Diskuse

Vyzkoušeli jsme Opel Insignia GSi. Dieselová verze funguje lépe

14.3.2018

Opel oživil legendární označení GSi. Sportování však Insignia úplně v krvi nemá, fantastickému podvozku trochu kazí práci nevýrazné pohonné jednotky.

 

  • 48 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 14.03.  08:27

    Auto s dieselem pod kapotou

    vždy funguje lépe :-)
    • 11 Reagovat !

      foto Bubaq

      Bubáq 14.03.  11:39

      « Re: Auto s dieselem pod kapotou

      Já chápu, že jste to Ádo myslel v nadsázce. Záleží totiž na osobních preferencích. Já např.. nemám problém s benzínovým motorem, pokud je turbo, a má více než 1500 kubíků. Pak preferuji tichý a kultivovaný chod motoru.
  • 51 Reagovat !

    foto hittman

    hittman 14.03.  09:04

    Vzal

    bych standardní verzi s BiCDTi v lepší výbavě a podvozkem Flex Ride. Oproti supu lepší interiér, ergo sedadla, lepší cena, spousta výhod.
    • 05 Reagovat !

      foto koblih

      koblih 14.03.  09:30

      « Re: Vzal

      Insignia je fajn, ale stejně jako Insignia má spoustu výhod i Superb.
      • 51 Reagovat !

        foto hittman

        hittman 14.03.  09:55

        « Re: Re: Vzal

        Např.?
        • 15 Reagovat !

          foto koblih

          koblih 14.03.  10:19

          « Re: Re: Re: Vzal

          Například motory. K čemu ti je 191 kW, když Superb je se 162 kW s přehledem pružnější? A než začneš s tím, že udávají nereálný časy, tak ty časy se dosáhnout dají, stačí se podívat na Youtube.. Navíc i kdyby byl Sup v reálu o něco pomalejší, pořád to nebude 1,5 vteřiny. Dále větší prostor jak v interiéru, tak v kufru. Taky infotainment má Škoda lépe zpracovaný a interiér mají obě auta na stejné úrovni. A subjektivně, byť jsem asi výjimka, tak mi sedačky v L&K vyhovují víc, a to nejsem nijak zavalitá postava. AGR sedačky v Opelu mi vůbec nevyhovovali. Ale každej máme jiný pozadí >:D
          • 31 Reagovat !

            foto hittman

            hittman 14.03.  11:40

            « Re: Re: Re: Re: Vzal

            a) bavil jsem se o naftě
            b) nejde mi o vteřinu sem, vteřinu tam
            c) sedačky superbu jsou bez jakékoliv boční opory, v zatáčkám lítám jak č... v gumáku
            d) interiér je tedy příjemnější v Insignii oproti bezduchému, strohému, oplastovanému supu
            e) v max výbavě s hnědou kůží a černým obložením je to slast nejen na oko (insignie)
            f) insignie je levnější
            g) nesouměrná větší a natáhlejší karoserie duní, podvozek je nejistý, v nižších rychlostech tvrdý, ve vyšších plave.
            • 10 Reagovat !

              foto Bubaq

              Bubáq 14.03.  12:07

              « Re: Re: Re: Re: Re: Vzal

              Vyjádřil jste se naprosto exaktně a velmi korektně. Rád s Vámi souhlasím. On je totiž (a musí být) rozdíl, pokud použijete platformu s rozvorem cca 2.500 mm a na ní postavíte auto s rozvorem přes 2.800 mm a váhou o 29% vyšší.
              Mercedes a BMW to dělají obráceně (postaví E nebo 5 na platformových dílech větších modelů) a nadále kralují kvalitou svým segmentům.
              Pokud by chtěl Superb na MQB dohonit tuhost a hlukovou kvalitu Insignie, vyšel by z toho váhově jako Metráček. A to prostě nejde, spotřeba by vyrostla. Takže: principiální nevýhoda na straně Superbu je každému, kdo není jen srdcař, zcela zřejmá.
              • 10 Reagovat !

                foto kesumb

                kesumb 14.03.  12:19

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzal

                Supa jezdím a je to tak. To auto na mě působí tak, že ta platforma už je prostě hraniční (respektive si myslím, že se na takhle velký a i rychlý auto už prostě nehodí a naladit na to nejde) a projevuje se to různejma neduhama (když je to moc tvrdý, tak to duní a když měkký tak se to zase žvejká). Ale je to pořád auto střední třídy, který svým vnitřním prostorem cílí na taxikáře a ne na řidiče. Ostatně stejně v testech vychází i Arteon, ale s tím nemám osobní zkušenost.
                Zase na druhou stranu s 2,0 tsi jsem docela spokojenej, převodovka je k tomu naladěná velmi slušně a co se týká vnitřního hluku problém v tom není. Sedačky (LK) jsou nadprůměrný v rámci kategorie a problém s nima nemám.
                Prostě to není auto pro řidiče a už vůbec ne sportovní. Ale zase se do toho vejde hromada krámů, na dálnici je to docela tichý a vysloveně mi na tom nic nevadí. A sám nevím, jestli bych si vzal plně vybavenýho supa nebo Ečko v základu.
            • 12 Reagovat !

              foto koblih

              koblih 14.03.  12:18

              « Re: Re: Re: Re: Re: Vzal

              a) u nafty platí to samé, 2.0 TDI 140 kW bude taky rychlejší
              b) to nic nemění na tom, že je motor v Supu pružnější >:D
              c) to jsem říkal, že je subjektivní...
              d) oplastovaný sup? A co je pak teda Insignie? jo, promiň... Zapomněl jsem, že je v ní plastová palubka s fake prošitím, aby to vypadalo jako kůže >:D
              e) subjektivní
              f) tady máš pravdu
              g) neřekl bych, že je tvrdý... A ve sportu je adaptivní podvozek na dálnici ideální.. Samozřejmě to není a ani nemá být sporťák
              • 11 Reagovat !

                foto kesumb

                kesumb 14.03.  12:23

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzal

                g) pro TSI to neplatí, žádný dunění tam není. Ve vysokých rychlostech na dálnici je to úplně na pohodu. Karoserie je nesouměrná úplně stejně jako u každýho auta s motorem napříč před přední nápravou. Prostě to nemůže mít takový profil jako mají auta s klasickou koncepcí (vyjma audi). Díky tomu je v tom ale zase neuvěřitelně místa. Podvozek při sportovní jízdě nejistý je, to je fakt. Na 280 koní to ani náhodou nemá. Golf ten proglém ale vůbec nemá.
          • 10 Reagovat !

            foto -Rambousek-

            .Rambousek. 14.03.  13:13

            « Re: Re: Re: Re: Vzal

            Prosím neplést zrychlení a pružnost. Můžete si být zcela jistý, že Superb se 162 kW není pružnější.

            Co se týče zrychlení 0-100, ta hodnota je postupem času čím dál irelevantnější. Obrovskou roli hraje nejen rychlost řazení, ale především zpřevodování, potažmo kombinace obého. A to je i případ vašeho srovnání, kdy je možné, že se Super se 162 kW dostane na 100 km/h o ten chloupek rychleji. Zároveň je ovšem možné, že např. na 90 km/h je Insignia dřív a jisté, že hned po překročení 100 km/h Superbu ujede. Pro reálný život je hodnota zrychlení na 100 vhodná k porovnání, ale nepodstatná.

