Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Za volantem Fordu Sierra Cosworth 4x4: Nenápadně, leč ostře

První Sierra Cosworth měla třídveřovou karoserii, pohon zadních kol, a svůj potenciál dávala najevo obřím zadním křídlem. Měli jsme možnost krátce se seznámit s její úplně poslední evolucí - méně nápadnou, ale o to více temperamentní.
Zpět na článek
19. 4. 2016 09:11
20. 4. 2016 11:04
20. 4. 2016 16:13
22. 4. 2016 13:17
20. 4. 2016 16:22
19. 4. 2016 09:56
19. 4. 2016 12:54
19. 4. 2016 13:43
19. 4. 2016 11:09
19. 4. 2016 12:17
19. 4. 2016 13:28
19. 4. 2016 13:29
19. 4. 2016 13:31
19. 4. 2016 14:59
19. 4. 2016 11:05
20. 4. 2016 16:28
19. 4. 2016 12:09
27. 4. 2016 08:03
19. 4. 2016 08:58
COSSIE RULEZZZ!!!!
>:D
Rozbalit vlákno
0
19. 4. 2016 09:11
Cossie
v plynu? Bože můj.
Rozbalit vlákno
3
20. 4. 2016 11:04
Re: Cossie
Prasečina. Takhle zmrvit takovou legendu. 8-s
Avatar -
20. 4. 2016 16:13
Re: Cossie
Daně, daně, daně... ono v IT nejde zdaleka jen o spotřebu, ale zejména o vysoké daňové zatížení. A tak se bohužel mnoho aut dochová právě jen díky takovému zprasku, který mu ale umožní přežít. Bez toho by daně za pouhou jeho existenci byly tak vysoké, že by před cca 10 lety auto bylo raději sešrotováno.
Ona Itálie je vůbec krásným příkladem toho, kam vede bohatnoucí stát a chudnoucí obyvatelstvo. V tom roce 1990, kdy byl ten Coswort vroben, byla Itálie zemí s nejvyšší reálnou mzdou na světě. Dnes skutečně úsměvné... :-(
Nebojte, čeká más to také. S věcmi jako kontrolní hlášení k DPH, omezením hotovostního prodeje nebo porovnáváním registračních značek aut s majetkovými přiznáními v IT již mají bohaté zkušenosti. A podíváme-li se na strmý pád italské ekonomiky směrem k bankrotu, musíme konstatovat, že úspěšně...
22. 4. 2016 13:17
Re: Cossie
Asi máš bohužel pravdu. :-|
19. 4. 2016 09:51
Autor a fotograf..
Pánové mají doma v garáži každý nové Ferrari, že jim auto na alternativní palivo smrdí a vyvolává v nich pocity, že minulý majitel byl žebrák co to auto nedokázal uživit??
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Honza Mička
19. 4. 2016 10:03
Re: Autor a fotograf..
To ne, ale u Sierry Cosworth? >:D To je jako předělat na CNG Golf R.
Avatar - Ozzman
19. 4. 2016 10:14
Re: Autor a fotograf..
Myslím že nemusíme chodit daleko k lidem co kupují obrovské motory a pak se bijí do prsou ze jezdí za náklady na dvoulitr..... :-)
19. 4. 2016 10:39
Re: Autor a fotograf..
No supersport bych na CNG nebo LPG asi nepredelaval, ale třeba benzínový Cayenne je v plynu skoro každý.. jako každýho volba, někdo ten keš do státní pokladny dávat musí a tomu motoru je to prakticky jedno co spaluje :-)
19. 4. 2016 15:21
Re: Autor a fotograf..
Srovnavat Cayenne s Cossie je nesmysl.
Avatar - AUDIRS6
19. 4. 2016 21:36
Re: Autor a fotograf..
Môj nie. :-)
aj ked je pravda ze som o tom istu dobu uvazoval - nebolo by to moje prve auto s plynom (LPG)
20. 4. 2016 11:05
Re: Autor a fotograf..
Tak nemotorná škatule, která se kupuje jen na masírku je trochu něco jinýho než legendární sportovní sedan, který má historickou hodnotu.
Avatar -
20. 4. 2016 16:22
Re: Autor a fotograf..
U Golfa R by to nevadilo, ten nebyl homologační sérií ničeho a jeho historická hodnota není vysoká. To je normální sériové auto se zvýšeným výkonem.

