Když řeknu dětem "namaluj autíčko", tak namalujou asi tak tohle. No možná i hezčí. Hezké to není, ale věřím, že svezení nebude špatné. Range Rover vypadá už snad 50 let stejně a jediné, za čím jsem se ohlédl byl Evoque... Něco ve mě evokoval... Ale za mě, oku nelahodí... no za 2 a čtvrt mega by aspoň trochu mohl... no nejsem holt anglán, no.
A jak by jsi si přestavoval nový RR, myslíš, že budou dělat mezi generacemi obrovské designové skoky? Tohle auto je legenda, má obrovský charakter, funkční tvary, toto auto se bude měnit jen pozvolna. Tohle auto je jeden z mých dvou snů na kolech a já to auto hrozně žeru a taky nejsem anglán, na druhou stranu vůbec ti nemám za zlé, že se ti nelíbí :-)
Jestli jsem autora správně pochopil tak s nejmenším dieselem je Range nejkomfortnější a vlastně tuto motorizaci doporučuje jako ideální. To je poprvé kdy u luxusního auta osmiválce odcházejí s nepořízenou.
Ano, za komfort lze považovat zřejmě i tu spotřebu 8l, přičemž zadní části automobilu jsou tak komfortní, zejména 118 mm pro nohy navíc, že je není třeba ani fotit.
Vzhledem k dietě to není překvapivé. Zase o tolik horší dynamiku než osmiválec v předchozí generaci mít nebude.
Zajímalo by mne, co na tohle auto řekne Clarkson. Pamatuji si, jak vychvaloval masivní ovladače, které v pohodě můžeš ovládat v rukavicích. A co má teď? :-) To je ostatně jedna z velkých nevýhod systémů s dotykovou obrazovkou (pokud je kapacitní, jak je dnes zvykem), o které se moc nemluví. Já bych za to tedy někdy střílel. I když časem budou asi všechny rukavice kompatibilní, když už někoho napadlo dělat telefony, které v rukavicích ovládat nemůžeš.
Kompresorový pětilitrový benzín se stálým pohonem všech kol, vážící 2200 kg (nejmíň) a s aerodynamikou ne-nepodobnou cihle jezdí za 9-11 litrů? Teď tu o Smolíčkovi :yes:
Otázka je, zda nemyslel diesel. Popisy všech motorizací jsou tak divně smotané dohromady, že si jeden může vybrat (pravda je, že píše o 9l benzínu). Sám výrobce udává u kompresoru kombinovanou spotřebu 13,8l. Takže dostat se na 9 by asi bylo možné leda při Břežanském testu.
cituji z testu
Opravdu královské pocity nicméně zajistí přímovstřikový kompresorový pětilitr, převzatý z minulé generace. Jen on reaguje na každé ťuknutí do plynu frenetickým zahulákáním a nemusí čekat na roztočení turbomychadel. Bleskovost, s níž následuje řidičovy úmysly, fascinuje stejně jako ochota a schopnost vytáčení. Příval newtonmentrů je sice trochu hubenější než u dieselového V8, avšak výkonová převaha za chvíli vykouzlí úsměv na každé tváři. A dynamičtěji laděný podvozek také – za cenu ztráty části typické plavnosti si lze i docela dobře zasportovat a exaktním řízením pouštět kola k mezím adheze či vychutnat rychlou vracečku – SDV8 se do takových radovánek pouští s citelně menší ochotou a TDV6 zase preferuje absolutní komfort. Spotřebu benzinu lze při klidném okreskovém bublání udržet kolem 9 litrů, celkový průměr okolo akceptovatelných jedenácti. Popuštění uzdy samozřejmě zašejkruje nádrží, avšak ani radostné dovádění na horských serpentinách nestálo přes dvacet litrů.
...jestli z tohohle vychází, že píše o dieselu, potom by pán měl asi nechat novinařiny
Soucinitel odporu vzduchu je 0,34- to neni letici cihla, mel by jsi nejdriv precist clanek. Favorit mel hodnotu kolem 0,40. Octavia 0,31. I kdyz jsou mensi, to je jen pro nazornost.
2200 kilo uz neni takova tragedie, je dost suv se stejnou vahou. S dobrym motorem a citlivym zachazenim se nizky spotreby nekdy dosahnout da. Dlouhodobe je to jina pisnicka, to je jasny.
Škoda Favorit má Cx=0,36, čelní plocha však má mnohem menší (63 % vztaženo na Range Rover), čili celkově je aerodynamika Favoritu mnohem lepší (to jen pro názornost). Tím však neříkám, že je to tragédie, oproti předchozím generacím je to pokrok.
