Modernizovaný Volkswagen Golf se vedle nového infotainmentu dočkal také zbrusu nového motoru 1.5 TSI Evo. První kilometry jsme absolvovali na ostrově Mallorca.
1.5ka bola kedysi optimum pre nizsiu strednu, potom sa akosi z vacsiny aut vytratila v prospech 1.4/1.6, zda sa ze sa tento sympaticky objem opat vracia (aj novy motor toyoty).
Aj mne je akosi ten objem 1,5 litra sympatický, ale pri hovorení o optime si treba uvedomiť, že dakedy to boli atmosféry a dnes sú turbá, pričom o tých atmo 1,5kách by som ako o optime nehovoril, aj tie atmo 1,6ky boli takým spodným okrajom optima. Ja viem, hmotnosti boli nižšie, ale principiálne cca. 90 až 100 atmokoní na 1100 kg auto bolo furt výrazne horšie (14,9 kg/kW), než 150 turbokoní na 1300 kg (11,8 kg/kW), o krútiaku nehovoriac.
Tak ono to vnímané "optimum" (z nouze) také musíme vztáhnout k místnímu geografickému prostoru, protože ty 1.6-ky byly i po finanční stránce jaksi dostupnější, než dvoulitry nebo dokonce větší objemy. Navíc jako to "optimum" se tak jevilo lidem, kteří houfně přecházeli z vozítek socialistické éry.
Ten motor není nový, už ho do nějakých modelů montují (rok, možná dva). Přímý předchůdce toho motoru je také 1,5. Dokonce ji měl i Yaris. Jen tuhle kombinaci nevozili do EU. Například v Austrálii je myslím 1,3 jen v nejnižší výbavě, ostatní mají 1,5. A to ta starší má o něco lepší parametry.
Tiež som bol mierne sklamaný, čítajúc túto informáciu. Myslel som, že nová (avizovaná ako prevratná) technika bude v oboch výkonových verziách. Kým pri Millerovom cykle, principiálne znižujúcom účinnosť motora v záujme úspory paliva by som to ešte chápal, ale pri VGT by sa logickejšie javilo, že ho bude mať práve silnejší motor. Takto je ten silnejší motor len o deci zväčšeným 1,4TSI s drobnými zmenami (vyšší vstrekovací tlak).
Jak pise Xtad, ruku na srdce, VW posledni benziny spolehlivosti zrovna nezarili a tak kdyz se to nejdriv vyzkousi na mene vyhonene variante mozna nebude vubec na skodu. Naopak, takovy pristup mi prijde velice sympaticky (ikdyz si ten duvod dost mozna jen nalhavam).
fOE, to myslíš vážne "... takovy pristup mi prijde velice sympaticky"?!
Zase si VW robí z majiteľov pokusných králikov a potom ich pri reklamáciách kulantne kopnú ...
Ci chceme nebo nechceme, vzdycky si z nas automobilky budou delat pokusne kraliky, kdyz to je nejak kontrolovane a nebude to koncit statisicovymi pocty vadnych motoru tak je to vzdy lepsi. VGT pro benziny nebudou levna sranda, ze se nejdriv nasadi v mene vyhonenych variantach kvituju.
Nad tímhle si tedy drbu hlavu: "Kým pri Millerovom cykle, principiálne znižujúcom účinnosť motora v záujme úspory paliva..." Snižujícím účinnost v zájmu úspory paliva?
Tak to bych se musel podívat. Nemyslím si, ale o 959 toho zase tolik nevím. Mám takový pocit, že na rozdíl od 911 byly v sérii, ne paralelně. Šlo tedy o dvoustupňové přeplňování a všech šest válců je sdílelo.
Bral jsem to jako skupinu. Ostatně motory sdílejí a dělí si jak jejich výrobu, tak vývoj. I když konkrétně tyhle motory mělo a dělalo jen Porsche. J@W byl bez debat mimo, i především je silné slovo.
A když se tak ptáš, ano, Porsche používalo zážehové motory VW. V nedávné historii tu máme třílitr v hybridní Panameře (pravda, to byl motor Audi). Pak tu máme VR6 v první generaci Cayenne, pokud si dobře vzpomínám. V té dávnější, možná jsi četl o začátcích Porsche, o 356 nebo o 914 a 924. ;-)
No iste, ale to nie je motor s VGT. Prave VGT v benzine nie je bezne kvoli cene. Okrem Porsche to dlho nemal nikto. Som zvedavy, kam to dotiahli, ci zasa na hromadnu zalobu.
Rád bych se zeptal, jak je to s filtrem pevných částic u tohoto motoru. Zahlédl jsem články o jeho nutnosti ...
Díky,
Radovan
P.S. S tím VGT a kulturou chodu je to celkem úsměvné. Předpokládám, že jste asi před deseti lety testovali FIAT s motorem T-Jet ... ;-)
Tak už jsem si to dohledal. 1.5 TSI zřejmě nějakou chvíli nebude.
"Do roku 2022 chce VW Group prodávat sedm milionů aut s filtrem pevných částic ročně. Jako první se této techniky dočká Volkswagen Tiguan s motorem 1.4 TSI a Audi A5 s 2.0 TFSI. Postupně bude filtr dodáván pro další a další modely a další a další agregáty."
[odkaz]
Tuším Ti ušlo, že jazdili na 1,5TSI, čo je štvorvalec.
A či povieš VTG ako variable turbine geometry, alebo VGT ako variable geometry of turbine je asi jedno.
Jedno to není, protože celý svět používá zkratku VGT (variable-geometry turbocharger) a jediná alternativa, která se v technických textech vyskytuje je VNT (variable nozzle turbine).
Evidentne "celý svet" nie, nájdeš x stránok, ktoré používajú skratku VTG a nie VGT:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Takže zbytočne slovíčkariš (akurát opačne, ako mariachi).
Co si tak vzpomínám, první nebyla. Produkční nejspíš ano. A v té době to nikdo nedělal.
Jsem zvyklý na VGT, takže je možné, že to mozek automaticky "opraví" (respektive očekávám VGT, tak to čtu jako VGT - určitě ses s tím setkal). Jinak vnímám drobný rozdíl ve významu. VGT čtu jako druh turbíny (ekvivalent českého turbína s proměnlivou geometrií), VTG mi zní víc jako technika. Sám tedy chci používat VGT (opravdu říkám variable-geometry turbine, neboli turbine with variable geometry).
Jinak pozor na to, že vyhledávače nejsou úplně hloupé. Když si myslí, že by pro VGT bylo relevantní i VTG, ty výsledky tam zařadí. I když oba dotazy dají jiné výsledky a jiné počty. Já je měl v obou promíchané. Vypadalo to, že to dokázal rozluštit a expandoval (tedy věděl, že má hledat něco s variable, turbine a geometry).
Po tom co to naslo jsem nejak hloubeji nepatral, v mem pripade mi to stejne na prvnich X strankach vyplivlo predevsim nemecke stranky a 'Variable Turbinengeometrie'. Dulezite, ze me to nechtelo opravit na to "celý svět používá zkratku VGT". :-)
Mně to házelo zase výsledky v angličtině (i když tam byly německé weby, byly to výsledky z anglické jazykové verze). A samozřejmě úplně jiná čísla. Proto se vždy směji, když někdo napíše něco ve stylu: "dej to do vyhledávače, je to druhý odkaz." >:D Nedostanu stejné výsledky ani na různých mých počítačích, natož na nějakém cizím.
Jen pro zajímavost, například u Audi psali turbochargers with variable turbine geometry nebo variable turbine geometry (VTG) technology builds up torque... Teď jsem se na to znovu podíval a všiml jsem si toho. Přesně to odpovídá tomu rozdílu, který vnímám mezi VGT a VTG. Po pravdě, trochu mě to překvapilo. :-)
No nevím, neumět dělat tak dlouho pístní kroužky a stírátka ventilů....... ? Tím si podělávají vše ostatní, co je na motoru dobré. A to teď záměrně vynechávám rozvoďáky a napínáky.
práve včera som testoval golfa GTI a Alltrack s 1.8l a ani jeden z nich nemal hladký chod. GTI dosť hlučný ale je to hot hatch takže v poriadku. Jednaosma bola trochu tichšia ale v normálnych mestských rýchlostiach dsgčko dosť podtáča motor a ten svoj nesúhlas dáva celkom zreteľne najavo vybráciami na volante a vcelku nekultúrnym chodom. Dosť sklamanie pre mňa. Skúsil som aj športový mód a tam sú zase tie otáčky zbytočne vysoké a s nimi samozrejme rastie aj vnútorný hluk.
