Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Yamaha: nabroušené motorky pro rok 2006

redakce AUTO.CZ
Diskuze (23)
Yamaha pro rok 2006 s novými motorkami mile překvapila. Všichni fanoušci jedné stopy se dočkali nové supersportovní šestistovky YZF-R6, nového litrového Fazeru, limitované YZF-R1 a dalších zajímavých novinek.

YZF-R6

Nejvýznamnější novinkou Yamahy je třetí generace supersportovní šestistovky R6. Největší práci odvedli designéři, nová R6 je ostřejší a radikálnější než předchůdce. Doufejme jen, že motorka bude ještě použitelná na obyčejné silnici, na obrázcích vypadá skoro jako závodní speciál. Všimněte si zbrusu nové výfukové koncovky, která je menší než dřív a není umístěna pod sedlem, jak to bylo u supersportů módním zvykem donedávna.

Nový je hliníkový rám Deltabox a inovací prošel i motor. Díky zvětšenému vrtání a kratšímu zdvihu výkon povyskočil ze 120 koní na hodnotu okolo 133 koní, což je na šestistokvu dost slušné. Podobné hodnoty dosahovaly před několika lety litrové supersporty. Červené pole otáčkoměru začíná až na 17 500 otáčkách, určitě si dovedete představit, jak moc vzteklá a točivá tato kočička bude.

YZF-R1 SP

Zkratkou SP Yamaha označuje speciální vydání motorky, která má něco navíc než sériová verze. V případě Yamahy YZF-R1 SP je to antihoppingová spojka, exkluzivní odlehčená litá kola Marchesini ve zlaté barvě, špičkové odpružení Öhlins a speciální barevné ladění. V tmavém provedení vypadá dost pekelně, viz fotogalerie níže.

FZ1 Fazer a FZ1

Nový Fazer, to je to, nač zákazníci Yamahy už přes rok bedlivě čekají. Jde o nástupce modelu FZS 1000 a stejně jako u menšího šestkového Fazeru Yamaha zároveň představila nahatou (FZ1) i polokapotovanou verzi nového Fazera (FZ1 Fazer). FZ1 bez kapotáže vypadá podobně jako šestistovka FZ6, naopak polokapotovaný FZ1 Fazer má mnohem dospělejší výraz než FZ6 Fazer.

Nejlepší zprávou je to, že se pod kapotu dostal motor ze supersportu R1, který byl upraven pro potřeby cestovně-sportovního stroje jako je Fazer. K dispozici bude rovných 150 koní při hmotnosti okolo 195 kg. Rám už není trubkový jako u starého Fazeru, ale hliníkový a novinka dostala i zadní kyvnou vidlici z R1, vepředu je namontována vidlice upside-down.

FJR 1300 AS

Velký sportovní cesťák přináší pro rok 2006 vylepšení, které zatím nemá na motocyklovém trhu obdoby. Tím je poloautomatická převodovka, díky níž může pilot řadit bez spojky, která u FJR 1300 AS úplně chybí. Řadit můžete ručně na levé rukojeti (palcem dolů, ukazováčkem nahoru), anebo klasickou nožní páčkou - v obou případech bez použití spojky. Další novinkou je integrální brzdový systém s ABS a nový design čelní kapotáže pro lepší aerodynamiku.

MT-03

Model MT-03 je dalším přírustkem do řady MT, Yamaha jej označuje jako roadster-motard - zkrátka motorka pro zábavu. Je poháněna jednoválcovým motorem z endura XT 660 R, s plnou nádrží váží 193 kg, což je na jednoválec dost, ale snad bude stát jízda za to.

MT-0S

Na posledních čtyřech fotografiích můžete vidět magický koncept, který vychází z dříve představeného modelu MT-01. Uvidíme, jestli něco takového Yamaha dovede do finální podoby, bylo by to zajímavé.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (23)