            (A tím neomlouvám Insignii, i pokud řadí na 100 o jednou víc, než Superb, měla by se více blížit 206 kW verzi)
            • 01 Reagovat !

              foto koblih

              koblih 14.03.  16:05

              « Re: Re: Re: Re: Re: Vzal

              Ten motor jsem sice nejel, ale papírově by měl být pružnější.. maximální výkon i točivý moment dosahuje v nižších otáčkách a v širším rozmezí.
      • 11 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 14.03.  11:27

        « Re: Re: Vzal

        V benzinu ok, v nafte se to zrejme obraci.
    • 05 Reagovat !

      foto miromen

      miromen 14.03.  11:45

      « Re: Vzal

      Tak Superb je škodovka a to bohatě stači k tomu o ni ani neuvažovat.
    • 20 Reagovat !

      foto 99matthew99

      99matthew99 14.03.  12:12

      « Re: Vzal

      Zaujimal by ma ako funguje ten 8st automat v insignie s dieslom. Tiez sa mi ta insignia celkom pozdava. Superb je priestrannejsi ale myslim ze insignia je v interieri natom lepsie. Led Matrix svetla + AGR sedacky by sa mi tiez pacili. Otazna je spolahlivost. Vybrat medzi Superbom a Insigniou da zabrat.
  • 23 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 14.03.  09:42

    To auto se teda pěkně rychle okoukalo a stalo nezajímavým,

    zvláště to vyzní při pohledu na nový Peugeot 508, který dokázal najít v této třídě novou dynamiku. A mám ještě jednu dobrou správu, ty obrovské digitální přístroje, které se rozšiřují z prémie do mainstreamu nebude moct Peugeot použít pro svoji výšku a bude muset vše vrátit kam patří.
    • 20 Reagovat !

      foto Bubaq

      Bubáq 14.03.  11:41

      « Re: To auto se teda pěkně rychle okoukalo a stalo nezajímavým,

      Souhlasím s Vaším hodnocením designu Insignie. Ale ten její komfort a izolace od hluků, ty jsou v téhle velikostní a cenové třídě vážně super! takže na rozdíl od Kobliha nahoře, pro mě je Insignia jasnou volbou proti Superbu.
  • 20 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 14.03.  09:46

    zrychleni z 0-100

    Nevim jak to Skodovka a VW delaji, ale u vetsiny srovnani maji lepsi zrychleni z 0-100. Mozna je to v hmotnosti aut, kde im Opel ani Ford nemuzou konkurovat. Celkem lehke platformy ma PSA, tak snad dalsi Insignie bude jeste lepsi a lehci.
    • 52 Reagovat !

      foto hittman

      hittman 14.03.  09:56

      « Re: zrychleni z 0-100

      No, párkrát tu bylo, že papírové zrychlení u Škodovky neodpovídá reálu..
      • 40 Reagovat !

        foto KANKUNEN

        KANKUNEN 14.03.  10:00

        « Re: Re: zrychleni z 0-100

        Naposledy britská srovnávačka VW 7,8 naměřeno 8,6. CX 5 9,0 naměřeno 8,4
        • 32 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 14.03.  10:07

          « Re: Re: Re: zrychleni z 0-100

          To je jak v hifi = taky máš firmy co uváděj parametry který platěj za jakejchkoli podmínek a pro jistotu je uváděj eště s rezervou = a naopak typu: "jednou se nám v laboratorních podmínkách podařilo naměřit" :-)
          • 20 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 14.03.  12:16

            « Re: Re: Re: Re: zrychleni z 0-100

            To platí všude, nejen v hifi >:D
            • 10 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 14.03.  12:35

              « Re: Re: Re: Re: Re: zrychleni z 0-100

              Tak uveď pár příkladů >:-[]
              • 01 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 14.03.  13:03

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: zrychleni z 0-100

                Výpočetní technika, potraviny, spotřebiče... všechno co je kolem nás ;)
              • 00 Reagovat !

                foto Ada-je-zase-tady

                Ada je zase tady 14.03.  22:38

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: zrychleni z 0-100

                Rychlost vašeho připojení k internetu je "až do 500Mb/s" >:-[] :no:
                • 00 Reagovat !

                  foto Ozzman

                  Ozzman 15.03.  09:32

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zrychleni z 0-100

                  Tak nějak >:D
        • 10 Reagovat !

          foto lamal

          lamal 14.03.  12:53

          « Re: Re: Re: zrychleni z 0-100

          uz som to tu chcel rozhorcene naplacat, ze 0-100 za 7,7s u 140kw TDi v superB je blabola VW grupy, ale som rad, ze to tu uz je napisane...

          hlavne, ze redaktor posahane od stola okomentoval, ze superB v TDi mu da v reale neskutocnu kladu... hnus
      • 53 Reagovat !

        foto Charger

        Charger 14.03.  10:16

        « Re: zrychleni z 0-100

        To je možné, ale v tomto případě 280k TSI v Superbu, Passatu či Arteonu jede vážně výrazně líp než Insignia, navíc i za míň.
        • 11 Reagovat !

          foto lamal

          lamal 14.03.  13:05

          « Re: Re: zrychleni z 0-100

          tiez si myslim, ze co sa tyka benzinov je 2.0TSi lepsi motor dynamicky aj spotrebou, len komentare od stola napr pri tych diesloch su trapas... myslim, ze to oplacke CDTi bi-turbo by to 140kw superBu dalo v pohode... urcite by som si to nedovolil hodnoti podla porovnavania tabulkoveho zrychlenia hlavne ked fauvé fejkuje vsetko co sa da
      • 10 Reagovat !

        foto kesumb

        kesumb 14.03.  12:23

        « Re: Re: zrychleni z 0-100

        U TSI odpovídá.
      • 00 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 14.03.  22:25

        « Re: Re: zrychleni z 0-100

        Máš pravdu... udáváno 5,8s naměřeno 5,2s... to je docela mazec.
        [odkaz]
    • 13 Reagovat !

      foto Simpanz

      Šimpanz 14.03.  11:10

      « Re: zrychleni z 0-100

      Podle mě je to přesně tak, jak se píše v článku. Problém Insignie je pomalý/líný/přemýšlející HDM automat, který sráží výkonný motor dolů a hromadu jeho výkonu utápí v prokluzu měniče. Hmotnost (tu reálně naměřenou) má Superb o 40 kg vyšší.
      [odkaz]
      • 20 Reagovat !

        foto emmerityx

        emmerityx 14.03.  11:34

        « Re: Re: zrychleni z 0-100

        Reálné zrychlení biturba: [odkaz]
        • 11 Reagovat !

          foto Simpanz

          Šimpanz 14.03.  11:48

          « Re: Re: Re: zrychleni z 0-100

          I u toho naftového biturba je vidět, že HDM je líné, Passat dsg biturbo tam kilo nasází za 6 sec.
          [odkaz]
        • 10 Reagovat !

          foto Shr3k

          Shr3k 14.03.  14:27

          « Re: Re: zrychleni z 0-100

          Budu to už psát poněkolikáté, automatem to není, celkově dlouhé převody a omezený výkon na prvních 5 stupňů cca na 220 k.
          • 11 Reagovat !

            foto Simpanz

            Šimpanz 14.03.  14:48

            « Re: Re: Re: zrychleni z 0-100

            A proč je omezený výkon motoru na prvních 5 stupňů na 220 hp? Není to náhodou právě kvůli automatu, který by větší výkon nedokázal přenést?
            • 20 Reagovat !

              foto white-label

              white label 14.03.  16:54

              « Re: Re: Re: Re: zrychleni z 0-100

              Převodovky jsou limitované hlavně krouťákem, a ten má diesel ještě o 80Nm vyšší, přičemž je údajně s (předpokládám stejným) automatem sladěný lépe. Pokud by šlo u dieselu o jiný automat, pak by to možné bylo.
          • 20 Reagovat !

            foto white-label

            white label 14.03.  16:44

            « Re: Re: Re: zrychleni z 0-100

            Otázkou je, proč musí mít zrovna 8st.! automat celkově dlouhé převody. Prostě je to s tím nejsilnějším benzínem špatně sladěné, bez ohledu na "detaily".
      • 20 Reagovat !

        foto Bubaq

        Bubáq 14.03.  11:46

        « Re: Re: zrychleni z 0-100

        Bohužel, není to tak. Redakce v testech musí vždy najít nějaký bod, ve kterém vypíchne výhodu škodováckých produktů oproti testovanému vozu jiné značky. A nebo nemusí, a pak je na místě kritika testerů: neumí být dostatečně objektivní. Mám značné zkušenosti s oběma zmíněnými vozy a ROZHODNĚ neplatí, že by automat v Insignii byl jakkoliv pomalý nebo dokonce váhající! Naprostý nesmysl, s jeho funkcí jsem naprosto spokojen, na rozdíl od váhající a cukající dvojspojky u Superbu (a Octavie). A to mám už třetí insignii za sebou, a vždy jsem se rozhodl až po přímém a dostatečně dlouhém srovnání se Superbem.
        • 10 Reagovat !

          foto 99matthew99

          99matthew99 14.03.  12:16

          « Re: Re: Re: zrychleni z 0-100

          Mas ten 8st automat? Mas diesel? Lebo tato kombinacia by ma velmi zaujimala?
        • 20 Reagovat !

