Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Vysoký vzorek nestačí: Letní pneu jsou dobré jen 4 sezóny

Přestože mají čtyřleté pneu mnohdy stále ještě dostatečně vysoký vzorek, jejich vlastnosti se po této době výrazně zhoršují.
Zpět na článek
6. 4. 2011 10:09
6. 4. 2011 11:26
6. 4. 2011 15:55
6. 4. 2011 12:23
6. 4. 2011 12:48
6. 4. 2011 16:08
6. 4. 2011 14:33
Avatar - MilanF1
6. 4. 2011 10:09
zimní 4mm?
Mám to chápat tak, že se jedná jen o úseky se značkou? Nebo případně ten návrh (pokud už neprošel) o povinných zimních?
Já kvůli příští zimě plánuje dojet zimáky přes léto, protože poslanci schválí povinné zimní (za určitých podmínek) se 4mm 8-s ... kdyby nechali 1,6mm, tak neřeknu ani popel ...
Rozbalit vlákno
3
6. 4. 2011 10:55
Re: zimní 4mm?
To uz plati ted, kde je znacka, musis mit zimni 4mm. (tedy ted uz ne, zase az pristi zimu ;-) )
6. 4. 2011 15:54
Re: zimní 4mm?
To máš těžký, zimák pod 4 mm je už stejně k ničemu. 1,6 nemohli nechat to už je jak na formuli.
Avatar - MilanF1
6. 4. 2011 17:13
Re: zimní 4mm?
Tak já jsem z nížiny a většinou zimy proprší a když sníh, tak se na silnici dlouho neudrží. Proto bych uvítal spíše 1,6 mm jako je to u letních. Jsem pro povinné zimní, o tom žádná.
Avatar - KANKUNEN
6. 4. 2011 11:26
Pirelli
Mám s tím osobní zkušenost, protože tchánovy zimní Pirelli Sotozero ztvrdly už po dvou letech a stejnou zkušenost mi potvrdil kámoš s Fabií, ale nevím jaké Pirellky to byly. Jde to poznat, že se to auto neumí vyškrábat tam, kde s jiným autem to jde v pohodě.
Jinač těm co mají starší letní gumy, gumy nevyhazujte, ale spokojte se s tím, že na mokru máte o 1sek horší čas na 1km při cestě do práce. ;-)
Rozbalit vlákno
1
6. 4. 2011 15:55
Re: Pirelli
co horší čas, ale hlavně delší brzdnou dráhu! Na mokru se pak musíš v zatáčkách hlídat, aby si to někde nerozvěsil.
Avatar - ManInBlack
6. 4. 2011 11:54
Překvapení
Staré gumy mají horší vlastnosti než nové!!! Kdo by to byl řekl! To je novinka hodna přinejmenším první strany Blesku s třípalcovým titulkem. Viděl bych to ve stylu "1/3 řidičů v ČR jsou potencionální vrazi!" >:D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - iudex
6. 4. 2011 12:05
Re: Překvapení
...a podtitulok: kupujte čo najviac nových pneu! (a pod článkom "PR"). >:-[]
Avatar - ManInBlack
6. 4. 2011 14:38
Re: Překvapení
:yes: Ty jsi ďábel >:D
25. 10. 2011 13:33
Re: Překvapení
Přesně tak, bez informace o stejném složení směsi případně naprosto stejné pneumatice se stejným výrobním postupem je to o ničem. Asi zapomínají, že před 10ti lety ta guma byla zcela z jiného materiálu. Ale to asi ty "odborníky" nenapadne. A kdo ví, jestli vůbec testovali pneumatiky stejného rozměru >:D
Avatar - Thomas89
6. 4. 2011 12:23
Inu...
jelikož patřím mezi jedince, kterym zimní ani letní gumy nevydrží déle než 3 sezony, tak se timhle článkem moc nezaobývám :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lordlord
6. 4. 2011 12:48
.
rocne najedu 6 tisis km z toho neco na zimnich - letni mam 5. rok a hloubka vzorku 6 mm, prece je nevyhodim
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
6. 4. 2011 15:16
Re: .
Jak to, že ne??? Tady to přece píšou černý na očirvoucím bílým podkladu! Okamžitě si kup nový pneu!!! Copak bys chtěl, aby gumárenské koncerny zašly na úbytě??? :no:
6. 4. 2011 16:08
Re: .
lordlord-a bych tipoval na piráta, který nejenže po 4 letech nekoupí novou sadu, ale určitě po městě jezdí i 55km/h a v lékárničce má nůžky nesprávných rozměrů!!! :-)
6. 4. 2011 14:27
4 roky natvrdo
Osobne mi neni moc jasne, jak se muze vyskytnout nekdo se 4 roky starymi pneu na aute.

