No, k tomu třetímu, ale což, je to rozhodně lepší, než předchůdce. Cena je nastřelená z počátku, dle zkušenosti ji Ford určitě zvládne stlačit na velmi zajímavou úroveň, doufám >:D
V této kategorii se mi líbí akorát Seat Arona a věřím, že Ford bude jeho důstojným konkurentem minimálně ve všem ostatním mimo vzhledu.
Ford z hnusného SUV udělal méně hnusné... :no:
Cena je zcela mimo realitu.
Design předku stále vypadá zavalitě a divně.
Kia Stonic i Seat Arona jsou o dost povedenější.
Ford by se měl probrat..
Autor článku jaksi cudně pomlčel o nejzásadnějším problému tohoto auta - extrémní disproporčnosti malých kol vůči ultravysokému pontonu karoserie. Toto bohužel žádným faceliftem odstranit nelze.... :'-( Ecosport má prostě bezkonkurenčně "nejpřefouknutější" příď na trhu.
P.S. Jinak ta cena je opravdu drsná, proti Seatu Arona (který navíc bude k dispozici i s benzinovým čtyřválcem) bude zásadní nevýhodou.
Taky mám jinou představu o autě které vypadá "k světu". Jak píšeš ta zjevná disproporce - vysoký, úzký, brutální maska vysoká kapota to je fakt mazec. 100x horší než fabia II která za to schytávala neustálou kritiku. Naštěstí ceny jsou mimo mísu, takže na silnicích jich moc nepotkáme.
nelibi se mi tenhle trend, kdy automobilky nabizeji ctyrkolky jenom v nafte a v benzinu ne.
přitom pro toho, co potrebuju ctyrkolku aby se vůbec dostal z domu, je naftak často uplne nevhodnej
Když se budeme bavit o 4válcích, tak mi tedy naopak k SUV 4x4 vždy seděla lépe nafta, díky vyššímu kroutícímu momentu právě v nějakém terénu a zaplé redukci. Nikdy jsem nezkoušel 4x4 a turbobenzin, ale atmo vs turbonafta, je pro mne dieslové SUV lepší volbou.
Ano, vím, ale i tak třeba dvoulitrové TDI má vyšší kroutící moment, což asi u 4x4 využiji více, než 1,4 TSI. Jak v tom terénu, do kterého asi to SUV chci, nebo na tahání přívěsu. Já to vidím tak, že kdo chce SUV 4x4 pro to, aby ho jako SUV využíval mimo silnice a peníze nejsou problém, pak je nafta logická volba v té mainstreamové třídě. Když chci SUV pro jízdu po městě a na silnici s FWD, pak klidně benzín.
Pokud to chceš na zimu, na kluzké, ne tak udržované cesty, tak tě moment tolik netrápí. Naopak, hodně síly v nízkých otáčkách může přidělat vrásky na čele. A horší řiditelnost přeplňovaného motoru nepomůže.
Tak tu sílu přeci krotí dnes elektronika :-) A naopak třeba ve sněhu mi auto s těžším předkem vždy lépe vyjelo, byť na zpátečku a to mluvím o FWD. Ve vyšší rychlosti je to jinak, tam souhlas.
Kvalita odladění elektroniky se však různí. U čtyřkolky na hmotnosti tolik nezáleží. Zabírají všechna kola, netaháš za sebou závaží. A na úzké cestě se budeš otáčet jen těžko, aby sis to zkusil vycouvat (a celou ji couvat asi také nebudeš). Opět, to se čtyřkolek tolik netýká. Do kopce se ti totiž odlehčuje předek, proto to předohrabům nevoní.
problem je, když jezdis jen par km tam a par km zpet, jak dlouho bude trvat, nez se zanese DPF?
jakou mas predstavu o terenu?? jezdit nekomu po louce nebo po poli?? to by na tebe brzo někdo moh vyběhnout s vidlema a propíchat ti gumy.
miluju tyhle pitomce co si jedou uzit ctyrkolku na cestu kde denne jezdime a rozvorou ji tak, ze se po ni neda projet.
normalni clovek potřebuje maximalne tak projet mizernou polni cestu, kterou stejne jedes na dvojku, takze bohate staci co da dnesni obycejnej turbobenzin a stejne ses omezenej tim, co prenesou pneumatiky.
mozna par lesaku nebo myslivcu se dostane do narocnejsiho terenu, ale tam většina nabizenych SUV stejne nemuze
když to mas do kopce a zledovatí to, tak FWD ani nahodou, 4kolka bez problemu, aspoň zatim.
jezdim oboji, dnes jsem s FWD ještě projel, ale uz s problemama. sice mam v kufru retezy, jenze kufr byl zamrzlej a nesel otevřít...
Na ledě ti nepomuže zhola nic, jen řetězy, ale jo, chápu jak to myslíš, jen já se prostě naftě nebráním a když už univerzál, tak aby i něco odtáhl, nebo kup Jimny ;) Na popojíždky stačí. Tak hlavně nerozmrzávej kufr před jízdou, jinak ti Sakra vysvětlí, že se to nemá, takže jezdi po dovře pomalu, až se auto rozehřeje a pak vyndej řetězy >:D
Kdybych tady nečetl Tvých asi 10 miliónů příspěvků proti naftě, mohl bych napsat že Tvoje úvaha není nepodložená.
Svůj příspěvek jsi ovšem předem dehonestoval svojí zaťatostí proti dieselům. Takhle Ti nikdo moc neuvěří že to myslíš upřímně.
Zkus se víc zamyslet a potom Ti vyjde že by benzín který mají k dispozici, žral v kombinaci se 4-kolkou jak nezavřený. Nikdo by si to nechtěl koupit, respektive bylo by to neekonomické vyrábět nebo by to museli prodávat draho při velmi malém počtu objednaných kusů.
Navíc se dá očekávat že benzín bude v budoucnosti zkombinován s elektromotorem a to vyřeší jak problém malého benzínového motoru tak problém se 4x4.
s benzinovou ctyrkolkou jezdim za 10, znamej v podobnym rezimu s mensim naftakem za 8. zily mi to netrha a hlavne se nestrachuju, ze mi v -20 zamrzne nafta a nenastartuju, nebo ze mi to neskoci do nouzovyho rezimu kvůli ucpanymu DPF
Kup si ten maly zahradny traktorik nahod pluh a za par minut budes mat odhrnute. Na to aby si par krat do roka realne vyuzil 4x4 ti gazika netreba :-) a v lete si traktorikom aj pokosis ci poories. :-)
Tak pokud opravdu bydlí dál od silnice a jezdí po polní cestě, nejde jen o příjezdovou cestičku, tak bych to asi malým zahradním traktůrkem protahovat nechtěl. To je práce pro normální traktor (nebo něco jako Unimog :-) ). Tím nutně nemyslím ty moderní přerostlé mrchy. A nejde jen o protahování. Solit si to tam asi nebude chtít, takže by zledovatělý kopec musel sypat štěrkem. A pokud bydlí pod horami, jako že myslím bydlí, asi to nebude párkrát do roka.
jednim smerem přes kilometr na asfaltovou cestu většinou po rovine, jen cast z kopce, ale s pricnym sklonem, coz moc prijemny když to klouze není, a druhym smerem pul kilometru do kopce mistama dost prudkého na silnicku, kde se sotva vyhnou 2 auta, takze na vyhrnovani zahradnim trakturkem to moc není. cestu udrzuje obec traktorem, ale protože tam bydlej jen ještě 4 další dobrodruzi, tak az když mají vse ostatní protazeno, s cimz nikdo z nas nemá problem. nejakych 15 cm cerstveho snehu projedu ctyrkolkou, ale to i v naší podhorsky oblasti doprava davno kolabuje, takze maximalne tak odvezu deti do skoly, ale nikam jinam se nedostanu.
všichni tam jezdime opatrne, abychom projeli ještě zítra, pozítří, za tyden, ale cas od casu si tam někdo vyrazi dokázat jakej je borec, takze to tam rozvore a zbydou po nem koleje a diry a normalnim autem uz neprojedes a byva to narocny i s tou vyssi ctyrkolkou. když tam jedes jen cas od casu, tak to je vpohode, ale když tam jezdis každý den a třeba i několikrát denne, tak to je pro to auto docela zahul a navíc tu cestu ještě vic rozvores ...