Jaký to má reálně naměřený 0-100 čas? Volkswagen paradoxně čas i podceňuje. Nedá to i pod 8 sekund? To by bylo super. Čas, co normálně dosáhnout 150 kW motory jiných výrobců. Spotřeba je samozřejmě unreal, ale to asi nečekal nikdo, že by to jezdilo za pět...
jak ste z toho vw zas unesení to je neskutočné :D. Famózne tichý a neviem aký. Už je to trápne. Dobre že ste už nenapísali aj ako je to úžasne spoľahlivý motor.
Motor bude fajn..asi mnohem lepší než původní 1.4 TSI.
Jenže TEN TABLET... 8-s bez tlačítek a kolečka na zvuk :no:
Už se to blíží děsnému tabletu u Renaultů.. 8-s
Navíc nejsem fanda virtual kokpitu..nižší verze Golfů na středu palubky s menším displejem a čudlíky vč. normálních sportovních budíků v tubusech budou ideální !
Jestli bude mnohem lepší než 1,4TSI, pak to bude na potlesk. Manželka má silnější verzi v posledním Leonu, budou mu 4roky a motoru se až na kabel lambda sondy, který chutná kuně nedá jinak než chvalořečit.
Nadšení z Lexusu ze mě čiší u 450h a nebýt hrátek na Vetřelce, bylo by to i pohledné auto. Naopak ani ta obr tlama mi vůbec nevadí u LC. To si s konkurenčním Inifiniti tvarově vytřelo p...odlahu.
To, že ty jsi fanda beru, ale svůj třičtvrtě míč by jsi za nepovedené CT nedal, stejně jako nevěřím, že by jsi koupil čtyřhrnek IS, GS. ;-)
To nevim jaký = ale když je řeč o škodovce, audi, vw, TSI atd. = nadšení to prostě je ;-)
CT je ideál právě do města = do příměstskýho provozu! :-)
I když v tuhle chvíli asi radši C-HR = a počkal na nástupce CT
U IS bych asi počkal jakej bude s 41% nejúčinnější benzín 151 kW, teda na hybridní verzi u který nevim výkon = motor kterej bude eště letos. Dokonce o něm pár slov napsali i tady :yes: >:-[]
Já 4hrnek dokud to nebude nutný nechci = ale v IS a asi i GS bude fungovat no problém. To už je taková zvláštnost = že na kvalitní automobilky a výrobce a slušný lidi atd. sou nesrovnatelně vyšší nároky než na..
To je mi fuk, vím co potřebuju od auta á la pracovní lopata, co chci od auta pro zábavu a podle toho kupuju.
Podívat se kriticky na svou garáž umím. A novinářské články beru jako kratochvíli. Když si vezmu nadšené hýkání nad některými auty, musím si ťukat na čelo.
Podívat se na svou garáž fakt objektivně = neumí myslim nikdo ;-)
Novinářský články maj obří rozptyl od totálního braku po úroveň která mě vysoce přesahuje = problém je rozlišit co je co. Platí to ve všech oborech = u aut možná fakt víc než jinde :-)
Z pohledu marketingu je samozřejmě důležité, aby se do povědomí případných kupujících dostalo jak je nový motor silný, pružný, tichý a úsporný. Proto se staví tyhle "předváděcí" speciály, kde bych se vůbec tlustému molitanu za motorem nedivil. Stejně tak naladění motoru a komponenty podvozku můžou být "trošku nesériové". Takže bych s hodnocením počkal až na běžně prodávaná auta.
Stejně by mě zajímalo proč motor který by měl mít dle výrobce maximum krouťáku už při 1500 otáčkách v praxi zatahuje naplno teprve od 1750 ot./min. Kdo udělal chybu ?
to je len turbolag vacsinou... ak by si siel s plynom na podlahe napr na 5ke pri 1500 tak po urcitej dobe sa turbo nafukne a tie nm tam dotlaci, ale ked v reale na 5ke zatlacis na plyn a nejde tak necakas...ak pockas dost dlho nakoniec zatiahne ale vacsinou podradis ked sa nic nedeje
tkaze realne ten motor pri 1500ot tie nm na kluke asi ma ale reakcia sa neuvadza
citace z článku: "...motor reaguje i na sebemenší sešlápnutí pedálu plynu, což je dáno účinnějším chlazením stlačeného vzduchu,.... Novinka reaguje v podstatě okamžitě ..."
Takže jaký turbolag ? A nevěřím že by tohle zpoždění redaktor nepoznal a nevysvětlil.
to co napise zmanipulovany redaktor a skvelej reakcii je jedna vec a druha to o com pisem... ak sa pri turbomotoroch vseobecne uvadza skvela reakcia na plyn tak nie zrovna pri 1500ot hlavne u benzinakov, to je zaciatok pouzitelneho spektra tam snad ziaden nema skvele reakcie na plyn nech redaktor tvrdi cokolvek, tipujem ze skvele reakcie zahrnali rozmne pasmo 1800-6000 ot ...
Re: To je sympatický motor, na výkon dostatečný objem
Jo a tech 96kW to bude drama jako prase >:D Ta 1,5 osulena ma stejny vykon, kroutak a spotrebu jako konkurecni 1,0T. Proste nevim proc bycjh mel jit do motoru extra sloziteho a jeste od nespolehliveho vyrobce, kdyz mi vlasten v uzitnych vlastnostech nic neprinasi.
Chapu ze je proste 1,0TSi lepsi volba, kdyz nic jineho, tak aspon znak VW a horsi vykon 8-s
Re: To je sympatický motor, na výkon dostatečný objem
Výkon možná, důležitý je průběh výkonu a to, jestli při sešlápnutí plynu budeš moc do reálného záběru plést šálu nebo ne.
Nikdo se tu do Hondího motoru jako takového nepouští.
Jsem naopak celkem zklamán, že Civic je už fakt obr a s odstupem času zvedám palec nad 8G. Nicméně jejich motory vyzkouším rád. Honda je motorovým guru a věřím, že fungovat budou!
Re: To je sympatický motor, na výkon dostatečný objem
To je +- běžná hodnota pro foukanou 1.5, něco podobného má už nějakou dobu třeba Fordí Ecoboost (tuším 134kW = 180k). V produkčních autech leží pokud vím limity někde kolem 200kW (1.6THP v RCZ-R).
Volkswagen se ale zřejmě rozhodl, že tohle výkonové spektrum nepokryje (jak se čekalo) poladěnou 1.5TSI, ale naopak podladěnou 2.0TSI.
Re: To je sympatický motor, na výkon dostatečný objem
A maximum of 1 quart per
1200 miles (1 liter per 2000 km) would be considered normal. New
vehicles may consume more oil over the first 3000 miles (5000 km).
U dilera mi povedali ze spotreba oleja do 2 litrov na 2000km je povazovane za normalne. Preboha, je toto normalne ? Alltrack sa mi celkom paci ale po takychto spravach k nemu prestavam mat doveru. To mam ako do noveho auta dolievat mesacne 2 litre oleja ? Ved to ho potom ani nemusim menit, olej sa prakticky meni sam v tomto aute.
Re: To je sympatický motor, na výkon dostatečný objem
Jo, jo, také se mi kompaktnost 8G líbí. Já ho však mohl už tehdá. Kabina divoká, pultík vzadu výhledu neprospěl, ale kastle se mi jinak líbila. Výjimečně mi nevadily ani skryté kliky, protože byly zadní dveře krátké, takže jsem neměl pocit, že tam klika chybí.
Re: To je sympatický motor, na výkon dostatečný objem
Tu děravou verzi jsem neznal a nenazval bych to krokem k lepšímu (alespoň takhle od počítače). Což je však tak nějak konzistentní s dalším vývojem. ;-)
Re: To je sympatický motor, na výkon dostatečný objem
Doceňuji 8G až časem, 9G je naopak neforemná a po náznaku prototypu kupé ta současná zatím na stupnici Hezký II Ošklivý spíš vlevo. Ještě jsem ji neviděl na živo.
Re: To je sympatický motor, na výkon dostatečný objem
Mam to rovnako, tiez som nebol nejaky nadseny ked vysla 8G, aj ked po mpv7G mohla Honda len prekvapit.
Ale teraz si kludne viem predstavit 8G s 1.8ckou v garazi - aj ked ten interier je pre mna divocina este stale.
Re: To je sympatický motor, na výkon dostatečný objem
Proc by mela byt prilis prefoukla? Nnei spise otazka kde udelali soudruzi z NDr chybu? To je jako VW je nejaky motorovy etalon? Ono staci vedet ze technicky lidri jsou BMW, Honda, Toyota. Vzdyt donedavna to byly u VW same nespolehlive TSI jebky a kdyz vidim jak novou 1,5 nacpali nevyzkousenou technikou, tak potes koste. 120kW mela u Hondy atmo 1,6, tak proc by po cca 20letech mel byt adekvatni vykon pro turbo 1,5 110kW? O 96kW uz ani nehovorim, to je proste ostuda.
Re: To je sympatický motor, na výkon dostatečný objem
ja reagoval na to, ze Honda delala z podobnych objemu v atmo podobne vykony uz pred dvaceti lety. Co se tyce kw ano, to ale o nicem nevypovida - tociva atmosfera s malym kroutakem ktera se musi tocit aby jel bylo z mnoha hledisek neco jineho pred 20 lety v autech o x stovek kg lehcich a bez sesnerovani emisnimi limity nez dnes. Seskrt to emisema, dej o x stovek kg tezsiho auta, budes to muset lehce zprevodovat.. a jsem fakt na tu paradu zvedavej. Proto rikam ze neumela a zadna atmosfera to neumi, ani dnes. Prikladem budiz Mazda, jejiz auta k tem dynamictejsim nepatri. A to i pres uzkostlivou snahu o co nejmensi hmotnost projevujici se v papirovych dverich a celkoveho dojmu bytelnosti celeho auta.
Re: To je sympatický motor, na výkon dostatečný objem
No ja neviem, ale 96 kW/l mi príde už celkom dosť v normálnom (rozumej: nie športovo ladenom) aute, veď to si na úrovni Meganu RS a podobných hothečov. A tiež mi príde zvláštne, že sa bojíš spoľahlivosti evolučného nízkotlakého TSI, ale vyskotlaké turbo Hondy vidíš bez dôkazov (je to prvé turbo od Hondy) ako záruku spoľahlivosti (ak si dobre pamätám, prepĺňací tlak turba je až 1,5 baru). O atmosférach Hondy z dôb Euro 1 sa nemá zmysel vyjadrovať, to môžeš rovno dať do placu formulu 1.
Re: To je sympatický motor, na výkon dostatečný objem
Dá se ledacos. V cestovních autech je normálně limitující přívětivost. Nakonec VW před pár lety ukázal 1,0 TSI s výkonem 200 kW. No... doufejme, že to tak daleko nedojde. A měl mít myslím jen 270 Nm, takže ten výkon museli honit pěkně vysoko (odhadem minimálně v 7 tisících - až by si člověk myslel, že někde nastala tisková chyba).
Re: To je sympatický motor, na výkon dostatečný objem
Proč by mělo být 110 kW nebo 96kW ostuda? 1.5 má 96, 110 a 130 kW/300 Nm a až odejde do věčných lovišť 1.8 TSI, tak jej v Golfu a dalších modelech nahradí stejně jako 1.4 TSI. Já nevidím jediný rozumný důvod proč jej ladit na vyšší výkon, když další motor v řadě je 2.0 TSI a ten začíná na 132kW. I u turba platí, že objem ničím nenahradíš, takže vždy je lepší mít vyšší výkon z většího objemu (a s větším momentem) a Golf pokrývá v současnosti škálu až do 228kW takže nedostatkem výkonu, pokud je potřeba, rozhodně netrpí.
A když už jsi vytáhl Hondu, tak 1.5 TSI 130kW/300Nm nebude mít problém postavit se v dynamice 1.5 VTEC Turbo 134kW/220(240)Nm.
Re: To je sympatický motor, na výkon dostatečný objem
V zásadě první kusy dodala novinářům v UK tento týden.
