Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výsledek luxusního duelu Bentley vs. Rolls-Royce: 1:0

Ondřej Láník
Diskuze (39)
V roce 2005 se dařilo více levnější značce z dvojice britských ikon. Obě dvě jsou sice již několik let v náručích německých automobilových koncernů, ale to zřejmě většině kupujících nevadí...

V roce 2005 se dařilo více levnější značce z dvojice britských ikon. Obě dvě jsou sice již několik let v náručích německých automobilových koncernů, ale to zřejmě většině kupujících nevadí. Majitelé cenných brandů totiž dbají o tradiční hodnoty, které dělají Rollse Rollsem a Bentleye Bentleyem.

Volkswagenův Bentley vydělal v minulém roce podstatně více, než v roce 2004. Uvedl to týdeník Automobilwoche. Podrobné výsledky značky nebudou zveřejněny, protože jsou zahrnuty ve výkazech Volkswagenu. Bentley prodal v roce 2005 8627 vozů, což je o třetinu vyšší číslo než v předminulém roce, což dělá ze Bentleye nejúspěšnější značku mezi luxusními automobily. Poptávku táhl zejména nový Conti Flying Spur, přičemž kupé Continental GT se také neprodával špatně. Bentley dosáhl zisku o rok dříve než bylo původně naplánováno a stalo se tak již v roce 2004. V minulém roce ziskový trend pokračoval, což dělá z Bentleye jedinou výnosnou investici v investičním programu rozvoje luxusních značek pod křídly Volkswagenu.

Nový kabriolet Azzure, který do prodeje míří letos na jaře, je na rok dopředu vyprodán a k tomu letos na podzim příjde zbrusu nový kabriolet 2+2 pod názvem GTC, odvozený z kupé Continental GT. Bentley již v tuto chvíli vytěžuje kapacity v Crewe na více než 100 % a proto část produkce značky Bentley pochází ze skleněné továrny Volkswagenu v Drážďanech, jen desítky kilometrů vzdálených od českých hranic.

To se změní v roce 2007, kdy bude dobudováno rozšíření anglické továrny, jejíž kapacita vzroste na 9000 vozů ročně.

Kontrastem k úspěchům Bentleye je pouze necelých osm set prodaných Rolls-Royců Phantom. Zisková hranice nejdražší automobilky přitom leží někde u tisíce kusů prodaných vozů. Rolls-Royce se chystá rozšířit výrobní program, podobně jako Bentley, o další modely. Stane se tak již příští rok, kdy se na trh dostane nový kabriolet, odvozený ze studie 100 EX. V roce 2009 je očekáván nový menší model, který rozšíří nabídku na tři modelové řady. Letos představená prodloužená verze Phantoma si získala pozornost u zákazníků v Asii, kde tvoří polovinu prodeje značky. Nadějí je také klesající věkový průměr zákazníků značky Rolls-Royce, který nyní u nových modelů činí lehce nad 50 let věku.

Ondřej Láník
Diskuze (39)
30. 1. 2006 23:46
KDYŽ MÁŠ VATU
brácho, myslím jako - hodně vaty... tak si Rolls-Royce koupit můžeš... ale Bentleye musíš. To je ten základní rozdíl mezi nima. Vedle toho se u vlastnictví Bentleye předpokládá určitej sportovní duch majitele. Když valíš RR... seš legenda, aniž by tomu musela nutně předcházet kremace, ale můžeš bej zrovna tak popovej trapák... bohužel. Tohle u Bentleye nehrozí. Na Bentleye musíš mít nejen vatu, musíš mít i v hlavě... musíš prostě na Bentleye mít. Udělat dokonalé auto umí každej ňouma... ovšem stvořit autosvět a naplnit ho obsahem, to vyžaduje mistrovství. Mistrovství Rolls-Royce, mistrovství Bentley a koneckonců i mistrovství Aston Martin... až někde tam za nima v dálce lze spatřit světla jiných... :yes: