Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Za volantem Peugeotu 405 T16: Jeden z 1046 kusů

Peugeot 405 býval v 90. letech vozem úspěšných podnikatelů. Zpravidla měl pod kapotou dieselový či turbodieselový motor, který poháněl přední kola. Na opačném konci potravního řetězce stála vzácná a dodnes úžasná verze T16.
Zpět na článek
7. 6. 2016 08:33
7. 6. 2016 13:26
7. 6. 2016 13:33
7. 6. 2016 09:04
7. 6. 2016 13:26
7. 6. 2016 09:53
7. 6. 2016 10:31
7. 6. 2016 10:53
7. 6. 2016 12:40
7. 6. 2016 14:06
7. 6. 2016 14:50
7. 6. 2016 12:48
7. 6. 2016 13:15
12. 6. 2016 23:12
13. 6. 2016 21:40
2. 7. 2016 16:46
Avatar - maxi!
7. 6. 2016 08:17
spomienky ( znova)
dakujem, pekne si zaspominal na stare casy a pri citani aj ja... :-!
ano, uz Mi bolo velmi podarene auto a tento vrcholovi model mal kamarat v Budapesti
a dost ma prekvapoval, ked sme sa par krat nahanali v kopcoch za Vacom! Sice moje auto bolo novsie, sportovy podvozok a bodykit, ale dost tazkopadne ( BMW 525 ) a on mal velky cit jazdit na limite, co mu lahkonohy Peugeot velmi ulahcoval.
Krasne casy, este raz vdaka za spomienky.... :-!
Rozbalit vlákno
0
7. 6. 2016 08:33
Proste...
proste takova stara sunka do srotu :-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - WinDiesel
7. 6. 2016 08:46
Re: Proste...
Taky Tě to čeká chytrolíne, jednou budeš šunka do šrotu. :-|
7. 6. 2016 13:26
Re: Proste...
No nekdo se musi chytit, ne? Ale myslel jsem, ze tady vice lidi jezdi na Pezote nez 7 8-s (tak kdo mi jeste da negativni hlas? :-! ) Ale co cekat, kdyby to byla Ochcavka, tak mam tech dislajku uz asi milion >:D
7. 6. 2016 13:33
Re: Proste...
Trefovat se do Octávie je česko-slovenský národní sport ;-)
7. 6. 2016 09:04
Re: Proste...
...je to první příspěvek, to máš dost času na to změnit nick, ať tu nejsi za troubelína ;-)
7. 6. 2016 08:58
Famozní kousek
...tyhle články hrdinů mládí nebo dětství mám rád, ano...jak Mi16, tak T16 jsou legendy. Krásný Pininfarinův design, parádní jízdní vlastnosti a perfektní podvozky :yes:
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Auto CZ
7. 6. 2016 09:08
Re: Famozní kousek
ja sa teším o 20 rokov na spomienky dizajnu súdruha kubáňa. >:D
7. 6. 2016 10:22
Re: Famozní kousek
Ja se tesim, az odtud zmizis ty a tobe podobni prmitivove.
Avatar - Auto CZ
7. 6. 2016 11:56
Re: Famozní kousek
inteligent na entú :*) alebo súdruh komanč mariachi ide zavádzať členské známky 8-s
7. 6. 2016 14:51
Re: Famozní kousek
On to špatně přečetl, domníval se, že myslíš Kabaně a naprosto nesmyslně sem do diskuze taháš škodovku. ;-)
7. 6. 2016 14:50
Re: Famozní kousek
Mari, níže čtu, že jsi indián. A to mi nepřišlo, že žiješ v rezervaci >:D
7. 6. 2016 10:23
Re: Famozní kousek
Presne, hezke vzpominky, pekne pocteni, tyhle vzpominkove clanky o youngtimerech jsou jako ziva voda :-) :yes:
Avatar - AUDIRS6
7. 6. 2016 11:16
Re: Famozní kousek
Mam kamarata, ktory nimi doslova zije. T16-ka sa mu este ( pokial viem ) do garaze nedostala, ale mal 205 GTi, do ktorej narval motor z Mi 16-ky, uz poladeny na 170 PS. A mna otravoval, ze by to asi chcelo este turbo, ze nech ho tam narveme... >:-[]
Po tom, ako som sa ale s nim na nej zviezol, mi bolo jasne, ze uz hento je na hrane. Proste zadok - to bol len taky nutny privesok predku - kde sa otocil volant, tam predne kolesa isli a tahalo a tahalo, zadok chudak nestihal spolupracovat ! >:D
Na bezne jazdenie pouzival 406-ku nejaky slabsi turbodiesel sedan. Lenze podvozok mal od nejakej specialnej priamo na Peugeoty zameranej firmy. Dodnes som z toho auta na vetvy - bocny naklon neexistoval, v zatackach to drzalo ako prilepene, zato komfort bol cca ako v mojej A6 na zimnych 16"-ach, proste neuveritelny mix !
Asi ho budem musiet navstivit, ze ako sa ma a ze ci uz tiez zohnal tento skvost. ;-)
Avatar - MizuT16
7. 6. 2016 14:11
Re: Famozní kousek
Ahoj ja mam tiez 405 T16 ;-)
7. 6. 2016 14:48
Re: Famozní kousek
Používáš ho denně nebo jako funny car? Jak funguje? ;-)
Avatar - Londonbridge
7. 6. 2016 15:12
Re: Famozní kousek
Este by som tam zaradil Primeru GT aj ked mala seriovo len 110 KW , sedela na ceste ako prilepena a v zakrutach malokto aj so silnejsimi autami stihal....Neda sa zabudnut... :yes:
Avatar - hedvin
7. 6. 2016 09:24
Peugeot před poradou
Auta z doby která peugeot vyráběl před onou poradou, kde se rozhodli vyrábět příšerná auta, jsou pěkná.Uvidíme v čem ti borci budou jezdit za 30 let, který současný model bude tak sběratelsky cenný. RCZ-R? 308 GTi? 208 GTi? nebo 3008?
Rozbalit vlákno
4
7. 6. 2016 09:27
Re: Peugeot před poradou
Podle mě RCZ-R, protože je to trošku unikát na Peugeota. Z 308 tak maximálně R.
Avatar - maxi!
7. 6. 2016 09:35
Re: Peugeot před poradou
nedavno som pozeral na parkovisku 406 coupe v peknom stave.
v tej dobe mi to vobec nic nehovorilo - ale dnes pozeram, ze je to este stale pekne auto.
az ma to prekvapilo :-!
Avatar - hedvin
7. 6. 2016 10:10
Re: Peugeot před poradou
Já po 406 coupé dlouho šilhal, ale jak jsem před nedávnem procházel inzerci tak bída a děs, většina jich prošla tuningem nebo jinou prasárnou a V6 už se skoro u nás neprodává.
Avatar - Enthusiastic.driver
7. 6. 2016 10:02
Re: Peugeot před poradou
RCZ 200 a RCZ-R jsou future classics na 120% ! 308 GTI a 208 GTI budou za 20-30 let určitě také dosti jiné (a tím zajímavé) oproti budoucí produkci, avšak nemyslím si, že by mezi záplavou ostatních hot hatchů nějak vyčnívaly.
Avatar - lamal
7. 6. 2016 09:53
405
Super káry, co dodat ako vykendovka kopec zabavy :yes:
Rozbalit vlákno
2
7. 6. 2016 10:31
Re: 405
Souhlas, parádní auta z 90let, kdy byl Peugeot na vrcholu ;-)
Avatar - lamal
7. 6. 2016 10:53
Re: 405
a maju docela dobru anticor ochranu...

*vikendovka
Avatar - Dinar
7. 6. 2016 12:40
Článek
moc pěkný, 405ky taky, jen mě trošku zarazila informace o výkonech, kterých mají tahle pětadvacet let stará auta dosahovat. Místo seriových 195 koní je tu jednou 300 podruhé 280 koní, to jako fakt? Jaké úpravy ty motory musejí mít, to přece není jen zvýšením tlaku turba z 1 a 1,3 baru? Třista koní při váze 1350 kg, to musí být killer prakticky všeho, co dnes na silnici potká.
Rozbalit vlákno
7
7. 6. 2016 13:51
Re: Článek
Motor samotný by takovou porci měl zvládnout, protože se stal základem pro 206 WRC. Ale tuším, že ty standardní a dnes už nesehnatelná turba Garrett VAT25 se nahrazovala verzí T28, dávají se nové vstřikovače a vetší mezichladiče. Ale jak se píše na konci v článku. Už standardní motor dával při overboostu skoro 220k.

Nedokážu si představit ten kalup ve 405 T16. Mám zkušenost jen s dvoulitrem, který dával lehce přes 120k ve verzi SRI. A s 1100kg těžkým autem také dobře mával. A jak se píše v článku, tak slušné řazení už měla i tato verze díky tuhým táhlům s kulovými klouby na konci. Dráhy sice další, ale velmi přesné a tuhé. A na dnešní poměry je řízení přímo ukecané :-).
7. 6. 2016 14:06
Re: Článek
Escort RS Cosworth se ladil i pres 500 koni, no to uz byly prestavene komplet motory, ale zvysenim plniciho tlaku se dalo udelat cca 320-340 koni bez vymeny turba, nebo vstrikovani... Mozne to tedy asi je, ale otazka spis je, jak kde a kdo to odbrzdil, uz jsem videl i auta s 1.8T tesne pred smrti, kterym namerili "odbornici na nejmodernejsi valcove zkusebne" pres 200 koni, no na dalsi podobne zkusebne jich bylo jen 170...
Avatar - Dinar
7. 6. 2016 14:50
Re: Článek
Postavit, překopat se dá kde co, šlo mi o to, že čtu o jediné úpravě, o zvýšení tlaku dmychadla z 1 na 1,3 bar, což mělo přinést nárůst o sto koní, o víc než o polovinu max. výkonu serie, to mi prostě nesedí. Nejspíš to bude, jak říkáš, odborně "odbržděno" někde v kůlně, myslím, že pokud ta auta budou i s nějakou úpravou po těch letech mít alespoň tovární výkon, bude to úspěch.
7. 6. 2016 15:19
Re: Článek
Zase tak tragicky bych to neviděl. Jsou T16 co jezdí v Čr i sprinty a ty koně opravdu mají, možná bych někde dohledal kolik mají na brzdě.

Spíš bych to viděl tak, že autor článku prostě nenapsal vše co na tom majitelé dělali. Ale hned bych je neházel do jednoho pytle s tuzingem. Udržovat tohle auto vyžaduje určité znalosti a dost financí. Ale vzhledem ke spolehlivosti motorů XU10 bych se o nějakou razantní ztrátu výkonu stářím nebál.
7. 6. 2016 19:53
Re: Článek
standartni turbo T35 melo potencial 500PS. seriove vstriky se daly pouzit na cca 260PS
po vymene MAP za 3bar a sedive vstriky bez dalsich uprav na strop 390 PS dale byl nutny zasah do HW a zdvojene vstriky. nad 390PS odesla prevodovka a lamaly se poloosy. mam ten strop a hmotnost 1300kg.
Avatar - mapet.cs
7. 6. 2016 12:48
Mi16
Koupil jsem si v roce 97" Mi16 s 67000km a můžu říct, že nikdy jsem neměl hravější auto, i když jsem měl i výkonnější kousky. Prodal jsem ho kamarádovi a ten ho měl do loňska než ho po havárii rozřezal na kousky. On si nechal na památku volant a i mě ukápla slza, když jsme ho vezli na šroťák. Hned bych si koupil z nostalgie ještě jedno, ale v tom stavu a výbavě co jsem měl je asi nesehnatelné.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - mapet.cs
7. 6. 2016 13:15
Mi16
Nemáte někdo pěkný kousek za rozumné peníze?? :-)
Rozbalit vlákno
0
7. 6. 2016 14:00
Krásný youngtimer
Díky za super čtení, dostat tolik T16 na jedno místo v Čr se jen tak nevidí. Nádherné auto. Nikdy jsem neměl tu čest se svézt s "Téčkem", ale musí to být kalup.

Ať vám dělají radost hoši a stále slouží.

Mimochodem ta vínová Mi16 je nádherný zachovalý kousek.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - MizuT16
7. 6. 2016 14:15
tiez vlastnim jeden "Sleeper"
Tiez vlastnim 405 T16 mam 695kus :-) Neviem preco chalani nenapisali tiez ake poradove cisla aut maju ked vlastnia T16 mali by to vediet kedze ide o "Raritne" auta :-|
Rozbalit vlákno
0
7. 6. 2016 22:14
k cemu cislo
Majitelem se nestavas ze si to auto koupis,ale aby jsi o nem neco vedel a to nemyslim sedet u pc a zjistit si vyrobni cislo auta!!!
Rozbalit vlákno
6
Avatar - MizuT16
9. 6. 2016 21:59
Re: k cemu cislo
ale kazdy majitel tohoto auta by mal vediet ake poradovove cislo a ostatne veci ma v aute...mne sedi vsetko podla papiera z Francie...

k tomu majitelovi: stale dookola toto pises!!!
ked som sa vas pytal na nejke veci ako som ho kupil v tom 2011 tak nikto ste mi nic po dnesny den neporadili tak potom "aky ste vy majitelia"

mam toho nastudovaneho kopec ci o motore,pohone alebo komponentov auta
a pomohli mi viac ludia z Fancuzska ako vy "hrdy majitelia T16"
9. 6. 2016 22:27
Re: k cemu cislo
Radeji uz nic nepis...ty to mas opravdu jen nastudovany.
10. 6. 2016 05:04
Re: k cemu cislo
Když češi jsou pořád na Slováky vysazení :-)

A ty nepotřebuješ poradit, ty víš vše nejlíp .........
Avatar - MizuT16
11. 6. 2016 20:41
Re: k cemu cislo
koldast16:ked myslis tak to je tvoja vec mozno viem toho viac ako ty o tom aute a nielen to urcite nevies co je schovane v utrobach motora? jedna sa o 2veci...ti poradim trosku jedna je dole a druha v strede??? som zvedavy co odpises :-)

a

ondra410:ja neviem vsetko najlepsie ale ty sa mozes hanbit! chcel si kupit moju T16 za 5000€ ale vzivote by som sa jej nevzdal aj ked bola nepojazdna...tie veci co si mi ponukol ked si u mna bol pozret na auto,ze mi opravis kebyze donesiesi z Mi16x4 ako sme sa bavili a vymenis mi to nemal by som problem ti to zaplatit cele!!! (aj ten kardan,rozvodovku a zadny diferak) ale uz potom by to nebolo "Original T16" ale ZLEPENEC! A nedal som si to tebou opravit hlavne preto,ze si chcel veci "na vymenu za tie co by si doniesol ty" ako si hovoril vymena kus z kus!!!!Mi16 veci za T16... a ty si myslis,ze by som ti dal za tie tvoje kardan,rozvodovku a diff z auta?...to jedine,ze by si zaplatil este ti mne :-) A ked to vsetko padlo si mi nechcel predat ani ten kos co si vyrbil do rozvodovky...
Tie veci co si mi ponukol ty som si zohnal uplne v pohode aj u nas na Slovensku staci obvolat par ludi a neni problem zohnat hocico na Mi16x4...
12. 6. 2016 21:56
Re: k cemu cislo
Hambit???? říká někdo, kdo koupil za 1400 E a prodává za 5000 E a je mu to málo.

Teď čekám argument kolik jsi do toho nasypal kolik si toho urobil atd......

Kdyby ti vypli WIFI tak nevyměníš ani kolo.... >:D
Avatar - MizuT16
13. 6. 2016 21:38
Re: k cemu cislo
Mas tam chybu kupil som ju za menej! Haha,ze malo?A kde som pisal,ze auto predavam za 5000?Jediny kto hovoril o predaji mojho auta si TY!A 5000 si mi ponukol sam od seba nie?auto by som ti aj tak nikdy nepredal a ani nikomu inemu....

to kolko ma cele auto vyslo je moja vec teba do toho nic neni.
12. 6. 2016 23:12
*.sk
Pises pekne to pekne. Tady se nemusis vytahovat jakej ses odbornik my to o tobe vime!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - MizuT16
13. 6. 2016 21:40
Re: *.sk
ja som neni odbornika ja som uplny amater odrornici ste vy dvaja s Ondrom
Avatar - lukas sri
2. 7. 2016 16:46
článek
Super článek, který potěší každého, kdo ještě vlastní některou verzi Peugeotu 405 ;-)
Já též jsem majitelem, sice né velmi vzácné T16, ale modelu SRI z roku 1993 a navíc
ve výbavě s označením sport extra, kterých bylo taky velmi málo..i na dnešní dobu je
to stále skvělé, nadčasové auto, které je radost řídit :-) :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petr164
20. 3. 2017 23:32
T16 jsem měl tu čest řídit
Do dnes lituji vyhozených peněz za opravy neschopných mechaniků u svých vozů. Černá T16 stála 175 tisíc v roce 2002, byla po výměně převodovky (pěkný ranec za ten atyp), prodávala se od dlužníka, ale jízda byla naprosto famózní a do paměti se mi zapsala nesmazatelně. Moje AR 164 2.0 V6 TB Super byla a je téměř rovnocenou náplastí, stála mne méně a jezdí podobně, jen ten neskutečný posaz s dlouhou nohou na plynu u T16 mi chybí. Pokud nějakou zachovalou na téhle planetě potkám, pak si na ní peníze najdu.
Rozbalit vlákno
0