Kouzlo těchto aut (Audi Quattro UR, Alfa Romeo 155 Q4, BMW M3 E30/Evo, Ford Sierra Cosworth/4x4, Ford Escort Cosworth, Lancia Delta HF 4WD/Integrale/Evoluzione, Mitsubishi Galant VR-4, Mitsubishi Lancer Evolution všech řad, Nissan Pulsar GTi, Mazda 323 Familia GT-R/GT-X, Subaru Impreza WRX, Subaru Impreza STi, Toyota Celica Turbo 4WD, Toyota Celica GT-Four) spočívá v tom, že to byly skutečné soutěžní speciály, které byly homologovány pro běžný provoz a které si mohl koupit každý (kdo na to měl peníze). Byla to reálná závodní auta, která byla základem soutěžních a závodních speciálů. Mělo to zkrátka nějaký smysl. Ono v době vrcholícího sociálního kapitalismu tak nějak mělo ledacos nějaký smysl...
Dnes nám z této palety zbylo už jen Suabru Impreza STi.
21. 4. 2016 06:31
Re: Autor a fotograf..
Předělání na alt palivo, který zničilo motor? Příště se líp vyspi... ;-)
19. 4. 2016 09:56
Cossie
Koupit si Sierru Cosworth a předělat ji na CNG, LPG apod. nedává smysl. Chápal bych, když to někdo udělá u V6 nebo 2.0i. Přijde mi to stejné jako předělat na plyn 911 nebo M3. K auto na fotkách: Je to bohužel téměr vrak.. zejména interiér...
Rozbalit vlákno
2
19. 4. 2016 12:54
Re: Cossie
Niekomu dava.V Cechach poznam cloveka co ma kazde Evo co mal tak ho dal prerobit na plyn a je s tymi autami nadmieru spokojny.Okrem ekonomickej stranky to ma vyhodu pri ladeni pokial chce clovek turbotlak vyssi ako v pripade pouzitia benzinu a to vdaka oktanovemu cislu ktore sa pohybuje niekde medzi 101 a 111 oktanov.Najzaujimavejsia je prerabka na E85 (oktanove cislo okolo 105),ale to zas kompletne zozerie vsetky gumenne tesnenia.Tie prerabky sa daju pochopit,ale je ich skoda v pripade takeho youngtimera akym je Sierra Cosworth,ktora patri medzi petrolheadacke mokre sny ;-)

..urcite vela z nas vyrastalo na tomto videu [odkaz]
Avatar - speedfred
19. 4. 2016 13:43
Re: Cossie
Môže byť,ze pán chcel nieco výkonné a hodne najzdí tak to práskol do plynu. Aj M3,M5 jazdia na LPG.
Avatar - KANKUNEN
19. 4. 2016 10:03
Když jezdí na plyn Cossie, mohly by jezdit na plyn
všechny zážehové auta a nafta by byla jen v kamionech.
Rozbalit vlákno
0
19. 4. 2016 10:21
Vrak pro běžný oprovoz
Auto ve své době nádherné, ale majitel promine, dnes je to vrak vhodný maximálně do sbírky. Na běžné ježdění nebezpečný sobě i ostatním. :-!
Rozbalit vlákno
4
19. 4. 2016 10:22
Re: Vrak pro běžný oprovoz
bubláš z mrákot.
19. 4. 2016 10:24
Re: Vrak pro běžný oprovoz
Tak Escort Cosworth se drží cenově trochu jinde...
19. 4. 2016 10:29
Re: Vrak pro běžný oprovoz
To ještě neznamená, že pro běžný provoz to je již vrak. Však jsem psal - do sbírky OK.
20. 4. 2016 11:08
Re: Vrak pro běžný oprovoz
Těžko říct v jakým je stavu, ale je to prostě legenda, která už jen poroste na ceně.
19. 4. 2016 10:22
No nevím, jediná úprava nebude plyn...
podle mě ten vejfuk a sportovní filtr taky pěkně smrdí vidláckým tuzingem
A nejsem si jistej volantem, ale to si fakt nejsem jistej.

Super auto, ale ta testovaná - pěkná plečka - určitě se dá sehnat k testu v lepším stavu a ne zplynovaná. Kámoš má jednu jako novou.
Rozbalit vlákno
2
19. 4. 2016 10:45
Re: No nevím, jediná úprava nebude plyn...
ujistuju te ze ten 3" nerezovej vejfuk fakt neni vidlackej tuzing a volant je origo RS doplnek
19. 4. 2016 12:27
Re: No nevím, jediná úprava nebude plyn...
ok beru, ten volant znám jinej ale to jsem psal ze si nejsem jist. Ten plyn staci...
Avatar - Enthusiastic.driver
19. 4. 2016 10:50
Otloukánek
Uff, tady to vypadá na hodně levný kousek... Udělat z toho něco rozumného bude stát stovky tisíc... pokud se to vůbec podaří.
Rozbalit vlákno
10
19. 4. 2016 11:09
Re: Otloukánek
Stovky tisíc ne. Desítky ano. Především v UK (ale i v Německu, byť v menší míře) je veliká fanouškovská komunita, sehnat se se dá cokoli za rozumné peníze, byť to chce trochu práce...
Avatar - Enthusiastic.driver
19. 4. 2016 12:10
Re: Otloukánek
Desítky tisíc stojí, když zachovalé auto chci dát do stavu, kdy se s ním nebudu bát jezdit rychle a bude vypadat trochu k světu...

