Mám to chápat tak, že se jedná jen o úseky se značkou? Nebo případně ten návrh (pokud už neprošel) o povinných zimních?
Já kvůli příští zimě plánuje dojet zimáky přes léto, protože poslanci schválí povinné zimní (za určitých podmínek) se 4mm 8-s ... kdyby nechali 1,6mm, tak neřeknu ani popel ...
Tak já jsem z nížiny a většinou zimy proprší a když sníh, tak se na silnici dlouho neudrží. Proto bych uvítal spíše 1,6 mm jako je to u letních. Jsem pro povinné zimní, o tom žádná.
Mám s tím osobní zkušenost, protože tchánovy zimní Pirelli Sotozero ztvrdly už po dvou letech a stejnou zkušenost mi potvrdil kámoš s Fabií, ale nevím jaké Pirellky to byly. Jde to poznat, že se to auto neumí vyškrábat tam, kde s jiným autem to jde v pohodě.
Jinač těm co mají starší letní gumy, gumy nevyhazujte, ale spokojte se s tím, že na mokru máte o 1sek horší čas na 1km při cestě do práce. ;-)
Staré gumy mají horší vlastnosti než nové!!! Kdo by to byl řekl! To je novinka hodna přinejmenším první strany Blesku s třípalcovým titulkem. Viděl bych to ve stylu "1/3 řidičů v ČR jsou potencionální vrazi!" >:D
Přesně tak, bez informace o stejném složení směsi případně naprosto stejné pneumatice se stejným výrobním postupem je to o ničem. Asi zapomínají, že před 10ti lety ta guma byla zcela z jiného materiálu. Ale to asi ty "odborníky" nenapadne. A kdo ví, jestli vůbec testovali pneumatiky stejného rozměru >:D
Jak to, že ne??? Tady to přece píšou černý na očirvoucím bílým podkladu! Okamžitě si kup nový pneu!!! Copak bys chtěl, aby gumárenské koncerny zašly na úbytě??? :no:
lordlord-a bych tipoval na piráta, který nejenže po 4 letech nekoupí novou sadu, ale určitě po městě jezdí i 55km/h a v lékárničce má nůžky nesprávných rozměrů!!! :-)
Osobne mi neni moc jasne, jak se muze vyskytnout nekdo se 4 roky starymi pneu na aute.
Pokud nekdo najezdi rocne mene nez 10 000 km, tak snad ma lepsi si na tech par cest vzit taxik, nebo si pripadne auto pujcit v pujcovne (predpokladam, ze tam tak stare gumy asi taky nebudou).
No Wen mne předběhl. Sem rád, že nejen já už delší dobu vím, že jsi jen místní plácal. Tedy ten velkohubý internetový...
Jen podotknu, že pokud by někdo najezdil jen 5 000 km v taxíku, tak by ho to ročně vyšlo při průměrné sazbě za km (vzato ze citytaxi.cz) 24 Kč na 120 000 Kč.Při ceně nových aut od cca 160 000 je tedy úspora jednoho roku proti ceně auta cca 60 000 Kč. A to se vyplatí, když druhý rok už je ve prospěch vlastního auta rozdíl 100 000 Kč.
Je vidět Mariachi, že si skutečný, značkový internetový plácal.
P.S. Abych jen nekritizoval, pravdou je, že pri osobním nájezdu do 1000 km ročně se dá o taxi uvažovat jako o výhodnější alternativě (ale je tam hodně ALE vč. mnoha neznámých a proměných).
hele s tím taxíkem no comment, ale s těma 4 roky starýma pneu si mě docela dostal. Jak čoveče jezdíš, že ti nevydržej gumy 4 roky? To s tím furt hrabeš jinak to není možný. >:D
Já točím ročně okolo 15 000 km, přes léto to dělá asi 10 000 km a pneumatik mi minulé léto ubyl méně než 1 mm ... sakra, na kolik let mi vydrží >:D Hold nejezdím brzda plyn a v zatáčkách mi nehvízdají ...
Opravte si ten nezmyselný údaj. Na Slovensku je minimálna hĺba dezénu rovnako ako v ČR:
1,6 mm
3 mm pri povinnosti použiť zimné pneu (súvislá vrstva snehu alebo ľadu)
Letné som menil po 4 rokoch a zimné už "dorážam" a hoci mám kvalitné gumy Dunlop, tak cítim, že to "nie je ako za mlada" a to mám ešte 4 - 5 mm hĺbku dezénu.
Ono to naozaj vyzerá ako PR článok, ale faktom ostáva, že tie "zákonné" hĺbky sú naozaj v praxi už takmer nepoužiteľné a platí, že čo človek neubrzdí, to neukecá .... a to potom môžu byť iné sumy ako len sada pneumatík ...
Jednoducho sa treba zmieriť s realitou, že prevádzka auta niečo stojí a radšej šetriť život, ako peniaze.