Diskuse

Wankel slaví dvě výročí. Připomeňte si to nejzajímavější z jeho historie!

15.8.2017

V 60. letech měly světové automobilky velký zájem o tehdy revoluční rotační motor typu Wankel. Jenže problémy s ním se zoufale vlekly, takže naprostá většina z nich od jeho vývoje v následující dekádě upustila. Nakonec zůstala jen Mazda.

 

  • 40 Reagovat !

    foto Machbuster

    Machbuster 15.08.  08:35

    Fandové i přes trable ... :-)

    Wankel má věrné fandy a i přes ty objektivni problémy mají to řešení rádi [problemy se daji do velke miry eliminovat znalostmi a udrzbou]. Přináší to překvapivé emoce z jízdy a celkové vyvážení a linearita je příjemná... S odborníkem co poradí např. s poslední RX8, nějakou základní investicí rozumnou a rozpočtem např. 200.000,- je to naprosto v pohodě, je vysoka pravdepodobnost, že budete jezdit dobře. Ale chce to jen s někým kdo zná nebo hodně studovat ta specifika. Díky Tome za článek, kdysi jsme se potkali u Loudy v Pardubicke Mazde...
    Zdravi Tomas E., rotary fanda :-) majitel v tento moment 3 x RX8 (dve facelift verze)... I přes to, že mám i silnější vuz, RX ma atmosferu, urcity nepopsatelny X faktor a ridicsky je to velmi prijemny vuz, fanouškovsky to chytne a pak se stale k nemu člověk vraci, kdo jednou se s nim seznami detailně, bavi ho ta vysokootackova charakteristika i kdyz vykon v porovnani chybi, ale kdo neumi jezdit a pobavit se s 200 konmi, tak ho 600 koni nezachrani... Kdo by chtel RX8, komunita urcite poradi dobre, jaka za koupi stoji a co a jak to obnáší. "RX8 - Sports Car like no other", 4 místa, kufr 290litru, Gran Tourer akční, 50:50 vyvazeni, pod 1400kg i poměrně luxusní výbava a dobrá pasivní bezpečnost bez řidičských zákeřností :-) Jen to žere !!!! >:D
    • 30 Reagovat !

      foto Tomas-Dusil-auto-cz

      Tomas Dusil, auto.cz 15.08.  08:55

      « Re: Fandové i přes trable ... :-)

      Zdravim. Pamatuji se na Vás. Měl jste krásnou RX-8 myslím po modernizaci. A moc děkuju za hezký příspěvek. Od Vás mě to obzvláště těší. A opravdu RX-8 je auto, na které budu vzpomínat nadosmrti. Naprosto výjimečný stroj. Z mého pohledu výjimečnější než Porsche a Ferrari. A to nejen tím motorem, ale i karoserií a tak celkově. Díky.
    • 20 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 15.08.  08:59

      « Re: Fandové i přes trable ... :-)

      RX-8 je super auto, ale i jako fanda wankelů se musím přiznat k úvaze, jaké by asi bylo bez Wankelu. Spotřeba budiž, ale ta spolehlivost je horší než byla u RX-7... a není to o údržbě, i se vzorným přístupem (olej Dexelia po 7.000km, často nové svíčky, občas cívky) se to kazí, klesá komprese, horší starty atd.

      No nic, stejně si časem zase něco pořídím, spolehlivost je naštěstí promítnuta v pořizovací ceně ojetin... :-)
  • 10 Reagovat !

    foto comper

    comper 15.08.  08:47

    Wankel

    Zaujimavy napad, v konecnom dosledku ale jeden velky fail. Paradoxne aj ked slo o slepu vyvojovu ulicku na ktorej prerobili prakticky vsetci co sa do nej zapojili, Dr. Wankel sa na svojom napade skvele nabalil. Vidim tu silnu paralelu s jednym sucasnym "prevratnym" napadom :-)
  • 20 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 15.08.  11:48

    Zásadní problémy

    Wankel má samozřejmě výhodu ve vyvážení a rovnoměrnosti chodu, ale také zásadní problémy dané jeho uspořádáním. T.j. nevýhodný poměr mezi objemem a povrchem spalovacích prostor, příliš mnoho těsnicích ploch, praktická nemožnost variabilního časování atd.

    Pro autora: myslím že se neříká třírotační ale třírotorový. Stejně tak mě pobavila informace že "...Jeho válec ... měl tvar trochoidu,.." :-)

    Ale jinak fajn článek
    • 02 Reagovat !

      foto parafin

      parafin 15.08.  20:41

      « Re: Zásadní problémy

      V motorizme je slovo valec synonymum pre spaľovací priestor. Alebo čo ma potom namiesto valca motor HEMI?
      • 00 Reagovat !

        foto kalousek

        kalousek 16.08.  07:22

        « Re: Re: Zásadní problémy

        Motor HEMI používá zcela klasické válce kruhového průřezu.

        Snad ještě bychom mohli diskutovat jestli nazvat válcem i ty s eliptickým průřezem jako používala třeba honda u motocyklů - mi by to už bylo trochu proti srsti - ale označit jako válec trochoidní pracovní prostor wankelu je už hodně silné kafe
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Největší videoherní výstava Game On našima očima. Navštívit ji sami můžete v Praze

Největší videoherní výstava Game On našima očima.…

Putovní videoherní výstava Game On, která se pyšní tím, že je největší svého druhu, dorazila do Česka. Navštívit…

iPhone X je výkonnější než MacBook. Mobilní konkurenci v benchmarku naprosto zesměšnil

iPhone X je výkonnější než MacBook. Mobilní…

Novinka ještě není mezi běžnými smrtelníky, a tak do benchmarků probublává jen velmi pomalu. V logu Geekbench se…

 

iSport.cz

Bitva snů pro Federera! První ročník Laver Cupu ovládl tým Evropy

Bitva snů pro Federera! První ročník Laver Cupu…

První ročník Laver Cupu patří výběru Evropy! V dramatickém zápase se o to postaral Roger Federer, který porazil…

CELÝ SESTŘIH: Sparta - Teplice 3:0. Zářil dvougólový Václav Kadlec

CELÝ SESTŘIH: Sparta - Teplice 3:0. Zářil dvougólový…

Zatím nejvíce jednoznačného vítězství v této sezoně se dočkali fotbalisté Sparty. V 8. kole Het ligy porazili…

 

Reflex.cz

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu může smartfoun!

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu…

Za uprchlíky v Evropě jsou zodpovědní i například Steve Jobs, Bill Gates, Mark Zuckerberg nebo pan Google. Když…

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou pro naši vlast! Film Milada ukázal další záběry

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou…

Tvůrci filmu Milada odkryli další část skládačky. Z plnohodnotného traileru už je vidět, jak bude zhruba vypadat…