xDrive Völkl Cup 2006: Na sníh jen s tím nejlepším

xDrive Völkl Cup 2006: Na sníh jen s tím nejlepším

 
 

Znamenité lyže se sešly s velmi dobrým systémem pohonu všech kol na sobotní akci ve Špindlerově Mlýně

Husté sněžení, celá země pokrytá tlustou vrstvou zmrzlé vody v různých stádiích ztuhlosti. Přesně tak to stále vypadá v České Republice a většině lidí toto konstatování na náladě nepřidá. Pokud ovšem nejsou vášnivými vyznavači lyžování a aut s pohonem všech kol. Právě takoví se v hojném počtu sešli na sobotní akci, kterou ve Špindlerově Mlýně pořádala společnost AuTec Group, importér a největší prodejce vozů BMW.

Pohledem vášnivého sněhomila bylo počasí zkrátka ideální. Na silnicích i sjezdovkách se držela tlustá vrstva uježděného sněhu, občerstvovaná nepolevujícím přívalem čerstvého prašanu. Lyže klouzaly jedna radost, automobily bohužel jakbysmet. Zvláště poté, co po dopoledním balancování kouskek nad nulou Celsia a postupném tání odpoledne přituhlo a vozovky se pokryly rozsáhlými, pekelně klouzavými ledovými plotnami.

I místní taxikáři, proslulí svou drzostí a vražedným ignorováním pudu sebezáchovy, sundali nohy z plynových pedálů a obezřetně se plížili. Hlavní silnice, ostře stoupající kolem Svatého Petra na sever, byla poseta nedobrovelně zastavenými vozy v různých úhlech k podélné ose silnice a jejich řidiči horečně nasazovali řetězy, měli-li jaké, nebo se prostě jen snažili pomalinku a pokud možno bezpečně scouvat zpět.

Skrumáž byla dokonalá, došlo i na kolize. A tím vším se bez zimních řetězů, přesto však bez zaváhání, proplétala kolona Bavoráků, vybavených inteligentním pohonem xDrive. Bez osobní zkušenosti lze těžko sdělit, s jakou grácií se 500 newtonmetrů vznětového třílitru, jímž byla většina z přítomných vybavena, přenášelo na vozovku bez velkých prokluzů. A podobně bezpečného chování jsme se dočkali i v zatáčkách, které bylo možné projet klidně s přesnou stopou, nebo se sportovním módem DTC krásným a přesně mířeným powerslidem, jak kdo chtěl.

A pak druhý úsek s úzkou, sotva půltřetího metru širokou vozovkou, prohrnutou ve dvoumetrových sněhových bariérách. Povrch mrznoucí a navíc trochu se svažující ke straně, přesto se s aktivovaných HDC (Hill Descent Control) opět podařilo sjet bez ztráty kontroly, i když občas se zimní pneumatiky zodpovědnosti za směrovou stabilitu.

Lhostejno zda v SUV X3 nebo X5, nebo v limuzínách a kombi řady 3 a 5, všude se nám cestovalo s pokročilým systémem, schopným v extrému přenést veškerou sílu na jediné kolo, bezpečně a vůbec jsme nepotřebovali zimní řetězy. Subjektivně se nám ovladatelnost líbila více než u vozů s permanentním pohonem všech kol, protože ty zpravidla nedisponují uzávěrami všech diferenciálů, ani tak extrémní schopností přerozdělování hnací síly podle momentální potřeby, takže na opravdu klouzavých površích dosáhnou hranic adheze dříve.

BMW se svým xDrive chlubí oprávněně, jedná se o opravdu vysoce použitelný systém, proto jej již nabízí v polovině svých výrobních řad a nejen s šesti- ale i čtyř- a osmiválci. Mezi jeho největší výhody patří, že díky inteligentní elektronice neomezuje za dobrých adhezních podmínek přirozenou lehkou přetáčivost vozů se zadním pohonem, kterou tolik milují vyznavači klasických BMW, a přidává k pohotovostní hmotnosti jen přijatelných cca 80 kg. Osobně se nám chování na klouzavé, ale jinak rovné silnici více líbilo v podání nízkých limuzín, než těžkých SUV s vyšším těžištěm, ale to je otázka preferencí. Výhody xDrive jsme již ocenili při zkoušce přímo uprostřed Alp, více zde.

Tři typy zimních pneumatik Jako vítaný vedlejší efekt jsme měli možnost porovnat přímo v krajních podmínkách tři typy zimních pneumatik z vyšší cenové kategorie, konkrétně Goodyear UltraGrip, Dunlop Wintersport M3 a Bridgestone Blizzak. Z malého subjektivního srovnání vyšly nejlépe dunlopky, zajišťující solidní jistotu i na prakticky umrzlém povrchu, těsně následované goodyearkami. Bridgestonky se nám s jistým odstupem líbily nejméně, zejména kvůli slabší směrové stabilitě i brzdící schopnosti.

Aktuálně dostupné modely na českém trhu a jejich ceny:

ModelCena
BMW 3
325xi1.080.400
325xi Touring1.128.700
330xi1.205.800
330xiTouring1.254.100
330xd1.237.200
330xd Touring1.285.400
BMW 5
525xi1.354.900
525xi Touring1.432.200
530xi1.454.600
530xi Touring1.531.800
530xd1.475.700
530xd Touring1.552.800
BMW X3
2,0i1.040.100
2,5i1.223.000
3,0i1.300.900
2,0d1.121.700
3,0d1.336.300
BMW X5
3,0i1.446.100
3,0d1.479.100
4,4i2.033.600
4,8iS2.673.200

Spolupracujeme s TipCars.com
Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

 

Štítky SUV BMW

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



BMW Concept5 X5 eDrive: Třetí mnichovský plug-in model bude SUV BMW Concept5 X5 eDrive: Třetí mnichovský plug-in model bude SUV

BMW na IAA ve Frankfurtu představí další auto s technikou…

BMW X5 má problémy s brzdami BMW X5 má problémy s brzdami

Mnichovská automobilka urychleně svolává přes 30.000 vozů…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země stanula labouristka Ardernová

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země…

V čele Nového Zélandu stane po zářijových volbách vůdkyně Novozélandské strany práce Jacinda Ardernová (37).…

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat můžete polévky, dýně i čokoládu

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

 

iSport.cz

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr ale ztratil vedení 2:0

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr…

Fotbalisté pražské Slavie remizovali ve Villarrealu 2:2 ve třetím kole Evropské ligy v souboji o první místo ve…

Lugano není tak špatné, ale měli jsme ho přehrát, uznal střelec Bakoš

Lugano není tak špatné, ale měli jsme ho přehrát,…

PŘÍMO Z LUCERNU | Šest bodů z dvojzápasu s Luganem. Tudy měla vést cesta Viktorie Plzeň ze základní skupiny…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…