V Golfu/Leonu/Octavii je 1.8 TSI už mnoho let, takže se s Hondou může v této výkonnostní kategorii klidně kdykoliv poměřit.
Re: To je sympatický motor, na výkon dostatečný objem
Nerikam, ze 110kW je ostuda, da se rici ze je to standard. Ale ucuravat tady nad 96kW je asi nesmysl, kor kdyz ani kroutak neni nijak zazracny a spotreba rovnez.
Jinak Honda motor uz davno prodava a jsou pres rok v provozu a na to nejvykonejsi TSi ma Honda davno odpoved, kdy mluvila pred rokem, dvema, nevim, pri uvedeni 1,5Turbo o druhe vykonove spicifikaci 1,5 a to cca 150kW.
Re: To je sympatický motor, na výkon dostatečný objem
A kdo tady učůrával nad 96kW? Redaktor popisuje verzi 110kW. Takže to učůrávání nad 96kW sis vymyslel. Jestli není něco zázračného, tak je to krouťák představeného Civicu 240 (220)Nm.
Golf má těch TSI několik, nemá jeden motor. A jestli má Civic 1.5 se 150kW tak je to celkem jedno, protože vždy existuje u Golfu adekvátní motor TSI.
V obecné rovině platí, že u produkčních aut je výkon vždy lepší dolovat z vyššího objemu než z nižšího. Nikde jsem si nevšiml, že by někdo kritizoval Mazdu za nasazení dvoulitru na výkon 88kW, když by mohla s prstem v nose nasadit nějakou 1,6 a dolovat třeba i více nebo VW, že v Amaroku nasadil třílitr na výkon 120kW když by jej v pohodě mohl dolovat z dvoulitru. Není to na učůrávání, ale obecně je dobře, že 96kW tahají z 1.5 a ne třeba z 1.2 TSI.
Honzo, jestli mi něco vadilo na 1,4TSI pak je to až naftová plochost výkonu, kdy to jede cca do 5k RPM pořád stejně, pak pomalu uvadá.
Píšeš, že má motor říz, znamená to, že se vzrůstajícími otáčkami je znát výkonový progres a jednotka má i výkonovou špičku?
O tom jsem se nedočetl, pokud ne, tak žádná velká změna vyjma zátahu z o něco menších otáček nebude.
ale jinak souhlas s hodnocenim 1,4tsi. mel jsem nahradni golf s timhle motorem a oznacil bych ho za dostatecny. druhy den mi ho vymenili za 1,2tsi a ten bych za dostatecny rozhodne neoznacil.
ale psat cokoli o sportovnim nacini v souvislosti s timto motorem je trochu moc silna kava.
Kolegovi jsem bral i tu slabší verzi (122HP) a ta byla dostatečná, silnější 140HP pak má dostatek výkonu na většinu běžných situací.
Oba jsou tiché při běžné jízdě, ale hlučné pod zátěží.
Přesně. Když jsem četl v nadpise slovo "řiz", tak jsem očekaval, že se to bude tykat popisu charakteristiky motoru a ono kulove. Protože součastne 1.2 a 1.4 TSI jsou motory bez kouli jak pišeš a navic s docela nedustojnym zvukovym projevem. Takže za mě nic nepřinašejici članek. :'-(
"překvapivé" srovnání... Samozřejmě, že motor s větším objemem musí být živější vůči menšímu... Koukám, že bulvarizátor přešel z titulků už i do textů.
Měl jsem 2 oktávky 1,4 s DSG. Dle mně to byly a jsou vynikající motory, i když se tvrdí, že ty první měly problémy s rozvody. Já jsem s prvním vozem najel bez problémů 150tis. km. a druhým vozem s inovovaným motorem stále jezdím. Taktéž 7st. DSG. Spotžeba a výkon OK. Čekám na nové Yeti somozřejmě s novou 1,5 a DSG. Emise jsou emise.