          foto white-label

          white label 14.03.  12:23

          « Re: Re: Re: zrychleni z 0-100

          Bohužel, je to tak, co se týče trestuhodného naladění automatu v Insignii s nejsilnějším benzínem, je to přesně tak, jak píše Šimpanz. Na to, že se píše rok 2018, je to něco neuvěřitelného, reakce jak u 5st, automatů z minulého století. A to, že k tomu teď ještě dali nálepku GSi, tak tím to zabili úplně, taková pověstná "třešnička na dortu".
          A případná obhajoba vlastní garáže s tímto faktem taky nic nenadělá.
          • 20 Reagovat !

            foto iudex

            iudex 14.03.  14:07

            « Re: Re: Re: Re: zrychleni z 0-100

            Pritom vo mne vzbudil fakt, že silnejšie Insignie majú 8° automat vcelku nadšenie, že konečne moderná prevodovka, kde nebudú výhrady ako proti automatom z minulosti, človek tajne čakal kvalitu bavoráckych 8° automatov. Zjavne sa ale nepodarilo. Je ešte otázka, ako naladili tie 6° automaty pre slabšie motorizácie, ale tam by som bol tiež skeptický.
        • 10 Reagovat !

          foto lamal

          lamal 14.03.  14:18

          « Re: Re: Re: zrychleni z 0-100

          Jakub Rejlek ma tiez video na jazdne dojmy z GSi a na prevodovku si nastazoval, pochvalil ze GSi ma na benzine kratsie prevody... tak myslim, ze keby to bolo este horsie ako 140 KW TDI+DSG tak si urcite postazuje... to ze je benal vlazny, ale suhlasi...
          • 10 Reagovat !

            foto white-label

            white label 14.03.  14:27

            « Re: Re: Re: Re: zrychleni z 0-100

            Tak to buď rád, žes neslyšel jak si stěžoval na naladění toho automatu (s nejsilnějším benzínem) jeho kolega Ondra Chamila. Sám jsem mu to úplně nevěřil, ale po vyzkoušení jsem mu musel dát zcela za pravdu.
            • 11 Reagovat !

              foto lamal

              lamal 14.03.  14:31

              « Re: Re: Re: Re: Re: zrychleni z 0-100

              je to mozne, nemam lepsie skusenosti, kazdopadne skoda ... ked to zratas prevodovka+ vlazny a uzrany benzin /relativne/ tak to pre benzinove GSi nevyzera moc dobre... oplik asi nema moc na vyber, nic lepsie asi nema pre EU
  • 35 Reagovat !

    foto kari-laz

    kari.laz 14.03.  10:20

    ukamenujte mě, ale....

    Dobrý manuál je prostě dobrý manuál. Asi jsem staromódní, ale i s mým nájezdem a profilem trati nedám na manuál dopustit a i firemní auto volím s manuálem. Dělá to přesně co chci, jak chci a zábavně.
    Ve spoustě testech se dozvíme, že automat má tu či onu chybu, tu podtáčí, tu zase váhá s přeřazením, tu veje jak vlk na měsíc (CVT), tu dává autu mdlý projev...
    Jasný že jsou auta, kde funguje lépe, kde hůře, ale prostě.... Ale každý člověk má právo na názor a na to co mu vyhovuje, tak i já jsem svůj názor publikoval zde >:D
    • 40 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 14.03.  10:25

      « Re: ukamenujte mě, ale....

      Nebude to správanie automatu spôsobené aj tým, že (pokiaľ sa nemýlim) väčšina nových automatov sa akoby učí a prispôsobuje vodičovi a jeho zvyklostiam? Teda ak sa vymenia vodiči, chvíľu to tomu automatu trvá, kým sa preorientuje na nové požiadavky. Tým samozrejme nechcem povedať, že manuál je zlá voľba, len by som to takto nezovšeobecnil. :-)
    • 12 Reagovat !

      foto KANKUNEN

      KANKUNEN 14.03.  10:33

      « Re: ukamenujte mě, ale....

      Než špatný automat raději manuál, ale správně je vybrat do rodinného kombíku dobrý automat a do MX5 či BMW M2 manuál. Můžeš jet pijanko a pak jen na rychlo projet pár známých zatáček a to ti automat do hlavy nevidí co chceš. I s padlama ztratíš ten mechanický kontakt s autem, protože podvědomě nevíš jaký tam máš kvalt.
      • 31 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 14.03.  10:40

        « Re: Re: ukamenujte mě, ale....

        Dneska na vyloženě špatnej automat už skoro nenarazíš = aut kde má jednoznačně smysl manuál je už pomálu = čest výjímkám typu Toybaru a třeba [odkaz]

        • 70 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 14.03.  11:59

          « Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

          No tak niekomu, kto šoféruje auto s CVT sa všetky ostatné automaty zdajú dobré >:-[]
          • 11 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 14.03.  12:36

            « Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

            Přes tvuj rádobynápaditej bonmot = to tak ale je = žejo? ;-)
            • 20 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 14.03.  13:33

              « Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

              Samozrejme že to tak je, všetko je lepšie, ako CVT A/T, či už DS A/T, alebo HDM A/T.
              • 11 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 14.03.  13:35

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

                No tak nic = zkusil sem to = ale asi se z tý smyčky neumíš dostat :-)
          • 10 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 14.03.  13:04

            « Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

            >:-[]
    • 41 Reagovat !

      foto fOE

      fOE 14.03.  10:44

      « Re: ukamenujte mě, ale....

      Chapu kam tim miris a tu 100% konrtrolu manualu neupru, ale co je tak zabavneho na kvedlani? Pokud najezdis hodne, jezdis nejspis dalky / dalnice, coz je rezim "zarazeno 6 a jede se", takze nekvedlas, nebo kolona a to si clovek zakvedla a proslapne spojku az az, ale jen otravne, marne v tom hledam nejakou zalibu. Pak vjedes do mesta a... zase to kvedlani spis otravuje. Nakonec je clovek rad za ty tri az pet prerazeni, ktere jsou fakt zabavne a motoristu naplni nekde na okrsce, teda kdyz je nahodou volno. Jenze i tu mu zkazi chut nafta (pises o firemnim, takze nejspis mluvime o nafte), nepatris-li mezi ty co se vyzivaji v tom ze maji k dispozici 1500ot kde to trochu jede, nelinearne.

      Ja se myslenkove posouvam k manualu uz jen u mensiho najezdu, ktery sebou taky automaticky prinese benzin, kde ma ten manual zase trosicku vetsi smysl.
      • 04 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 14.03.  10:50

        « Re: Re: ukamenujte mě, ale....

        :yes: :-!
      • 31 Reagovat !

        foto Dinar

        Dinar 14.03.  10:52

        « Re: ukamenujte mě, ale....

        Jezdil jsem s manuálem dvacet let, posledních deset s automatem, myšleno v autě (autech) pro denní ježdění. Naprosto s tebou souhlasím, jakkoliv si pamatuju doby, kdy jízda s manuálem v běžném provozu mohla být (a byla) zábavná, ty doby jsou dávno pryč a na věčném šlapání spojky při poskakování v zácpách, nic zábavného nevidím. Ruku v ruce s preferencí automatu jde také jejich vývoj, automat model 2018 (ale i 2010) je prostě jinde než automat z roku 2000, jsou to naprosto bez problému použitelné a ovladatelnost auta nijak nesnižující převodovky. Manuál dává aktuálně smysl v autě pořízeném čistě pro zábavu, nějaké víkendovce, se kterou se jde člověk cíleně projet. ;-)
        • 30 Reagovat !

          foto wikinko

          wikinko 14.03.  10:58

          « Re: Re: ukamenujte mě, ale....

