Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Začala sezona přezouvání: Nejsme přece v Africe

Jak probíhá přezouvací mánie, na jakých pláštích Češi jezdí a v čem nejčastěji chybují? Na to jsme se přijeli podívat do pneuservisu.
Zpět na článek
16. 4. 2016 08:14
16. 4. 2016 09:40
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
16. 4. 2016 11:14
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
16. 4. 2016 10:29
16. 4. 2016 10:48
16. 4. 2016 10:55
18. 4. 2016 11:29
18. 4. 2016 17:23
16. 4. 2016 12:02
16. 4. 2016 12:45
16. 4. 2016 12:56
16. 4. 2016 12:55
16. 4. 2016 12:57
16. 4. 2016 13:17
16. 4. 2016 14:46
18. 4. 2016 08:31
17. 4. 2016 05:36
18. 4. 2016 08:44
8. 5. 2018 19:54
27. 11. 2021 21:42
16. 4. 2016 08:14
Bariku
Kde jsi....? V létě letní v zimě zimní :-)
Rozbalit vlákno
4
16. 4. 2016 10:44
Re: NEBOJ SE NIC BRCHLEJLOUNE, MY SE ORCHIDENTUJEM VE VÝMĚNE
jj
1) PROČ TEN EXPERT RÁČKUJE?? KDYŽ NEUMÍ MLUVIT NEMÁ V TÍVO CO DĚLAT PROTOŽE TEN PAZVUK ŠÍŘÍ NA BUDOUCÍ GENERACE !!!
2) KEREJ ICHTL TAM MACHRUJE V ROCE 2016 S NACVAKÁCÍMA ZÁVAŽÍMA CO LEDA KŮVÍ RÁFKY?? ŠMARJE ZÁSADNĚ LEPÍCÍ A PÁR DOMŮ DO REZERVY ABY AŽ ZA 2 ROKY UPADNOU SI JE TAM MŮŽU NA STEJNÝ MÍSTO NALEPIT SÁM A NEMUSÍM SPONZOROVAT PNEUSERVIS, CO ME JE POTOM KOLIK DOMA VONI DĚTÍ ŽIVÍ !! >:D >:D >:D >:D
3) UTÁHNOUT ŠTYRY ŠROUBY ZVLÁDNE KAŽDÝ UCHO, NA TO NEPOTŘEBUJEM VÝUČÁK BRCHLEJLOUNE >:D >:D >:D >:D
4) GUMY SE ZÁSADNĚ KUPUJÍ NA INTERNETU A PŘEZOUVAJÍ U KÁMOŠŮ !! ŽÁDNÝ SPONZORING PŘEPÁLENÝCH PNEUSERVISŮ >:D >:D >:D >:D
5) KAŽDÝ MÁ NA 8 KOLO, 4 LETNÍ A 4 ZIMNÍ PROTOŽE NAKUPUJE NA AUKRU ROVNOU Z GERMÁNIE >:D >:D >:D >:D
6) JÁ TI DÁM PLECHOVÝ RÁFEK ZA PŘEPÁLENÝCH 1000 Kč !! ORIGINÁL ALUDISK A ZA 500KČ Z AUKRA!!
7) A GUMA SE PŘEHAZUJE A VÁŽÍ MAX ZA 150KČ NA KOLO TY REKLAMNÍ EXPERTE !! >:D >:D >:D >:D >:D >:D
8) ŽÁDNÝ momentový klíč NENÍ POTŘEBA, UTAHOVÁNÍ ŠROUBŮ OBYČ KLÍČEM JE OD VÝROBCE BLBUVZDORNÝ !!! >:D >:D >:D >:D :yes:
9) ZAREZERVUJETE SI UŽ KONEČNĚ POŘÁDNÝ ELEKTROMOBIL [odkaz] [odkaz] >:D
Avatar - woody-alien
17. 4. 2016 07:03
Re: NEBOJ SE NIC BRCHLEJLOUNE, MY SE ORCHIDENTUJEM VE VÝMĚNE
ANEBO SE VYBODNEŠ NA TESLU A MŮŽEŠ "SPONZOROVAT" PNEUSERVISY AŽ DO KONCE ŽIVOTA. NEUŠPINÍŠ SE, NEHNEŠ SI SE ZÁDAMA A UŠETŘÍŠ ČAS. >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D