No tak, tohle se Fordu podle mne krapet nepovedlo.Designově je to katastrofa, co se podobá nějakému Sangyongovi nebo jak se to píše. prodejní čísla budou zoufalá, stejně tak jako je zoufalá celá automobilka Ford. kdyby tam byl motor z Focusu RS, tak to mohl bejt aspoň držák, tady teda nevím.
Podobným problémem (malá kola v kombinaci s přehnaně vysokou karoserií) trpí i Ford Ka+ a pochopitelně to taky není žádný trhák. Kde jen jsou doby Fusionu, který se v Česku prodával jako teplé housky... Ford už by měl konečně pochopit, že nabízet na náročných evropských trzích své modely vyvinuté pro země třetího světa opravdu není dobrý nápad... :-O:'-(:-(:no:
Chtělo by to designově obnovit celou řadu od těch nejmenších až po to Mondeo. Něco co by je nakoplo jako Renault. Sice ty auta budou vypadat skoro stejně, ale dnes je to trend.
Tak zrovna na stěžejnich modelech bych určitě nic neobnovoval, i přesto, že to jsou vousati dědci, jsou to stale vlemi pohledna auta, předevšim Mondeo je za mě vyloženě nadherne.
Vzhledově možná ujde (ovšem za podmínky použití alespoň osmnáctek), ale trpí extrémně špatným výhledem řidiče šíkmo dopředu i dozadu a ve srovnání s předchůdcem je výrazně těžší a přitom méně prostorné a s menším kufrem. A to jsem ještě nezmínil menší řidičskou zábavnost. Tomu všemu samozřejmě odpovídá i mezigeneranční propad prodejů v Evropě. Doufám, že nová generace bude mnohem lepší a že do Evropy dorazí včas... ;-\ :-O
Za tebe možna, za mě jedno z nejpohlednějšich aut ve třidě a nemusi mit k tomu ani 18" kola. A Mondeo je snad jedine auto, ktere je jine oproti předchudci ? Asi ne, protože zřejmě proto všem ve středni třidě padaji prodeje. Ale tohle z nějakeho duvodu zapominaš zminit. Kdo by to od fordu čekal, že bude třidně na špici v odhlučněni a komforu, sice na ukor obratnosti, ale ta je stale ve třidě na vyši. Holt jako jediny mimo premii použiva pětiprvkove zadni zavěšeni. Takovemu Seatu padly prodeje totalně v ramci koncernu na ukor uťapnute škodovky.
Fusion sa predaval preto tak dobre, pretoze na sklonku svojho zivota bol lacny. Nic viac nic menej. Ak by stal tento Eco rovnako, tak im ludia utrhnu ruky. :-)
proč se vyrábí čím dál větší zrůdy v křeči, to je nějaká soutěž o největší odpornost nebo co? předek z tranzitu a za ním něco úplně zbastlenýho. to se má lidem jako líbit? nebo dokonce někomu opravdu líbí? prý - vypadá k světu. to ten svět je na tom dost špatně.
přitom auta z minulé dekády a starší - vyvážený, jednoduchý, úplně přirozený. jen namátkou - obyčejný auto [odkaz]
ze ecosport je asi prve SUV na svete ktore ma vpredu pri A stlpiku to nevkusne "MPV okienko" ktore tak genialne brani vo vyhlade sikmo vpred ... otras ... celkovo na tom akoze "terenaku" nie je za mna jedina pekna a zmysluplna krivka... svetla naraznik maska hmlovky ... palubovka ... nema to ziadnu navaznost na seba ani krasu ako taku... ako celok to vyzera proste "divne" a neforemne .... cele to nakoniec zaklincovali ponorkovym megapontonom a kolami ako z furika ... proste sucasny ford opat nesklamal .... co auto to dizajnova a interierova perla .. konkurencia sa musi smiat od ucha k uchu.... ( cest vynimkam... mustang a edge su fajn )
Naprosto s tebou souhlasím, jenom by mě zajímala maličkost - co je to "furik"? Dětský kočárek (ten je ale asi kočík ne?), přívěsný vozík nebo co vlastně? :-)
Místo aby vyvinuli pořádné SUV od začátku, dovezou z třetího světa tuto odpornost. Podobně to udělal Fiat a druhou generaci Pandy postavil z jihoamerického Una. Díky tomu je nová generace Pandy disproporční a hnusná. Prodeje tomu odpovídají. Snad si to za ty šílený prachy nikdo nekoupí.