          Dinar, je vidiet ze jazdis iba premiovkami, v takej octavke je DSGcko pre sofera ktory chce mat trochu aj radost z jazdy zufalo katastrofalne. cukave rozjazdy, podtacanie a dunenie a vibrovanie pri jazde pomaly, vzbrkle podradenie v strede zakruty atd.
          • 12 Reagovat !

            foto Reco

            Reco 14.03.  11:05

            « Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

            DSG mava aj rezim sport - vtedy to ide ako tak normalne, inak podtaca, ale ja mam v konkurencnom aute voci octavii Aisin a rozhodne by som ho za manual nemenil. Nie je to o "premiovke".
            • 12 Reagovat !

              foto KANKUNEN

              KANKUNEN 14.03.  11:07

              « Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

              Režim sport je nepříjemný pro běžnou jízdu, drží motor zbytečně vytočený
              • 20 Reagovat !

                foto hittman

                hittman 14.03.  11:46

                « Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

                ... a nic moc navíc se tím neděje..
          • 22 Reagovat !

            foto KANKUNEN

            KANKUNEN 14.03.  11:06

            « Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

            V minulém superbu to dunělo, v současným Leonu kombi už ne.
          • 30 Reagovat !

            foto wakantanka

            wakantanka 14.03.  11:09

            « Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

            No ale primárne dieslová firemná Octavia (možno okrem RS) nebude tak celkom stavaná na nejakú radosť z jazdy či?
          • 01 Reagovat !

            foto Dinar

            Dinar 14.03.  12:13

            « Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

            Jel jsem teď nějakých 300 km tchánovou atecou 1,4tsi dsg a ničeho z toho, co popisuješ, jsem si nevšiml, přišlo mi to, právě s ohledem na stesky, které na dsg čtu, lepší než jsem čekal. Jezdím standardně ZF8, resp. teď 9Gtronic a musím říct, že mi toto konkrétní dsg nepřišlo horší o tolik, že bych si toho všiml, resp. mě ničím neotravovalo, prostě převodovka, o které nevím, stejně jako u těch jmenovaných špičkových. ;-)
            • 11 Reagovat !

              foto kesumb

              kesumb 14.03.  12:25

              « Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

              Protože je to benzín, pak většina nevýhod DSG odpadne.
              • 20 Reagovat !

                foto Dinar

                Dinar 14.03.  12:30

                « Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

                Aha, no tady je stejně převaha petrolheadů, co dýzly nejezdí, takže je to vlastně ok, ne? :-) ;-)
              • 10 Reagovat !

                foto Dinar

                Dinar 14.03.  12:33

                « Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

                Ale to podtáčení klidně věřím, pamatuju si na 520d F10 AT, kde mě to při jízdě po městě dost rozčilovalo, muselo se jezdit na sport, aby byly otáčky o něco výš. Ale 520d G30 to už nedělá.
            • 02 Reagovat !

              foto white-label

              white label 14.03.  12:34

              « Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

              Já už jel s tolika dsgéčky (i když, většinou s benzínem) a taky ty tradiční extrémní diskusní nářky nechápu. :-)
            • 10 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 14.03.  14:02

              « Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

              9G-tronic? Ty si opustil Mníchov a prešiel k štutgartským? :-O
              • 10 Reagovat !

                foto Dinar

                Dinar 14.03.  14:38

                « Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

                Ano, zkouška bojem. ;-)
                • 10 Reagovat !

                  foto white-label

                  white label 14.03.  17:11

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

                  No, ten tvůj konkrétní přechod nemohl být úplně snadný... ;-)
                  • 10 Reagovat !

                    foto Dinar

                    Dinar 14.03.  17:54

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

                    Taky zatím jen bojuju... Ale snažím se
                • 10 Reagovat !

                  foto wakantanka

                  wakantanka 14.03.  17:55

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

                  E na zeleze bez vzduchu?
                  • 10 Reagovat !

                    foto -Karel-

                    _Karel_ 14.03.  18:11

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

                    řekl bych, že GLE coupe
                    • 10 Reagovat !

                      foto iudex

                      iudex 14.03.  20:26

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

                      Nie, Dinar je sedanista. Tiež tipujem Éčko, naftové, automatové, zrejme šesťvalcové. Trafil som?
                      • 10 Reagovat !

                        foto -Karel-

                        _Karel_ 14.03.  20:35

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

                        Když už má novou 530D? Já pamatuju, že nedávno "čekal" na GLE, coupé si nejsem úplně jistej. :-)
                        • 10 Reagovat !

                          foto Dinar

                          Dinar 15.03.  07:52

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

                          GLE coupe 350d má teď manželka, RR Sport šel do světa, já jsem opravdu sedanista, takže E, a jak říká Iudex, naftové automatové, ale bohužel jen čtyřválcové, páč se čeká na fl éčka a nový R6, tak teď už na operák V6d nedávají. Ale ten nový R6 je taky důvod (kromě lepších fin. podmínek), proč jsem vůbec k MB šel, protože ten motor je akt. nejlepší dýzl, opravdu lahůdka a v příštím kole ho vezmu, buď v E nebo CLS, obojí bude (na operák) dostupné koncem roku. Takže momentálně mám očistec, R4 dýzl je obecně v mých očích nejhorší motorizace, a jakkoliv je 2,0 dýzl MB motor opravdu povedený, tak zatím kleju. :-) ;-)
                          • 00 Reagovat !

                            foto iudex

                            iudex 15.03.  08:16

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

                            Aj jaj, štvorvalcová nafta vo vyššej strednej prémii, to Ťa celkom ľutujem, notabene keď posledné roky si jazdil R6. >:D A prečo si nevydržal v 530d, spomínam si, že si si veľmi pochvaľoval? Skončil operák? Nebola možnosť ho odkúpiť?
                            • 10 Reagovat !

                              foto Dinar

                              Dinar 15.03.  12:04

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

                              Ano, skončil operák, odkupovat nic nechci, tohle je z mého pohledu naprosto bezva systém, mám dobré podmínky, tak jen platím nájem, za půl roku jim auto vrátím, vezmu fungl nové a tak pořád dokola, žádné starosti se servisem u MB ani se zimními gumami. U bmw už s tím bohužel končí, půlročních aut je příliš a kvůli posílení koruny (vozí se to ven) už nejdou násl. prodeje tak, jak šly. U MB to zatím funguje, a jsou i finančně o fous výhodnější, tak jedu MB. Dokud to bude fungovat, budu brát operáky, tipuju to na ještě dva tři roky, až bublina splaskne a ceny za operáky se vrátí ke standardu, tj. zhruba dvojnásobek akt. nájemného, pak si auto zase koupím, bude to výhodnější. ;-)
                              • 00 Reagovat !

                                foto andy2210

                                andy2210 15.03.  13:40

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

                                MB s tim take konci, zdrazil a pulrocni skoncily, zavedl rocni. Mluvim o nabidce pro taxisluzbu, kde se tocilo rocne desitky aut, je mozne ze jinak to individualne sehnat jde a pujde ale kdyz se to nevyplati BMW a jinym znackam, Mercedesu take ne a je jen otazkou casu, kdy na to prijdou.

                                Jinak zdrazili fest i obyc nabidku, asi pred rokem za 19 tis/mes bez DPH na rok/30 tis, ted 28 tis bez DPH. Ale je to 4x4, ta driv nebyla.
        • 32 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 14.03.  11:37

          « Re: Re: ukamenujte mě, ale....

          Ale zo samotného článku vyplýva, že ani v tom 2018 nie sú všetky automaty bez výhrad, keď práve pri 8° Aisine čo je v Insignii sa unisono všetkými recenziami nesie kritika, že automat je pomalý, váhavý a zabíja dynamiku inak nominálne výkonného motora. Takže práve pri Insignii, notabene pri športovo ladenej verzii GSi je namieste otázka, či by manuál nebol lepšou voľbou.
          Skrátka a dobre nie je všetko 8° ZF (proti ktorému nemožno mať najmenšie výhrady) a tiež platí, že jedna prevodovka môže byť naladená v odlišných modeloch rôzne. A i tak by som do strednej triedy uprednostnil manuál pred špičkovým A/T ZF.
          • 10 Reagovat !

            foto Dinar

            Dinar 14.03.  12:15

            « Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

            Není ten 8st aisin i u předokolkových bmw? Protože tam mi přišel projevem se ZF8 velmi srovnatelný, může být, že opel prostě jen neumí sladit převodovku s motorem, jinými slovy, myslím, že klidně můžu obecně prohlásit převodovky z roku 2018 za bezproblémové z hlediska ovladatelnosti auta. :-) ;-)
            • 10 Reagovat !

              foto emmerityx

              emmerityx 14.03.  12:19

              « Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

              převodovka použita viz.: [odkaz]
              • 10 Reagovat !

