Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výsledky německé ankety Nejlepší auta roku 2004

Ondřej Láník
Diskuze (24)
Německý časopis Auto Motor und Sport zveřejnil výsledky ankety Nejlepší auta roku 2004. Žádné překvapení se však nekoná, Němci preferují německá auta. Jen jediný vítěz ve své kategorii-Mini-nepochází z Německa, i když i to je sporné.

Německý časopis Auto Motor und Sport zveřejnil výsledky ankety Nejlepší auta roku 2004. Žádné překvapení se však nekoná, Němci preferují německá auta. Jen jediný vítěz ve své kategorii-Mini-nepochází z Německa, i když i to je sporné.

Pravidelná anketa mezi čtenáři časopisu Auto Motor und Sport, je pořádána každoročně formou dotazníku v časopise nebo na internetových stránkách tohoto časopisu. Letos vyplnilo dotazník více než 100.000 uživatelů a čtenářů, kteří vybrali nejlepší automobily v 10 klasických automobilových třídách. Výběrová kritéria jsou, jako u dalších obdobných čtenářských anket, ryze individuální, takže výsledky lze spíše vyhodnotit jako sympatie německého zákazníka k danému modelu.

Tato informace má ale také svou cenu, protože zpravidla vypovídá o tom, jak je která značka vnímána. Pokud se pak zákazník rozhoduje o novém voze, může jeho vnitřní přesvědčení o jedinečnosti konkrétního „vysněného“ modelu vyústit ve spontánní volbu nového vozu, bez ohledu na všechny racionální argumenty hovořící proti. Emoce zde hrají velkou roli. Srovnávat poslední tři až čtyři konečné nabídky vašich prodejců nových aut bude obtížné, protože oni zkrátka dobře vědí jak nízko většinou konkurence s cenou půjde. A co pak? Zahodíte všechny tabulky, ceníky a výpočty a dáte na své dojmy a pocity.

V Německu to vypadá se sympatiemi takto:

Tabulka 1

Celkové pořadí

Minivozy Malé Nižší střední

1.Mini(40,5%) 1.VW Polo(33,3%) 1.VW Golf (29,1%)

2.VW Lupo (21,6%) 2.Smart Forfour(11,7%) 2.Audi A3 (28,1%)

3.Smart ForTwo (10,5%) 3.Peugeot 206(9,9%) 3.Opel Astra (9,8%)


Pouze importované vozy

Minivozy Malé Nižší střední

1.Mini (58,3%) 1.Peugeot 206(26,8%) 1.Alfa Romeo 147(30,7%)

2.Citroën C2(12,9%) 2.Citroën C3(11,6%) 2.Renault Mégane(13,4%)

3.Fiat Panda (12,1%) 3.Lancia Ypsilon (10%) 3.Peugeot 307(12%)

Tabulka 1 ukazuje tři nejmenší třídy. Pro lepší přehled o tom, který ze zahraničních vozů je německému publiku nejsympatičtější, jsou vždy uvedeny dvě části každé tabulky. V horní jsou tři absolutně nejlépe hodnocené vozy, pod nimi pak pořadí pouze importovaných automobilů. Vítězství Mini (40,5%) je jednoznačné, to však na druhou stranu nelze říci o zařazení do dané kategorie. Nadvláda Volkswagenu v malých vozech i nižší střední třídě je také patrná, ale němečtí zákazníci, přestože novou Astru viděli jen na obrázcích nebo v lepším případě na IAA, taky věří novému Opelu. Citroën zdá se nabízí to, co se od francouzského malého vozu očekává-dvě druhá místa mezi importovanými auty je dobrý výsledek. Peugeot 206 je i přes delší dobu na trhu stále velmi populární.

Tabulka 2

Celkové pořadí

Střední Vyšší střední Luxusní

1.Audi A4(27,0%) 1.BMW 5(38,4%) 1.Audi A8 (36,8%)

2.BMW 3(26,2%) 2.Mercedes E(36,3%) 2.Mercedes S (16,9%)

3.Mercedes C(14,5%) 3.Audi A6(10,4%) 3.BMW 7 (15,1%)


Pouze importované vozy

Střední Vyšší střední Luxusní

1.Alfa Romeo 156(19,1%) 1.Jaguar S-Type(20,1%) 1.Maserati Quattroporte(28,2%)

2.Jaguar X-Type(15,3%) 2.Škoda Superb(13,5%) 2.Jaguar XJ(17,5%)

3.Mazda6(12,1%) 3.Alfa Romeo 166(12,7%)3.Rolls-Royce Phantom(14,1%)

Tabulkou 2 se dostáváme do německých vod. Když nejde o peníze, ale jen o to, „co bych vybral, kdybych mohl“, sáhne Němec po Audi A4, BMW 5 a Audi A8. Zahraniční vozy musí nabídnout hodně emocí (Maserati), image (Rolls-Royce, Jaguar), nebo mix dobré ceny a „Evropě-blízký“ přístup ke stavbě auta (Mazda6). Mezi Jaguar S-Type a Alfu 166 se ve vyšší střední třídě dostal Superb. Na každém z těchto tří aut se však asi líbí jiná stránka věci a jeden člověk by mezi nimi, vzhledem k jejich odlišnému chararakteru, asi nerozhodoval.

Tabulka 3

Celkové pořadí

Sportovní Kabriolety Terénní

1.Porsche Carr.GT(19%) 1.Mercedes SL(26,7%) 1.BMW X5 (20,4%)

2.Mercedes SLR(16,2%) 2.BMW Z4(14,9%) 2.VW Touareg (17,8%)

3.BMW 6(14,5%) 3.Porsche 911 C(9,4%) 3.Porsche Cayenne (13,5%)


Pouze importované vozy

Sportovní Kabriolety Terénní

1.Ferrari Enzo(16,5%) 1.Ferrari 360 Sp.(13%) 1.Range Rover(21%)

2.Aston M.Vanq.(13%) 2.Maserati Spyder(8%) 2.Jeep G. Cherokee(8,8%)

3.Lambo. Gallardo(8%) 3.Peugeot 307CC(6,4%) 3.Volvo XC90(8,4%)

Další německá kapitola jsou sportovní auta, kabriolety i terénní vozy. Zejména oblíbená terénní auta patřila ještě nedávno jiným značkám, ale německé firmy dokázaly zaplnit i tento rychle rostoucí segment.

Tabulka 4

Celkové pořadí

MPV

1.VW Multivan(27,1%)

2.VW Touran(13,8%)

3.Mercedes Viano(8%)


Pouze importované vozy

MPV

1.Renault Espace(23,7%)

2.Seat Altea(14%)

3.Chrysler PT Cruiser(8%)

Třída MPV a minivanů je opět pod nadvládou VW. Oblíbenost velkého Multivanu se odráží i v německých prodejích, nově je tomu tak i s Touranem.

Ondřej Láník
Diskuze (24)