Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Wiesmann GT: kupé jde do sériové výroby

Ondřej Láník
Diskuze (22)
Místo řadových šestiválců, které pohánějí roadstery, bylo rozhodnuto zabudovat pod kapotu kupé vidlicový osmiválec BMW. To si vyžádalo přizpůsobení konstrukce motorového prostoru, od čehož se následně odvíjel také návrh celé karosérie...

Vše začalo v roce 1985 návštěvou Essen Motor Show, na které byli bratři Wiesmannové inspirováni mnoha sportovními a historickými vozy a rozhodli se postavit roadster klasických tvarů, s tou nejmodernější technikou uvnitř. Dětský sen si splnili v roce 1993, kdy byl představen Wiesmann Roadster, otevřený dvoumístný automobil využívající komponenty BMW. Dnes již jezdí po světě přes 400 Wiesmannů, firma zaměstnává 60 lidí a plánuje další expanzi.

Rozvoj firmy by měl dostat novou krev se zahájením malosériové výroby kupé Wiesmann GT, jehož produkční verzi představil výrobce na letošním IAA. První podobu sice již známe z Frankfurtu 2003, ale tehdy šlo jen o studii vycházející z experimentálního závodního speciálu, který se v roce 2002 zúčastnil závodu 24 h Le Mans.

Místo řadových šestiválců (170 a 252 kW), které pohánějí roadstery, bylo rozhodnuto zabudovat pod kapotu kupé vidlicový osmiválec BMW. To si vyžádalo přizpůsobení konstrukce motorového prostoru, od čehož se následně odvíjel také návrh celé karosérie. Ta je o 10 cm delší, o 11 cm širší a o celých 37 cm delší než v případě otevřeného Wiesmanna, objemnější motor má také vyšší spotřebu, což přimělo konstruktéry zvětšit palivovou nádrž na 70 l.

Hliníkové šasi má podobnou konstrukci jako ryze závodní speciály, ale Wiesmannové současně prosadili zabudování xenonových světel vpředu a světel z LED elementů vzadu, což u malosériových vozů nebývá příliš obvyklé.

Základní technická data: Vpředu podél uložený vidlicový osmiválec BMW 4799 cm3, nejvyšší výkon 270 kW při 6300 ot./min, nejvyšší točivý moment 490 Nm při 3400 ot./min. Šestistupňová ručně řazená převodovka, pohon zadních kol. Pohotovostní hmotnost 1240 kg. Nejvyšší rychlost 280 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,6 s.

Cena 107.000 Euro (včetně německé daně z přidané hodnoty 16%).

Ondřej Láník
Diskuze (22)