                foto Dinar

                Dinar 14.03.  12:25

                « Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

                Díky za potvrzení. ;-)
            • 10 Reagovat !

              foto white-label

              white label 14.03.  12:30

              « Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

              Ano, bude to hlavně nemožným naladěním.
            • 11 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 14.03.  13:58

              « Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

              No a to len potvrdzuje, že nemôžeme paušálne povedať, že všetky automaty z r 2018 sú dobré, keďže to nie je len o tom železe, čo dodá externý výrobca (ZF, Aisin, Getrag...), ale aj o software a ako si to automobilka zladí s konkrétnym modelom. Ostatne máme to tu v prípade DSG pomaly v každom texte, že kvalita sa líši nielen od modelu k modelu, ale aj v rámci jedného modelu od motoru k motoru. Plus zrejme platí aj to, že prémia to stále vie lepšie, ako mainstream.
              Celkovo z môjho pohľadu je aktuálna špička 8° ZF pre pozdĺžnu zástavbu (naposledy som skúšal v 340i), ale i tam by (a nielen by) som až do úrovne strednej triedy uprednostnil manuál (ak to ešte ide). Dodávam ale, že na mňa platí to, čo si písal nižšie, t.j. kratšie trasy hlavne mimomesto, bez ustavičného trčania v zápchach, čo má tiež svoj vplyv.
              • 20 Reagovat !

                foto Dinar

                Dinar 14.03.  14:37

                « Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

                Ale právě, že jde říct, že všechny (já jsem říkal většina, proto si troufám zobecnit) automaty v r. 2018 jsou dobré, že je neumí každá automobilka bezchybně sladit s motorem, je věc jiná. V tomto kontextu si tu můžeme psát o autech, kterých je proto dobré se vyhnout, ale neodsuzovat na základě toho automat jako takový. ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 14.03.  22:33

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

                  Hm hm... hele, zase... jaké sladění? Jaký problém může být sladit relativně silný motor (400Nm 190kW) v ne až tak strašně těžkém a slušně aerodynamickém autě s osmikvaltovou převodovkou? Myslím, že při každé rychlosti bys měl najít tři kvalty, na které to slušně pojede.

                  Podle mě to musí být kombinace faktorů, i ten motor bude mít o pár koní míň, nebo je z mě nepochopitelného důvodu ořezaný na prvních pět kvaltů jak říká Shr3k... na těch 220k už to dejme tomu jede.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Dinar

                    Dinar 15.03.  07:56

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

                    Může být, já jsem s tím nejel, vůbec nechci spekulovat, ale pro tuto debatu je to nepodstatné, akt. aisin je kvalitní převodovka, jsou auta, ve kterých objektivně funguje tak dobře, jako jinde ZF8.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Emel

                      Emel 15.03.  16:49

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

                      Uvidíme, do konce měsíce bude v garáži :-)
        • 11 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 14.03.  12:33

          « Re: Re: ukamenujte mě, ale....

          Naprosto přesně napsáno od člověka, který má za sebou 3x tolik za volantem co já. Já jezdím něco kolem deseti let, s manuálem a byť jsem byl vždycky odpůrcem AT, tak z těch důvodů, co popisuješ jsem si prošel zrychleně stejným vývojem a už vážně uvažuji, že automat už nebudu odmítat. Všude jen zácpa, nebo ploužení se a na nějakou zábavu to opravdu je jen zřídka kdy... a stejně v kontextu naftového kombi mi ten omezený příděl srandy automat nezabije >:D

          P.s. automat z roku 2000 byl lepší, než kdejaké nové DSG... hlavně ten v Aleru >:-[]
          • 02 Reagovat !

            foto andy2210

            andy2210 14.03.  13:28

            « Re: Re: ukamenujte mě, ale....

            Hele ja 9st automat v MB E vymenil za 6 rych manual v Octe CNG pote, co skoncil operak a jezdi se mi s tim lip. Proste vzdy vis, co tam mas a jake mas otacky a jak to pojede, u automatu to neplati. Zadny stesky o tom, ze je otravne radit nechapu. A to jsem taxikar.

            Na automat si jiste jde zvyknout, ale celkove mi vic sedi manual.

            Jedine, co mi po Ecku chybelo a trvalo nez jsem si zvyknul byla couvaco kamera a 360st pohled.

            Navic ten 9g, jak jsem psal uz drive to podtacel, drzel bezne otacky kolem 1200 a jezdit s tim pres den v provozu byla otrava.
            • 22 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 14.03.  13:31

              « Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

              Ty žvanile >:D

              To už je snad lepší Áda a nafta über alles >:-[]
            • 10 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 14.03.  14:53

              « Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

              To musí být i výkonový skok, což? >:D To už asi Mustanga nenaháníš >:D

              Ale jo, ja jsem také trochu na vážkách, hlavně auta neprovozuji jen tak krátkou dobu a třeba výměny automatu bych se bál, i když mi Barik tvrdil, že je to levnější, než výměna manuálu, tak nevim nevim, teď jsem si zanedbanou péčí oddělal i převodovku a stála 10, automat je za 30.

              Jsem zvyklý si řadit a na běžné trase mi to nevadí, když jedu někam dál, zařadim 6 a zapnu tempomat, ale to věčné rozjíždění je únavné :-) Uvidím, nejsem rozhodlý, jen Dinara naprosto chápu a nebo bych třeba také po autě s AT zase skočil zpět do MT a říkal si, že jsem se mýlil :-)
              • 10 Reagovat !

                foto -Karel-

                _Karel_ 14.03.  16:13

                « Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

                Pokud kupuješ ojetinu, a pokud je pro tebe rozdíl/problém jestli oprava stojí 10 nebo 30, pak bych zůstal u manuálu. Podle mě je repase automatu za 40-70tkč. u ojetiny jen otázkou času (200tkm+ dle péče předchozího majitele?) . Pro mě je to přijatelná daň za pohodlí, ale počítat by se s tím mělo. :-)
                • 01 Reagovat !

                  foto Ozzman

                  Ozzman 14.03.  19:39

                  « Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

                  Jasně, u mne se jedná spíše o ojetinu, u nového bych asi taky nad tímto nepřemýšlel. Barik mi ale fakt tvrdil, že je to nastejno >:D Zdaleka ani z vrakace...
                  • 01 Reagovat !

                    foto -Karel-

                    _Karel_ 14.03.  20:23

                    « Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

                    Ono už jen - šance, že se vysype manuál je o dost nižší (i když ty jsi to zrovna chytil).
              • 10 Reagovat !

                foto wakantanka

                wakantanka 14.03.  17:57

                « Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

                Nenahanal toho Mustanga s nejakym 1,6 dieslom? :-)
                • 10 Reagovat !

                  foto Ozzman

                  Ozzman 14.03.  19:39

                  « Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

                  No už to tak bude >:D
                • 10 Reagovat !

                  foto iudex

                  iudex 14.03.  20:34

                  « Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

                  Jj, Superbom 1,6TDI, na to sa nedá zabudnúť. >:D >:D
              • 01 Reagovat !

                foto andy2210

                andy2210 14.03.  22:01

                « Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

                No, prekvapili me to mile, CNG diky lahvim vzadu, zatizeni a viceprvku je velice pohodlna a ma i dobre jizdni vlastnosti. Motor je - benzin je benzin a ta 1.4 spolu s prevodovanim, kdy se bezne jezdi v rezimu 1000-2000 ot a vys jem pri vytaceni pri zrychleni je hodne prijemny na bezne jezdeni. Jedine negativum je horsi trakce predku kvuli zatizeni zadku. Vykon - holt takova lepsi 1.6mpi z o2. Do mesta staci a diky mensim rozmerum a prave manualu je v provozu i sviznejsi
      • 32 Reagovat !

        foto speedfred

        speedfred 14.03.  10:58

        « Re: Re: ukamenujte mě, ale....

        vcelku máš aj pravdu,ale ja sa napr. po rokoch s dobrými automatmi (ZF,Aisin) vraciam späť k manuálu. Automat je super,ale aj na tú moju občasnú okreskovú či okruhovú svižnejšiu jazdu chcem manuál.
        Tá zábavná jazda tvorí malé percento celkového nájazdu,ale aj tak ho chcem.
        • 11 Reagovat !

          foto kari-laz

          kari.laz 14.03.  11:23

          « Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

          Jeden z mála co sdílí podobný názor
          Automat mi k srdci nepřirostl v žádné režimu. Ani po městě mi nechybí. Pro mě je prostě jízda autem zábava, baví mě to a nemám to jako nutnou otravnou věc, jako ti co píší o tom, jak je otravné zařadit ručně více než 5x. Ten pocit, když jedu, musím předvídat, jestli bude zpomalení, nebo zrychlení a podle toho si rozmyslet, co tam hodím za kvalt, práce se spojkou...to je prostě nádhera, koncert, výsostná věc, kterou mi auto dovolí. A to jak na okresce, ve městě i na dálnici. Vždy jsem to já, kdo si užívá, kdo rozhoduje, kdo je pánem auta.
          Jsem zkrátka ve velké menšině, mám jiný názor, ale jsem rád, že pořád tu možnost mám a ještě chvíli mít budu.
          • 20 Reagovat !

            foto wakantanka

            wakantanka 14.03.  11:36

            « Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

            Ja ti rozumiem a aby nedošlo k omylu dodám, že sám jazdím s manuálom a vyhovuje mi. Ale napr. taký 7g či 9g tronic mi nevadil a plus mínus radil tak akoby som to urobil sám. Preto som písal už aj vyššie, že by som to nehrotil a nezovšeobecňoval. :-)
          • 11 Reagovat !

            foto iudex

            iudex 14.03.  11:38

            « Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

            Pridaj do partie aj mňa, do mojich áut jedine manuál. ;-)
          • 12 Reagovat !

            foto miromen

            miromen 14.03.  11:41

            « Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

            Neboj je nas dost co by si za manual klidně i připlatili a auta si radi sami obsloužime. Automat mi prostě do auta nesmi dokud mam všechny udy schopne a zdrave.
          • 12 Reagovat !

            foto twistedTSD

            twistedTSD 14.03.  12:13

            « Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

            Já toho s automatem mnoho nenajel, ale zatím to vidím podobně. Místo pověstného "manuál už nikdy více" jsem po vysednutí z AT doufal, že zase rychle přesednu do manuálu, protože mě iritovaly prodlevy při dynamické jízdě, odtažení od děje a svéhlavost převodovky. Poslední pokus už byl lepší, možná jsem tolik netlačil na pilu a umožnil autu předvídat, nicméně jízda s manuálem mě nebaví o nic méně. A nevadí mi ani ve městě či v koloně.
            • 30 Reagovat !

              foto Dinar

              Dinar 14.03.  12:49

              « Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

              Jízda, pokud jde o to, jet co nejzábavněji, bude s manuálem zajímavější vždycky, ona je to spíše otázka toho, co píše f0E v původním příspěvku, tedy, kolik jsi toho schopen reálně v aktuálním provozu zábavně najet, většina z těch, co jezdí denně a najedou řádově desítky tisíc ročně, nejspíš potvrdí, že moc ne. Pokud jezdíš denně třicet km do práce a 30 z práce někde po okreskách, plus dvakrát ročně dovolená, pak tě levé lýtko od poskakování v zácpách netrápí. Ale pokud by pro tebe byla jízda v obousměrném štrůdlu po silnicích první třídy nebo v levém pruhu dálnice, tj. osmdesátkou resp. stotřicítkou byla denním chlebem (a to je realita provozu v ČR) pak se ti otázka převodovky v daliy caru časem zredukuje na to, jestli o ní při jízdě víš nebo ne, a to "ne" je přesně to, co dnešní automaty už umějí dokonale. ;-)
              • 01 Reagovat !

                foto twistedTSD

                twistedTSD 14.03.  13:53

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

                Jo, to zní rozumně. Zas tak vysoký nájezd nemám (zatím), nejezdím denně, a tak výhody manuálu docením více.
            • 10 Reagovat !

              foto wakantanka

              wakantanka 14.03.  13:42

              « Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

              Jediná vec čo mňa doteraz štvala u každého automatu bolo paradoxne práve popocukovanie v pomaly sa hýbajúcej kolóne, kde síce odpadla starosť o plyn, ale človek v podstate v jednom kuse stál na brzde a sem-tam povolil a pohol sa vpred o pár metrov. Ale je pravda, že s o generáciu novším 7g tronicom som toto nezaznamenal, alebo to je len sila zvyku a cviku >:D
          • 20 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 14.03.  12:49

            « Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

            Ono hodně záleží, kde jezdíš... když poskakuješ v centru Prahy 30 minut od křižovatky ke křižovatce, tak zmáčkneš spojku a zařadíš třeba 20x za krátkou dobu... to není moc zážitek z jízdy... a to jsem vždy taky fandil MT (teda tomu taky >:D )
            • 02 Reagovat !

              foto kari-laz

              kari.laz 14.03.  13:11

              « Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

              Do Prahy jezdím skoro denně, do centra tak jednou dvakrát týdně. Nevidím v tom žádný problém ;)
              • 20 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 14.03.  13:20

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

                Pak máš lepší nervy než já >:D
              • 21 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 14.03.  13:29

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

                Sorry ale to je = blbost = asi je načase zkusit to jednou projete s automatem >:-[]
            • 02 Reagovat !

              foto andy2210

              andy2210 14.03.  13:31

              « Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

              Kdyz budes mit auto s dobrou prevodovkou, tak ani nevnimas, ze radis.
              • 21 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 14.03.  13:33

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

                Netrep blbosti = je řeč o průjezdu velkoměstem = kdy šlapeš na spojku a řadíš tisíckrát = jen tak pro nic za nic. Nevim jestli si nikdy nejel manuál = nebo eště nebyl ve městě >:-[]
              • 10 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 14.03.  14:55

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....



                Manuál mám v autě celkem přesný, jezdím i s tvou modlou Škodou Superb, ta také nemá zrovna špatnou převodovku a stejně mi to občas štve >:D
                Z automatů mam akorát zkušenost s variátorem na skútru a je to docela pohodlné, i když na nějaké sprinty to není :-) Ale tam to s ohledem na váhu je dostatečně živé po městě a okolí :-)
            • 00 Reagovat !

              foto kyklop

              kyklop 19.03.  18:11

              « Re: Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

              V tomto som lepší, kým sa ráno dopracujem na kruháč, ktorý mám cca 200m od vylezenia z ulice, tak tú spojku zošlápnem 50 a viac x. Podobný scenár sa opakuje cestou z práce, ale na inom mieste. S tým automatom je to skrátka tak ako píše dinar. Manuál si práve týmto spôsobom "vychutnávam" vo firemnom aute, v súkromnom je automat.
          • 10 Reagovat !

            foto fOE

            fOE 14.03.  13:46

            « Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

            Chlape, ten entuziasmus i z beznych veci ti urpimne zavidim. :yes:
        • 11 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 14.03.  16:13

          « Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

          Tady zas dneska palcuje mateřská škola.
    • 11 Reagovat !

      foto hittman

      hittman 14.03.  11:44

      « Re: ukamenujte mě, ale....

      Bral jsem supa v nanuálu, jelikož DSG je takový automatický manuál než klasický automat, se všemi nectnostmi (škube, auto nejen za studena drží v nepřirozeně nízkých otáčkách, atd.) V A6 mám měnič, který je teda sladěn s motorem jedna báseň. Je to i tom, že ten motor je V6 a má síly na rozdávání, takže měnič ten motor neomezuje. V A6 je to prostě božská pohodová jízda. Velmi vyladěné auto.
    • 10 Reagovat !

      foto Bubaq

      Bubáq 14.03.  11:49

      « Re: ukamenujte mě, ale....

      Zdejší komunita Vás rozhodně nebude kamenovat za názor na manuál! Já jsem přesedlal na automat v okamžiku, kdy jsem začal ztrácet body za rychlou jízdu příliš vysokým tempem... Automat ze mě udělal menšího dravce a závodníka. A platí to pořád: pokud přesednu do auta s manuálem, pravá ruka je rychlá jako blesk, levá noha pracuje pohotově a měkce, a spotřeba stoupá do krásně vysokých výšek :-!

      Takže jsem vlastně ekolog, v práci i doma nechám řadit automat.
      • 40 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 14.03.  11:53

        « Re: Re: ukamenujte mě, ale....

