Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Za německé dálnice se bude platit podle objemu motoru

Nejvyšší poplatky za použití německých dálnic budou platit majitelé vozů splňujících maximálně normu Euro 3.
Zpět na článek
27. 3. 2015 15:01
27. 3. 2015 15:46
27. 3. 2015 19:28
27. 3. 2015 19:58
27. 3. 2015 20:00
27. 3. 2015 20:36
28. 3. 2015 00:17
28. 3. 2015 07:05
28. 3. 2015 07:54
28. 3. 2015 08:36
28. 3. 2015 11:04
27. 3. 2015 15:01
cele obslehnout
a jednoduse pouzit i v CR, vcetne vyuziti mytnych bran k cekovani SPZ zda je nebo neni zaplaceno, aspon by se nemuselo kazdorocne sundavat a lepit znamku
Rozbalit vlákno
13
27. 3. 2015 16:04
Re: cele obslehnout
Takze vytoceny litr je pro dalnici mensi zatez, nez sestivalec povalujici se kolem dvou tisic otacek? A myslim, ze je lepsi jednou za rok nalepit znamku, nez byt neustale skenovan.
27. 3. 2015 17:20
Re: cele obslehnout
asi mam dnes dlouhe vedeni, vubec tvemu postu nerozumim, teda te prvni vete..?

druha cast je me celkem fuk, kamery tam jsou a stejne te skenujou, jen ted tvou SPZ ignorujou, ale systemem foto kazdeho auta stejne projde, pokud nezaznamena i palubni jednotku na myto a zaroven i urcitou velikost objektu, tak danou foto proste jen ignoruje s tim ze system to oznacil za osobni auto a ne nakladni, zaroven se projizdi i v systemu zaregistrovanych SPZ myta
27. 3. 2015 17:29
Re: cele obslehnout
ide mu o to ze fabia htp vytocena na dialnici na 4400rpm so spotrebou 8,5l je podla poplatkov ekologickejsia ako 3litrovy 6valec praduci si 2000rpm a spotrebou 6,5l nafty
27. 3. 2015 17:42
Re: cele obslehnout
porovnavas benzin s rakovinometem??
Avatar - twistedTSD
27. 3. 2015 19:08
Re: cele obslehnout
Na druhou stranu zapomínáš na to, že právě z tohoto důvodu většina majitelů Fabie HTP po dálnici 130+ při 4500rpm běžně nejezdí.
27. 3. 2015 19:56
Re: cele obslehnout
Asi nejezdíš často po dálnici ;-) Zrovna dnes jsem na cestě do a z Liberce potkal minimálně 3 splašený vysavače HTP s rychlostí 130-140 km/h >:D
Avatar - twistedTSD
27. 3. 2015 22:49
Re: cele obslehnout
Jezdím, dokonce s něčím podobným. ;-)

Splašené bílé Fabie s pražskou RZ a vytočeným litrem jsou zase jiná story...
Avatar - petrumr
28. 3. 2015 07:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 3. 2015 09:59
Re: cele obslehnout
Co to meles? Tihle řidiči HTP totiž mají ve zvyku vjet do levého pruhu, aniž by se mrkli do zrcátka, jestli tam náhodou něco nejede. Btw štítek s označením verze je na víku od kufru ;-)
27. 3. 2015 18:16
Re: cele obslehnout
Souhlas. Už jsem to psal u minulého článku k této problematice, že by to mělo za následek prudké! zvýšení krádeží RZn. >:D Jak známe české "vyčůránky" >:-[]
Avatar - petrumr
27. 3. 2015 19:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 3. 2015 19:26
Re: cele obslehnout
Co vím, tak se takto čecháčkujou mýtné brány v cizině, kde sedí člověk. Stačí k tomu i žertovné SPZ vyrobené někde doma. Člověk vjede normálně třeba v Udine a před výjezdem v NICE si prohodíte na benzínce značky. Na bráně řekněte, že nemáte peníze na zaplacení mýtného a jestli vám obsluha může vydat účet. Vyleze týpek a opíše si zadní SPZ. Na SPZ vystaví účet a voila. Dá se to ale použít jenom jednou, protože při příštím příjezdu s touto SPZ po vás bude chtít zaplatit i za minule a dál vás nepustí. Cesta z Rakouska do Nice stojí cca. 70 euro ... značky tak 10.
28. 3. 2015 11:53
Re: cele obslehnout
Fajn, ale pak si nestezuj, ze mas pred barakem kolonu a na dalnici nikdo neni, protoze se nikomu nechce platit 500,- za jednu cestu jak ve Francii...
Avatar - Tomogo
27. 3. 2015 15:46
A je to tady...
... že by si někdo v Německu všimnul, že diesely nejsou až tak ekologické, jak se nám poslední roky snažili všichni tvrdit?
Rozbalit vlákno
4
27. 3. 2015 16:06
Re: A je to tady...
To je jedina prijemna zprava na tom celem.
27. 3. 2015 16:21
Re: A je to tady...
Silnicni dan je v SRN u dieselu uz leta vyssi nez u benzinu.
27. 3. 2015 17:22
Re: A je to tady...
na druhou stranu je nižší spotrebni dan na naftu, takze to nemá moc logiku.
na jedny strane rakovinomety zvyhodnujou, aby ji na druhy strane lehoucce vic zpoplatnili nez cistej benzin
27. 3. 2015 20:38
Re: A je to tady...
O tom čistém benzínu by se dalo diskutovat. Ten má to ten zas ono.
27. 3. 2015 15:57
ty tiež brutus?
jedno je jasné, politici sú hlúpi aj v nemecku. Poplatky za diaľnicu sú ok, ale prečo také komplikované? Ekológiu nech si riešia inde, prečo tým zaťažujú bežných ľudí pri takej prkotine, nehovoriac o tom, že jazyková bariéra mnohých donúti zaplatiť vyššiu sumu a o to možno ide, vrátane pokút. Takže keď sa zráta tento super systém s mestskými ekozónami, peklo cestovať. Nevieš koľko máš platiť, nevieš kam môžeš ísť. Fakt politický ekoteror.
Rozbalit vlákno
2
27. 3. 2015 17:23
Re: ty tiež brutus?
nemcum urcite vadit nebude, když jim nejakej blbec zaplati vic nez musi
27. 3. 2015 19:58
Re: ty tiež brutus?
Klid, mám ten pocit, že EU jim to ještě změní. Na Brusel je to málo komplikované >:D >:D :yes:
Avatar - Atomas
27. 3. 2015 16:04
Nestačím se divit
Jak je možné, že se Němci rozhodnou pro zavedení mýtného a jsou schopni systém rozjet do dvou let a tak naprosto nekomplikovaně? Jak je možné, že u nás to tak nejde? Proč musíme posouvat tendr na nové provozovatele mýta? Jak je možné, že na Slovensku nemusí Slováci chodit na úřad a mohou dělat převody vozidel jednoduše z pohodlí domova přes internet? Proč to nejde u nás? Náš stát je totiž přebujelá byrokratická žumpa a všem zúčastněným vyhovuje stávající stav. PS: Sorry za tento výlev, ale už mě to pěkně štve...
Rozbalit vlákno
2
27. 3. 2015 17:15
Re: Nestačím se divit
co to plácáš??
nejde o klasicke myto, ale o dalnicni poplatek.to se u nas plati tusim uz od 1994 a nezaznamenal jsem s tim ejdinej problém.
nemci prejimaj systém, který funguje v madarsku a vyuzivaj soucasne mytne brany.
spis se divim, ze jim to trva tak dlouhou
27. 3. 2015 19:09
Re: Nestačím se divit
Ked som isiel vcera spat, tak na Slovensku sa muselo ist prosim pekne ponizene na DI OR PZ , ze by to stihli tak rychlo ? Ty si asi dnes pocuval rozpravky stryka Kalika o tom, ze to raz bude mozno mozne, ale to skor bude ten automaticky pokutovaci system za 49 mil EUR pre vodicov.
27. 3. 2015 16:05
Technické řešení
Jak se bude technicky řešit, abych si po netu nezaplatil za auto s Euro 6 a litrovým motorem?
Jak zařídí, aby mi pumpař nevyplnil za pár euro levnější variantu?
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Stefič
27. 3. 2015 16:57
Re: Technické řešení
to máš jednoduchý. Němec nic švindlovat nebude. Těch pár euro mu za to nestojí. Němec není čech, toužící všechno ochcat. Právě jsi předvedl typické české myšlení
27. 3. 2015 17:21
Re: Technické řešení
zrejme z nejaky databaze podle RZ zjistej co tam je za motor a jakou normu to splnuje a porovnaj s tim co je zaplaceny. mozna to bude zatím fungovat je pro nemecky RZ a na cechy jako ty si budou davat policajti daleko vetsi pozor, takze cesta do mnichova se o hodinu protahne kvůli kontrolam.
27. 3. 2015 18:23
Re: Technické řešení
Ale taky jsou modely aut co mají např. po faceliftu jiné kategorie emisí. A co vozy na LPG ? Emisně na tom bude třeba starší 6 válec s LPG líp a co pak ?
Avatar - petrumr
27. 3. 2015 18:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
27. 3. 2015 18:47
Re: Technické řešení
Aha, a já myslel, že jsi to ty...
Avatar - petrumr
27. 3. 2015 18:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 3. 2015 01:19
Re: Technické řešení
A preco by si nemal spravit to EU6? Pokial viem tak u benzinu, cize aj LPG je jediny rozdiel v EU5 a EU6 v mnozstve emisii pevnych castic. Vysvetli mi ako a z uhlikovych castic Propanu a Butanu co maju 3 a 4 uhliky spravis dlhe retazce potrebne na pevne castice?
28. 3. 2015 01:43
Re: Technické řešení
Co se norem týče, nemění se jen limity, ale i metodika, takže to není tak jednoduché. Nemluvě o tom, že Euro6 není jedno, máš 6a, 6b a 6c.
27. 3. 2015 19:38
Re: Technické řešení
Proč?
Avatar - petrumr
27. 3. 2015 19:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 3. 2015 20:02
Re: Technické řešení
Asi ti nerozumím. Co neudělám? Cng je super, ale zatím je málo čerpacích stanic.
28. 3. 2015 08:39
Re: Technické řešení
Najvacsie svinstvo a mor su Tiraci, co sa permanentne suchcu po okreskach a dedinach!
Avatar - petrumr
27. 3. 2015 18:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 3. 2015 18:18
Ceny podle objemu motoru
Už mě s tím naprosto štvou, s těmi jejich poplatky podle objemu motoru, jaký * tohle vymyslel? V čem je ten nízko objemový motor ekologičtější nebo levnější či jaký důvod si vymysleli? Proč mám být znevýhodňován za to, že si koupím auto s pořádným motorem? Tahle kalkulace mýta, povinného ručení, silniční daně je naprosto nefér! Proč neplatí všichni stejně? To by bylo spravedlivé, dokázal bych ještě pochopit poplatek podle ceny vozu, ale poplatky podle objemu motoru ne opravdu ne! Šikana a pouze šikana, za to že si koupím vůz podle toho na co ho potřebuji a co od vozu očekávám a nejdu si koupit hračku s motorem ze zahradní sekačky!
Rozbalit vlákno
11
Avatar - petrumr
27. 3. 2015 18:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 3. 2015 19:27
Re: Ceny podle objemu motoru
No já to cítím tak, že vše pod 1,4je motor do sekačky.
Avatar - petrumr
27. 3. 2015 19:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 3. 2015 20:11
Re: Ceny podle objemu motoru
nezavid, kdyz nemas na poradny auto.
27. 3. 2015 18:57
Re: Ceny podle objemu motoru
A co ten nas system s povinnim rucenim? Taky podle objemu motoru, coz je v dnesni dobe blbost.
27. 3. 2015 19:56
Re: Ceny podle objemu motoru
Povinné ručení už u většiny pojišťoven není podle objemu, ale kW. Cca před rokem mi to nabízelo už jen asi 2 nabídky podle objemu.

Na druhou stranu, i za 2l benzín euro 5 či 6 to vychází na rok kolem 1000 kč = za pořádné dálnice po celém Německu, o tom si u nás můžeme nechat jen zdát (poměrem ceny na km by česká známka musela stát max. 70 Kč)
27. 3. 2015 19:25
Re: Ceny podle objemu motoru
Mluvíš mi z duše, proč mám platit víc než kterýkoliv jiný řidič s maloobjemovym motorem. Ničím snad dálnici víc? ,, Teoreticky "bych měl vyšší spotřebu takže zase víc zaplatím státu za daň. Je z toho rozhodnutí cítit podpora nizkoobemovych motorů.... Prostě hnus.
Avatar - S8
27. 3. 2015 19:47
Re: Ceny podle objemu motoru
To je prave omyl, maly motor na Nemecke dalnici bude mit mnohem vetsi spotřebu nez normalni (vetsi) motor, takze to je naopak kompenzace usleho zisku ze spotrebni dane.
27. 3. 2015 19:58
Re: Ceny podle objemu motoru
Ano i tak se to dá vidět.
27. 3. 2015 20:34
Re: Ceny podle objemu motoru
Zase je fakt, ze majitele silnych aut jezdi v tom Nemecku rychleji, takze se to spis srovna.
27. 3. 2015 20:55
Re: Ceny podle objemu motoru
Proč bude mít větší spotřebu? Oni ti s maloobjemovými klidně jedou 100 či 110kmh samozřejmě na výjimky.
27. 3. 2015 19:28
Dekuji auto.cz
Rad bych ucinil vyjimku z pravidla a misto obvykleho nadavani na redaktory jak jsou pitomi a podplaceni, podekoval autorovi clanku, ze konecne narozdil od celeho ceskeho zpravodajskeho internetu, ktery jenom cituje stejnou zpravu CeTky, kde je uvedeno, ze se "bude platit podle objemu a ekologicnosti" ci maximalne napsali, ze poplatek bude od do, si nasel cas odnekud zjistit a napsat jaky je opravdu algoritmus vypoctu toho myta. Tomu rikam pridana hodnota automobiloveho zpravodajstvi. Jen pro priste takove male upozorneni: podobne informace jsou mnohem prehlednejsi v tabulce nez ve volnem textu. :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jenik3
27. 3. 2015 19:59
Re: Dekuji auto.cz
A k tomu mohl přidat odkaz na originální znění schváleného zákona. Netřeba přežvýkávat vybraná ustanovení. Zejména příloha k §7 je zajímavá. A pár slov německy umí kde kdo.
Avatar - demonicus
27. 3. 2015 19:58
Za pusu
Mně to na mou Mazdu G165 vychází cca 1100 na rok. Tedy levnější, než české schodiště >:-[]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Jenik3
27. 3. 2015 20:00
Re: Za pusu
Jak jsi počítal?
Avatar - demonicus
27. 3. 2015 20:36
Re: Za pusu
Cituji: "Vozy splňující normu Euro 4 nebo Euro 5 zaplatí za roční mýtné za každých 100 kubických centimetrů objemu dvě eura (u benzinových jednotek), respektive pět eur (u dieselových)."

Tedy Mazda3 má Euro 5
Má 1998 ccm, tedy má 19,98 stovek ccm -> 19,98*2Eura = 39,96Eur = cca 1 100Kč
Avatar - JohnST
27. 3. 2015 22:39
Dialnicne poplatky
Ide tu len o peniaze. Dieselovych aut je viac a tak vyssia cena, aby viac zarobili.Kolko budu platit nakladaky?? To zas dopravcovia premietnu tieto naklady do prepravnehe a vsetko pojde opat hore. Tesim sa. :no: :no: :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - demonicus
27. 3. 2015 23:26
Re: Dialnicne poplatky
Diesel není draží kvůli počtu aut, ale protože je to svinstvo, které patří maximálně do traktoru
Avatar - Bully_
28. 3. 2015 00:17
Nechapu
Nejak mne unika samotny princip: jestli ma jit o poplatek za pouzivani dalnic, pak nechapu, ze se vyse poplatku neodviji od hmotnosti vozidla (realne opotrebeni dalnice), ale prosadil se ekologismus a dan z luxusu. Ekologismus proto, ze to nema ani nic spolecneho s ekologii (nejenom tady uz zaznelo, ze primovstrikovy oturbeny benzinovy mikromoturek dodneska neosazeny PF produje daleko vic svinstev, nez soucasne "ciste" turbodiesely, prip. vyssi objem motoru zdaleka automaticky neznamena vyssi ekologickou zatez). A dan z luxusu dtto 2. jmenovana zalezitost, je to jen jakasi pokuta za to, ze si nekdo dovoli jezdit v aute s vyssim obsahem.
Pro zajimavost- pokud se nejak podari prosadit tenhle financni princip. budu si muset poridit nemecke dalnicni znamky na oba vozy: s rodinnym kombi s relativne priznivymi emisnimi hodnotami a nizkou spotrebou musim pocitat se 110,-€/rok, sportak s docela tragickymi emisemi a dvojnasobnou spotrebou me prijde na 36,-€ >:D A pak kde hledat nejakou logiku.

