reklama


Wittig: Projekt Škoda Joyster je zmražen, TDI CR v příštím roce, nové info o Superbu

Wittig: Projekt Škoda Joyster je zmražen, TDI CR v příštím roce, nové info o Superbu

 
 

V aktuálním čísle Světa motorů odpovídá dosluhující šéf Škody Auto na strategicky důležité otázky, týkající se budoucnosti automobilů Škoda.

Budoucnost malých škodovek
S novým Volkswagenem up! se rozvinula diskuze na téma jeho derivátů. K nim by se měla počítat také mikro-Škoda, automobil menší než současná Fabia. Svět motorů se ve Frankfurtu ptal takto:

SM: Volkswagen ve Frankfurtu představuje koncept miniauta Up! Vůz by měl nést i znak Škody. Loni v Paříži jste ale vystavili studii Joyster, která není novince Volkswagenu moc podobná. Jak je to tedy s budoucností miniauta od Škodovky?
Wittig: Ta dvě auta jsou opravdu úplně odlišná. Joyster demonstroval naši představu auta menšího než Fabie, ale postaveného na její platformě. Ukázalo se však, že by takový vůz nemohl být cenově konkurenceschopný. Proto jsme koncept Joyster pro tuto chvíli zmrazili a miniauto postavíme na základě konceptu Volkswagenu, jehož platforma je menší než u Fabie.

Škoda Superb s pohonem všech kol, nově i verze kombi
Řeč však musela přijít také na očekávaný Superb příští generace.

SM: Můžete potvrdit kombi a 4x4 verzi připravovaného nástupce Škody Superb?
Wittig: To je dobrá otázka. (váhá) Neměl bych říkat, že ano, ale lhal bych, kdybych řekl, že ne.

Automobily Škoda s motory TDI Common Rail v příštím roce
Velmi diskutovaným tématem v celé skupině Volkswagen jsou vznětové motory a přechod ze systému vstřikování čerpadlo-tryska na common-rail. Ve Frankfurtu se na tuto problematiku ptal Svět motorů hned dvou dobře informovaných lidí.

Zatímco Ralph Wayler, člen představenstva Audi odpovědný za marketing a prodej nechtěl otázku týkající se nákladů na koncepční změnu systému vstřikování vůbec komentovat, Detlef Wittig byl podstatně sdílnější.

SM: Oznámili jste, že turbodieselové motory s technologií vstřiku čerpadlo-tryska nahradíte common-raily. Kdy k tomu dojde a kolik to bude stát?
Wittig: Obměna proběhne postupně v druhé polovině příštího roku. Výrobní náklady motorů s technologií common-rail jsou dokonce ještě nižší než těch s pumpe düse. Ale smozřejmě něco stál vývoj. Mnohem dražší však bude přizpůsobit auta emisním limitům Euro 5, které nahradí současný standard Euro 4. Pokusíme se ale ušetřit uvnitř firmy tak, aby to nemusel platít zákazník v ceně auta.

Celý rozhovor najdete v aktuálním čísle Světa motorů (38/2007), které je právě na stáncích.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce

Producenti dveří Sapeli z Vysočiny se vydaly na nákupy.…

Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie

Pokud bude Velká Británie kontrolovat počet příchozích z…

Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
Zdroj: Svět motorů
 

Přidat názorDiskuse: Wittig: Projekt Škoda Joyster je zmražen,…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 







 
I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

Dnes 18:50

Slavného vytrvalostního závodu se v minulosti zúčastnilo nepřeberné množství netradičních aut. Byly mezi nimi i sporťák nebo luxusní kupé.




Blesk.cz

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá televizi. Proč?

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá…

Michaela Kuklová (48) je momentálně pracovně velmi vytížená, a tak jí ani na chlapy nezbývá čas. Sympatické…

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po pamlskovém křiku celá vyhláška?

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po…

Ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) ve Sněmovně hájila pamlskovou vyhlášku, která školním bufetům…

 

iSport.cz

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený, říká Petržela

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený,…

Připravil svým hráčům mimořádně hořké kapky. Ostatně, dělá to tak každou zimu. Trenér Vlastimil Petržela je na…

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče, řekla Hlaváčková

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče,…

Zatímco lidé v Evropě mrznou, tenisty v lednu tradičně trápí v Austrálii opačný problém. Česká hráčka Andrea…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama