Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Wiesmann MF3 jde do finále: Barevné loučení na IAA 2011

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Retro nestárne. Wiesmann Roadster MF3 se vyráběl plných osmnáct let! Nyní ale končí ve prospěch modernějších pohonných jednotek.

Řadový šestiválec 3,2 l s výkonem 252 kW (343 k) a točivým momentem 365 Nm původem od divize BMW M totiž již není k dispozici, a tak se MF3 loučí. Stylově. Ve spolupráci s německým výrobcem pánských oděvů, ale i nábytku a nádobí Sieger momentálně v Dülmenu vzniká série 18 vozů. Každý bude v jedinečné barevné kombinaci laku i interiéru, které dostaly názvy jako Panther, Rocket, Ivory, Habana nebo Chocolat. Všechny spojuje pětice pruhů na kapotě. Kompletně bylo přepracováno čalounění dveří, sedadel i volantu, bonusem jsou speciální prahy dveří a kola.

Firmu se svým jménem založili němečtí bratři Friedhelm a Martin Wiesmannové v roce 1988. První verze roadsteru ve stylu retro se objevila v roce 1993 po pěti letech vývoje. Jedná se v podstatě o klasický (a také patřičně drahý) ručně stavěný sportovní vůz s moderní technikou, hliníkovým rámem a laminátovou karoserií vzdáleně připomínající Jaguar XK a C-Type z padesátých let. Motory pro MF3 pocházely od BMW Motorsport a jednalo se o agregáty z druhé a třetí generace M3 s objemy 3,0 a 3,2 l. Auta se vždy stavěla na individuální objednávku a výbava se řídila přáním zákazníka.

Kromě nich byly v nabídce i lidovější MF28 (2,8 l/142 kW), nebo jeho nástupce MF30 (3,0 l, 170 kW). V roce 2009 měly premiéru osmiválce MF4 (4,8 l, 274 kW) a MF4-S (4,0 l, 313 kW), nejvýkonnější MF5 pak pohání desetiválec z předchozího BMW M5. Závodní prototyp kupé GT byl poprvé vystaven již před deseti lety na Motor Show v Essenu, vývoj produkční uzavřené verze ale trval dlouhých pět let.

Jeden z roadsterů zmíněné poslední série MF3 bude vystaven na IAA ve Frankfurtu, která začíná 13. září. Stánek soukromé firmy bratří Wiesmannů s číslem B26 najdete v hale 5.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Avatar - Hammunasakra
5. 9. 2011 02:12
Re: Opravdu POSLEDNí šance..
Tak nic - možná NEJzajímavější motor posledních dvou desetiletí odchází (na auto.cz) zcela nepovšimnut.. ;-\
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2011 12:17
Opravdu POSLEDNí šance..
.. na pořízení jednoho z NEJlepších motorů všech dob, navíc ve vynikajícím voze a "nikde nikdo nic"? ;-)
PS: Zhruba jak jsou ty barevné variace "šílené", tak tak je motor a vůz skvělý :yes: :-)