Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Výsledky prémiových značek: BMW stále před Audi a Mercedesem

Vozů se čtyřmi kruhy se v roce 2011 prodalo více než těch s trojcípou hvězdou, BMW je ale mezi prémiovými značkami i nadále jedničkou.
Zpět na článek
16. 1. 2012 10:33
16. 1. 2012 10:48
16. 1. 2012 11:03
16. 1. 2012 12:09
16. 1. 2012 12:31
16. 1. 2012 13:34
16. 1. 2012 13:40
16. 1. 2012 13:52
16. 1. 2012 19:30
16. 1. 2012 13:41
16. 1. 2012 14:00
16. 1. 2012 17:33
16. 1. 2012 18:16
17. 1. 2012 00:13
16. 1. 2012 13:55
16. 1. 2012 12:10
16. 1. 2012 12:12
16. 1. 2012 12:15
16. 1. 2012 12:20
17. 1. 2012 00:07
16. 1. 2012 13:41
16. 1. 2012 23:56
16. 1. 2012 12:36
Avatar - 3_diamanty
16. 1. 2012 10:03
no v tabulke
su za cinu zaratene za BMW vysledky celej BMW group a ak odpocitame teda tie ine znacky tak mozno by uz audi bolo pred BMW. Mozno, cisla neviem.

V nemecku je mercedes najpredavanejsi z tejto trojky - nic nove
Rozbalit vlákno
2
16. 1. 2012 10:37
Re: no v tabulke
Na to jste přišel jak? Než něco napíšu, bylo by vhodné si informace tohoto typu ověřit.
[odkaz]

BMW: 1.380.384
Mini: 285.060
Rolls-Royce: 3.538
16. 1. 2012 11:10
Re: no v tabulke
nie BMW ag ako celok predalo1668982 kus aut ratam tam MINI ROLLS-ROYCE a BMW
Avatar - kari.laz
16. 1. 2012 10:25
zajímavé, ale...
Čísla jsou zajímavá a děkuji redakci za porovnání německé D3. Ale číslo, které mě zaujalo nejvíce a které už se v diskuzi pod nějakým článkem nedávno objevilo, je číslo 118200 a to u prodejů Audi A1. Auto, které podle většiny na auto.cz bylo určeno k neúspěchu se prodává velice slušně. Letos bude ještě podpořeno 5d verzí.

Každopádně je vidět velká obliba D3, protože všechny značky poměrně výrazně rostly :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Bristol
16. 1. 2012 12:17
Re: zajímavé, ale...
ohledně Audi A1 jen dokazuje že je to jméno co prodává...četl jsi megatest v autocaru??...(aktuální číslo) není lepší než nepremiová konkurence spíš naopak...a je 2x dražší... ;-) na špičku v podobě pola, fiesty a teď nově i ria nemá skoro žádný náskok....(srovnatelný interiér s polem, horší jízdní vlastnosti než fiesta, rio vypadá větší a robustnější)...jediné v čem je lepší je punc premie a lepší dojem z interiéru...ale to těžko ospravedlní jeho částku...kdyby aspoň dobře jezdilo a mohlo se zařadit po bok mini případně clia RS...ale jinak dejme tomu pro někoho jako imagemaker...proč ne... ;-)
16. 1. 2012 12:33
Re: zajímavé, ale...
To je číslo prodaných nebo vyrobených aut ;-) . Někde v říjnu tu prolétla zpráva, že na centrálním skladu hnije 50.000ks.
Avatar - kari.laz
16. 1. 2012 13:39
Re: zajímavé, ale...
Podle téhle věty z článku předpokládám se jednalo o prodané kusy.

"V Ingolstadtu si pochvalují i počet prodaných A1. Těch se loni prodalo 118.200 kusů"
16. 1. 2012 17:24
Re: zajímavé, ale...
Nejspíš registrovaných. V září bylo v západní Evropě přes 70 tisíc registrací. V Německu koncem roku získávala každý měsíc větší a větší podíl na trhu (nevím jak v prosinci, ale září, říjen a listopad větší a větší čísla). V listopadu byla 19. nejprodávanějším vozem.