NEKUPUJTE SI TESLU. NEZBUDE VÁM NA PNEUSERVIS A BUDE SE VÁM PO NĚM STÝSKAT. >:D
17. 4. 2016 21:27
Re: NEBOJ SE NIC BRCHLEJLOUNE, MY SE ORCHIDENTUJEM VE VÝMĚNE
:yes:
:yes: :yes:
:yes: :yes: :yes:
:yes: :yes: :yes: :yes:
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - Barrichello
18. 4. 2016 11:03
Re: NEBOJ SE NIC BRCHLEJLOUNE, MY SE ORCHIDENTUJEM VE VÝMĚNE
Jojo, tuhle sem si dal zas moje oblíbené počítání. Z 20 aut 14 na zimákách >:D >:D >:D Vč Mercedesu, Subaru Forester a BMW 5 >:D
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
16. 4. 2016 09:40
"Nejsme přece v Africe, abychom každým kolem jiným."
Svet sa cuduje, ale v Britanii je to legalne - staci, ked sedi rozmer. Znacka, vzorka, rychlostny index mozu byt na kazdom kolese ine.

Auto prejde cez MOT (STK) aj ked ma jednu zimnu a tri letne.

Tato britska prax prisla divna aj mechanikovi povodom z Afriky, co robil v londynskom pneuservise, kde som prezuval zimne a letne (bol som jediny taky zakaznik :-) ).
Rozbalit vlákno
2
16. 4. 2016 09:59
Re: "Nejsme přece v Africe, abychom každým kolem jiným."
U nás můžeš taky přijet na STK s každým kolem jiným, akorát nesmíš kombinovat na jedné nápravě letní/zimní. Na stejné nápravě musí být pneumatika stejného rozměru, výrobce, dezénu a konstrukce. Přitom zákon stanovuje, že rozměr = rozměr, výrobce = výrobce, dezén = letní/ zimní, konstrukce = radiální/diagonální. Nikde se nemluví o obchodním typu dezénu, takže můžeš mít na autě 4 letní, radiální pneumatiky Barum, stejného rozměru, ale čtyř rozdílných obchodních typů dezénů.

Jinak ještě k článku, je to to každoroční PR aby se prodalo více letních pneumatik, Většina jezdí na M+S, které jsou určeny i pro jízdu v blátě a jsou k celoročnímu provozu, takže dojet je když mají 4 mm není žádný problém, pokud nechcete jezdit jak závodník.
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
16. 4. 2016 11:14
Re: "Nejsme přece v Africe, abychom každým kolem jiným."
Ale neprejdes ak mas na naprave Dunlop vlavo a Barum vpravo.

V Britanii to nie je problem.
16. 4. 2016 10:29
guma
Nikdy jsem to nedělal, dojíždět zimní v létě. Ale předloni mě bylo líto vyhodit zimní Good yeary ultra grip asi s necelými 4mm. Jezdil jsem je tedy celé léto a problém žádný nebyl. Do práce to mám 25 km a samý kopec a zatáčku. Gumy se občas ozvaly, ale drželi mé nasazení - nejsem žádný louda. Samozřejmě, že ze začátku jsem jezdil opatrně, ale potom jsem zjistil, že vlastně fungují docela standardně. Spotřeba +- stejná, takže jsem nazaznamenal opraoti letní nějaký vliv na spotřebu a na konci sezony je s dobrým pocitem vyhodil . Ono se pořád srovnává Nová letní a nová zimní, což je blbost, člověk který dojíždí zimní gumu, tak ji nemá novou a ta má za sebou třeba 3 sezony a směs je už tvrdší, než když byla nová a začíná se v podstatě chovat jinak, než klasická měká zimní guma. Prostě klasické jarní PR. Všude se mluví o ekologii, ale nu tí nás vyhazovat gumy se 4mm, což je teda ekologická zhovadilost >:-[]
Rozbalit vlákno
4
16. 4. 2016 10:48
Re: guma
presne tak, u hnojaku, kterej mam jen na ***cky a občas potrebuju zajet do lesa, mam zimaky celorocne. rozdil tam asi nejakej je, ale pochybuju, ze na brzdne draze to dela ze 100km/h 20 metru (u tech konktretnich UG7 jak pises) proti letnim, jak se nekde uvadi.

ja dřív pozoroval opacny rozdil nez se uvadi - když jsem prezul ze zimnich na letni a jel trochu na hrane jak byl zvyklej na zimnich, na tech letnich jsem mel problém vejit se do zatáčky, protože zdaleka tak nedrzely.
dnez uz tak nejezdim, jediny co u druhyho auta pozoruju, je urcite lepsi chovani auta na letnich, ale to je spis tim, ze letni mam nizkoprofilovejsi a sirsi nez zimaky.