Tahle kosa spolkne ony desítky tisíc jen na oživení/náhradu umřelého agregátu.. Pak tady máme strašný interiér, kastli, která nevypadá nikterak dobře (fotky jsou k ní velmi milosrdné), o stavu brzd, podvozku, pohonné soustavy bych si taky nedělal iluze... a jsme na stovkách. :-)
19. 4. 2016 12:17
Re: Otloukánek
Asi jo. Máš pravdu. Fotky řeknou kulové a pokud se k autu někdo choval jako prase (což asi podle fotek vypadá), 80 je suma za auto ve stavu OK, stopade za auto ve stavu chlubím se :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
19. 4. 2016 13:02
Re: Otloukánek
Myslíš, že 150 bude stačit na chlubení? Určitě máš s Cosworthy větší zkušenosti, ale nějak mi to nesedí. Kolik stojí jiné YBG/YBJ případně jeho GO? Co si pamatuju, tak jsem vídal cifry jako 80. Interiér si netroufám odhadovat... 20? Kastle je velkou otázkou. Vidím spoustu poničených / nesedících dílů, při detailech prosvítá koroze, kdoví, jak to vypadá zespod (známe Fordy). Myslím, že dát auto karosářsky dokupy = oprava / výměna poškozených dílů, vymýcení koroze (tak, aby to vydrželo víc, než pár let) i s lakem spolkne 60 tisíc až kilínko jak nic... No a pak, jak sám píšeš, z fotek poznáme kulové, jak je na tom auto co se brzd, podvozku, pohonu týče...

Takže v nejhorším případě bych to možná viděl i na 250? :-P
19. 4. 2016 13:28
Re: Otloukánek
Tak ono je to taky o tom, jestli chceš renovovat stylemdáam to derrylovi a za tři mesice přijedu pro káru (a vysolím) nebo máš chuť si toho udělat spousty (na autě samozřejmě >:D ) sám. Dokážu si představit renovaci karoserie za 40 i za 150...

Já se kolikát těšil, až si budu moct o vikendu zaprasit ruce... přesně do te chvíle, než jsem dvě hodiny povoloval jeden zku... zkušěně zarezlý šroub >:D To jsem pak chytal amok :-)

Nicméně asi se shodnem, že dělat tohle na svém už za nějakou tu námahu stojí
Avatar - m.z.
19. 4. 2016 13:29
Re: Otloukánek
Sierrou jsem taky jezdil, akorát 2,3d >:D
Souhlasím s Wawrisem, poctivá generálka bude pěkně drahá, tohle auto je i na fotkách pěkná pastouška.
19. 4. 2016 13:31
Re: Otloukánek
btw snad brzo přidám recenzi na (konečně! zpívejme haleluuuuja!) dustojneho nastupce Escorta...

[odkaz] ...
Avatar - _Karel_
19. 4. 2016 13:36
Re: Otloukánek
Parádní! :yes:
19. 4. 2016 14:59
Re: Otloukánek
Akorat to bych potreboval domenu tatovo.auto.cz at je to cely cajk >:D Nicmene o vikendu najeto cca 200 kilaku v zajizdecim modu, to je tryzneni!
19. 4. 2016 11:05
No...
Upřímně... tenhle článek dle mého dojmu asi omylem zařadili do špatné rubriky, měl být na blesk.cz :-)

Jinak si nedokážu představit, proč o tak ikonickém autě píše někdo, kdo to auto vlastně ani nezná, nemiluje... Je jasné, že v pohlednu dnešních měřítek to auto nebude ani dynamicky úchvatné, ani pohodlné, ani úsporné... ale copak kvůli toho by si ho někdo dneska za 8k EUR koupil? Kvůli vítězství v testu se svinovacím metrem v kufru?

