Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vzpomínáte na monoposty s dvanáctiválci? Poslechněte si, jak zněla zlatá éra F1

Stanislav Kolman
Diskuze (24)
Když se fanoušků F1 zeptáte, co jim na sportu aktuálně vadí nejvíce, většina z nich připomíná nevýrazný akustický projev motorů. Není divu, poslechněte si, jak skvěle vozy zněly v roce 1991…

Video se připravuje ...

Koncem osmdesátých let upustila Mezinárodní automobilová federace od monopostů s turbodmychadly, čímž odstartovala populární éra dvanáctiválcových a desetiválcových motorů. Právě na toto období příznivci sportu vzpomínají jako na zlaté časy Formule 1. Pokud jste šampionát počátkem devadesátých let nesledovali, je přiložené video určené právě vám.

Na záběrech je monopost Ferrari 643, který v roce 1991 pilotoval Alain Prost. Francouzský závodník s ním nastoupil do devíti závodů, avšak kvůli častým technickým problémům dokončil jen pět z nich. Když ale do cíle dojel, pravidelně se umisťoval vysoko. Z pěti velkých cen byl čtyřikrát na pódiu a jednou čtvrtý. A jedna perlička – Prost v závěru ročníku kritizoval Ferrari tak moc, až s ním italský tým před posledním závodem v Austrálii rozvázal smlouvu a namísto něj nasadil náhradníka Morbidelliho.

Monopost stáje z Maranella nebyl pro V12 McLarenu a V10 Williamsu dostatečnou konkurencí, přesto na něj fandové vzpomínají s nadšením. Zejména pro skvělý zvuk motoru, kterým bylo 3,5litorvé Tipo 291 od Ferrari, poskytující výkon přes 700 koňských sil. Dnes už se na hlučné monoposty jen nostalgicky vzpomíná, aktuální 1,6litrová pohonná ústrojí jsou tak nevýrazná, až je někteří zlí jazykové přirovnávají k domácím vysavačům.

Stanislav Kolman
Diskuze (24)
16. 8. 2017 10:26
Zlata era motorsportu
Vzdycky, kdyz tyhle auta slysim, naskakuje mi husi kuze. Je to krasa! Pripomel sem si to pred mesicem na Rally Pacejov, kdyz jsem stal vedle Dohnalova Ford Focusu WRC, ktere uz je taky odepsane. Byl sem v Monze na F1, kdyz Vettel vyhral za Toro Rosso svoji prvni velkou cenu. Zazitkem byl kazdy prujezd, byt posledniho vozu ve startovnim poli. V pondeli sem pak nese ldo prace a musel zustat doma, protoze sem si nevzal behem zavodu spunty a v usich mi bolestive řezalo.

A co teprve era Senny, Prosta, Mansella, ... :yes:

PS: Byl sem letos na MotoGP v Brne a celkem me prekvapilo, jak se to prdění F1 objevuje na nekterych usecich i ve zvuku agregatu motorek.
Avatar - speedfred
8. 8. 2017 20:02
Re: BOSS GP
a ešte lezie pod článok o F1hmmm,chlapci volali znova na NS 8-s
Avatar - speedfred
8. 8. 2017 19:56
Re: hm...
a ešte lezie pod článok o F1
8. 8. 2017 16:11
Re: hm...
Co to je za demagogickej výplod? Určitě fanoušci aut nemusí uznávat to co uznávám já, ale fanoušek aut, kterýmu vadí zvuk motoru ??? To není žádnej fanoušek aut a když už má takovou zvláštní "úchylku" a přesto leze na auto tak nemusí rozdávat takový nejapný rozumy.
8. 8. 2017 15:50
Re: to byl zvuk
rFactor jsem jezdil dřív taky, ale nějak jsem neměl nikdy moc času u toho dlouze vysedávat. Project Cars si občas zajezdím jen time trial a snažím se dělat rekordy na různých tratích, abych u toho seděl 1000 km to časově fakt nedávám ;-)