        Tak to skoro vyzerá, že Tvoj problém bol príliš výkonný motor a nie automat. ;-) >:D Ale nie, chápem, že automat prirodzene obrusuje dynamické sklony ako vodiča, tak i auta. Čo ostatne dokazuje najlepšie táto Insignia GSi.
      • 10 Reagovat !

        foto Neurotic

        Neurotic 14.03.  12:04

        « Re: Re: ukamenujte mě, ale....

        To já jezdím rychleji s automatem, protože u manuálu 2x přeřadím a pak podle zvuku vím, že mám správnou rychlost kdežto automat pořád řadí a řadí a když mu dojdou rychlostní stupně a má to tedy stejný zvuk tak to jede o dost rychleji >:D
        • 10 Reagovat !

          foto Dinar

          Dinar 14.03.  12:28

          « Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

          I z toho, co píšeš níže, bych si tipnul, že zkušenosti, které popisuješ, jsou s nějakou převodovkou z devadesátých let, resp. něco vyráběné do půlky minulé dekády.
    • 22 Reagovat !

      foto Neurotic

      Neurotic 14.03.  12:02

      « Re: ukamenujte mě, ale....

      Souhlas, některé automaty jsou použitelné pokud neřešíte, že vy by jste řadili jinak, ovšem pouze do chvíle než dojde k následujícím situacím
      1. jedete za kamionem a víte, že za chvíli ho budete moci předjet, u manuálu si v ten okamžik zařadíte požadovanou rychlost natlakujete turbo a pak jenom sešlápnete plyn a auto vyrazí. S automatem jedete za kamionem sešlápnete plyn ve stejný okamžik jako u manuálu a čekáte až dojde k přeřazení, natlakování turba a... šlapete na brzdu, protože to nestihnete nebo vás už předjíždí někdo s manuálem >:D
      2. Chcete se rozjet na sněhu do kopce. U manuálu si dáte spojku do maximálního záběru a pomalu se rozjedete. Automat to neumí tak přidáte plyn a zůstanete stát jak trotlové a objíždějící řidič zadokolky si klepe na čelo co je to za nemehlo >:D
      3. stojíte z kopce u manuálu necháte neutrál pustíte brzdu a až chcete tak si zařadíte požadovaný rychlostní stupen. U automatu musíte použít plynový pedál a máte tam zařazenou nějakou rychlost
      4. Jedete po dálnici a chcete z ní sjet zvolíte tedy rychlostní stupen podle toho jak moc chcete brzdit. U automatu musíte šlápnout na brzdu a nebo pokud máte chytřejší tak taky podřadí, ale jelikož si nemůžete vybrat vhodný rychlostní stupen podle aktuální situace tak se stejně nevyhnete použití některého pedálu...
      5. z nějakého důvodu se potřebujete rozjet na 2. rychlostní stupen u automatu (pokud nejste v kamionu) se o to ani nemusíte snažit, protože to neumí
      • 20 Reagovat !

        foto Dinar

        Dinar 14.03.  12:07

        « Re: ukamenujte mě, ale....

        Drtivá většina automatů v roce 2018 umožňuje řazení v manuálním modu, co chceš, to si zařadíš, tj. všechny výtky, které máš, jsou irelevantní. ;-)
      • 20 Reagovat !

        foto MrBeranek

        MrBeranek 14.03.  12:47

        « Re: Re: ukamenujte mě, ale....

        Ale o tom, že převodovky mají manuální režim, kde máš stejnou kontrolu nad zařazeným stupněm jako v manuálu, už jsi slyšel, ne? Níže uvedené se týká ZF 8HP70 v BMW řady tři.

        ad 1) V manuálním režimu si tam dám, co chci a můžu točit až do omezovače.
        ad 2) Automat udělá to samé - sám se ti rozjede i bez plynu přesně tak, jak by to udělal manuál jen povolením spojky (bez plynu). Na první tři kvalty umí měnič prokluzovat, aby simuloval prokluz spojky, takže s dávkováním není problém.
        ad 3) Nemusím, viz bod 2. Automat jede do cca 10 km/h sám i bez plynu.
        ad 4) V manuálním režimu brzdím motorem pořád tak, jak chci, protože si tam nakopu, jakou rychlost chci (do max. otáček). Jediný rozdíl je v tom, že nemůžu manuálně skočit z 8ky na 2ku jedním přeřazením jako by to šlo u manuálu (s odpovídajícím meziplynem), ale musím projít kvalty postupně jako u motorky. Jak často ale potřebuješ přeskočit několik kvaltů?
        ad 5) Na dvojku se rozjet dá. I když auto stojí, tak se tam dá dát 2ka a rozjet se na ni. Trojka ne, ale kdo by se s manuálem rozjížděl na trojku.

        Jinak souhlas, že logika automatů ať už v běžném nebo sportovním režimu je "hloupá" (do hlavy nikomu nevidí). Od toho tady je ale manuální režim. Máš manuál, když chceš. Máš automat, když chceš. Pro mne nejlepší z obou světů. I s šaltpákou si můžeš v manuálním režimu kvedlat a řadit, když tě to baví. :-)
        • 01 Reagovat !

          foto Neurotic

          Neurotic 14.03.  13:08

          « Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

          1) to je pravda a vím o tom, ale to si můžu vzít rovnou manuál navíc pokud auto nemá pádla tak to není zrovna ono...
          2) já jsem nepsal, že se automat neumí rozjet jenom na spojku, ale že ji neumí dát do stejného záběru jako řidič
          3) a pak co? U manuálu se můžu rozjet z kopce na 120 a pak tam hodit rovnou to co potřebuji což může být různé. Lepší automat to zvládne, ale už neví jestli tam chci dát 6 nebo 4...
          4) viz. 1)
          5) to jsem ještě u žádného automatu neviděl a u některých si to raději ani nechci představovat
          • 20 Reagovat !

            foto Dinar

            Dinar 14.03.  14:33

            « Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

            ad5) u silnějšího dýzlu například, naprosto běžná věc, pokud někde na frekventovaném místě dávám přednost a potřebuju v mezeře rychle vypálit, řadím při stání dvojku, protože kvalty jsou dost krátké a vím, že 630 Nm krouťáku na dvojku vytáhne auto rychleji, než když se vytočí jednička a násl. řadí dvojka. Ale je to hračičkovství, většinu lidí něco takového ani nenapadne, ona si ta převodovka poradí dobře i bez toho.

            A pádla? Asi hodně záleží, jaký motor je pod kapotou, se silným dýzlem jsou pádla prakticky nepotřebná, jen pokud člověk chce někde vyloženě brousit okresku, tak si prostě před zatáčkou podřadí jak potřebuje, aby měl okamžitou reakci na plyn při výjezdu. Ale jinak používám pádla paradoxně jen na to, abych motor zbytečně netočil, když jedu se studeným motorem a potřebuju být svižný, tak prostě pádly odřazuju u 2 tis. otáček a jedu na krouťák, zrychlím, a přitom studený netočím.

            Jinými slovy, nebavíme-li se o zábavě za volantem, tak moderní automat nemá z hlediska ovladatelnosti auta, žádnou slabinu.
          • 10 Reagovat !

            foto MrBeranek

            MrBeranek 14.03.  15:44

            « Re: Re: Re: Re: ukamenujte mě, ale....

            ad 1) Ten argument platí spíš obráceně. Proč by sis bral manuál, když to bude jen manuál, když můžeš mít automat, co umí být i manuál? Není lepší dva v jednom? Pádla (tlačítka) jsou samozřejmě základ, ale můžeš použít i řadičku, když chceš.
            ad 2) To sice neumí, ale lehkou prací s plynem dosáhneš v automatu téhož.
            ad 3) Ano, v automatu budeš mít vždy zařazenou rychlost a proč to vadí? Že to bude brzdit motorem? Když by ti to hodně vadilo, můžeš dát i automat na neutrál a "kvalt" si tam hodit, až budeš chtít, aby to začalo brzdit motorem. Ale je to praktické? Mně přijde lepší brzdit z kopce motorem a šetřit brzdy.
            ad 5) Jak jsem psal - ZF 8HP70 s tím nemá problém a to je převodovka hojně rozšířená po prémii.
      • 10 Reagovat !

        foto Reco

        Reco 14.03.  12:53

        « Re: Re: ukamenujte mě, ale....

