reklama


28.10. 2012 Michal Fokt

Wimmer vs. 9ff: Porsche 911 může mít 1020 i 1200 koní

Wimmer vs. 9ff: Porsche 911 může mít 1020 i 1200 koní

Sešly se nám zde ve stejnou dobu dvě zajímavé úpravy minulé generace Porsche 911 – Wimmer RS upravil kultovní GT2 RS a 9ff se zaměřil na neméně vyhlášené GT3.

I mezi příznivci značky Porsche to může vřít – a to zejména v případě, kdy se řeší, jestli má mít 911 přeplňování nebo ne. Díky tomu se vytvořily dvě skupiny fanoušků – jedni tvrdí, že nejlepší je dvakrát přeplňovaná bestie GT2 RS, ti druzí zase vzývají atmosférickou GT3. Teď se obě auta na dálku utkala v souboji tuningových firem a výsledkem je v obou případech nejen výkon přes 1000 koní, ale také smutek jedné z komunit – i GT3 totiž dostalo turbo.

Wimmer RS Porsche 911 GT2 RS (997)

Tohle auto vyjelo na silnice poprvé v roce 2010 a stala se rázem nejsilnějším porsche všech dob. Jeho 3,6litrový boxer se dvěma turby s variabilní geometrií lopatek disponoval výkonem 620 koní a točivým momentem 700 Nm.

A teď jeden z jeho 500 majitelů zatoužil po něčem ještě více extra a nechal si u Wimmer RS postavit tenhle speciál. Jedinými viditelnými změnami (pokud nepočítáme reklamní fólii) jsou nová 19" kola a možná odhalíte i snížený závodní podvozek, jenž pochází od KW. Všechno ostatní úsilí bylo věnováno motoru, ze kterého toho moc nezbylo.

Ten dostal jiná turba, nové mapy ECU, hlavu, písty, ojnice, vačkové hřídele, rozvodové řetězy, palivové čerpadlo, svody, sportovní katalyzátor a výfuk. Po těchto modifikacích se výkon posunul za hranici 1000 koní, konkrétně 1020 k při 7340 ot/min a točivý moment 1108 Nm při 5680 otáčkách.

Zrychlení na stovku se překvapivě nezměnilo a stále činí 3,4 s, na 200 km/h už je o 1,1 s, teda za 8,7 s a třístovku udělá za 15,5 s, což je 13,4 s rychleji, než série! A nejn to, maximálka se zvýšila z 330 km/h na 389 km/h!

Wimmer RS Porsche 911 GT2 RS
 

9ff Porsche GTurbo 1200

Zdálo by se logické, že se bude snáze a lépe upravovat auto, které se už s turbodmychadly narodilo, ale jak je vidět, vůbec na tom nesejde. 9ff vzal atmosférické Porsche 911 GT3 997 a pomocí přeplňování dostalo z boxeru, jemuž byl zdvih zvýšen na 3,9 l, výkon 1200 koní a točivý moment 1150 Nm.

Podrobnosti k úpravě zatím nejsou k dispozici, víme jen to, že této hodnotě výkonu vděčí motor zejména jedinému turbodmychadlu Garrett GT1200R , které umožňuje nastavit tři úrovně přeplňování, díky nimž dává motor výkon od 447 do 895 kW. Zato se ale německý úpravce chlubí tím, že GTurbo 1200 zvládne zrychlit na stovku za pouhé 3,3 s a jeho maximální rychlost činí 403 km/h!

Šestistupňový manuál a diferenciál se zvýšenou svorností byly zesíleny, auto má také nový, plně seřiditelný podvozek Bilstein, zesílené lichoběžníkové závěsy na zadní nápravě a stavitelné přední a zadní stabilizátory. GTurbo 1200 také dostalo keramické brzdy PCCB z 911 GT2 s destičkami, používanými pro Porsche Superčip. Devatenáctipalcová kola obouvají pneumatiky Continental V-max.

9ff Porsche GTurbo 1200
 
Spolupracujeme s TipCars.com
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 




McLaren F1? Ne, volant uprostřed může mít i Porsche 911! McLaren F1? Ne, volant uprostřed může mít i Porsche 911!

Porsche 911 patří k oblíbeným vozům řady úpravců. Většina…

Porsche 911 Old & New Japan: Flatnose se vrátil! Porsche 911 Old & New Japan: Flatnose se vrátil!

Vzpomínáte ještě na Porsche 911 s mrkačkami, bez…

 



 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Včera

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý za to může Babišova EET

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý…

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET), zruší…

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v Antutu dominují iPhony a Čína

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v…

Podzimní premiéry máme za sebou, nová generace špičkových smartphonů se dostala na trh a Antutu má dostatek dat,…

 

iSport.cz

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála kvalifikaci

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála…

Eva Samková vyhrála v americkém Solitude kvalifikaci na sobotní závod Světového poháru ve snowboardcrossu.…

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak zkáza na sedmé hodině

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak…

Vybílit pět černých placek a mohla si utíkat za vítězstvím. Biatlonistka Eva Puskarčíková ovšem po třech…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama