Peugeot 405 býval v 90. letech vozem úspěšných podnikatelů. Zpravidla měl pod kapotou dieselový či turbodieselový motor, který poháněl přední kola. Na opačném konci potravního řetězce stála vzácná a dodnes úžasná verze T16.
dakujem, pekne si zaspominal na stare casy a pri citani aj ja... :-!
ano, uz Mi bolo velmi podarene auto a tento vrcholovi model mal kamarat v Budapesti
a dost ma prekvapoval, ked sme sa par krat nahanali v kopcoch za Vacom! Sice moje auto bolo novsie, sportovy podvozok a bodykit, ale dost tazkopadne ( BMW 525 ) a on mal velky cit jazdit na limite, co mu lahkonohy Peugeot velmi ulahcoval.
Krasne casy, este raz vdaka za spomienky.... :-!
No nekdo se musi chytit, ne? Ale myslel jsem, ze tady vice lidi jezdi na Pezote nez 7 8-s (tak kdo mi jeste da negativni hlas? :-! ) Ale co cekat, kdyby to byla Ochcavka, tak mam tech dislajku uz asi milion >:D
...tyhle články hrdinů mládí nebo dětství mám rád, ano...jak Mi16, tak T16 jsou legendy. Krásný Pininfarinův design, parádní jízdní vlastnosti a perfektní podvozky :yes:
Mam kamarata, ktory nimi doslova zije. T16-ka sa mu este ( pokial viem ) do garaze nedostala, ale mal 205 GTi, do ktorej narval motor z Mi 16-ky, uz poladeny na 170 PS. A mna otravoval, ze by to asi chcelo este turbo, ze nech ho tam narveme... >:-[]
Po tom, ako som sa ale s nim na nej zviezol, mi bolo jasne, ze uz hento je na hrane. Proste zadok - to bol len taky nutny privesok predku - kde sa otocil volant, tam predne kolesa isli a tahalo a tahalo, zadok chudak nestihal spolupracovat ! >:D
Na bezne jazdenie pouzival 406-ku nejaky slabsi turbodiesel sedan. Lenze podvozok mal od nejakej specialnej priamo na Peugeoty zameranej firmy. Dodnes som z toho auta na vetvy - bocny naklon neexistoval, v zatackach to drzalo ako prilepene, zato komfort bol cca ako v mojej A6 na zimnych 16"-ach, proste neuveritelny mix !
Asi ho budem musiet navstivit, ze ako sa ma a ze ci uz tiez zohnal tento skvost. ;-)
Este by som tam zaradil Primeru GT aj ked mala seriovo len 110 KW , sedela na ceste ako prilepena a v zakrutach malokto aj so silnejsimi autami stihal....Neda sa zabudnut... :yes:
Auta z doby která peugeot vyráběl před onou poradou, kde se rozhodli vyrábět příšerná auta, jsou pěkná.Uvidíme v čem ti borci budou jezdit za 30 let, který současný model bude tak sběratelsky cenný. RCZ-R? 308 GTi? 208 GTi? nebo 3008?
nedavno som pozeral na parkovisku 406 coupe v peknom stave.
v tej dobe mi to vobec nic nehovorilo - ale dnes pozeram, ze je to este stale pekne auto.
az ma to prekvapilo :-!
Já po 406 coupé dlouho šilhal, ale jak jsem před nedávnem procházel inzerci tak bída a děs, většina jich prošla tuningem nebo jinou prasárnou a V6 už se skoro u nás neprodává.
RCZ 200 a RCZ-R jsou future classics na 120% ! 308 GTI a 208 GTI budou za 20-30 let určitě také dosti jiné (a tím zajímavé) oproti budoucí produkci, avšak nemyslím si, že by mezi záplavou ostatních hot hatchů nějak vyčnívaly.
moc pěkný, 405ky taky, jen mě trošku zarazila informace o výkonech, kterých mají tahle pětadvacet let stará auta dosahovat. Místo seriových 195 koní je tu jednou 300 podruhé 280 koní, to jako fakt? Jaké úpravy ty motory musejí mít, to přece není jen zvýšením tlaku turba z 1 a 1,3 baru? Třista koní při váze 1350 kg, to musí být killer prakticky všeho, co dnes na silnici potká.
Motor samotný by takovou porci měl zvládnout, protože se stal základem pro 206 WRC. Ale tuším, že ty standardní a dnes už nesehnatelná turba Garrett VAT25 se nahrazovala verzí T28, dávají se nové vstřikovače a vetší mezichladiče. Ale jak se píše na konci v článku. Už standardní motor dával při overboostu skoro 220k.
Nedokážu si představit ten kalup ve 405 T16. Mám zkušenost jen s dvoulitrem, který dával lehce přes 120k ve verzi SRI. A s 1100kg těžkým autem také dobře mával. A jak se píše v článku, tak slušné řazení už měla i tato verze díky tuhým táhlům s kulovými klouby na konci. Dráhy sice další, ale velmi přesné a tuhé. A na dnešní poměry je řízení přímo ukecané :-).
Escort RS Cosworth se ladil i pres 500 koni, no to uz byly prestavene komplet motory, ale zvysenim plniciho tlaku se dalo udelat cca 320-340 koni bez vymeny turba, nebo vstrikovani... Mozne to tedy asi je, ale otazka spis je, jak kde a kdo to odbrzdil, uz jsem videl i auta s 1.8T tesne pred smrti, kterym namerili "odbornici na nejmodernejsi valcove zkusebne" pres 200 koni, no na dalsi podobne zkusebne jich bylo jen 170...
Postavit, překopat se dá kde co, šlo mi o to, že čtu o jediné úpravě, o zvýšení tlaku dmychadla z 1 na 1,3 bar, což mělo přinést nárůst o sto koní, o víc než o polovinu max. výkonu serie, to mi prostě nesedí. Nejspíš to bude, jak říkáš, odborně "odbržděno" někde v kůlně, myslím, že pokud ta auta budou i s nějakou úpravou po těch letech mít alespoň tovární výkon, bude to úspěch.
Zase tak tragicky bych to neviděl. Jsou T16 co jezdí v Čr i sprinty a ty koně opravdu mají, možná bych někde dohledal kolik mají na brzdě.
Spíš bych to viděl tak, že autor článku prostě nenapsal vše co na tom majitelé dělali. Ale hned bych je neházel do jednoho pytle s tuzingem. Udržovat tohle auto vyžaduje určité znalosti a dost financí. Ale vzhledem ke spolehlivosti motorů XU10 bych se o nějakou razantní ztrátu výkonu stářím nebál.
standartni turbo T35 melo potencial 500PS. seriove vstriky se daly pouzit na cca 260PS
po vymene MAP za 3bar a sedive vstriky bez dalsich uprav na strop 390 PS dale byl nutny zasah do HW a zdvojene vstriky. nad 390PS odesla prevodovka a lamaly se poloosy. mam ten strop a hmotnost 1300kg.
Koupil jsem si v roce 97" Mi16 s 67000km a můžu říct, že nikdy jsem neměl hravější auto, i když jsem měl i výkonnější kousky. Prodal jsem ho kamarádovi a ten ho měl do loňska než ho po havárii rozřezal na kousky. On si nechal na památku volant a i mě ukápla slza, když jsme ho vezli na šroťák. Hned bych si koupil z nostalgie ještě jedno, ale v tom stavu a výbavě co jsem měl je asi nesehnatelné.
Díky za super čtení, dostat tolik T16 na jedno místo v Čr se jen tak nevidí. Nádherné auto. Nikdy jsem neměl tu čest se svézt s "Téčkem", ale musí to být kalup.
Ať vám dělají radost hoši a stále slouží.
Mimochodem ta vínová Mi16 je nádherný zachovalý kousek.
Tiez vlastnim 405 T16 mam 695kus :-) Neviem preco chalani nenapisali tiez ake poradove cisla aut maju ked vlastnia T16 mali by to vediet kedze ide o "Raritne" auta :-|
ale kazdy majitel tohoto auta by mal vediet ake poradovove cislo a ostatne veci ma v aute...mne sedi vsetko podla papiera z Francie...
k tomu majitelovi: stale dookola toto pises!!!
ked som sa vas pytal na nejke veci ako som ho kupil v tom 2011 tak nikto ste mi nic po dnesny den neporadili tak potom "aky ste vy majitelia"
mam toho nastudovaneho kopec ci o motore,pohone alebo komponentov auta
a pomohli mi viac ludia z Fancuzska ako vy "hrdy majitelia T16"
koldast16:ked myslis tak to je tvoja vec mozno viem toho viac ako ty o tom aute a nielen to urcite nevies co je schovane v utrobach motora? jedna sa o 2veci...ti poradim trosku jedna je dole a druha v strede??? som zvedavy co odpises :-)
a
ondra410:ja neviem vsetko najlepsie ale ty sa mozes hanbit! chcel si kupit moju T16 za 5000€ ale vzivote by som sa jej nevzdal aj ked bola nepojazdna...tie veci co si mi ponukol ked si u mna bol pozret na auto,ze mi opravis kebyze donesiesi z Mi16x4 ako sme sa bavili a vymenis mi to nemal by som problem ti to zaplatit cele!!! (aj ten kardan,rozvodovku a zadny diferak) ale uz potom by to nebolo "Original T16" ale ZLEPENEC! A nedal som si to tebou opravit hlavne preto,ze si chcel veci "na vymenu za tie co by si doniesol ty" ako si hovoril vymena kus z kus!!!!Mi16 veci za T16... a ty si myslis,ze by som ti dal za tie tvoje kardan,rozvodovku a diff z auta?...to jedine,ze by si zaplatil este ti mne :-) A ked to vsetko padlo si mi nechcel predat ani ten kos co si vyrbil do rozvodovky...
Tie veci co si mi ponukol ty som si zohnal uplne v pohode aj u nas na Slovensku staci obvolat par ludi a neni problem zohnat hocico na Mi16x4...
Mas tam chybu kupil som ju za menej! Haha,ze malo?A kde som pisal,ze auto predavam za 5000?Jediny kto hovoril o predaji mojho auta si TY!A 5000 si mi ponukol sam od seba nie?auto by som ti aj tak nikdy nepredal a ani nikomu inemu....
to kolko ma cele auto vyslo je moja vec teba do toho nic neni.
Super článek, který potěší každého, kdo ještě vlastní některou verzi Peugeotu 405 ;-)
Já též jsem majitelem, sice né velmi vzácné T16, ale modelu SRI z roku 1993 a navíc
ve výbavě s označením sport extra, kterých bylo taky velmi málo..i na dnešní dobu je
to stále skvělé, nadčasové auto, které je radost řídit :-):yes:
Do dnes lituji vyhozených peněz za opravy neschopných mechaniků u svých vozů. Černá T16 stála 175 tisíc v roce 2002, byla po výměně převodovky (pěkný ranec za ten atyp), prodávala se od dlužníka, ale jízda byla naprosto famózní a do paměti se mi zapsala nesmazatelně. Moje AR 164 2.0 V6 TB Super byla a je téměř rovnocenou náplastí, stála mne méně a jezdí podobně, jen ten neskutečný posaz s dlouhou nohou na plynu u T16 mi chybí. Pokud nějakou zachovalou na téhle planetě potkám, pak si na ní peníze najdu.