        Vyssie to stihli predomnou. Ale vratim sa k bodu 1 - tesne pred momentom ako by som chcel vyrazit, naznacim autu plynom nech podradi a mam tam o 1-2 kvalty nizsi stupen a ziaden "manualista" ma nepredbehne, lebo ten este nestihol ani podradit. Nemusim sa vobec obtazovat zaradenim cez manualny mod.
      • 20 Reagovat !

        foto KANKUNEN

        KANKUNEN 14.03.  13:00

        « Re: Re: ukamenujte mě, ale....

        Já to dělám takto, 2x potáhnu levé pádlo.
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 14.03.  23:20

        « Re: Re: ukamenujte mě, ale....

        Samočinné převodovky běžně umí manuální sekvenční řazení. Ať zrychluješ, nebo brzdíš. Ani nemusíš nic přepínat, pokud máš pádla. V některých autech to jde řídit přes akcelerátor. Některé se ti klidně rozjedou na dvojku (to by snad měla umět každá, ale kdo ví; zase tak často to nepotřebuji), některé to dělají i samy od sebe. Některé umí skočit na nejnižší stupeň pro danou rychlost, takže ani nemusíš procházet po jednotlivých stupních (dobré pro brzdění motorem). S rozjezdy na sněhu žádný problém nemám. Jen na to nemůžeš šlápnout jak na rýč. Některé převodovky mají i režim na sníh. Drtivá většina toho, co jsi napsal, rozhodně neplatí pro všechny převodovky. Jen ta trojka, ta bude platit, pokud nemá auto implementovanou "volnoběžku", protože manuálně řadit neutrál bys neměl.
  • 10 Reagovat !

    foto white-label

    white label 14.03.  12:27

    Tady bych použil bych nadpis:

    Ztraceno (naladěním) v měniči!
  • 11 Reagovat !

    foto -Rambousek-

    .Rambousek. 14.03.  13:17

    Designový paket

    "Pokud se na GSi budete dívat jen jako designový paket s lepšími sedadly, budete si její koupi muset dobře obhájit kvůli její ceně."

    Autore, na Insignii GSi je vhodné se dívat jako na auto, které má kompletně přepracovaný podvozek, včetně řízení, tlumičů, brzd. Insignia GSi s 260 koňmi je na okruhu zásadně rychlejší než předchozí Insignia OPC s 325 koňmi.
    • 11 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 14.03.  13:45

      « Re: Designový paket

      Takto. Je síce pravda, že GSi nie je len lepšia výbava, ale sú tu aj brzdy, tlmiče, podvozok... Ale stále dynamika je hlavne o motore a prevodovke a to zostáva nezmenené. Plus celkovo auto veľkosti Insignie atakujúce 5 metrov asi nebude majiteľ preháňať na okruhu, takže mi skutočne príde rozumnejšie kúpiť si tento motor v nejakej skromnejšej výbave, napr. Dynamic (plus pár nevyhnutných príplatkov), kde tá podstatne nižšia cena robí z Insi super kauf a ospravedlní aj fakt, že 2,0t výrazne zaostáva za konkurentami s 280k TSI. Proste keď je Insi s dvojlitrom za cenu Superbu 1,8 alebo Arteonu 1,5, tak nie je o čom. Ak ale stojí rovnako ako Superb s 280k, ktorý je podstatne rýchlejší, tak už je to na zváženie.
    • 20 Reagovat !

      foto white-label

      white label 14.03.  13:47

      « Re: Designový paket

      Hlavně měli přepracovat naladění automatu, nebo dát možnost manuálu.
      • 20 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 14.03.  14:00

        « Re: Re: Designový paket

        Jj, to by zrejme pomohlo viac, než keby naladili motor o pár koní vyššie.
      • 10 Reagovat !

        foto lamal

        lamal 14.03.  14:21

        « Re: Re: Designový paket

        kvoli emisiam uz nie je moc vo zvyku preladovat motor ani vyfuk bohuzial, no aby malo GSi uplne rovnaky vykon aj zvuk ako bezna verzia je tiez blbe...

        automat ma kratsie prevody oproti klasickej verzii, aspon podla J. Rejleka
        • 02 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 14.03.  20:42

          « Re: Re: Re: Designový paket

          Kubo Rejlek je síce fajn, ale nie je známy zrovna presnými vedomosťami o technike, autá hodnotí skôr pocitovo. Nikde inde som nečítal, žeby GSi malo upravené prevody proti iným výbavovým stupňom. Aj samotná stránka Oplu pri odlišnostiach spomína pri prevodovke len páčky pod volantom.
          • 11 Reagovat !

            foto lamal

            lamal 14.03.  21:32

            « Re: Re: Re: Re: Designový paket

            to mas tak isto ako H. Koubek, vypovedna hodnota ich testov je prakticky to co potrebujes ak nieco nezabudnu spomenut, ale ako tech geeks ich brat nemozes... tiez mi prislo divne, ze by menili prevody hlavne pri automate co je ovela vacsi problem ako keby mali vlastny manual...
            • 00 Reagovat !

              foto wakantanka

              wakantanka 15.03.  13:02

              « Re: Re: Re: Re: Re: Designový paket

              prevodove pomery ale vieš zmeniť aj inak nie? Prevodovka tá istá, iná rozvodovka s diferenciálom a vieš dosť následne iný výsledný pomer. Toto by nemuselo byť až také nákladné. Alebo sa pletiem?
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 14.03.  22:36

      « Re: Designový paket

      Jak se teda liší brzdy v GSi od brzd u normálního dejme tomu Dynamic s tím 2.0T?
      • 00 Reagovat !

        foto adamzprahy

        adamzprahy 14.03.  23:09

        « Re: Re: Designový paket

        Připojuji se k dotazu. Od pohledu, ale i z ofic. PR, to nevypadá na takové odlišení jako v případě OPC. Čímž GSi nekritizuji, Insignie OPC, jakžto hardcore koráb střední třídy, mě osobně smysl moc nedávala.

        Přidávám otázku na zdroj informace, že je GSi na okruhu zásadně rychlejší?
        • 00 Reagovat !

          foto emmerityx

          emmerityx 15.03.  07:21

          « Re: Re: Re: Designový paket

          O brzdách a možná i okruhu třeba tady: [odkaz]
          • 00 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 15.03.  16:55

            « Re: Re: Re: Re: Designový paket

            Zkusím někdy schválně najít, jestli jsou brzdy na GSi jiný part number než na normální Insi... ale moc tomu nevěřím. Určitě jsou jiné pružiny, asi naladění, ale jinak si tím železem nejsem jistý.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Daro, koukej! Rytmus přiznal vztah s moderátorkou SuperStar

Daro, koukej! Rytmus přiznal vztah s moderátorkou SuperStar

Už delší dobu se spekulovalo, že Patrik Vrbovský alias Rytmus (41) randí s krásnou moderátorkou SuperStar…

Zemřel jeden z nejoblíbenějších youtuberů! Byl proklatě mladý (†33)!

Zemřel jeden z nejoblíbenějších youtuberů! Byl…

Po sociálních sítích se šíří smutná zpráva. V pouhých 33 letech zemřel jeden z nejpopulárnějších youtuberů John…

 

iSport.cz

Z Vaclíka je naskok sparťan. Co říká na gólmany a kdy se hecuje s parťákem?

Z Vaclíka je naskok sparťan. Co říká na gólmany a…

Po čtyřech letech nezakončil sezonu ligovým titulem, což ho pochopiteklně mrzí. Tomáš Vaclík si ale i tak…

Barošův konec? Záchrana roli nehraje. Daněk promluvil i o Petrželovi

Barošův konec? Záchrana roli nehraje. Daněk…

Ve změti informací o bolavých tříslech Milana Baroše (37) a (ne)pravděpodobnosti jeho nasazení do klíčového…

 

Reflex.cz

Peroutkova vnučka: Zemanovo “uznání chyby” je nehoráznost, omlouvat se za něj budou všichni Češi

Peroutkova vnučka: Zemanovo “uznání chyby” je…

Budu bojovat, dokud to půjde. Vnučka Ferdinanda Peroutky Terezie Kaslová má o dalším postupu ve sporu…

Královská svatba odhalila pravou tvář Windsorů. A není to příjemný pohled

Královská svatba odhalila pravou tvář Windsorů. A…

Svatba prince Harryho a americké herečky Meghan Markleové dopadla dobře. V sobotu 19. května si v kapli sv. Jiří…