Už v roce 2010 zvedli kapacitu výroby z 100 tisíc na 120 tisíc ročně, aby pokryli vysokou poptávku. Teď zvedali znovu, kvůli nástupu pětidveřové verze. Takže asi těžko jim hnijí desetitisíce kusů na skladu. Leda, že by rádi vyhazovali miliardy z okna. Když už někdo ty peníze zaplatí, bude chtít nějakou individualizaci.

První generaci vůbec neplánují prodávat v Americe, což by byla zajímavá strategie, kdyby měli problémy s prodeji. Teprve v říjnu začali prodávat v Číně.
16. 1. 2012 10:26
Nejprodávanější BMW...
...řada 5 s 310.050 prodanými kusy :-) Unbelievable!!! >:D :yes:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Dinar
16. 1. 2012 10:34
Re: Nejprodávanější BMW...
Tohle je možná vůbec nejzajímavější z informací tohoto článku, tedy že audi a bmw mají coby nejprodávanější model svou vyšší střední a mercedes střední. Nová trojka s tím pro příští rok jistě něco udělá, u audi to asi díky Číně zase zůstane A6. ;-)
Avatar - white label
16. 1. 2012 10:58
Re: Nejprodávanější BMW...
Jj a taky díky tomu, že A6 (sedan/avant/allroad) je ve VS D3 nejnovější...
16. 1. 2012 17:34
Re: Nejprodávanější BMW...
A její prodeje pořád ještě nejsou plně rozjeté. Příští rok se jí nejspíš prodá ještě víc než letos.
Avatar - white label
16. 1. 2012 18:07
Re: Nejprodávanější BMW...
Jj, to je téměř jisté..., a klidně bych si na to i vsadil...
16. 1. 2012 23:50
Re: Nejprodávanější BMW...
Nápodobně.
Avatar - Ham.
16. 1. 2012 14:08
Re: Nejprodávanější BMW...
Na vyšší střední mají výrobci daleko vyšší marže (je to v podstatě určitý kartel D3 do kterého ostatní nemají šanci proniknout) než na střední která je vystavena tlaku běžného mainstreamu takže myslím, že snaha bude udržet na špičce prodejů jak 5er tak A6.
16. 1. 2012 17:31
Re: Nejprodávanější BMW...
Vyšší střední třída: BMW řady 5 310.050 ks, MB třídy E 244.341 ks, Audi A6 229.200 ks.
Možná by to chtělo pořádně číst ;-) Jóóó, ty jsi chtěl říct, že Audi je v normálních třídách jen na bedně, vč. nejprodávanějšího modelu >:D
16. 1. 2012 23:51
Re: Nejprodávanější BMW...
Můžeš se na to dívat tak, že její prodeje teprve najíždí a už je nejprodávanější model značky.
Avatar - white label
17. 1. 2012 00:04
Re: Nejprodávanější BMW...
Viz 18:16
Avatar - Bristol
16. 1. 2012 10:33
MB C
nejprodávanějším premiovým německým modelem :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Dinar
16. 1. 2012 10:48
Re: MB C
Céčko je jeden z příkladů potvrzení faktu, že ptáme-li se na kvality auta, je možné je dokumentovat také čísly prodejů. Prostě aktuální generace céčka se velmi povedla, je to lepší auto než E90 neob akt. A4, a tak nakonec kraluje i prodejně. Podobně se dá toto vztáhnout i na vyšší střední, kde Eklasse není objektivně tak povedená jako poslední výtvory bmw a audi a na prodejích je to znát. Každopádně současná Cklasse má :yes: :yes: ;-)
Avatar - white label
16. 1. 2012 11:03
Re: MB C
To se ale naprosto neshoduje s místní většinou "diskusní inteligence", která tu pravidelně tvrdí, že vyšší prodeje jednotlivých značek/modelů je způsobena nevědomostí, neznalostí, stádností a spotřebností a také tím, že zákaznící dávají přednost formě před obsahem... ;-)
Avatar - Bristol
16. 1. 2012 12:09