Za 9-11 litrů s tím bude jezdit při klidném zacházení ten dieselový osmiválec.
Jak píše Tycoon. Součinitel je pouze součinitel (koeficient; no ve skutečnosti není, je to spíš funkce, ale to je na jiné povídání), vyjadřuje vliv tvaru a povrchu (materiálu, povrchové úpravy) tělesa na odpor prostředí. Pro odpor musíš vzít v potaz i čelní plochu, tedy velikost tělesa. Pokud se bavíš pouze o aerodynamičnosti (bez návaznosti na spotřebu, tedy práci, kterou musíš vykonat pro překonání odporu vzduchu), tak stačí uvažovat koeficient.
Mimochodem, typicky udávaný koeficient pro cihlu je 2,1.
Moc nechápu, na co poukazuješ. Formule má malou hmotnost, takže si musí vypomoci přítlakem, tedy relativně neaerodynamickým tvarem. A to samozřejmě zvedá jízdní odpory. Konfigurace se volí podle tratě. Nedostatkem hmotnosti běžné auto netrpí. Tvar formule je přísně účelný a vysoce optimalizovaný, to u běžných aut neplatí. Běžné auto může naprosto bez problémů mít součinitel 0,2-0,25, aniž by se to podepsalo na jízdních vlastnostech.
mezi čtyřkolkami je tu, po letmém obhlédnutí exterieru máte pocit, že před Vámi stojí titán, opravdu nádhera na čtyřech kolech, rešit tenhle "problémek", volil bych mezi něčím jako chevy suburban a rr , ale tenhle kousek by zřejmě dostal přednost, naživo vás omámí :yes:
tomu autu nechybí téměř nic, můžeme zaměnit za Escalade s magnetickými tlumiči, které mají stejnou funkci jako příplatkovej podvozek u RR, v terénu by vyhrál RR, ale do terénu si tohle koupí málokdo, navíc s tím cadilacem uděláš víc parády, téměř žádnej tu nejezdí, nicméně RR je silnej protiargument, američani umí stavět konkurenci na úrovni, akorát někteří to nechtějí přijmout
Já mám tedy Suburban zafixovaný jako neskutečný šunt. Co se kvality provedení týče, horší než Dacia. Ale to bylo v předchozí generaci (myslím, že už je nová, nebo facelift, nesleduji to), i tak doufám, že už do tohohle křápu nikdy neusednu. Pokud ti jde čistě o terénní schopnosti, ne o luxus, jsou tu jiné zajímavé vozy.
Jízdní vlastnosti Escalade mne tedy také nenadchly, označil bych je pomalu za neexistující (asi také minulá generace). Už se to nerozpadá jako Suburban, ale že by snesl porovnání s Range Roverem? Pro pasáka nebo rappera možná ideální, majestátnost a elegance Range nikde.
Vzduchový podvozek a elektromagnetické tlumiče se nechovají stejně. Na silnici u těhle vysokých bárek stejně rozhodují aktivní stabilizátory. Vzduch je tam od pohodlí. Jen málo aut se dá s Rangem porovnat, pokud jde o způsob, jakým zdolává silnici (píši samozřejmě o končící generaci). V téhle třídě mám jiného favorita, ale zmiňovat Suburban a Range Rover v jedné větě, je celkem urážka. Až si Escalade koupíš, nezapomeň na tři kila zlatých řetězů (pokud je už nevlastníš), abys do něj zapadl. S nimi také naděláš "více parády". ;-)
Jsi krutý, ale spravedlivý. >:D
U Escalade ještě Evropana zaskočí poměrně málo místa nad sedáky v první i druhé řadě, na šířku i podélně je to královské, ale na výšku místa asi jako v Golfu. Odhadem starý RR má nad sedáky o 15 cm více. U auta které je o 10cm vyšší než já mě to docela zaskočilo, asi důsledek celorámové konstrukce.