Na druhou stranu mely byt v Nemecku tyhle dalnicni poplatky uz v minulem roce, nasledne od 2015 a pokud nevyresi pravni podstatu rovnosti "Nemci vs. hoste", tak to nebude ani od pristiho roku. Bud to napadne zminena komise EU, nebo podniknou prislusne kroky konkretni zeme EU, probira se to verejne uz docela dlouho.
Rozbalit vlákno
7
28. 3. 2015 07:05
Re: Nechapu
Porozmýšlaj nad tým trochu logicky.

Máš 2 autá:
Motor 1.2 benzín
Motor 2.0 turbo diesel

Ktoré z týchto dvoch áut si kúpiš do mesta? Ktoré na diaľnicu? Myslím si, že tento nemecký model je ďaleko správnejší ako napr. na Slovensku kde platíš 50 EUR aj s tým autom čo jazdíš 90% mesto a aj s tým autom kde si výhradne na diaľnici.
(Samozrejme je aj extrém, že ten turbodiesel neopustí mesto, ale väčšinový model na toto ti presne sedí.)

100x radšej Nemecký model ako predražené mýto na ktorom sa nabalí len dodávateľ.
Avatar - petrumr
28. 3. 2015 07:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 3. 2015 08:36
Re: Nechapu
Pozri si, kolko stoji rocny poplatok v Madarsku, dialnica do Splitu, ...
A bud rad a uzivaj si este chvilu tych 50 eur.
Po volbach to ficovci spustia naplno. Este len potom budu vsetci gulat ocami, ake mytne sa bude platit za kazdy kilometer tzv. slovenskych dialnic.
Temou dna bude "Bez peněz na dálnici nelez" a soferi zacnu riesit, kde sa im oplati zliezt na stare cesty. ;-\
Avatar - Bully_
28. 3. 2015 11:04
Re: Nechapu
Z pohledu toho, jak vytriskat co nejvic penez od tech, co neopotrebovavaji dalnici a nemaji ani nejvyssi emise (i kdyby melo opotrebovani dalnic nakrasne neco spolecneho s ekologii??), soucasny navrh samozrejme logiku ma. Ale smysl to nema zadny :-)
Avatar - Ada je zase tady
28. 3. 2015 10:15
Re: Co je na tom nepochopitelného?
Majitelé ekologičtějších dieselových vozů (jsou ekologičtější, než benzínové motory, protože produkují výrazně méně kysličníku uhličitého, způsobujícího globální oteplování) jsou trestání proto, že zaplatí méně na spotřební dani za pohonné hmoty. Tento výpadek příjmů státu proto bude kompenzován uvalením dodatečné daně, nazývající se poplatek za dálniční mýto. Není v tom tedy žádná záhada, jen praktické provedení principu, že: "o peníze jde až v první řadě". Ve svém výsledku zaplatí průměrně všichni stejně. Jenže s dieselem se lépe jezdí, takže počet vozů s ekologickým dieselem pod kapotou i nadále poroste. :-! Pokud se budou tímto podivným modelem zpoplatnění inspirovat další státy, kde není dálniční síť tak rozšířená, tak se tam část dopravy logicky přesune mimo dálnice. To bude pro státní finance představovat další pozitiva: stát uspoří finance na výstavbu a opravu dálnic a vybere více na spotřební dani za pohonné hmoty (spotřeba na km je při jízdě po vedlejších silnicích vyšší, než na dálnici, vyšší bude také výběr pokut za nedodržování omezené rychlosti na vedlejších silnicích, paralelních k dálnicím). A že na dopravu z místa A do místa B bude třeba více času a lidé z vesnic na vedlejších silnicích to dostanou "vyžrat"? No a co, obyčejní lidé vedoucí představitele státu nikdy moc nezajímali... 8-s
Avatar - Bully_
28. 3. 2015 11:56
Re: Co je na tom nepochopitelného?
Krome popisu tvych pravidelnych mokrych snu o dieselovych nadautech pises i kus pravdy :yes: Donedavna dokonce Nemci uvazovali o zpoplatneni cele silnicni site, nejen dalnic. Logicky se cast dopravy presune na tahy okolo dalnic, takze bude zvyseny prijem statni kasy draze vykoupeny zvysenim provozu na silnicich nizsi tridy, zhorsenim zivotniho prostredi a vyssim poctem dopravnich nehod.
Dalsi vec je ta, ze se ma tenhle navrh na zpoplatneni dalnic tykat de facto jen osobnich vozu s "NEnemeckou" RZ. Pokud se Nemcum nejakym zazrakem podari navrh prosadit v tehle forme, odpovedi dalsich zemi sousedicich s Nemeckem bude pro Nemce (a v ramci precedensu nasledne i pro ostatni cizince) dost nevyhodna. Zeme sousedici s Nemeckem (krome CR a Rakouska) plosne zadne dalnicni poplatky nevybiraji (Polsko, Nizozemi, Belgie, Lucembursko a Francie). Jejich planovana odpoved na nemecky krok znevyhodnujici cizince je jednoducha- zavedeni stejneho systemu plosnych poplatku pro cizince. Ve finale to nebude nevyhodne jenom pro Nemce samotne, ale pro celou Evropu, kde budeme vsichni platit vsude porad vic a vic penez. Ale takhle dopredu se diva malo lidi.
28. 3. 2015 14:25
Re: Co je na tom nepochopitelného?
Čo to je to za logiku? Veľké dízlové SUV zaplatí menšiu spotrebnú daň za pohonné hmoty ako maličké benzínové auto s 1.2. Spotreba na tom SUV bude väčšia a pravdepodobne aj viac najazdí ...

Ako som napísal hore, je predpoklad že ten chrochták najazdí viac ako ten benzín.

Mne na všetky autá čo mám vycházda ročný poplatok za Nemecké diaľnice nižší ako ročný poplatok za Slovenské diaľnice (50E). Tak neviem, pri cenách služieb v Nemecku.