste na 9000 vozů ročně.
Kontrastem k úspěchům Bentleye je pouze necelých osm set prodaných Rolls-Royců Phantom. Zisková hranice nejdražší automobilky přitom leží někde u tisíce kusů prodaných vozů. Rolls-Royce se chystá rozšířit výrobní program, podobně jako Bentley, o další modely. Stane se tak již příští rok, kdy se na trh dostane nový kabriolet, odvozený ze studie 100 EX. V roce 2009 je očekáván nový menší model, který rozšíří nabídku na tři modelové řady. Letos představená prodloužená verze Phantoma si získala pozornost u zákazníků v Asii, kde tvoří polovinu prodeje značky. Nadějí je také klesající věkový průměr zákazníků značky Rolls-Royce, který nyní u nových modelů činí lehce nad 50 let věku.