dacia a suburban je trochu přestřel, mrkni na novej model, tyhle auta slouží k pohodlným přesunům, o nějaký utáhlý šikaně nemůže být řeč, spolehlivost celku land rover bych se za vzor dávat neodvážil, s RR předposlední generace jsem jel, žádná plavnost ani pohodlí mě ze sedla nedostaly, v zadu místa podrůměrně, kára za 3 mega a víko zavírám prstama,hmm, jo a ty zlatý řetězy dávám v zimě na kola ;-)
Tak je trošku porovnáme, ne?....... Suburban vs. Range Rover
[odkaz] vs. [odkaz]
[odkaz] vs. [odkaz]
[odkaz] vs. [odkaz]
....kapánek jiná liga, ne?.....jinak s těmi přesuny, RR na ně je jedno z nejlepších aut vůbec a to že tě pohodlí a plavnost ze sedla nedostaly, přisuzuj jenom k tvému negativnímu názoru na RR a pozitivnímu k Escalade a Suburbanu, no prostě když je něco co nemusíš lepší v něčem, než tvoje oblíbená věc, pravda se přizává těžko viď ;)....s tou spolehlivostí bych to neviděl špatně, to se táhne s RR od první generace, věř, že tahle už bude hodně dobře vychytaná a navíc bys s RR mohl nechat ty řetězy na krku... i když to opravdu radši sedni do toho Escalade...jinak určitě vytáhneš ceny, ty jsou sice někde jinde, na druhou stranu tyto dvě auta opravdu nejdou porovnávat..hezký den přeji :-)
mrkni třeba na fotky escalade a když už porovnáváš, tak top verze obou modelů prosím :-) jo a když si přečteš můj první příspěvek zjistíš, že nemám k RR až tak negativní postoj ;-)
Pravda, na ten tvůj první koment sem nekoukal, omluva :)...... je toto vrcholná verze Suburbanu [odkaz] a Escalade [odkaz] ?...furt mi to přijde neporovnatelný s RR....
motor by dal aj viac Nm, len prevodovka by to nezvládla :-!
Takže náš najlepší Automat ZF 8´ by to akože nezvládol?
pokiaľ si autor nespomína, v napr.A8 4,2 TDi tam rieši v poho 800 Nm, a v Bentley Mulsane myslím 1020... Cayene diesel S 850 Nm, len tam neviem či nieje 8´ Aisin...
Je to asi následovně:
ZF 8HP70, která se dodává všem automobilkám má max. krouťák 516 lbf/ft, což je těch cca 700 Nm (původně vyvinutá pro 760i).
ZF tuto převodku dále vyvíjel podle požadavků VW a dnes ji dodává ve vyšší verzi vyhrazené pro VWgroup uzpůsobenou pro spolupráci s centrálním Torsenem (nebo s těmi novějšími bazmeky ve funkci centrálního diffu) a ta má krouťák až 738 lbf/ft což je 1000Nm (Mulsane). Takže v Cayenne je nejspíš také ZF8. RR má smolíka a musí snižovat krouťák protože 700Nm je u standardní převodovky strop.
Možná dostupnost. ZF je dost vytížené. A od Aisinu brali i 6 stupňové pro minulou generaci, pokud vím, takže to není tak překvapující. S 8 stupňovou ZF jsou si tak vyrovnané, že je zpoza volantu od sebe nerozeznáš.
Jo, to jsem právě chtěl napsat, že dotaz byl na S Diesel. U něj jsem o převodovce nic neslyšel a specifikaci Aisinu neznám, takže by tam mohla být i jiná. Buď byl Aisin schopen dodat vyšší specifikaci, nebo sáhli po ZF z Mulsanne.
"Takže v Cayenne je nejspíš také ZF8." Proto jsem to bral obecně.
Inovovaný V8 TDI bude časem ve více modelech, takže bych se nedivil, kdyby si k němu nechali udělat i převodovku. ZF potřebovali hlavně pro Mulsanne (a možná i Continental GT Speed). Ale i druhá varianta je možná. Rozhodující asi je, jak je tahle ZF drahá. Tvojí úvaze asi i nahrává, že je stavěná tak, aby podporovala pohon všech kol. U Bentley by toho teď dokázal využít právě jen Continental GT Speed (800 Nm), Mulsanne je zadokolka. Říkalo se, že plánují Mulsanne s pohonem všech kol, ale těžko říct, co je na tom pravdy.
Tak mne napadá, Rolls Royce se vejde do 700 Nm? Měl jsem za to, že má také ZF.
Kdo maže, ten jede. :-) Ono totiž ZF nabízí i 8HP90, která by měla zvládnout 900 Nm u benzínových motorů a dokonce 1000 Nm u dieselových. A tu by měl mít Ghost a Phantom Series II (předchozí měl šestistupňovou). Těžko říct, na kolik se převodovka Mulsanne liší od této. Jeho motor má hodně síly dole, takže by se i mohl vejít.
Tak to vypadá, že S Diesel má skutečně ZF, tedy pravděpodobně 8HP90. Už dříve jsem Porsche podezíral z toho, že míchá Aisin a ZF, teď k tomu opravdu nejspíš dochází. :-)