Re: MB C
mě je vcelku jedno jak se co prodává...i když samozřejmě když se mému oblíbenému autu daří dobře tak jsem rád...ale i kdyby bylo mezi trojicí poslední tak je to fuk...prodejnost není jedinou ukázkou kvality...je jen jeho součastí...a celkem zanedbatelnou...mnohem větší roli hraje marketing, jméno a cena... ;-) skutečná kvalita je až za nimi...
Avatar - white label
16. 1. 2012 12:31
Re: MB C
Nikde netvrdím opak, ale tvrdit tady jako někteří (viz má reakce), že čím méně se toho prodá, tím je kvalita vyšší a naopak je "ultrapitomost"... ;-)
Avatar - Dinar
16. 1. 2012 13:34
Re: MB C
Šoupeš to od extrému k extrému. Nikdo netvrdí, že přodejnost JE JEDINOU ukázkou kvality, podsouvat si podobné formulace, můžem se rovnou posílat do zvláštní školy. Stejně tak strkat do debaty vedené v rovině obecných prohlášení vlastní pocity, ... je mi fuk...atd. k čemu je to dobré? Mě je taky fuk jak se mnou oblíbené auto celosvětově prodává, přesto proč bych nemohl při pohledu na daná data konstatovat, že v konečném důsledku při dostatečně velkém vzorku, čím myslím čísla celosvětových prodejů jsou, ;-) je možné dovozovat povedenost či nepovednost (kvality) konkrétního auta z čísel jeho prodejů.
Avatar - Bristol
16. 1. 2012 13:40
Re: MB C
to nepochybně...já jsem chtěl nastínit to, že když člověk nakonec kupuje auto...tak asi nebude zkoumat kolik se čeho prodalo...i když třeba jo tak rozhodně to pro něj nebude klíčové...když už něco...raději se podívám na žebříček TUV...když s tím autem o které mám zájem nemám vlastní zkušenosti...a porovnám jak si stojí mezi svými konkurenty...ani toto není uplně relevantní měřítko...ale jistě mnohem relevantnější než třeba statistika prodejů...ta ti skoro nic neřekne o kvalitě auta...ale spíš o jeho oblíbenosti případně marketingové zručnosti daného zastoupení v konkrétní zemi...případně národního patriotismu v zemích kde jsou domácí automobilky... ;-)
Avatar - Dinar
16. 1. 2012 13:52
Re: MB C
Oblíbenost, to je jiné vyjádření toho, že kvality daného auta odpovídají poptávce. Popravdě, ona mytická moc marketingu ve smyslu jeho schopností vydávat ekrement v papíru za zlatou cihlu s platinovou mašlí, je hrubě nadhodnocována. Právě v automobilovém světě je v tomto schopnost marketingu velmi omezená, hlavně časově. Trh si na základě zákaznických zkušeností zjedná pořádek velmi rychle. Jinými slovy, mám-li tu model, který se dlouhodobě velmi dobře prodává (např. zmíněné C) nemůžu z toho dovozovat nic jiného, než že je oblíbený mezi lidmi, tj. jeho kvality odpovídají poptávce po kvalitách auta dané třídy, splňuje-li je z dané nabídky nejlépe, je to nejlepší auto třídy. Jen znovu podotýkám, že tohle se dá říct v případě velkého vzorku, např. celokontinetálních prodejů, a u těch určitě ještě lépe než u celosvětových, protože zákaznické potřeby jsou mezikontinentálně odlišné. ;-)
Avatar - Bristol
16. 1. 2012 19:30
Re: MB C
s tím souhlasím...dejme tomu když se podíváme třeba na žebříček EU...tak máme celkem relevantní obrázek...a v čele je často to co je i kvalitní...i když ani to nemusí být nejlepší...ale prostě v sobě kombinuje mix vlastností které sedne nejširšímu portofliu zákazníků jak si sám řekl...

