První Sierra Cosworth měla třídveřovou karoserii, pohon zadních kol, a svůj potenciál dávala najevo obřím zadním křídlem. Měli jsme možnost krátce se seznámit s její úplně poslední evolucí - méně nápadnou, ale o to více temperamentní.
Daně, daně, daně... ono v IT nejde zdaleka jen o spotřebu, ale zejména o vysoké daňové zatížení. A tak se bohužel mnoho aut dochová právě jen díky takovému zprasku, který mu ale umožní přežít. Bez toho by daně za pouhou jeho existenci byly tak vysoké, že by před cca 10 lety auto bylo raději sešrotováno.
Ona Itálie je vůbec krásným příkladem toho, kam vede bohatnoucí stát a chudnoucí obyvatelstvo. V tom roce 1990, kdy byl ten Coswort vroben, byla Itálie zemí s nejvyšší reálnou mzdou na světě. Dnes skutečně úsměvné... :-(
Nebojte, čeká más to také. S věcmi jako kontrolní hlášení k DPH, omezením hotovostního prodeje nebo porovnáváním registračních značek aut s majetkovými přiznáními v IT již mají bohaté zkušenosti. A podíváme-li se na strmý pád italské ekonomiky směrem k bankrotu, musíme konstatovat, že úspěšně...
Pánové mají doma v garáži každý nové Ferrari, že jim auto na alternativní palivo smrdí a vyvolává v nich pocity, že minulý majitel byl žebrák co to auto nedokázal uživit??
No supersport bych na CNG nebo LPG asi nepredelaval, ale třeba benzínový Cayenne je v plynu skoro každý.. jako každýho volba, někdo ten keš do státní pokladny dávat musí a tomu motoru je to prakticky jedno co spaluje :-)
U Golfa R by to nevadilo, ten nebyl homologační sérií ničeho a jeho historická hodnota není vysoká. To je normální sériové auto se zvýšeným výkonem.
Kouzlo těchto aut (Audi Quattro UR, Alfa Romeo 155 Q4, BMW M3 E30/Evo, Ford Sierra Cosworth/4x4, Ford Escort Cosworth, Lancia Delta HF 4WD/Integrale/Evoluzione, Mitsubishi Galant VR-4, Mitsubishi Lancer Evolution všech řad, Nissan Pulsar GTi, Mazda 323 Familia GT-R/GT-X, Subaru Impreza WRX, Subaru Impreza STi, Toyota Celica Turbo 4WD, Toyota Celica GT-Four) spočívá v tom, že to byly skutečné soutěžní speciály, které byly homologovány pro běžný provoz a které si mohl koupit každý (kdo na to měl peníze). Byla to reálná závodní auta, která byla základem soutěžních a závodních speciálů. Mělo to zkrátka nějaký smysl. Ono v době vrcholícího sociálního kapitalismu tak nějak mělo ledacos nějaký smysl...
Dnes nám z této palety zbylo už jen Suabru Impreza STi.
Koupit si Sierru Cosworth a předělat ji na CNG, LPG apod. nedává smysl. Chápal bych, když to někdo udělá u V6 nebo 2.0i. Přijde mi to stejné jako předělat na plyn 911 nebo M3. K auto na fotkách: Je to bohužel téměr vrak.. zejména interiér...
Niekomu dava.V Cechach poznam cloveka co ma kazde Evo co mal tak ho dal prerobit na plyn a je s tymi autami nadmieru spokojny.Okrem ekonomickej stranky to ma vyhodu pri ladeni pokial chce clovek turbotlak vyssi ako v pripade pouzitia benzinu a to vdaka oktanovemu cislu ktore sa pohybuje niekde medzi 101 a 111 oktanov.Najzaujimavejsia je prerabka na E85 (oktanove cislo okolo 105),ale to zas kompletne zozerie vsetky gumenne tesnenia.Tie prerabky sa daju pochopit,ale je ich skoda v pripade takeho youngtimera akym je Sierra Cosworth,ktora patri medzi petrolheadacke mokre sny ;-)
..urcite vela z nas vyrastalo na tomto videu [odkaz]
Stovky tisíc ne. Desítky ano. Především v UK (ale i v Německu, byť v menší míře) je veliká fanouškovská komunita, sehnat se se dá cokoli za rozumné peníze, byť to chce trochu práce...
Desítky tisíc stojí, když zachovalé auto chci dát do stavu, kdy se s ním nebudu bát jezdit rychle a bude vypadat trochu k světu...
Tahle kosa spolkne ony desítky tisíc jen na oživení/náhradu umřelého agregátu.. Pak tady máme strašný interiér, kastli, která nevypadá nikterak dobře (fotky jsou k ní velmi milosrdné), o stavu brzd, podvozku, pohonné soustavy bych si taky nedělal iluze... a jsme na stovkách. :-)
Asi jo. Máš pravdu. Fotky řeknou kulové a pokud se k autu někdo choval jako prase (což asi podle fotek vypadá), 80 je suma za auto ve stavu OK, stopade za auto ve stavu chlubím se :-)
Myslíš, že 150 bude stačit na chlubení? Určitě máš s Cosworthy větší zkušenosti, ale nějak mi to nesedí. Kolik stojí jiné YBG/YBJ případně jeho GO? Co si pamatuju, tak jsem vídal cifry jako 80. Interiér si netroufám odhadovat... 20? Kastle je velkou otázkou. Vidím spoustu poničených / nesedících dílů, při detailech prosvítá koroze, kdoví, jak to vypadá zespod (známe Fordy). Myslím, že dát auto karosářsky dokupy = oprava / výměna poškozených dílů, vymýcení koroze (tak, aby to vydrželo víc, než pár let) i s lakem spolkne 60 tisíc až kilínko jak nic... No a pak, jak sám píšeš, z fotek poznáme kulové, jak je na tom auto co se brzd, podvozku, pohonu týče...
Takže v nejhorším případě bych to možná viděl i na 250? :-P
Tak ono je to taky o tom, jestli chceš renovovat stylemdáam to derrylovi a za tři mesice přijedu pro káru (a vysolím) nebo máš chuť si toho udělat spousty (na autě samozřejmě >:D ) sám. Dokážu si představit renovaci karoserie za 40 i za 150...
Já se kolikát těšil, až si budu moct o vikendu zaprasit ruce... přesně do te chvíle, než jsem dvě hodiny povoloval jeden zku... zkušěně zarezlý šroub >:D To jsem pak chytal amok :-)
Nicméně asi se shodnem, že dělat tohle na svém už za nějakou tu námahu stojí
Upřímně... tenhle článek dle mého dojmu asi omylem zařadili do špatné rubriky, měl být na blesk.cz:-)
Jinak si nedokážu představit, proč o tak ikonickém autě píše někdo, kdo to auto vlastně ani nezná, nemiluje... Je jasné, že v pohlednu dnešních měřítek to auto nebude ani dynamicky úchvatné, ani pohodlné, ani úsporné... ale copak kvůli toho by si ho někdo dneska za 8k EUR koupil? Kvůli vítězství v testu se svinovacím metrem v kufru?
Mám Escorta (a je na moje.auto.cz), mám Focus RS Mk I a Sierra by měla být další pomník mé mladické nerozvážnosti (ačkoli už dávno nejsem mladík :-) )
Ale napsat do úvodu článku, že laik nepozná 1.6 od Cossie - to opravdu patří na výše zmiňovaný web.
Testovat kus po smrti (nebo před renovací?) s pohonem na CNG? Sakra to opravdu chcete číst recenzi na pět týdnů starý cheesecake, do kterého omylem dali dvě kostky bujónu?
Srhnutí - najděte auto, které je ve stavu, že má smysl ho tady představit. Uakžte všem tuzérům a pozérům (a poserům), že byla doba, kdy auta měla gule a vy jste je potřebovali na to, abyste z auta dostali aspon 80% toho, co v něm je. Protože ona určitě moje 335d bude rychlejší, než FRS nebo Cossie... ale že byste se v ní smáli stejně přiblble? Ne... to vážně ne :-)
Není dynamické? Jako ve srovnání s Golfem R? Proboha... To jste asi nepochopil, proč ta auta měla tu trakci tak komplikovanou a tak drahou, proč měla zpevněnou karoserii, tvrdé uložení podvoku, některá měla i brzdy (Cos tedy nikdy ne) apod.
Pokud zadynamiku považujete zrychlení na rovině od zelené k červené, tak se principiálně rozcházíme v tomto pojmu.
Druhá věc je, že : 1. není kde už tato auta provozovat a 2. je už jen málo lisí, kteří s nimi umí jezdit, takže 3. většinou jsou tato auta vhodná na historické soutěže
Asi už je okurková sezóna, nebo byla redakce na vrakovišti a zase mají další report zadara. Kámoš má kámoše a ten prý má toho Coswortha. To je fakt hrůza. Tam už chybí jen tažné zařízení aby kámoš býval v pátek co nejrychleji na chatě i s 5 bečkami piva a do smrti vzpomínal, jak to tenkrát natřel té nové 3 válcové Octavii co jezdí za 4litry. Že vám není v redakci hanba. 3x fuj jako 3 válci
Nevím, právo neznám, školy nemám...
Ale - včera jsem si na čerpačce koupil AutoTip Klassik - č. 1/2016 a tam, na stránkách 80-83 jsem si přečetl poměrně zajímavý článek s názvem "Ford Sierra Cosworth 4x4: Civilní vzhled, závodní výkony."