Tak to je spíš plus ne ?:) Nevím jak 1,4 Tsi s tím sem jel jen jednou a ještě na CNG, ale 1.2 tsi moc hlučná nebyla a když už tak opravdu hodně nahoře a stejně nic moc kravál.... Oproti tomu třeba vytoceny ecoboost není tichy a zvuk špatný nemá :-) Vidím to tedy jako plus :-)
>:D Tak je to zas v záruce, tak co bych netočil >:-[] >:D Teď odhlédni od zapečených pístních kroužků, ale ten motor proti TSI má gradující charakter a nahoře na čtyřválec nezní zle :-) A že si občas zakouří z motoru a domu jedeš na odtahovce? >:D Někdo ti řekne, že to neni chyba, ale vlastnost >:D
Ale jo, EB ale i TCe maj jiný chování (záměrně nepíšu charakter) než TSI. I když i tam jsou samozřejmě rozdíly u jednotlivých verzí. 1.6 TCe dokáže působit až dravě u MegGT a zároveň celkem mdle u Talismanu. A když se překonáš a začneš s 1.2 TCe jezdit "atmosféru", tak ze sebe taky dokáže vyždímat nečekaný věci. A samozřejmě, i u TSI jsou rozdíly. Jsem zvědavej na to Honďácký turbo.
Motor 1,5TSi evo nie je nic ine ako novy motor. Fyzika plati nastastie aj vo VW a tak sa ziadne zazraky nekonaju. Inak v nemeckom automotorundsport pri jazde testeri skonstatovali, ze motor sa prejavuje zvukom dost dizlovo. Tu redaktor vychvaluje zvuk motora. Cize si vyberte. Kazdopadne zazrak sa nekona. VW si zdvihol cenu a vsetko bude po starom. :-!
ja samozrejme verim tymu ACZ!
nejaci pisalci z automotorundsport tomu vubec nerozumi.
kdyz chci znat objektivni pravdu o vyrobku VW, jdu sem a koupim svet motoru.
Vzhledem k tomu, že je to stříkačka s relativně vysokým tlakem, bude zvuk celkem jistě odpovídat. Nečekal bych nic jiného. Je však jedna věc to slyšet s otevřenou kapotou (s hlavou u masky), jiná v interiéru.
"Při běžné zátěži nejsou znát ani minimální náznaky vibrací a kultivovanost je srovnatelná s perfektně vyváženým šestiválcem." - jestli to chápu správně, tak při běžné zátěži, kdy motor běží často i na 2 válce, má kultivovanost šestiválce... bravo VW "malý ten, kdo má jen malý cíl" ;-)
Nic proti, ale pokud jsou rozdíly v dynamice tak malé, sotva bez přímého a bezprostředního srovnání můžete poznat rozdíly mezi 1.5 TSI a 1.4 TSI... Stejně tak odhlučnění - už 1.4 TSI byl odhlučněn přesně tak, jak se snažíte podsunout 1.5 TSI. Drobný rozdíl může být, ale zásadnější rozdíly nelze čekat.
Vše už ale začalo v úvodu - jak jsou změny rozsáhlé, a bla bla bla... Zcela upřímně - tenhle FL je zcela typický FL, který ničím nevybočuje. Obměna motorové nabídky, drobné korekce vzhledu, větší displaye... Dnešní standard.
Opět mě velmi mrzí, že přejímáte PR povídačky z marketingu VAG a hlásáte je lidu... Zkrátka 100x opakovaná lež se stává pravdou, a tak tu opět máme novou lepší generaci koncernwágenu, že... >:-[]8-s:no:
Po precteni nadpisu jsem cekal nejaky zazrak a ono jde o to jen ctenarum ten zazrak vsugerovat.
Udaje motoru zazracne nejsou, posun nikam oproti starym se nekona a po nekolika kilometrovem testu se nam spotreba ustalila na hodne nezajimavych 7,6L/100km.
Ztrata casu. Jen ted nevim jestli je vetsi zrata casu cist clanky od autovw.cz nebo sledovat nove TSI.
Kdyz uz ty parametry nejsou zadny zazrak, tak snad uz svuj volny cas a dovoleny nebudou zakaznici vw travit po servisech s jejich TSI. Preju jim vse nej a vice takovych to reklamnich clanku.
Jaký posun jsi čekal? Výkony jsou dané jejich pozicí v nabídce a v momentech je brzdí převodovka, kde je nepravděpodobné, že VW něco změní. Silnější by se mohl v dohledné době dostat na 115-120 kW. Nic, co by nezvládl už teď.