národní trhy jsou zkreslené: hlavně ty co mají domácí značky a nebo vliv značek sousedních států, čí exkolonialních států...případně jsou nabourané clem(Korea), nebo možnostmi kupujících(afrika, čína, indie) kde kupují levné nikoli kvalitní... ;-) tak myslím že jsme se domluvili slušně... >:D
16. 1. 2012 13:41
Re: MB C
Prečo si myslíš, že trieda C je najlepšie auto v strednej triede? U C triedy je hlavne vnútorný priestor predmetom ktitiky a ten je u takýchto aut dôležitý. Ja by som povedal, že to je Audi A4, ale nemám s tými autami osobnú skúsenosť, takže ma zaujíma, prečo máš takýto názor.
Avatar - Dinar
16. 1. 2012 14:00
Re: MB C
V tom co jsem napsal není ani slovo o tom, co si myslím já, je to dovození stavu z čísel prodejů.

Ale ptáš-li se na můj názor, pak ano, mám-li hodnotit céčko proti jeho soupeřům (malé manažerské sedany; tohle označení je lepší než stř. třída, protože nezahrnuje mainstreamové obry mixující prostor s cenovou dostupností) tak si myslím, že je nejlepší, alespoň než se ukáže faceliftovaná A4, ale hlavně nová F30, které, myslím, předá žezlo. Ale ve srovnání s E90 i preface A4 má lepší design, lepší jízdní vlastnosti, oproti E90 pak i lepší nabídku motorů v menších kubaturách. Prostor je u těchto aut prakticky nastejno. ;-)
16. 1. 2012 17:33
Re: MB C
Eklasse se dle článku prodává lépe než A6 ;-)
Avatar - white label
16. 1. 2012 18:16
Re: MB C
Aby ne, když sedan nové A6 přišel s postupným náběhem až v březnu a Avant dokonce až na podzim (a Allroad to už letos nestihl vůbec). Ve světle těchto okolností není celkový celoroční rozdíl cca 15 tis. kusů ve prospěch Ečka, žádným extra dobrým příslibem pro Ečko, co se letošního roku týká...
Příští rok už bude A6 bojovat spíš s 5-er, než se samotným Ečkem.
17. 1. 2012 00:13
Re: MB C
Také bych to viděl, že se bude pohybovat kolem 300 tisíc kusů.
16. 1. 2012 13:55
Re: MB C
No když je "céčko" za cenu líp vybavené oktávky (viz. [odkaz] tak se není co divit ;-)
Avatar - WinDiesel
16. 1. 2012 11:36
IMPÉRIUM VRÁTÍ ÚDER
S novým Áčkem Béčkem a MLkem to bude za rok přesně naopak, možná přihodí ještě avizované GLC/BKL, nové GL ........ Bude to rok ve znamení hvězdy. :yes:
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Bristol
16. 1. 2012 12:10
Re: IMPÉRIUM VRÁTÍ ÚDER
nové áčko by prodeji zamíchat mohlo... ;-) :yes:
Avatar - WinDiesel
16. 1. 2012 12:14
Re: IMPÉRIUM VRÁTÍ ÚDER
Nové Béčko už míchá, ale prodávalo se 1 a 1/2 měsíce. To samé ML. :-) :yes:
Avatar - white label
16. 1. 2012 12:32
Re: IMPÉRIUM VRÁTÍ ÚDER
Já bych raději předem "nepředbíhal", uvidíme za rok... ;-)
Avatar - ypsilon
16. 1. 2012 15:07
Re: IMPÉRIUM VRÁTÍ ÚDER