Je tam vcelku dobrý text i fotografie k černému Cossíku, Sierra sedan, registrační značky 1SV 2855.
A jak tak koukám, Ondrovo povídání o tom, že "Vůz vlastní od června minulého roku, tedy krátce" a o tom, jak Sierrám propadnul - tak celý tento odstavec (a nejen ten) zde na Auto.CZ je slovo od slova opsán a zkopírován z článku v Auto Tip Klassik 1/2016
Tak si říkám, pane Tomáši Dusile - když už se ke článku podepisujete (a vydáváte jej tedy za své dílo), nebylo by třeba vhodné také dodat, že se jedná o článek, obšlehnutý odjinud?
Nebo, abych Vám neubližoval - jste autorem i toho článku v Auto Tipu?
Takže se mohu těšit, že v dohledné době na tento článek bude k nalezení i v tiskovinách jako Blesk Sudoku, Sport Góóóól, AHA, Reflexu, Snáři (pro ženy), stejně jako na Supermamy.cz a v ABC.cz
Dobrý den,
jsem autorem i toho článku v Klassiku. Tam to bylo původně určeno a tedy zamýšleno. Ke stavu vozu. Občas se nám podaří najít opravdu krásná auta, jindy horší. Tak už to je. Nicméně až na zástavbu CNG je tahle Sierra originál byť ve stavu, kdy vyžaduje péči a také asi nemalé finanční prostředky. K tomu srovnání s 1.6. Bylo to myšleno s nadsázkou. A opravdu o těchto autech toho zase tak moc nevím. Teda z pohledu užívání. Nicméně tohle auto rád mám stejně jako celou řadu jiných. Jen si ho prostě nekoupím, neboť na nej nemám. A kdybych někdy měl, asi bych ho nedokázal uživit. To ale neznamená, že o něm nemohu napsat. Díky za pochopení
TD
Samozřejmě, že o autě můžeš napsat a jsem rád, že o takových autech někdo píše. A co se vlastnictví týče, je to všechno otázka priorit - a doufám, že i ty budeš mít možnost si dříve nebo později takové auto koupit - pokud budeš chtít. Protože sny jsou od toho, abychom si je plnili.
Já jednu vizi na článek mám, snad se mi podaří brzo splnit
V tom případě se tedy omlouvám za obvinění, že jste jej obšlehnul odjinud.
A propos - Sierra je nádherný vůz, sám jsem v ní (červený sedan, byť s motorem 2.0 DOHC/88 kW) odjezdil nějakých 100.000 km a dodnes na ni nostalgicky vzpomínám
Mám vašu app na android a zarazila ma 1 vec tabulky už som si to pár krát všimol ale čakal som že to opravíte jednoducho vidiet len lavú polovicu tabulky takže prakticky je vidno len napr motor ale už neni vidieť že aký alebo plz niekto poradte čo s tým bo ani v nastaveniach som nič nenašiel
Sierrka mi slouzila dlouho a dobre. Bylo to moje prvni auto, pamatuju jako by to bylo vcera co jsem si pro ni sel do tehdy skoro noveho autobazaru AAA Auto :-) rad na ty casy vzpominam. Byly jsme mladí a krásní, teď jsme jen už krásní :D.
Hned nazačátek řeknu že jsem majitel tohodle auta.
Ono kdyby jste věděli jak vypadalo hned při dovozu tak by jste mluvili jinak.
Tohle pro mě byla srdcová záležitost a zároveň sen kterej sme si splnil a postupně dostávám do stavu který chci.
CNG který tam bylo od itala je fuč, motor už běží tak jak má.
Pro různý čidla a podobný věci sme si i zaletěl do UK protože to shánět tady nemělo cenu.
Co se týče podovzku tak již je vě buď na PUčkách nebo unibalech, přešlo se na klasický tlumiče od GAZ a standartní pružiny. Štelovací podovzek je fuč.
Zarazilo mě jak někdo může psát že jsou špané brzdy, jak to ten dotyčnej ví?.
CO se týče konickyho filtru, ten je určen přímo pro coswortha od K&N .
Výfuk neni seriový ale ani to neni žádný tuzerská chujovina.
Stav kastle neni nejlepší ale pořád lepší než u jiných či novějších aut.
Vše má svůj čas.
Co se týče financí které tu někdo nadhazoval, ano má pravdu jen rozběhnutí motoru stálo okolo 20 000,- podvozek je kapitola sama o sobě a ohledně koroze ... no a co u tohodle auta má cenu to oholit a vyvařit srovnat a udělat celolak.
A psát něco o dinamice auta zpozad klávesnice, to je hodně velká frajeřina. Svezte se v tom někdy a pak něco piště.