Z továrny Volkswagenu ve Wolfsburgu vyjelo už 42 milionů aut
Domovský závod automobilky Volkswagen slaví. Z bran továrny vyjelo za celou jeho historii už 42 milionů automobilů. Závod se specializuje na produkci nejdůležitějšího modelu značky – kdysi to býval Brouk, dnes je to Golf.
Jubilejním exemplářem se stal Golf GTE v bílém laku Oryx. Jedná se o novou sportovně laděnou verzi, doplňující stávající modely GTI a GTD. Golf GTE se chce stát průkopníkem plug-in hybridních hot hatchů, v jeho útrobách pracuje ústrojí kombinující přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI se 110 kW a elektromotor se 75 kW.
Wolfsburský závod se v současnosti specializuje na výrobu Golfu, vyrábí se zde provedení například i praktičtější provedení Sportsvan. Vedle Golfu ve Wolfsburgu vznikají také další kompaktní modely – MPV Touran a SUV Tiguan.
Ve Wolfsburgu pracuje na 46.000 zaměstnanců. Jedná se o největší továrnu koncernu, která se rozkládá na ploše velké přes šest kilometrů čtverečních. Závod je schopen vyrábět 3.800 aut denně.
Závod se začal budovat již v roce 1938, zaměřit se měl na produkci KdF-Wagen, ze kterého se později stal Volkswagen Type 1, známější pod přezdívkou Brouk. Během války se ve Wolfsburgu vyráběly vojenské vozy, sériová výroba osobních aut byla zahájena až po válce, v roce 1945, kdy byl poničený závod rekonstruován. Prvním vyráběným vozem se stal právě Brouk. Celkem z Wolfsburgu vyjelo 11.916.519 Brouků.
V roce 1974 byla ve Wolfsburgu zahájena výroba modelu Golf, který je dnes nejprodávanějším modelem značky, na svém kontě má už přes 30 milionů vyrobených exemplářů. Tuto metu vůz překonal v roce 2013.
Vedle Brouka a Golfu se v nejstarší továrně VW vyráběly i další modely. Mezi nimi nechyběl Volkswagen Passat, Volkswagen Bora, Audi 50, Audi 80, Audi 100 nebo Seat Arosa.