Mám Escorta (a je na moje.auto.cz), mám Focus RS Mk I a Sierra by měla být další pomník mé mladické nerozvážnosti (ačkoli už dávno nejsem mladík :-) )

Ale napsat do úvodu článku, že laik nepozná 1.6 od Cossie - to opravdu patří na výše zmiňovaný web.

Testovat kus po smrti (nebo před renovací?) s pohonem na CNG? Sakra to opravdu chcete číst recenzi na pět týdnů starý cheesecake, do kterého omylem dali dvě kostky bujónu?

Srhnutí - najděte auto, které je ve stavu, že má smysl ho tady představit. Uakžte všem tuzérům a pozérům (a poserům), že byla doba, kdy auta měla gule a vy jste je potřebovali na to, abyste z auta dostali aspon 80% toho, co v něm je. Protože ona určitě moje 335d bude rychlejší, než FRS nebo Cossie... ale že byste se v ní smáli stejně přiblble? Ne... to vážně ne :-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar -
20. 4. 2016 16:28
Re: No...
Není dynamické? Jako ve srovnání s Golfem R? Proboha... To jste asi nepochopil, proč ta auta měla tu trakci tak komplikovanou a tak drahou, proč měla zpevněnou karoserii, tvrdé uložení podvoku, některá měla i brzdy (Cos tedy nikdy ne) apod.
Pokud zadynamiku považujete zrychlení na rovině od zelené k červené, tak se principiálně rozcházíme v tomto pojmu.
Druhá věc je, že : 1. není kde už tato auta provozovat a 2. je už jen málo lisí, kteří s nimi umí jezdit, takže 3. většinou jsou tato auta vhodná na historické soutěže
20. 4. 2016 19:03
Re: No...
csw mela na ramenech unibaly, vepredu ctyrpistky a vzadu ventilovane kotouce. u 4x4 uz ctyrpisty vpredu zmizely
Avatar - Enthusiastic.driver
20. 4. 2016 19:03
Re: No...
A ne snad? Nějak si nedokážu představit situaci, kdy by Sierra byla s Golfem R dynamicky rovnocenná. Snad na sněhu...
19. 4. 2016 11:17
Ford Kozzie
Asi už je okurková sezóna, nebo byla redakce na vrakovišti a zase mají další report zadara. Kámoš má kámoše a ten prý má toho Coswortha. To je fakt hrůza. Tam už chybí jen tažné zařízení aby kámoš býval v pátek co nejrychleji na chatě i s 5 bečkami piva a do smrti vzpomínal, jak to tenkrát natřel té nové 3 válcové Octavii co jezdí za 4litry. Že vám není v redakci hanba. 3x fuj jako 3 válci
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jerry.Gunman
19. 4. 2016 11:44
Auto CZ- což takhle autorská práva?
Nevím, právo neznám, školy nemám...
Ale - včera jsem si na čerpačce koupil AutoTip Klassik - č. 1/2016 a tam, na stránkách 80-83 jsem si přečetl poměrně zajímavý článek s názvem "Ford Sierra Cosworth 4x4: Civilní vzhled, závodní výkony."

Je tam vcelku dobrý text i fotografie k černému Cossíku, Sierra sedan, registrační značky 1SV 2855.

A jak tak koukám, Ondrovo povídání o tom, že "Vůz vlastní od června minulého roku, tedy krátce" a o tom, jak Sierrám propadnul - tak celý tento odstavec (a nejen ten) zde na Auto.CZ je slovo od slova opsán a zkopírován z článku v Auto Tip Klassik 1/2016

Tak si říkám, pane Tomáši Dusile - když už se ke článku podepisujete (a vydáváte jej tedy za své dílo), nebylo by třeba vhodné také dodat, že se jedná o článek, obšlehnutý odjinud?

Nebo, abych Vám neubližoval - jste autorem i toho článku v Auto Tipu?
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Enthusiastic.driver
19. 4. 2016 11:58
Re: Auto CZ- což takhle autorská práva?
Ulehčím ti práci.
CNC tištěné tituly: [odkaz]
CNC webové tituly: [odkaz]
Avatar - Jerry.Gunman
19. 4. 2016 12:14
Re: Auto CZ- což takhle autorská práva?
Takže se mohu těšit, že v dohledné době na tento článek bude k nalezení i v tiskovinách jako Blesk Sudoku, Sport Góóóól, AHA, Reflexu, Snáři (pro ženy), stejně jako na Supermamy.cz a v ABC.cz

Nebude zde pak poněkud... přeSierrováno?
;-) >:D
19. 4. 2016 21:19
Re: Auto CZ- což takhle autorská práva?
Dobrý den,
jsem autorem i toho článku v Klassiku. Tam to bylo původně určeno a tedy zamýšleno. Ke stavu vozu. Občas se nám podaří najít opravdu krásná auta, jindy horší. Tak už to je. Nicméně až na zástavbu CNG je tahle Sierra originál byť ve stavu, kdy vyžaduje péči a také asi nemalé finanční prostředky. K tomu srovnání s 1.6. Bylo to myšleno s nadsázkou. A opravdu o těchto autech toho zase tak moc nevím. Teda z pohledu užívání. Nicméně tohle auto rád mám stejně jako celou řadu jiných. Jen si ho prostě nekoupím, neboť na nej nemám. A kdybych někdy měl, asi bych ho nedokázal uživit. To ale neznamená, že o něm nemohu napsat. Díky za pochopení
TD
19. 4. 2016 21:54
Re: Auto CZ- což takhle autorská práva?
Dobrý večer i tobě, snad si tady můžeme tykat :-)

Samozřejmě, že o autě můžeš napsat a jsem rád, že o takových autech někdo píše. A co se vlastnictví týče, je to všechno otázka priorit - a doufám, že i ty budeš mít možnost si dříve nebo později takové auto koupit - pokud budeš chtít. Protože sny jsou od toho, abychom si je plnili.

Já jednu vizi na článek mám, snad se mi podaří brzo splnit
Avatar - Jerry.Gunman
20. 4. 2016 18:41
Re: Auto CZ- což takhle autorská práva?
V tom případě se tedy omlouvám za obvinění, že jste jej obšlehnul odjinud.

A propos - Sierra je nádherný vůz, sám jsem v ní (červený sedan, byť s motorem 2.0 DOHC/88 kW) odjezdil nějakých 100.000 km a dodnes na ni nostalgicky vzpomínám
19. 4. 2016 12:09
Zaujímavé
Mám vašu app na android a zarazila ma 1 vec tabulky už som si to pár krát všimol ale čakal som že to opravíte jednoducho vidiet len lavú polovicu tabulky takže prakticky je vidno len napr motor ale už neni vidieť že aký alebo plz niekto poradte čo s tým bo ani v nastaveniach som nič nenašiel
Rozbalit vlákno
3
19. 4. 2016 12:47
Re: Zaujímavé
Dusil sa asi zadusil obedom alebo ho aj preša chuť keď ani oné nw
19. 4. 2016 21:21
Re: Zaujímavé
Co je "oné nw" fakt nevím. A ani snad nechci vědět. Oběd jsem měl dnes hodně pozdní a daleko na Moravě.
TD
20. 4. 2016 10:13
Re: Zaujímavé
Je to presne to čo si napísal že nevie
27. 4. 2016 08:03
Sierra
Sierrka mi slouzila dlouho a dobre. Bylo to moje prvni auto, pamatuju jako by to bylo vcera co jsem si pro ni sel do tehdy skoro noveho autobazaru AAA Auto :-) rad na ty casy vzpominam. Byly jsme mladí a krásní, teď jsme jen už krásní :D.
Rozbalit vlákno
0
19. 8. 2016 12:47
Každej ví všechno líp než ten druhej
Hned nazačátek řeknu že jsem majitel tohodle auta.

Ono kdyby jste věděli jak vypadalo hned při dovozu tak by jste mluvili jinak.
Tohle pro mě byla srdcová záležitost a zároveň sen kterej sme si splnil a postupně dostávám do stavu který chci.

CNG který tam bylo od itala je fuč, motor už běží tak jak má.
Pro různý čidla a podobný věci sme si i zaletěl do UK protože to shánět tady nemělo cenu.
Co se týče podovzku tak již je vě buď na PUčkách nebo unibalech, přešlo se na klasický tlumiče od GAZ a standartní pružiny. Štelovací podovzek je fuč.

Zarazilo mě jak někdo může psát že jsou špané brzdy, jak to ten dotyčnej ví?.

CO se týče konickyho filtru, ten je určen přímo pro coswortha od K&N .

Výfuk neni seriový ale ani to neni žádný tuzerská chujovina.

Stav kastle neni nejlepší ale pořád lepší než u jiných či novějších aut.

Vše má svůj čas.

Co se týče financí které tu někdo nadhazoval, ano má pravdu jen rozběhnutí motoru stálo okolo 20 000,- podvozek je kapitola sama o sobě a ohledně koroze ... no a co u tohodle auta má cenu to oholit a vyvařit srovnat a udělat celolak.

A psát něco o dinamice auta zpozad klávesnice, to je hodně velká frajeřina. Svezte se v tom někdy a pak něco piště.
Rozbalit vlákno
0