Wittig: Projekt Škoda Joyster je zmražen, TDI CR v příštím roce, nové info o Superbu

Wittig: Projekt Škoda Joyster je zmražen, TDI CR v příštím roce, nové info o Superbu

 
 

V aktuálním čísle Světa motorů odpovídá dosluhující šéf Škody Auto na strategicky důležité otázky, týkající se budoucnosti automobilů Škoda.

Budoucnost malých škodovek
S novým Volkswagenem up! se rozvinula diskuze na téma jeho derivátů. K nim by se měla počítat také mikro-Škoda, automobil menší než současná Fabia. Svět motorů se ve Frankfurtu ptal takto:

SM: Volkswagen ve Frankfurtu představuje koncept miniauta Up! Vůz by měl nést i znak Škody. Loni v Paříži jste ale vystavili studii Joyster, která není novince Volkswagenu moc podobná. Jak je to tedy s budoucností miniauta od Škodovky?
Wittig: Ta dvě auta jsou opravdu úplně odlišná. Joyster demonstroval naši představu auta menšího než Fabie, ale postaveného na její platformě. Ukázalo se však, že by takový vůz nemohl být cenově konkurenceschopný. Proto jsme koncept Joyster pro tuto chvíli zmrazili a miniauto postavíme na základě konceptu Volkswagenu, jehož platforma je menší než u Fabie.

Škoda Superb s pohonem všech kol, nově i verze kombi
Řeč však musela přijít také na očekávaný Superb příští generace.

SM: Můžete potvrdit kombi a 4x4 verzi připravovaného nástupce Škody Superb?
Wittig: To je dobrá otázka. (váhá) Neměl bych říkat, že ano, ale lhal bych, kdybych řekl, že ne.

Automobily Škoda s motory TDI Common Rail v příštím roce
Velmi diskutovaným tématem v celé skupině Volkswagen jsou vznětové motory a přechod ze systému vstřikování čerpadlo-tryska na common-rail. Ve Frankfurtu se na tuto problematiku ptal Svět motorů hned dvou dobře informovaných lidí.

Zatímco Ralph Wayler, člen představenstva Audi odpovědný za marketing a prodej nechtěl otázku týkající se nákladů na koncepční změnu systému vstřikování vůbec komentovat, Detlef Wittig byl podstatně sdílnější.

SM: Oznámili jste, že turbodieselové motory s technologií vstřiku čerpadlo-tryska nahradíte common-raily. Kdy k tomu dojde a kolik to bude stát?
Wittig: Obměna proběhne postupně v druhé polovině příštího roku. Výrobní náklady motorů s technologií common-rail jsou dokonce ještě nižší než těch s pumpe düse. Ale smozřejmě něco stál vývoj. Mnohem dražší však bude přizpůsobit auta emisním limitům Euro 5, které nahradí současný standard Euro 4. Pokusíme se ale ušetřit uvnitř firmy tak, aby to nemusel platít zákazník v ceně auta.

Celý rozhovor najdete v aktuálním čísle Světa motorů (38/2007), které je právě na stáncích.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Fed se začne zbavovat dluhopisů z pokrizového období Fed se začne zbavovat dluhopisů z pokrizového období

Americká centrální banka (Fed) začne v říjnu snižovat…

UniCredit projevila zájem o fúzi s Commerzbank UniCredit projevila zájem o fúzi s Commerzbank

Italská banka UniCredit nedávno dala německé vládě najevo…

Z českého pohraničí se stává dílna a skladiště Německa Z českého pohraničí se stává dílna a skladiště Německa

V okolí česko-německých hranic se již staví více…

Vinařství Kolby opět mění majitele, cena transakce dosahuje desítek milionů Vinařství Kolby opět mění majitele, cena transakce dosahuje desítek milionů

Po pěti letech mění vinařství Kolby vlastníka. Od…

 
Zdroj: Svět motorů

Štítky Škoda Rozhovor Technika Nové modely Superb

 

Přidat názorDiskuse: Wittig: Projekt Škoda Joyster je zmražen,…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

 






 
Opel vzal Peugeot 3008 a vylepšil ho. Grandland X je prý lepší než sex! (+video)

Opel vzal Peugeot 3008 a vylepšil ho. Grandland X je prý lepší než sex! (+video)

Včera

V okolí Frankfurtu nad Mohanem jsme se poprvé svezli s Opelem Grandland X. Vůz vychází z Peugeotu 3008, liší se však řadou prvků i jízdními vlastnostmi.




Blesk.cz

Luxusní zámeček ve Francii je na prodej: Může být váš za 1 euro!

Luxusní zámeček ve Francii je na prodej: Může být…

Malebný francouzský zámeček hledá nového majitele! Rozlehlý a luxusní Château de Blancafort z 15. století se…

Šéf Samsungu potvrdil první skládací smartphone na rok 2018

Šéf Samsungu potvrdil první skládací smartphone na rok 2018

Šéf mobilního Samsungu, DJ Koh, na tiskové konferenci v u příležitosti vstupu Galaxy Note 8 na jihokorejský trh…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Dortmund v čele, Bayern ztrácí bod. Kadeřábek byl jen na lavičce

SESTŘIHY: Dortmund v čele, Bayern ztrácí bod.…

Fotbalisté Dortmundu zvítězili v Hamburku 3:0, ani v pátém kole německé lize neprohráli a neinkasovali a vrátili…

Neporažená Neapol vládne před Juventusem. Inter poprvé ztratil body

Neporažená Neapol vládne před Juventusem. Inter…

Fotbalisté Interu Milán remizovali v Boloni 1:1 a v pátém kole italské ligy poprvé ztratili body. Ani na lavičce…

 

Reflex.cz

Tenisové hvězdy v Praze. Podívejte se, jak vypadal příjezd Federera, Nadala a spol.

Tenisové hvězdy v Praze. Podívejte se, jak vypadal…

Zaplněné Staroměstské náměstí dnes přivítalo všechny aktéry nadcházejícího Laver Cupu. Oficiálně byla…

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný, říká europoslanec za ANO Telička

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný,…

Místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička patří k nejhlasitějším vnitrostranickým kritikům hnutí ANO a…