Pokud nekdo najezdi rocne mene nez 10 000 km, tak snad ma lepsi si na tech par cest vzit taxik, nebo si pripadne auto pujcit v pujcovne (predpokladam, ze tam tak stare gumy asi taky nebudou).
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
6. 4. 2011 15:14
Re: 4 roky natvrdo
Inteligenční potenciál tohoto příspěvku je na dolní hranici měřitelnosti :no:
6. 4. 2011 15:22
Re: 4 roky natvrdo
No Wen mne předběhl. Sem rád, že nejen já už delší dobu vím, že jsi jen místní plácal. Tedy ten velkohubý internetový...

Jen podotknu, že pokud by někdo najezdil jen 5 000 km v taxíku, tak by ho to ročně vyšlo při průměrné sazbě za km (vzato ze citytaxi.cz) 24 Kč na 120 000 Kč.Při ceně nových aut od cca 160 000 je tedy úspora jednoho roku proti ceně auta cca 60 000 Kč. A to se vyplatí, když druhý rok už je ve prospěch vlastního auta rozdíl 100 000 Kč.

Je vidět Mariachi, že si skutečný, značkový internetový plácal.

P.S. Abych jen nekritizoval, pravdou je, že pri osobním nájezdu do 1000 km ročně se dá o taxi uvažovat jako o výhodnější alternativě (ale je tam hodně ALE vč. mnoha neznámých a proměných).
6. 4. 2011 21:54
Re: 4 roky natvrdo
Trocha nadhledu by nezaskodila, wolffe.
Avatar - Katikakus
6. 4. 2011 19:24
Re: 4 roky natvrdo
To uz je takova tradice u mariachiho... :-!

Jinak co se zestarnuti pneu tyce - u mne nejvesti extrem byly Dunlop Sportmaxx - drzely jako pribite ale do kopru sly za jednu sezonu - cca 25tis. km.
6. 4. 2011 15:59
Re: 4 roky natvrdo
hele s tím taxíkem no comment, ale s těma 4 roky starýma pneu si mě docela dostal. Jak čoveče jezdíš, že ti nevydržej gumy 4 roky? To s tím furt hrabeš jinak to není možný. >:D
6. 4. 2011 21:50
Re: 4 roky natvrdo
Nehrabu. Jezdim. Ostatne proto mam auto.
Avatar - MilanF1
6. 4. 2011 17:17
Re: 4 roky natvrdo
Já točím ročně okolo 15 000 km, přes léto to dělá asi 10 000 km a pneumatik mi minulé léto ubyl méně než 1 mm ... sakra, na kolik let mi vydrží >:D Hold nejezdím brzda plyn a v zatáčkách mi nehvízdají ...
6. 4. 2011 22:28
Re: 4 roky natvrdo
Pokud ti vykon 90 koni z HDi bude stale pripadat az moc a nalitas 15 tisic rocne, tak ti asi vydrzi az do duchodu (tveho, ne auta). :-)
Avatar - sgt
6. 4. 2011 14:33
Slovensko
Opravte si ten nezmyselný údaj. Na Slovensku je minimálna hĺba dezénu rovnako ako v ČR:
1,6 mm
3 mm pri povinnosti použiť zimné pneu (súvislá vrstva snehu alebo ľadu)
Rozbalit vlákno
0
6. 4. 2011 22:00
Tiež mi to tak vychádza ....
Letné som menil po 4 rokoch a zimné už "dorážam" a hoci mám kvalitné gumy Dunlop, tak cítim, že to "nie je ako za mlada" a to mám ešte 4 - 5 mm hĺbku dezénu.

Ono to naozaj vyzerá ako PR článok, ale faktom ostáva, že tie "zákonné" hĺbky sú naozaj v praxi už takmer nepoužiteľné a platí, že čo človek neubrzdí, to neukecá .... a to potom môžu byť iné sumy ako len sada pneumatík ...

Jednoducho sa treba zmieriť s realitou, že prevádzka auta niečo stojí a radšej šetriť život, ako peniaze.
Rozbalit vlákno
0