Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vysočanská radiála od 29.11.2011 v provozu

Aleš Jungmann
Diskuze (25)
Vysočanská radiála konečně otevřena, uleví se desetitisícům Pražanů ale i těm, kteří Prahou jenom projíždějí.

Velmi důležité spojení mezi dálnicí D8 a dopravními tepnami republiky, R10 a D11, bylo slavnostně otevřeno. Vysočanská radiála taktéž zjednoduší a zrychlí tok dopravy na Štěrboholskou radiálu (městský okruh) a opačně.

Do budoucna sice dálnice mířící ku Praze spojí pražský okruh, jeho severní část však jen tak hotova nebude. I proto byla dostavba 5,6 kilometru dlouhé Vysočanské radiály tak důležitá. Tranzitní doprava už nebude muset ulicemi Průmyslová, Kolbenova, Chlumecká a dolní částí Kbelské ulice. Tam se každé ráno a odpoledne tvořily kvůli řadě světelných křižovatek dlouhé kolony kamionů a osobních vozů. Hloubětín, Lehovec, Vysočany, Hrdlořezy ale třeba i Černý most si mohou oddychnout.

Zákazy vjezdu se však na staré trase neobjeví, argumentem je velký počet firem a továren (ale třeba i spalovna v Malešicích) které podél staré trasy sídlí a zásobování potřebují. V budoucnu by měl na tento úsek navázat další etapa radiály, vedoucí podél zdejší železniční tratě až k Balabence a k Povltavské, kdy tuto trasu budou využívat zejména lidé mířící do tunelu Blanka.

Čtyřproudá komunikace patří do kategorie MR 24,5/80, tedy má šířku silniční koruny 24,5 metru (šířka pruhů 3,5 metru, zpevněná krajnice 2,5 metru) a návrhovou rychlost 80 km/h. Ta je však zatím snížena, do úplného dokončení stavby (polovina roku 2012) a natažení plotu podél silnice se zde bude jezdit maximálně padesátkou.

Součástí stavby je mj. i realizace dvou biomostů v kilometru 1 a 2 ve staničení od ulice Kbelské (mostní konstrukce o rozpětí cca 50 m, šířky 30 a 40 m) pro umožnění přechodu živočichů přes radiálu. Přes biomost v km 2 je rovněž vedena cyklostezka, navazující na ulici Za Černým Mostem a při severní straně radiály pokračující k Satalicím. Tento cca 1 km dlouhý úsek je součástí zamýšlené cyklistické trasy vedené od stanice metra Rajská zahrada směrem na Vinoř, s výhledem do oblasti Pojizeří.

Stavba byla zahájena v roce 2006 a i kvůli vleklým majetkoprávním řízením (výkupy pozemků stály Pražany 410 milionů Kč) byla rozdělena do tří samostatných etap. Stavbu za celkem 2,5 miliardy Kč zhotovila EUROVIA CS a. s.


Zvětšit mapu

Aleš Jungmann
Diskuze (25)
30. 11. 2011 09:08
Re: Stavbu za celkem 2,5 miliardy Kč zhotovila EUROVIA CS a.
Nevím, že by se v Praze používala struska a haldovina...notabene, problém části D47 je jaksi zamotanější a myslím, že vyzní doztracena.
30. 11. 2011 08:38
Re: úžasný
Ukecali jste mě chlapi, konec konců už stát utratil 2,5 miliardy horším způsobem. Pokud to vidíte pro sebe jako přínos tak vem ty prachy čert :-)
30. 11. 2011 08:29
Re: úžasný
To ti rád věřím, že to tam takhle vypadá, ale jak tu melu celou dobu v případě, že by se postavila čás okruhu od D8-R10 tak by tam ten příšernej provoz nebyl. A jak tu psal Righ o stavbě zbývající části R1 za 20 let tak já se na www.ceskedalnice.cz dočetl něco docela jiného. Realizace 2/3 zbývající části okruhu by měla probíhat v letech 2013-2015 ne za 20 let. Otázkou je jestli to neodloží, ale vycházím z aktuálních informací.
Avatar - Righ
29. 11. 2011 23:56
Re: úžasný
Jasne, 511ka by SR zasadne ulevila. Jeji "zaseknuti" ale neni ani tak zpusobeny rozkradenim statni kasy, jako na posledni chvili se probudivsim OS Bechovice - nebyt jich, mohlo se uz stavet. Mimochodem OS Bechovice nepijou krev zdaleka jenom "Ujezdakum", ale krome statisicu obyvatel Prahy predevsim obcim, pres nez si toto sdruzeni kresli svoje fantasmagoricky predstavy alternativniho vedeni SOKP. Viz [odkaz] - zvlast v Uvalech je musi milovat, kdyz jim chtej vezt dalnici stredem obce. >:D Mimochodem OS Bechovice paradoxne pije krev i vetsine "Bechovicaku", protoze diky nim je blokovana mj. vystavba MUK Prazskyho okuhu s I/12 na Kolin, ktera by spolu s navazujici silnici ulehcila silene pretizeny Ceskobrodsky, prochazejici primo stredem Bechovic.
Avatar - Righ
29. 11. 2011 23:45
Re: úžasný
Kdyz je schopnej ctrpruhym usporadanim dostacovat usek okruhu 515 (od D5ky k sjezdu na Barandak) s intenzitami jeste podstatne vyssimi, Sterboholska radiala (SR) to musi ustat taky. Navic si nemyslim, ze by zprovozneni VR nejak zvysilo provoz na SR - proc? Vzdyt kdo jede z D8 na R10 ci D11 (nebo obracene) se na SR vubec nedostane a ti ostatni, kteri jedou z D8 na ostatni dalnice (nebo obracene) budou dal vyuzivat tzv. Prumyslovy polookruh, tj. Prumyslovou a Kbelskou. Jina situace by byla, kdyby se skutecne zakazal vjezd NA na Prumyslovou - pak by nakladni tranzit z/na D8 musel nove jezdit po trase VR - Prazsky okruh (Satalice - Bechovice, tj. 510) - SR, a to by SR samozrejme znacne pritizilo.

Tim netvrdim, ze stav dopravy na SR je idealni, ale k jeho zasadnimu vylepseni se musi postavit 511ka, jak zminuje kolega nize. Dalsi pomoci samozrejme bude zprovozneni useku 518 a 519.