XC90: Bezpečnost

Prezentace klienta
Diskuze (0)
Švédský výrobce osobních automobilů je v oblasti bezpečnosti za volantem průkopníkem od samotného založení společnosti Volvo Cars v roce 1927.

Už její zakladatelé Assar Gabrielsson a Gustaf Larson neochvějně hlásali své krédo: „Hlavní zásadou všeho, co ve společnosti Volvo děláme, je – a musí zůstat – bezpečnost.“ Dnes inovace značky dospěly již tak daleko, že jsou vozy Volvo schopny aktivně chránit nejen svou posádku, ale také bezprostřední okolí. Volvo se tak stále více přibližuje svému cíli, aby od roku 2020 nebyl v novém voze Volvo nikdo usmrcen ani vážně zraněn.

Vývoj bezpečnostních prvků stojí na unikátním výzkumu dopravních nehod na švédských silnicích, které Volvo provádí už více než čtyřicet let. Zkoumají se situace vedoucí ke kolizím, studují následky reálných nehod ve skutečném provozu a vše se následně simuluje v laboratořích. Veškeré modely se navíc testují v moderním Bezpečnostním centru Volvo.

Výsledkem je i komplex systémů a prvků ochranné i preventivní bezpečnosti sdružených pod názvem IntelliSafe, který zahrnuje celou řadu intuitivních technologií. Jeho poslední podobu vtělila automobilka do svého nejnovějšího modelu – Volva XC90.

Karoserie nové XC90 poskytuje při nehodě maximální ochranu. Použitím vysokého procenta borem legované oceli při výrobě bezpečnostní klece byla zvýšena její pevnost a současně snížena hmotnost i spotřeba paliva. Extrémně pevná konstrukce kabiny chrání posádku uvnitř vozu v případě jakéhokoliv druhu nárazu nebo dopravní nehody, a to včetně bočních nárazů a převrácení.

Ocelová klec představuje základ pasivní bezpečnosti. Kromě toho však IntelliSafe nabízí především prvky bezpečnosti aktivní. Technologie nazvaná City Safety umí zpracovat rozsáhlé množství informací o své vlastní trajektorii i o trajektorii okolních vozů a sledovat dění před sebou do vzdálenosti 150 metrů. Díky tomu dokáže předvídat hrozící kolize a varovat řidiče před nebezpečím. Pokud ten nereaguje, vůz začne brzdit sám. Tyto původní funkce obsažené v City Safety předchozí generace doplňuje v nové XC90 o další funkce, které jsou aktivní vždy od překročení rychlosti 4 km/h.

Systém upozorňuje také na auta v mrtvém úhlu (BLIS) či sleduje dopravu křižující cestu za vozem. Rozpozná chodce a cyklisty, a to dokonce i v noci.

Nový model nabízí také 360° výhled do okolí. Rozhled „z ptačí perspektivy“ umožňují čtyři skryté kamery typu „rybí oko“. „Takový nadstandardní výhled je užitečný v situacích, kdy řidič nemá přímý rozhled, například při vyjíždění z úzké obezděné uličky nebo při couvání v blízkosti kamionu nebo karavanu. Také je skvělým pomocníkem při parkování, třeba když se chcete ujistit, že je celý vůz zarovnán vzhledem k vyznačení parkovacího místa,“ vysvětluje Peter Mertens, senior viceprezident oddělení pro výzkum a vývoj ve společnosti Volvo Car Group.

Součástí výjimečných řešení IntelliSafe v nové vlajkové lodi značky jsou dvě světové novinky: systém preventivní ochrany v případě nechtěného opuštění vozovky a systém automatického zabrzdění v křižovatce. Prvně jmenovaný udrží cestující na prvních pozicích v případě neúmyslného sjetí ze silnice na sedadlech v zabezpečené poloze – tím, že automaticky utáhne bezpečnostní pásy na tak dlouho, dokud je vůz v pohybu. Nechtěnému sjetí ze silnice dokáže model XC90 dokonce i předcházet systémem udržení vozidla v jízdním pruhu. Ten svým zásahem koriguje řízení, pokud hrozí, že vůz neúmyslně opustí jízdní pruh. Systém automatického zabrzdění v křižovatce umožňuje samočinně zabrzdit, pokud řidič začne odbočovat do cesty protijedoucího vozu a hrozí nebezpečí kolize.

Nové Volvo XC90 dostalo také nová sedadla, která staví na dlouholetém důkladném vývoji konstruktérů Volva. Pro přední pozice byla vyvinuta velmi tenká opěradla se zcela novým rámem a speciálně navrženými pevnými „zády“ obalenými komfortně měkkým, a tedy maximálně pohodlným čalouněním. Tato konstrukce poskytuje větší prostor pro nohy v druhé řadě sedadel. Rámy jsou vyrobeny z několik druhů oceli s různou pevností, díky tomu jsou velmi bezpečné i při nižší hmotnosti. Opěrky hlavy jsou z důvodu bezpečnosti oproti standardu nenastavitelné – jejich pevná poloha s přesně vypočítanou vzdáleností od hlavy poskytuje nejvyšší míru ochrany v případě nárazu zezadu. Podobně precizně jsou konstruována sedadla ve druhé a třetí řadě. Bezpečnost sedadel nové XC90 je ještě posílena schopností předcházet díky své konstrukci řadě závažných zranění. Konstrukce sedáků předních sedadel dokáže absorbovat energii vertikálních sil působících v důsledku nárazu až o jednu třetinu. Díky tomu se snižuje riziko poranění páteře při různých typech nehod. Všech sedm sedadel je vybaveno tříbodovými bezpečnostními pásy a všechny tři řady jsou vykryty zdokonalenými nafukovacími clonami chránícími cestující v případě bočního nárazu a při převrácení vozu.

Sečteno a podtrženo, nejpevnější klec, zdokonalená sedadla a zástup prvků aktivní bezpečnosti dělá z nového Volva XC90 nejbezpečnější SUV na trhu.

Prezentace klienta
Diskuze (0)
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly