9.10. 2016 Jiří Baborský

Yamaha XSR 700: Včera, dnes a zítra

 

Faster sons, tedy rychlejší synové. Tak si říkají yamahy inspirované minulostí, které jezdí moderně a chtějí být „cool“ i do budoucna.

Přiznáme se, byla to láska na první pohled. XSR 700 se nám prostě líbí. Jistě můžeme diskutovat o tom, jestli dává smysl připlatit si padesát tisíc proti Yamaze MT-07 a osedlat stejnou techniku v jiném, retrokabátě. Ale čím déle se na XSR díváme, říkáme si, že nám dává smysl.

S tím retrem je to ve skutečnosti pravda tak napůl. Přísně klasická pozice jezdce, kulatá světla a budík, tvar sedla i nádrže – to vše nás vrací do minulosti. Ale digitální displej, zadní diody LED, litá kola nebo dnešní okousané kotouče říkají, že se designéři v dobách minulých nešťourali zbytečně dlouho. Duch starých časů vás prostě jen tak zdravě ofoukne a výsledná kombinace je vážně působivá. Dobrý dojem navíc podtrhuje kvalitní zpracování.

Jak už jsme řekli, základ hledejme v MT-0T. Tím je řečeno vše podstatné. Podvozek je náramně měkoučký, po dlouhé době motorka, která je i na českých strupech úžasně pohodlná. Druhou stranu mince představuje pochopitelně menší stabilita v rychlých obloucích. Jenže u stroje, který není primárně sportovní, to ničemu neškodí. XSR nás stejně nejvíc bavilo při kochání do 130 km/h, pak už na něm hodně fouká a celkově to nějak není ono. do by přece jen toužil přitvrdit, tomu je k dispozici nastavitelné předpětí zadní pružiny, s přední vidlicí ale nehnete.

Zlatým hřebem XSR je paralelní dvouválec s přesazenou klikovou hřídelí o 270°. To znamená, že zvukem i razancí dost připomíná vidlicový motor, což z něj dělá nejrajcovnější řaďák na trhu. S řidičem komunikuje od tří tisíc, v pěti jsme se začínali usmívat a v sedmi už jsme se do helmy řehtali radostí. Zatahuje nádherně plynule a vytrvale, člověk by tipl i víc než 75 koníků. Zalehnout na nádrž a vydržet, tachometr by ukázal i hodnoty blízké dvoustovce, ale o tom to není. Nejzábavnější je zde střední pásmo, ve kterém je motor krásně pružný a úderný. Samotné ovládání chce trochu zvyku, spojka patří k tužším a také řazení – byť přesné – vyžaduje důraznější povely. Ale po pár kilometrech tohle neřešíte a jen si užíváte.

Plusy

  • Vypadá výborně
  • Parádní motor
  • Komfortní podvozek
  • Ovladatelnost
  • Nízká spotřeba

Minusy

  • Pro sportovní jízdu až moc měkký podvozek
  • Titěrný přepínač směrovek
  • Proti „masovkám“ vyšší cena

Yamaha XSR 700
Motor čtyřdobý řadový dvouválec
Chlazení kapalinou
Zdvihový objem (cm3) 689
Výkon (kW/ot. za min) 55/9000
Točivý moment (N.m/ ot. za min) 68/6500
Převodovka, sek. převod 6°, řetěz
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučové s ABS 2x 282/245
Pneumatiky P a Z 120/70 R17 a 180/55 R17
Rozvor (mm) 1405
Výška sedla (mm) 815
Pohotovostní hmotnost (kg) 186
Objem nádrže (l) 14,0
Základní cena (Kč) 219 990
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery

Správa sociálního zabezpečení obstavila jeden účet…

Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock

Ano, určitě vám babička říkávala, že na každém šprochu je…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety? Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety?

Automobilka Apollo své nejnovější superauto Intensa…

 





 
Bez pomoci zahraniční nehodu nevyřešíte: Nabourali vás v cizině? Bez advokáta nepochodíte!

Nabourali vás v cizině? Bez advokáta nepochodíte!

Dnes 08:00

Celý půlrok trvalo, než se náš čtenář domohl náhrady za své poškozené auto z chorvatské dovolené. Bez právní pomoci by ničeho nedosáhl a smířil se s opravou z vlastní kapsy. Na co si dát pozor při cestách do ciziny?




Blesk.cz

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt za burana! Inspirujte se vzory, poučte z průšvihů

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt…

Počátek roku patří bálům, jež v únoru finišují, do půli března doznívají a jsou považovány za gala vrchol…

Klíště se na vás přisaje i v zimě, varuje odborník. Encefalitida hrozí také ze sýrů

Klíště se na vás přisaje i v zimě, varuje odborník.…

Máte pocit, že je na klíšťata ještě brzy? Opak je pravdou. Odborníci už zaznamenávají případy, kdy se lidé…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Jeřábek s Plekancem asistencí pomohli k výhře, přihrávku má i Kaše

Jeřábek s Plekancem asistencí pomohli k výhře,…

SOUHRN | Jakub Jeřábek a útočník Tomáš Plekanec pomohli v pátečním zápase NHL asistencí k výhře Montrealu 3:2 ve…

 

Reflex.cz

Babiš prý určitě chce zákon o referendu. Tak proč ho navrhuje tak, aby nikdy nemohlo uspět?

Babiš prý určitě chce zákon o referendu. Tak proč ho…

Jedním z velkých politických hitů posledních týdnů je bezpochyby referendum. Na první pohled vypadá lákavě, že…

Václav Klaus ml.: Miloš Zeman? Moje truchlivá volba

Václav Klaus ml.: Miloš Zeman? Moje truchlivá volba

Volbou prezidenta, evropskými dotacemi i koaličním jednáním v Praze i Berlíně se zabývá ve své pravidelné…