9.10. 2016 Jiří Baborský

Yamaha XSR 700: Včera, dnes a zítra

 

Faster sons, tedy rychlejší synové. Tak si říkají yamahy inspirované minulostí, které jezdí moderně a chtějí být „cool“ i do budoucna.

Přiznáme se, byla to láska na první pohled. XSR 700 se nám prostě líbí. Jistě můžeme diskutovat o tom, jestli dává smysl připlatit si padesát tisíc proti Yamaze MT-07 a osedlat stejnou techniku v jiném, retrokabátě. Ale čím déle se na XSR díváme, říkáme si, že nám dává smysl.

S tím retrem je to ve skutečnosti pravda tak napůl. Přísně klasická pozice jezdce, kulatá světla a budík, tvar sedla i nádrže – to vše nás vrací do minulosti. Ale digitální displej, zadní diody LED, litá kola nebo dnešní okousané kotouče říkají, že se designéři v dobách minulých nešťourali zbytečně dlouho. Duch starých časů vás prostě jen tak zdravě ofoukne a výsledná kombinace je vážně působivá. Dobrý dojem navíc podtrhuje kvalitní zpracování.

Jak už jsme řekli, základ hledejme v MT-0T. Tím je řečeno vše podstatné. Podvozek je náramně měkoučký, po dlouhé době motorka, která je i na českých strupech úžasně pohodlná. Druhou stranu mince představuje pochopitelně menší stabilita v rychlých obloucích. Jenže u stroje, který není primárně sportovní, to ničemu neškodí. XSR nás stejně nejvíc bavilo při kochání do 130 km/h, pak už na něm hodně fouká a celkově to nějak není ono. do by přece jen toužil přitvrdit, tomu je k dispozici nastavitelné předpětí zadní pružiny, s přední vidlicí ale nehnete.

Zlatým hřebem XSR je paralelní dvouválec s přesazenou klikovou hřídelí o 270°. To znamená, že zvukem i razancí dost připomíná vidlicový motor, což z něj dělá nejrajcovnější řaďák na trhu. S řidičem komunikuje od tří tisíc, v pěti jsme se začínali usmívat a v sedmi už jsme se do helmy řehtali radostí. Zatahuje nádherně plynule a vytrvale, člověk by tipl i víc než 75 koníků. Zalehnout na nádrž a vydržet, tachometr by ukázal i hodnoty blízké dvoustovce, ale o tom to není. Nejzábavnější je zde střední pásmo, ve kterém je motor krásně pružný a úderný. Samotné ovládání chce trochu zvyku, spojka patří k tužším a také řazení – byť přesné – vyžaduje důraznější povely. Ale po pár kilometrech tohle neřešíte a jen si užíváte.

Plusy

  • Vypadá výborně
  • Parádní motor
  • Komfortní podvozek
  • Ovladatelnost
  • Nízká spotřeba

Minusy

  • Pro sportovní jízdu až moc měkký podvozek
  • Titěrný přepínač směrovek
  • Proti „masovkám“ vyšší cena

Yamaha XSR 700
Motor čtyřdobý řadový dvouválec
Chlazení kapalinou
Zdvihový objem (cm3) 689
Výkon (kW/ot. za min) 55/9000
Točivý moment (N.m/ ot. za min) 68/6500
Převodovka, sek. převod 6°, řetěz
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučové s ABS 2x 282/245
Pneumatiky P a Z 120/70 R17 a 180/55 R17
Rozvor (mm) 1405
Výška sedla (mm) 815
Pohotovostní hmotnost (kg) 186
Objem nádrže (l) 14,0
Základní cena (Kč) 219 990
Spolupracujeme s TipCars.com
Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo

Prezident po většinu týdne zdražil exportérům náklady…

Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání

Nositel ceny za statečnost, chirurg Tomáš Šebek, se…

Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA

Německá cukrářská firma Haribo plánuje postavit továrnu i…

Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují

Sněm Starostů a nezávislých by měl definitivně posvětit…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu, vydávala se za dobročinný spolek

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu,…

Zhruba 20 celníků zasahovalo od čtvrtečních ranních hodin v baru v Dejvicích přímo u „kulaťáku“. Celní správa tu…

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě frontu. Kde ji vystaví dnes?

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě…

Dlouhá fronta se vytvořila před katedrálou sv. Víta z lidí, kteří se přišli poklonit památce zesnulého kardinála…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…