presne,nezapomenme na novou 3er ;-) ...
Avatar - white label
16. 1. 2012 15:45
Re: IMPÉRIUM VRÁTÍ ÚDER
Jasně, letos bude hodně bodovat hlavně 3er (u BMW) a A6 (u Audi)... :-)
Avatar - WinDiesel
16. 1. 2012 17:41
Re: IMPÉRIUM VRÁTÍ ÚDER
Na ty jsem nezapomněl, ale ani vedení Mercedesu nespí a připravuje různé záležitosti - zajímavý bude úspěch či neúspěch E klasse s dieselhybridem (tam jsou konkurenti pozadu).
Úspěch Mercedesu v USA je výrazný a v posledních měsících přespurtovali BMW docela značně, o Audi ani nemluvím.
V Číně je to do velké míry otázka výrobních kapacit - a VW včetně Audi i Šokdy tam spolu s GM začali nejdříve. Všichni ostatní jen dohánějí náskok a otázka je, zda jej doženou.
Avatar - Dinar
16. 1. 2012 13:37
Re: IMPÉRIUM VRÁTÍ ÚDER
Nemyslím, že to bude pro MB až takový generální úspěch. A a B budou možná o něco úspěšnější než předchůdci, ale dovolím si tipnout, že ML bude oproti předchozí generaci mírné zklamání. Ostatní zmínění jsou z hlediska prodejů okrajovky.
Avatar - Bristol
16. 1. 2012 13:42
Re: IMPÉRIUM VRÁTÍ ÚDER
já myslím že mercedes u ML nastavil dobrou strategii...žádná velká revoluce...spíše vylepšení toho co bylo...a na to si myslím zákazníci této značky slyší...ML je povedený a robustní produkt...který své zákazníky má a bude je mít nadále... :yes: ;-)
Avatar - WinDiesel
16. 1. 2012 13:53
Re: IMPÉRIUM VRÁTÍ ÚDER
Hmmmm. Vůz jako BLK/GLC, který má konkurovat X1 Q3 označit za okrajovou záležitost...... hmmm smělé.
Na mne působilo ML velice dobře a myslím že se nepletu když řeknu že zaboduje - ale to uvidíme za pár měsíců.
A Áčko plus Béčko - se budou prodávat o třídu lépe. Lépe vypadají (Áčko je vlastně nyní něčím jiným), lépe jezdí (Béčko).
Mercedes asi nebude přicházet na trh s extra novinkami (asi nebude zakládat nové třídy), ale jeho reakce bude vždy rázná.
Problém je (částečný) v E klasse a v hranatosti GLK (onehdá blondýna v Autorevue na ČT1 prohlásila). Já mám hrany rád, ale když kouknu na BMW (od doby Bangleho ani hrana) a Audi (možní Audi 80 nebylo úplně zaoblené), tak musí Mercedes hrany ubrat. A oni to zvládnou. :yes:
Avatar - Dinar
16. 1. 2012 14:03
Re: IMPÉRIUM VRÁTÍ ÚDER
Jsi fanda MB, o.k., proto, co říkáš, je ve stylu přání otcem myšlenky. Uvidíme. ;-)
Avatar - boost.
16. 1. 2012 16:41
Re: IMPÉRIUM VRÁTÍ ÚDER
Taky doufám v to, že se bude MB dařit.

E-klasse se mi líbí, sic v Autotipu to kritizují, že to je zastaralé a nekomfortní auto...v testu byla A6 na vzduchovém podvozku, 5er na elektronicky nastavitelném a Mercedes jako jediný na klasickém sportovním podvozku. Takže bych v tomto případě nemluvil moc o objektivitě. Ale to sem nepatří.