Takova automobilova idylka, otevru clanek na novy Golf, odklikam reklamy na predobjednavku noveho Golfa a prectu si pekny clanek o famoznim a riznem novem motoru do noveho Golfa....
Nediv se jim (pisálkům). Kdyby mě zdarma odvezli na výlet na Mallorku, dali mi tam dobře najíst,napít a pak mi pujčili auto. Tak jim o té kraksně taky napíšu jen samou chválu. >:-[]
Pokud porovnáme cenu Golf Highline 1,4TSI a 1,5TSI, kde je rozdíl v ceně 13000 Kč, a úsporu paliva 0,2 l/100km, nehledě na to, že 1,5TSI 110 kW je o 0,1 s z 0 na 100 km/h pomalejší než 1,4TSI, tak se mi rozdíl ceny na palivu vrátí po 216 600 km...
Sakra proč bych si měl kupovat 1,5TSI, když je pomalejší a dražší než 1,4TSI, o složitosti a z toho plynoucí vyšší poruchovosti ani nemluvě ??? !!! :*)
Ten rozdíl ve spotřebě se ti nevrátí asi nikdy! Současný Golf 1,4 DSG 150PS žere kolem 7,0 (viz Spritmonitor.de) a ten nový na Mallorce jim žral 7,6.
A protože ta současná 1,4 je zřejmě příliš spolehlivá, přišli s novou 1,5, která je tu proto aby byla poruchovější a mohlo se víc vydělávat na opravách.Stichwort: kurvítka. >:D
Prý stojí za uvážení.
O její kvalitě,spolehlivosti a životnosti je toho už dost známo na to, abych se jí vyhnul velkým obloukem.
Jak dopadne motor EA 211 TSI evo v praxi, na to si raději pár let počkám než abych jim teď dělal zdarma pokusného králíka.
Nějak mi to hlava nebere.
Oba motory 96kW a 110kW mají stejné vrtání,zdvih a blok motoru.
Tak proč nepracuje 110kW s Millerovým cyklem a proč nemá VGT?
Obvykle se do silnějšího motoru při stejném objemu cpe více a ne méně "fíčur"
Soudruzi z Wolfsburgu by nám měli vysvětlit, proč tyto dvě tak opěvované stěžejní inovace u EA211 TSI evo, jako je prý Millerův cyklus a VGT, byly u verze 110kW vynechány!
viz: ADAC auototest VW Golf 1.5 TSI ACT BMT 05/17
[odkaz]
Facit:
-o něco hrubější chod motoru, méně kultivovaný proti předešlému 1,4 TSI
-zvýšená úroveň vnitřního hluku při dálničním tempu
Orig.text:
Innengeräusch
Hier gibt es eine Überraschung: leise ist der Golf 1.5 TSI im
Innenraum nicht wirklich. Der Motor läuft zwar hörbar,
fällt aber nicht besonders negativ auf – wenngleich er für
einen Benziner recht rau klingt und hier und da gewisse
Brummfrequenzen nach innen reicht. Auffällig ist, dass
der Geräuschpegel im Fahrzeuginnern ab etwa 100 km/h
hörbar ansteigt, wobei nicht Windgeräusche im Speziellen
auffallen, sondern allgemein die Fahrgeräusche lauter
werden. Die Folge sind 69 dB(A) bei 130 km/h.
Laufkultur/Leistungsentfaltung
+ Der Vorgängermotor mit 1,4 Liter Hubraum zeigte eine
gute Laufkultur – beim 1,5-l-Nachfolger ist sie eher etwas
schlechter geworden, bleibt insgesamt jedoch noch im
guten Bereich. Der Einspritzdruck wurde auf 350 bar
erhöht, das spürt man im raueren Motorlauf. Der Motor ist
akustisch etwa um 2.500 U/min und dann über 3.000
U/min präsent, wobei diese leichten Brummfrequenzen
lastunabhängig auftreten. Die serienmäßige und nicht
deaktivierbare Zylinderabschaltung fällt kaum auf, nur
sehr aufmerksame Naturen können das jeweilige
Umschalten in einem ganz leichten Rucken spüren und
ein leicht verändertes Motorgeräusch im 2-Zylinder-
Modus wahrnehmen. Die Leistungsentfaltung und das
Ansprechverhalten sind dagegen einwandfrei.