Wiesmann žije! A pracuje na novém modelu s motorem od BMW M

 

Výrobce roadsterů a kupé Wiesmann oficiálně oznámil, že jeho vedení podepsalo smlouvu se zástupci BMW AG o vývoji a dodávkách vidlicovým osmiválců z produkce divize BMW M GmbH.

Malosériový výrobce vozů značky Wiesmann se po oznámení bankrotu ze srpna roku 2013 a ukončení výroby v březnu roku následujícího, pomalu zvedá z popela. Na podzim roku 2015 vstoupili do společnosti jako investoři bratři Roheen a Sahir Berryové z Velké Británie a v loňském roce pak bylo potvrzeno, že firma pracuje na novém modelu.

Nyní společnost, která aktuálně vystupuje pod oficiálním označením Wiesmann Sports Cars GmbH a stále sídlí v německém Dülmenu, prostřednictvím tiskové zprávy, vydané 10. října letošního roku, oznamuje, že mezi jejím vedením a zástupci BMW AG došlo k podpisu smlouvy o vývoji a dodávkách vidlicovým osmiválců z produkce divize BMW M GmbH.

Mario Spitzner, generální ředitel společnosti Wiesmann Sports Cars GmbH, který je pod smlouvou rovněž podepsán, k tomu uvedl, že se jedná o významný milník pro sportovní vozy značky Wiesmann a spolupráce s BMW AG je důležitým základem pro jejich další vývoj.

Přesné datum uvedení nového modelu Wiesmann na trh bude podle materiálů společnosti oznámeno později a na oficiální zprávu samozřejmě navazují ty neoficiální, které spekulují o podobě připravované novinky.

Podle těchto spekulací naváže Wiesmann tam, kde před pár lety skončil a nabídne dvoumístné roadstery a kupé s motorem vpředu a pohonem zadních kol, jejichž design bude evolucí linií původních modelů. Pod kapotou pak máme i s ohledem na oficiálním zprávu očekávat přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru s výkonem kolem 441 kW (600 k), jímž se pyšní nové BMW M5.

Wiesmann je zpátky, do konce roku chystá nový model

Společnost Wiesmann byla založena bratry Friedhelmem a Martinem Wiesmannovými v roce 1988. Vývoji dvoumístného roadsteru se věnovali sice od poloviny osmdesátých let, ale nejprve si jejich firma udělala jméno výrobou kvalitních pevných střech pro otevřené vozy, tzv. hardtop, kterou spustila v roce 1989.

Prvním sériovým vozem značky se pak po pětiletém vývoji stal v roce 1993 roadster s označením MF25, z něj se vyvinul model MF3, který je přímým předkem dvojice MF4 a MF5. V roce 2003 se na autosalonu ve Frankfurtu představilo provedení kupé s označením GT, jehož výroba se rozběhla v roce 2005.

Prozatím poslední novinkou se značkou Wiesmann se stal model GT MF4-CS, jehož premiéra se odehrála na autosalonu v Ženevě roku 2013. Kupé mělo pod kapotou čtyřlitrový osmiválec o výkonu 309 kW (420 k) a točivým momentem 400 Nm, roztáčející zadní kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky.

Wiesmann GT MF4-CS s pohotovostní hmotností 1350 kg zvládal akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,4 s a dosahoval maximální rychlosti 293 km/h. Vzniknout měla série pětadvaceti vozů k 25. výročí založení rodinného podniku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Peru zlegalizovalo marihuanu pro lékařské účely Peru zlegalizovalo marihuanu pro lékařské účely

Peruánský parlament ve čtvrtek schválil zákon, který…

KLDR je blízko zdokonalení jaderného arzenálu. Už brzy může zasáhnout KLDR je blízko zdokonalení jaderného arzenálu. Už brzy může zasáhnout

Severní Koreu dělí jen měsíce o dalšího zdokonalení…

Trumpův tým zahájil přípravu k příštím prezidentským volbám Trumpův tým zahájil přípravu k příštím prezidentským volbám

Do volebního zápasu o druhý prezidentský mandát Donalda…

Povede Sebastian Kurz Rakousko? Mladíka dnes pověří sestavením vlády Povede Sebastian Kurz Rakousko? Mladíka dnes pověří sestavením vlády

Rakouský prezident dnes pověří šéfa vítězných lidovců…

 
Zdroj: Wiesmann Sports Cars GmbH

Štítky BMW Wiesmann Nové modely Sportovní

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 





 
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Škoda Fabia 1.0 TSI – Malí, drazí, automatoví…

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Škoda Fabia 1.0 TSI – Malí, drazí, automatoví…

Dnes 08:00

Ford Fiesta a Škoda Fabia, to je takový docela tradiční malý souboj. Tentokrát se nám však sešly trochu zvláštní specifikace.




Blesk.cz

Ženy a děti v Africe chodí pro vodu i pět kilometrů. Výstava upozorňuje na její nedostatek

Ženy a děti v Africe chodí pro vodu i pět kilometrů.…

Jsme zvyklí otočit kohoutkem a napustit si pitnou vodu. Jsme zvyklí se umýt, jíst z čistého nádobí. Neumíme si…

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Na treku Vancouverem: Za krásami největšího ostrova západního pobřeží Severní Ameriky

Na treku Vancouverem: Za krásami největšího ostrova…

Ostrov Vancouver byl naším domovem více než půlrok. Stihli jsme tu nejen pracovat a poznat místní způsob života,…

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.