Yamaha MT-01: brutální monstrum

Yamaha MT-01: brutální monstrum

 
 

Všichni na ni čekali, letos se konečně ukázala. Pět let stará studie se proměnila v realitu. Zkuste si představit, že 240 kg vážící motorku pohání mohutný dvouválec o objemu 1670 ccm s točivým momentem 150 Nm. Takové stroje se nerodí každý den.

Sen se proměnil ve skutečnost

Než se v září otevřely brány obřího veletrhu INTERMOT 2004, tušili jsme, že Yamaha pro tuto příležitost chystá sériovou verzi dřívější studie MT-01. O tom, jak velká věc to bude, nikdo nepochyboval. Na tiskové konferenci Yamaha bylo vše jasné, vrchol dne a také největší kus prezentace patřil právě tomuto monstru.

Abyste věděli, o co jde, museli bychom zabrousit do minulého tisíciletí, konkrétně mám na mysli rok 1999. V tomto roce Yamaha představila studii MT-01 jakožto masivního naháče po vzoru legendárního modelu V-MAX. Tento typ motocyklu není jednoduché jen tak zařadit do již existujících kategorií, jde o směsici prvků z chopperu a naháče, což dává dohromady mix brutálních vlastností oblečených do elegantního hávu. Spolu s nádhernými stylovými prvky jde skutečně o něco zcela nového, což šlo vysledovat z nevídaného zájmu návštěvníků o tento kousek na mnichovského motosalonu.

Pro drsné hochy

Abychom začali pěkně od začátku. Při prvním zhlédnutí motorky se vám před očima vybaví čistokrevný „streetfighter“, tedy pouliční bike pro ty, co se před svým okolím rádi předvádí a občas k tomu přidají i aroma spálených pneumatik. Yamaha použila efekt černé a stříbrné pro zvýraznění mohutného dvouválcového motoru do V, jenž pochází z modelu Road Star Warrior, který je už jako chopper sám o sobě monstrózní.

Pozornosti neunikne ani vysoko položená nádrž a úzké sedlo, které však nemyslí na spolujezdce. Druhé stupačky byste zde hledali těžko. Kromě toho by spolujezdci překážely dvě obrovské koncovky výfuku, ze kterých bude slyšet démonický chroptění velkého dvouválce. Celý stroj je zaměřen především na dynamiku, ovšem nikoli vyvolanou maximálním výkonem, jak je to u supersportů, nýbrž velikánským točivým momentem. Ten vychází z velkého objemu motoru, který se hodí spíš k automobilu – 1670 cm3.

Maximální dynamika

S takovou Yamaha nabídne 150 Nm při 3 750 otáčkách a nezanedbatelných 90 koní při 4 750 otáčkách. Jak vidíte, obrovský tah bude k dispozici už z velmi nízkých otáček. Stačí otočit plynem, pomodlit se a pokusit se udržet řidítek, s takovým krouťákem s vámi motorka hezky zacvičí. Kdo by čekal mamutí hmotnost, trošku se plete, MT-01 váží bez náplní 240 kilogramů, což je podle mne přijatelné.

K bezpečnému zastavení poslouží radiální brzdiče ze supersportovní R1čky, se kterou má MT-01 shodné i další podvozkové díly. Za zmínku stojí i přední vidlice upside-down nebo zadní kyvná vidlice, která se blíží obdobným prvkům u supersportů. Co se týče nádrže, ta pojme celkem 18 litrů paliva, z čehož tři litry představují rezervu. Monumentální dojem z celého stroje ještě umocňuje zadní pneumatika o rozměru 190/50 ZR17, přední má klasický rozměr 120/70 ZR17.

Klenot firmy Yamaha

V základním provedení na motorce nenaleznete žádné zbytečnosti, rychlost a otáčky lze odečítat s decentního kulatého budíku s LCD displejem. Pro zájemce bude jistě připravena i celá řada příslušenství, ať už jde o laděné výfuky nebo větrný štítek pro zvýšení cestovatelského komfortu při větších rychlostech. Cena stroje by snad neměla překročit hranici 450 000 Kč, v každém případě jde o motocyklový skvost, o kterém se bude ještě hodně mluvit a o to víc psát.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Stát vydělal na zadlužování za záporné úroky, refinancování však vyjde draho Stát vydělal na zadlužování za záporné úroky, refinancování však vyjde draho

Na zadlužování za záporné úroky sice stát vydělal,…

Event E15 Premium: Rozdíl mezi západním a českým retailovým trhem spočívá v personalizaci Event E15 Premium: Rozdíl mezi západním a českým retailovým trhem spočívá v personalizaci

Zákaznická zkušenost je na českém trhu nově extrémně…

Mikroskop: Jak bude vypadat kancelář budoucnosti? Mikroskop: Jak bude vypadat kancelář budoucnosti?

Boj firem o kvalitní zaměstnance se vyostřuje. Dříve…

Pelikán chce odvolat soudkyni Královou, podal na ni kárnou žalobu Pelikán chce odvolat soudkyni Královou, podal na ni kárnou žalobu

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán podal kárnou žalobu…

 
 

Tapety







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

Ceny Opelu Grandland už nejsou tajemstvím. Startují na 479 900 Kč Ceny Opelu Grandland už nejsou tajemstvím. Startují na 479 900 Kč

Tuzemské zastoupení německé automobilky patřící nyní již…

 





 
Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Dnes 08:00

Skoro každý, kdo se trochu zajímá o auta, se při vyslovení spojení „Renault 1.9 dCi“ škodolibě usměje a řekne něco ve smyslu, že je to jeden z nejhorších dieselů na trhu. Ale je to skutečně tak?




Blesk.cz

Švantnerová se chlubila šperky za 20 milionů! Vzápětí o ně přišla

Švantnerová se chlubila šperky za 20 milionů!…

Nikol Švantnerová (24) se bezostyšně chlubí na sociálních sítích luxusními šperky v řádu milionů a přitom vůbec…

Gregorová vrátila zákeřnému exmilenci úder! A nepotřebovala k tomu jediné slovo!

Gregorová vrátila zákeřnému exmilenci úder! A…

Už je to pár dní, co herečka Hana Gregorová (65) vykopla svého mladšího partnera Ondřeje Koptíka (34) z bytu. Za…

 

iSport.cz

Dvě zlata z ME ve Spartan Race vs. nezájem médií. Mrzí mě to, říká Kocumová

Dvě zlata z ME ve Spartan Race vs. nezájem médií.…

Rozhovor se Zuzanou Kocumovou vznikal v letadle během jejího přeletu ze Španělska do amerického Oaklandu. Na…

Stramaccioni po trápení ve Znojmě: Dobře hrál Šural, Vatajelu byl odměněn

Stramaccioni po trápení ve Znojmě: Dobře hrál Šural,…

Věděl, že musí vyhrát. Postup byl jasným úkolem a povinností, o které se nediskutuje. Po vydřeném triumfu ve…

 

Reflex.cz

Nejnovější trend v cestování: Japonci začali sdílet jízdu vlakem s koťaty

Nejnovější trend v cestování: Japonci začali sdílet…

Po kočičích kavárnách přichází na trh další novinka určená pro milovníky těchto domácích mazlíčků. Japonští…

KLDR nazvala Trumpa po jeho výhrůžkách v OSN

KLDR nazvala Trumpa po jeho výhrůžkách v OSN…

Za "štěkání psa" označil dnes severokorejský ministr zahraničí úterní projev amerického prezidenta Donalda…