a ještě jeden poznatek - UG7 ani v lete nejak zvlast neubyva - v porovnani s barum, který jsem jezdil před cca 15 lety, tam jak zacalo teplo, tak jsem ty 4mm co zbyly po zime oholil na slicky během 2 mesicu
Avatar - twistedTSD
16. 4. 2016 10:55
Re: guma
Jedno auto jsme teď měli asi 2 léta na Barum Polarisech. Nijak jsem je nešetřil, ale držely mnohem lépe, než jsem čekal. Nicméně na svém tohle nepraktikuji, vzhledem k mému jízdnímu stylu.
Avatar - Barrichello
18. 4. 2016 11:29
Re: guma
Taky dojíždím Pirellky co byly na CTS, aktuálně mají asi 5 mm, jen těsně nad tou TWI drážkou a jezdí to v létě úplně v pohodě.
18. 4. 2016 17:23
Re: guma
Je to jen masírka, i při srovnání parametrů jsou zimní top gumy za sucha o cca 6m horší než top letní, proti 99% číňanů vždy a leckdy natřou i ten průměr, typu barum. Na vodě se rozdíl setře, pokud má guma třeba jen 3-4mm vzorek, rozdíl mezi zimní a letní bude minimální. Možná se rychleji sjede, ale to už je člověku většinou jedno. Třeba u Michelinu ani to sjíždění není nijak výraznější, jak u letních.
Avatar - lordlord
16. 4. 2016 12:02
.
koupil jsem auto na zimních, při ročním nájezdu max. 4000 km nebudu kupovat letní
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Bully_
16. 4. 2016 12:45
Re: .
Neni pri tak masivnim rocnim najezdu levnejsi pouzivat taxi?
16. 4. 2016 12:56
Re: .
ve vetsim meste urcite ano, na vesnici ne, tam mit vlastni auto je nutnost i při takhle malym najezdu.
a se zavadenim EET bude ještě hur, protože ty obchůdky, který jsou provozovany spis jako dobrocinnost definitivne zavrou, a na vesnici si uz nekoupíš ani ten suchej rohlik.
Avatar - Jenik3
16. 4. 2016 12:55
kolik stoji
takova reklama ve clanku?
Uvedeni nazvu firmy, mista podnikani, nabidky sluzeb, popis vybaveni a cenove relace.

35.000 km na pneumatiku mi prijde malo. Dle vlastni zkusenosti vydrzi pneu 50k az 60k.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Pepa_007
16. 4. 2016 13:07
Re: kolik stoji
Mám na zimních cca 35000km a mají ještě 5-6mm.
Letní mají cca 50 000km a mají 4-5mm.
Semperit Speed-Grip 2 - zimní
Michelin enegry saver - letní
16. 4. 2016 13:17
Re: kolik stoji
ja co si vedu evidenci, tak letni 50-55tis (continental/bridgestone) a vždy sem je menil kdy uz to bylo na hrane
zimni po 15tis davam pravidelne na druhy auto, kde ještě sezonu v zime odjedou (GY UG7)
Avatar - Bully_
16. 4. 2016 14:46
Re: kolik stoji
Jak ktera pneu, jak na ktery zpusob jizdy a jak na ktere auto. Nekdy muze byt 15 tkm nedosazitelna meta, jindy pujde najet i okolo tech 60 tkm, nejde to prece vubec takhle zobecnovat na zaklade jedine zkusenosti.
Avatar - ericho33
16. 4. 2016 22:17
Re: kolik stoji
jj, F1 má problém s 300km >:D >:D >:D
18. 4. 2016 03:25
Re: kolik stoji
Souhlas s reklamou...ale nesouhlas s výdrží.

Jinak posuzuj nájezd u vysokoprofilů a jinak u nízkoprofilových. Např. na 20" dám mezi 20-25tkm. Taky záleží na uspořádání pohonu atd...
18. 4. 2016 08:31
Re: kolik stoji
Vlastní kilometrový nájezd pneumatik ovlivňuje mnoho faktorů. Namátkou od hmotnosti, přes způsob jízdy až po i ten způsob pohonu, aj.

U stejného auta, stejného řidiče se stejným způsobem jízdy - jinak při eliminaci ostatních vlivů - má podstatný vliv na nájezdu vlastní šířka pneumatiky (nikoliv její průměr v " i když to spolu vlastně jaksi souvisí). Důvod proč užší pneumatika najíždí víc km je v tom, že čím větší šířka, tím víc pneumatika v zatáčkách "žere" sama sebe. Prostě vnější hrana jede po delší dráze než její vnitřní hrana. A to při jakékoliv rychlosti, potřebovala by jakoby vlastní diferenciál. Výhoda snazšího přenosu vyšších sil tento jev nedokáže vyvážit. Zase ta fyzika.
17. 4. 2016 05:36
Bod 7
Citace: "7. Po nasazení zimního kola šrouby zatočte ručně. Pokud některý jde ztuha, zkontrolujte závit. Poškozený vyměňte."

Fajn, a jak se to dělá u letního kola ?

Jinak já taky dojíždím a je to úplně v pohodě. Nebo snad chce redakce abychom 4mm zimáky vyhazovali do kontejneru ? Kde je ekonomika, kde je ekologie ?
Rozbalit vlákno
1
18. 4. 2016 08:44
Re: Bod 7
Samozřejmě. Na co vyhazovat gumy, který můžou ještě přes léto posloužit. Osobně to teda nedělám, ale rozumím tomu, že auto s režimem provozu město a okolí jde naprosto v pohodě provozovat celý rok na zimních.
17. 4. 2016 19:34
afrika a merketing
Pokud nejde o nějaký ultimativní vůz typu P911 tak je dojetí zimáků v létě úplně v poho. Pneu má v kritických situacích vliv, o tom žádná. Ale nemusíme podléhat marketingu tak okatě.
Rozbalit vlákno
0
17. 4. 2016 22:11
Pane Matouši Jelínku, .....
..... kde je ta tabulka podle bodu 9 ???

9. Po spuštění za (???) zem utahujte momentovým klíčem na hodnotu předepsanou výrobcem vozidla. Pro dvacet nejčastějších aut ji uvádíme v tabulce.

Tabulka bude asi v tý Africe. >:-[]

A věta: "Nejsme přece v Africe, abychom každým kolem jiným." se Vám doopravdy povedla. :-)
Rozbalit vlákno
0
17. 4. 2016 22:38
Letne celorocne
Ja to ale skor vidim na opacne riesenie. Proste sa na zimaky vyklaslem. Poslednu zimu som isiel na snehu presne 2x, aj to len preto aby som vyskusal rucku...
V podmienkach ked nevytiahnem auto z mesta, kde vacsinou cez zimu len prsi a teplota je cez den 3 a viac stupnov, nema pre mna zmysel 2x rocne sa zabavat s prezuvanim... A ak nasnezi su tu aj ine moznosti dopravy... alebo druhe auto.

Odsledoval som, ze na zimnych je auto ovela citatelnejsie. Tie zimaky proste davaju skor vediet, ze uz stracaju prilnavost. Viac citit pohyb zadku, viac sa trha volant... a riadne pistia.
Samozrejme pri ovela mensich rychlostiach. Letne sa daju ist ovela rychlejsie, ale prechod do problemov je proste razantnejsi... a ani pri tom nepipnu.

Zimne GoodYear UG8 195/65/15
Letne Dunlop BluResponse 205/55/16
Rozbalit vlákno
1
18. 4. 2016 15:42
Re: Letne celorocne
Řeším to podobně. Přezouvám jenom jedno auto. Druhé je na letňákách celoročně. V okolí Hradce to nemá smysl.
8. 5. 2018 19:54
Pneu
Ahoj všichni, jsem zastáncem přezouvání pneumatik na letní a zimní. Nedávno jsem zrovna řešila koupi nových zimních pneumatik, jelikož staré už nebyly na zimu do sněhu a náledí tak spolehlivé. Já bohužel úplně výběru nerozumím, ale skvěle mi poradili zde [odkaz] - Pneumatiky jsem koupila za rozumnou cenu a vše funguje jak má. Pokud si i vy nejste jistí jaké pneumatiky vybrat, otočte se na tento obchod.
Rozbalit vlákno
0
27. 11. 2021 21:42
Přezouvání
Já třeba své auto přezouvám pravidelně. Jen mě teda pěkně štvaly ty věčné nestíhačky pneuservisů, tak jsem si nakonec řekl, že to vezmu do vlastních rukou a teď si auto přezouvám sám. Jen by se mi k tomu teda hodil nějaký nový kompresor. Nebo možná zkusím nechat opravit ten starý. Díval jsem se, že třeba tento servis šroubových kompresorů https://www.kompresory-filtry-servis.cz/…ervis-kompresoru by to mohl zvládnout.
Rozbalit vlákno
0