jo traby me taky napadnul, ale asi by neuspel s bezpecnosti, precijen bakelitovej prcek v jungli obrich SUV a trucku kde 4 litrovej motor je branej jako zaklad, by tim Trabikem projeli jak nuz maslem :-)
jak financne nakladne by asi bylo nejakej soucasnej vetsi kombik castecne prestavet na elektrinu ? , vezmeme li nejakou ojetinu jako Audi A6 avant, nebo Mercedes E kombi z let 2002-2003 , do pohanenych kol vmestnat 2 elektromotory, do prostoru kde trunil puvodne nejakej 6-8 valec vmestnat baterie a nejakej malej naftak o obsahu tak 800ccm co by vyrabel elektrinu a na 100km by zbastil tak 2 litry paliva, do zadni casti dat tes nejaky baterie kvuli rozlozeni vahy a strechu zaplacnou solarnima panelama :-) , v dobe klidu by se auto dobyjelo skrze panely a v dobe provozu by dodaval elektrinu malej motor + baterky + solar
myslim ze kdejaka automobilka by s takovouto prestavbou na nejakem jejich modelu nemela zadnej vetsi problem a 10 mega dolcku by mohla mit temer v kapse :-)
Audi A6 nebo E klasse >:D Nebo rovnou nejakou starsi Karosu ne? Tam je plocha strechy vetsi tzn. vice solar. panelu a misto pulky sedadel muzes dat baterie ;-) A mas to v kapse
no abych řek pravdu, tak bych vzal spíš něco jako Mini. víceméně kolmá skla mi dávají vůdči ploše celého auta velkou plochu střechy. Sám o sobě je lehký, při vhodné volbě materiálů by se váha dala ještě snížit. No a zbytek jak jsi už dořešil
Kokso, oni chcú aby so auto postavil, priviezol do USA, pred ich očami s ním jazdil a nechal ich robiť všetky merania. Musí to plniť bezpečnostné kritériá a musí sa to dať relatívne lacno vyrábať. Ale na druhej strane 10 miliónov...to je cez 200 melónov Sk a niečo pod 200 Kč...
Aj fifty-fifty by sme mali do konca života postarané...
Ja by som to spravil na organické plyny. A spotreba by sa počítala na kaleráby (kedlubny), kapusty (zelí), fazuľu, hrach a podobné suroviny. Počas jazdy budeš jesť zeleninu (tým pádom budeš zdravý), do zadku si pripojíš hadičku a budeš prdieť do valcov...Dojazd - podľa osobných schopností, spotreba vpodstate nulová, emisie minimálne. >:D
to teda nic moc cece, me A6 zmakne jezdit za 41mpg v americkejch galonech a 50mpg v UK galonech, a to me to vazi skoro dvojnasobek nes to tvoje Polo a mam tam typuju jednu radu hrnku v motoru navic oproti tomu tvemu Polu >:D teda pokud nemas nejake Polo V6-V8 8-s
to us davno nemam, Clio slo dosveta us skoro pred rokem, mel sem ho 4 roky, takze bylo nacase zas okusit neco jineho z uplne jine tridy , a vyhrala to nakonec Audi A6 Avant s 6valcovim benzinem :-)
Celkovo je to hovadina - snaha silou-mocou držať sa fosílnych palív. Nižšia spotreba nič nerieši, pretože počet áut neprestajne a rýchlo rastie. Skôr by mali vypísať odmenu na praktický alternatívny pohon ako na takúto pseudoekologickú blbosť.