Chci říct, že bych počkal na facelift. Ten se, jako v případě C, snad povede.
MB je pro mě nejlepší a zasloužil by si být na vyšších místech, ale všechny tři značky jsou skvělé. O tom bez debat, ale to je, myslím, naprosto jasné. :yes:
16. 1. 2012 12:10
Natěsno
Mě přijde až neuvěřitelné, jak jsou ty prodeje skoro stejné. A to jak celosvětově tak i v Německu.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Bristol
16. 1. 2012 12:12
Re: Natěsno
jo to máš recht...všechny tří se vešli do rozdílu 100 tisíc kusů...to při jejich objemu prodeje není vůbec špatné... :yes: docela mě zarazil nepoměr v USA: Audi vs. Mercedes 117 tisíc/254 tisíc...ale je pravda že američané mercedesy docela berou...ale audi o dost méně...
Avatar - WinDiesel
16. 1. 2012 12:15
Re: Natěsno
Oni Číňané taky jednou pochopí, která značka má skutečnou hodnotu......... :-)
Avatar - Bristol
16. 1. 2012 12:20
Re: Natěsno
v číně jede vše co má něco společného s VW...stejně jako u nás...tam koncern platí jako měřítko... ;-) nevidím na tom nic špatného ačkoli fanda toho trendu nejsem...ale už jsem si tak nějak zvykl...na ulici každé třetí auto škoda, každé 6 VW a pak ten zbytek... ;-)

PS. docela by mě aj zajímalo jaký je na čínském trhu cenový rozdíl mezi audi a mercedes...moc bych za to nedal...kdyby byl...třeba v arabských zemích to tak je protože tam audi jako premii často neberou...i když nová generace lidí už ano...
17. 1. 2012 00:07
Re: Natěsno
VW se v Číně prodává, protože je tam nějakých 30 let. Šel tam brzo.
Avatar - Dinar
16. 1. 2012 13:41
Re: Natěsno
Tohle je prohlášení dané ryze tvým evropským původem. My máme historii, všichni víme kdo je MB, a protože se automobilismus rozvíjel v Evropě a USA paralelně, vědí to i tam. Čína je ale jinde, prožívá své "stavění se na kola" v jiné době, v té, ve které je audi už součástí užší špičky... takže, ne, nedojde na to, že Číňané jednou pochopí... nemají důvod. ;-)
16. 1. 2012 23:56
Re: Natěsno
Audi v 80. letech v USA postihly vykonstruované problémy se samovolným zrychlením. Během pár let prodeje spadly o 85% a roky se nehnuly. Až v roce 2000 prodali tolik aut co téměř 20 let zpět. Proto tam má tak malé prodeje. Od té doby tam tolik neinvestují a netlačí se. I tam časem dojde k samovolnému vyrovnání.

Někdo přirovnává problémy Toyoty k problémům Audi, ale Toyota nedostala ani zlomeček té čočky, co tenkrát Audi. Kdyby byli jen na americkém trhu, tak zbankrotovali. Žalovali je statisíce lidí o miliardy dolarů. Nakonec se samozřejmě ukázalo, že Audi nepochybilo. Většinu problémů způsobili novináři, kteří si na tom přihřáli svou polívčičku. Nikdo se jim neomluvil, nikdo jim nenahradil miliardové ztráty způsobené doslova podvodem. V USA přece nikdo nemůže napsat, že matka zajela své dítě, protože je špatná řidička. Za to vždy musí být odpovědná nějaká ďábelská společnost.
16. 1. 2012 12:36
zajímavé je to,
že Němci do aut zjevně investují častěji, než kdokoliv jiný. Vžyť přes polovinu produkce této špičky si kopili domácí zákazníci. Pro Němce je, zdá se, auto fenomén!
Já to vidím tak, že někdo investuje do nové káry a někdo do své starý ! >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Bristol
16. 1. 2012 13:36
Re: zajímavé je to,
a někdo hold má tolik(němci) že může investovat do obojeho... :yes: >:D
16. 1. 2012 15:27
Re: zajímavé je to,
...a my také :yes: