Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Začátek a konec obce: Značky plné paradoxů

Řidič musí podle nejvyššího soudu poznat, že vjel do obce, přestože nepotkal značku jejího začátku. Stejně tak nesmí překročit padesátku v případě, kdy za tabulí vidí jen pole.
Zpět na článek
25. 1. 2014 10:39
25. 1. 2014 11:22
25. 1. 2014 11:57
25. 1. 2014 15:43
25. 1. 2014 14:24
25. 1. 2014 15:25
26. 1. 2014 14:46
25. 1. 2014 11:12
25. 1. 2014 11:36
25. 1. 2014 11:49
25. 1. 2014 17:23
25. 1. 2014 12:15
25. 1. 2014 16:38
25. 1. 2014 17:24
25. 1. 2014 16:38
25. 1. 2014 20:52
25. 1. 2014 11:14
25. 1. 2014 12:29
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
25. 1. 2014 13:49
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
25. 1. 2014 16:33
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
25. 1. 2014 13:00
25. 1. 2014 15:03
26. 1. 2014 08:00
Avatar - Jaros71
25. 1. 2014 10:29
Pěkný bordel!
To je kocourkov v EU...!
Prostě ČR. 8-s :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jenik1
25. 1. 2014 10:39
Samozřejmě
Návěsti na značkách se musí dodržovat. To, že vidí pouze pole neznamená, že může jet 90 km. Může tam jít rodina s dětmi na procházku vedle silnice a náhle vstoupí do vozovky. Zřejmě umístnění značky na obrázku mělo svoje důvody. Pravděpodobně větší výskyt chodců z okolních domů.
Druhý případ. To, že dopravní značka s návěstí Začátek obce není umístněna před zastavěnou částí obce nepřikazuje jet 90 km/hod. Každý normální člověk když projíždí kolem obydlených domů těsně u silnice musí předpokládat, že zde žijí lidé a mohli by náhle vstoupit do vozovky. Tomu musí přizpůsobit rychlost vozidla. Tak to prostě je.

Takto uvažují normální lidé žijící třeba v Dánsku, Švédsku nebo Norsku. Ovšem u nás, kdy snem každého mladíka (dívky) je koupit si ojeté BMW nebo Audi za 100 tisíc a pak machrovat a jezdit po městě nebo vesnici 130 nebo se divit na první pohled "špatně" umístněné dopravní značce, která je omezuje v rychlé jízdě.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - petrumr
25. 1. 2014 11:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 1. 2014 11:13
Re: Samozřejmě
na jednom foru otec kupoval sve 20-ti lete dceri BMW 3 compact za 55 tisic s tim, ze nechce jine auto nez BMW. I kdyz je to stara plecka, tak proste s BMW asi udela mnohem vic parady nez s 206.. ach jo.. uplne sem v te holce videl blbou blondynu.. >:D

co se tyce znacek nebo neznacek treba nekde ve vesnici, tak je problem v tom, ze clovek zpomali na treba 60 km/h, ale v tu ranu ma na zadnim narazniku prilepenou octavku s ridicem o kterem nechci vedet jak zrovna nadava
25. 1. 2014 11:21
Re: Samozřejmě
Prosím Jeníku, uveď jediný jediný případ, kdy na vozovce těsně u domu není omezená rychlost. A také, rodina s dětmi nechodí na procházku po vozovce přes pole, ale na vesnici se vždy najde spousta polních cest přímo po tom poli.
25. 1. 2014 11:22
Re: Samozřejmě
Víš, že si první a druhá část tak nějak odporují? Pokud řidič musí přizpůsobit rychlost zástavbě, proč by neměl přizpůsobit rychlost chodcům - ti snad nevyskakují z roští. Maminku s kočárkem na procházce potkám i na okresce několik kilometrů od obce. Stejně tak na silničkách, kde se sotva vejdou dvě auta vedle sebe, potkáváme rodinky na kolech. Obec nemá začínat někde na poli. Značení hranic obce neslouží k ochraně chodců. Jsou i jiné značky. Nakonec, chodec nemá co vstupovat do vozovky před jedoucí auto, pokud nechce zemřít, nehledě na rychlost, kterou auta v daném místě jezdí. Něco jiného jsou samozřejmě pěší a obytné zóny, ale o těch se tu asi nebavíme.

Fakt je, že řidič musí dodržovat značky, protože pro ně platí presumpce "správnosti" (tedy, že tam daná značka má být a má své opodstatnění). Alespoň, pokud vím.
Avatar - Uživatel_5340709
25. 1. 2014 11:32
Re: Samozřejmě
Jj, to stanovisko nejvyššího soudu je hodně divné, to se potom můžeme vykašlat na dopravní zákon, a budeme všichni tak nějak předpokládat, v tom jediném bych souhlasil s kritikou v sm.
25. 1. 2014 11:57
Re: Samozřejmě
Ono to má logiku. Pokud je někde značka, tak tam může dobře být z ne zrovna očividných důvodů - kdyby byly očividné, tak by se měl řidič přizpůsobit sám.

Pokud jde o ten druhý, opět celkem logické. Jen podle mne pak nelze vztahovat přestupky plošně k pravidlům v obci. Když vjedeš do zastavěné oblasti a zpomalíš ze svého uvážení na 65 a změří tě, nemělo by se to brát automaticky jako překročení o 15 km/h. Žádná značka tam není a v dané oblasti může být vhodná klidně 60, nebo i 70. Jedna věc je jet kolem zdi areálu, druhá si to hasit stovkou kolem rodinných domků. Rychlost musíme přizpůsobovat vždy. Ale třeba začít předjíždět zprava jen proto, že jsou u silnice baráky a tedy musím být v obci... to je prostě v mých očích pitomost.
25. 1. 2014 15:21
Re: Samozřejmě
Oni sa pri umiestňovaní tých tabúľ zichrujú - plno áut začne z tých 90 spomaľovať až pri tej tabuli, a mnohí ani nebrzdia, len uberú plyn a kľudne svištia aj mestom hoci tých 60-70 km/h. Sme nedisciplinovaní vodiči, preto sa nečudujem tým "predsunutým" tabuliam. Predstav si, že by bola až pri prvom dome...najblžších 100 m od kraja obce alebo mesta by som v tom prípade bývať nechcel...
25. 1. 2014 15:43
Re: Samozřejmě
Tohle "sichrování" ale přeci vůbec nefunguje. Když ten člověk prolétne 90 okolo prvního baráku, jak někoho může napadnout, že najednou bude jezdit 50 už v poli? Bude pravděpodobně brzdit až s radarem. Když tam radar nebude, tak stejně s prvním domem. Jediný rozdíl je, že za 90 na poli můžeš přijít o řidičák.

Patřím k těm, kdo nebrzdí. Když není provoz a jedu na pohodu (a mám manuál), tak tam prostě strčím neutrál tak, abych měl 50 zhruba s prvním domem. Jindy brzdím motorem se stejným cílem, ale brzdy se nedotknu. Někdy ani neřadím, prostě jedu třeba na čtyřku obec, neobec, protože zvládne všechny potřebné rychlosti. Stane se, že nemám na flek 50 s prvním domem. Mám třeba 53, 55. A nekoriguji to, nechám to být, protože typicky není vidět živáčka. Není problém přibrzdit, kdyby si to situace žádala. Jen radši věnuji svou pozornost situaci na silnici.
25. 1. 2014 14:24
Re: Samozřejmě
Co se týče toho neoznačování začátku a konce, napadla mě taková kuriózní situace. Představ si, že obec nemá souvislou zástavbu. Máš řekněme pás domů, kilometr nic a další pás domů. Řidič by si tak klidně mohl myslet, že v nezastavěném úseku je mimo obec a konec jen nebyl označen. :-)
25. 1. 2014 15:21
Re: Samozřejmě
A koľko je takých? Kým nevidíš značku "koniec obce", nemáš čo jazdiť rýchlejšie. ;-)
25. 1. 2014 15:25
Re: Samozřejmě
Je jedno, kolik je takový situací. Je to prostě díra. Pokud NSS říká, že nemusí a máš odhadovat, tak proč bys v téhle situaci nemohl odhadnout, žes už z obce vyjel (předpoklad je, že další zástavbu nevidíš)? Pravidla nemohou platit selektivně. Aby bylo po tvém, muselo by to být, že začátek obce není povinný, ale konec ano. Pak bys musel do další obce jet 50, kdyby tu značku někdo ukradl.

A je to teoreticky možná obrana, pokud s posledním barákem zrychlíš a konec obce nikde. Pokud tam značka být nemusí a obec očividně dále nepokračuje, tak sis mohl domyslet, že už obec skončila. Že je značka třeba za zatáčkou a není od posledního domu vidět...
25. 1. 2014 20:30
Re: Samozřejmě
Je to tak, ale ťažko vymyslíš pravidlo, aby také situácie riešilo. nechať to iba na odhad vodičom to by sa celé periférie a občas aj "mŕtvejšie" časti obce zmenili na autodróm.
26. 1. 2014 14:46
Re: Samozřejmě
Podle mne je to však v duchu zákona. Pokud tam není zástavba, chodníky atd., tak je to úplně stejné jako na jakékoli okresce a není důvod držet se 50. Že by se to někomu nelíbilo a snažil by se naroubovat literu zákona tak, aby tě mohl vzít přes prsty, je jiná. Nakonec zákon v tomhle dává nějakou volnost. Jen není rozumné porušovat značky.
25. 1. 2014 11:30
Re: Samozřejmě
Může tam jít rodina s dětmi na procházku vedle silnice a náhle vstoupí do vozovky. Nezmysel; rodina moze ist na prechadzku aj v lese, kde je nominalna 90ka.
Hocikde medzi dedinami v noci moze ist ozraty chodec. To aby sme vsade pausalne spomalili na 50, lebo niekde je pravdepodobnost 1:1629891, ze tam stretneme cloveka.
Od toho je v zakone dalsie vseobecne ustanovenie - vodic ma prisposobit jazdu stavu a povahe vozovky, svojim schopnostiam. ...atd..
Avatar - Bristol
25. 1. 2014 11:50
Re: Samozřejmě
to co píšeš je hloupost :-) po silnici mohou jít lidi i mimo obec a také to tak dělají, a někteří blázni dokonce chodí večer po silnicích první třídy bez reflexního značení... :no:

tady nejde o to že v obci chce někdo jezdit 90, věřím že drtivá většina normálních lidí pojede v obci dle předpisu, problémem je pouze bezohledná šikana řidičů ze straný obcí a příslušných úřadů kdy dávají značky kamsi daleko za hranici obce a zástavby kdy člověk jede třeba i půl kilometru kde nepotká ani barák ani živáčka... :no: :no:
25. 1. 2014 12:52
Re: Samozřejmě
sám bych to nenapsal lépe!
25. 1. 2014 15:23
Re: Samozřejmě
Áno, to je druhá strana mince. Podľa mňa treba nájsť rozumný kompromis.
25. 1. 2014 12:10
Re: Samozřejmě
rodina s detma muze jit i po silnici mimo obec, kde tech 90 je povolených.
takze kolem nich muzes tech 90 jet??
Avatar - twistedTSD
25. 1. 2014 12:15
Re: Samozřejmě
Argument s rodinou v poli je trochu nesmyslný. Když už v dálce vidím u silnice rodinu s poskakujícími dětmi, tak tomu samozřejmě také přizpůsobím jízdu.
25. 1. 2014 11:12
Nesprávně
umístěné značky působí, že se pak nedodržují značky i ty umístěné správně. Jinak také: Proč se u aut v testech uvádí max.rychlost, když je u nás max. 130 a vyrábět auto speciálně na německé dálnice určené pro český trh je kravina. Než prodávat škodovky ve variantách s deštníkem nebo bez, bylo by lépe prodávat auta technicky přizpůsobené pro německé dálnice a auta pro OSTATNÍ svět. Byly by pak jistě o mnoho levnější, ekologičtější.a jejich provoz v OSTATNÍM světě by byl daleko hospodárnější. Zatím ale se např. OCIII chlubí škrabkou a že jezdí 200, ale už při 170 se taktak drží na běžné vozovce a dělá hrozný kravál.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Emel
25. 1. 2014 11:36
Re: Nesprávně
Pokud máš problém udržet se na silnici, v Boleslavi si nestěžuj.

Nikdo nebrání automobilkám vyrábět auta s nižší maximální rychlostí... jen by auta s maximálkou 130 jaksi nikdo nechtěl.
25. 1. 2014 11:49
Re: Nesprávně
Jj vytahuje škrabku a v OIII ani neseděl, když píše takový hlouposti ;-) Jinak Emel má pravdu, auto s maximálkou 130km/h nikdo nekoupí, teda pokud ten není speciál do terénu jako třeba LR Defender :yes:
25. 1. 2014 16:27
Re: Nesprávně
OC III 77kW jsem jel z Písku do Olomouce. Na dálnici na tachometru 140 (tempomat)3, na navigaci 128. Tak nevím, co je špatné... ;-).
Avatar - Emel
25. 1. 2014 17:23
Re: Nesprávně
To je samozřejmě v pořádku... ale pokud chceš třeba rychleji vyklidit levý pruh, hodí se jet chvíli rychleji i pokud nespěcháš.
25. 1. 2014 21:59
Re: Nesprávně
Doplnění: Spotřeba dle "počítače" 7,1 l/100km, OC III (jedna z prvních) měla najeto 16.000km, je to ref. vozidlo. Jel jsem sám. Je mi sice jedno v jakém autě jedu, hlavně že jede a topí, ale OC III se absolutně nepovedla, nebo už byla hodně zničená - řekl bych, že podvozek již někdo načnul, dost rachotil na nerovnostech a zadek odskakoval. Tlak v pneu byl v pořádku.
25. 1. 2014 12:15
Re: Nesprávně
ja jel s obyčejnou O2 240 podle tacho, zadnej zazrak to nebyl, to jepravda ale 180 je celkem bezna rychlost a uplne v pohode, jen ten randal od kol ....
25. 1. 2014 16:23
Re: Nesprávně
Tachometr ve škodovkách je tak pro legraci, Podvozek taky. Jasně , škodovkou se dá jet i rychle, ale podívej se na její "aerodynamický" profil, ohromný zadní převis a typ povozku. Na takové šunty nejsem zvědavý a nejezdím s výrazem smrti v obličeji. Mám na mysli bezpečnou rychlost, při které nemusím vůbec uvažovat o tom, jak se udržet na silnici. Důkazem kvality škodovek je relativně časté srážení stromů - teď nedávno se do této statistiky zapsali hned tři basketbalisté. Prostě je blbost jezdit škodovkou rychle, rychlá auta už od pohledu vypadají úplně jinak.
25. 1. 2014 16:38
Re: Nesprávně
jestli mas problém udrzet bezny auto na silnici při 200km/h, tak hledej chybu v sobe, ne v aute
Avatar - Emel
25. 1. 2014 17:24
Re: Nesprávně
Počkej počkej, jaké šunty? Já myslel, že ty tu voláš po mnohem jednodušších autech, navržených pouze pro rychlosti do 130, a ne po autech jezdících 250 jako RS...
25. 1. 2014 16:30
Re: Nesprávně
EU připravuje povinost mít v nových autech "černé" skřínky (i automatické hlásiče nehod). Pokud bude policie nekompromisní, bude po legraci.
25. 1. 2014 16:38
Re: Nesprávně
všechno pujde o***, nedelej si zadny iluze
25. 1. 2014 20:33
Re: Nesprávně
Pokiaľ by si auto s väčšou maximálkou nemohol prihlásiť, tak si ho nekúpiš, to dá rozum.
Ale bolo by to bláznovstvo, rezerva musí byť, aj keď pre niekoho paradoxne kvôli bezpečnosti. Osobne by mi to obmedzenie nevadilo, pokiaľ by bolo na rozumnej hranici. Ale bola by to aj tak zbytočnosť, čo je zakázané, na to sa nájde spôsob, ako zákaz obísť.
Avatar - Emel
25. 1. 2014 20:52
Re: Nesprávně
Ale proč bys takové auto neměl přihlásit? Myslíš, že většina lidí by na to kývla? Zní mi to zase jako nějaké praštěné nařízení z Bruselu, rozhodnutí bandy úředníků za celou Evropu s vědomím toho, že stejně všichni kašlou na to, co se tam děje.

Souhlasím, na rozumné hranici mi to taky moc nevadí... gentlemanských 250... ;-)
Avatar - VWrofl
25. 1. 2014 11:14
Zdravý rozum
a pily do ruk. Je na čase prořezat plevel :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Uživatel_5340709
25. 1. 2014 11:30
Zlý úřední šiml:-)
Ten článek psal nějaký uplakánek, co jeho jediným cílem je jet víc jak 50 po první baráky. Za prvé zde uvádí jako příklad 2-3 obce, kde je to sporné, ok, vzhledem k počtu obcí v čr je to zanedbatelný problém. Za druhé na jedné straně tvrdí, že je to velmi důležité, protože mimo obec na tebe padají povinnosti s vestou atd..., ale na druhé straně jeho jediný cíl je posunout začátky obce blíž k zástavbě. Zde bych taky souhlasil, ať si obce zrevidují začátky a konce, a posunou kde je to možné, je to jejich pravomoc. Ten zbytek jsou typické čecháčkovské řeči o ničem, resp. každý čech, chytřejší než právník, chytřejší než úředník, chytřejší než prezident, chytřejší než ředitel zeměkoule. ;-\
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Emel
25. 1. 2014 11:40
Re: Zlý úřední šiml:-)
Když před čtyřmi lety zkontrolovali dopravní policisté označení obcí po celé České republice, našli tři sta závad.

Proč by o takovém tématu neměl motoristický časopis psát? Zájem veřejnosti vytváří tlak na to něco s tím udělat... respektive nabízí politikům šanci se při řešení otázky zviditelnit a posbírat pár bodů.
25. 1. 2014 12:17
Re: Zlý úřední šiml:-)
Problém je přeci v tom, že nedodržují pravidla, protože jim to žádný zákon nepřikazuje. To není o tom, že by si nějaký novinář myslel, že tomu rozumí lépe než PČR, nebo MDČR.
Avatar - Uživatel_5340709
25. 1. 2014 12:23
Re: Zlý úřední šiml:-)
Ale ok, článek psaný zbytečně tendenčně, nemyslím, že dopravní problém čr je v začátcích a koncích obcí. Obce mají dodnes problém, zda začínat katastrem, nebo zástavbou, což často nebývá to samé. Holt potom se stane, že jedeš o 300 m déle padesát. Mě se nelíbí, že češi vždycky ví jak by kde co šlo líp.
25. 1. 2014 14:04
Re: Zlý úřední šiml:-)
Tahle nejasnost (i když, pokud vím, doporučení je dávat značku se začátkem zástavby) ale přeci nemůže mít na svědomí, že se v posledních letech bezdůvodně posouvaly hranice. Například vesnice, kde jsme měli chatu, má dnes značky asi o 700-800 metrů dále než dříve. Dříve byly opravdu s prvním domem, dnes jsou kdesi v lese, kde ani není vesnice vidět. Ani na jednom konci vesnice se nic nestavělo, aby byl důvod vůbec na značku sahat. Přitom je tam mrtvo. Nepohybují se tam chodci, nejezdí tam ani moc auta. Proto tam rád jezdím na kole. Posunuli i hranici, kde vesnice končí serpentinami a jezdí se tam tak 30 km/h.
Avatar - Emel
25. 1. 2014 17:24
Re: Zlý úřední šiml:-)
Už zase? Ale vidím, že palce sbíráš i tak...
26. 1. 2014 14:40
Re: Zlý úřední šiml:-)
Dal jsem příspěvek na špatné místo, tak jsem ho přesunul. ;-) Očividně lze souhlasit/ nesouhlasit i s prázdným příspěvkem.
Avatar - Bristol
25. 1. 2014 12:02
dopravní značení
značka "začátek obce" dle mého názoru patří ještě k těm marginálním problémům, mnohem víc mne vytáčeji omezení rychlosti na úsecích silnic první třídy či rychlostních silnic, bez jakéhokoli objektivního důvodu, případně množství nepřerušovaných čar vodorovného značení i v naprosto přehledných úsecích, to je podle mého mnohem větší nešvar, než "posunuté" značky "začátek obce". Tento nešvar přispívá zásadní měrou k tomu, že řidiči na českých silnicích z principu nerespektují maximální povolenou rychlost.

dalším problémem českých silnic je absolutně směšná maximální povolená rychlost na některých úsecích silnic první třídy a silnic které se tváří jako R nebo D ale nejsou, na těchto silnicích je 90ka špatným vtipem. Příklad za všechny: silnice I/6 v úseku kde ještě není dostavěná R6, tento úsek měří asi 80km, a na této trase jsou snad jen 2 ostřejší zatáčky, v praxi toto znamená, že 90kou tam jezdí pouze kamiony, cizinci a autoškoly...kdokoli jede méně než 100 je problikáván a vytrubován(řečeno s nadsázkou)-prostě platí za brzdu provozu a je okamžitě, jakmile je to možné předjet.

cestovní rychlost na tomto úseku a na mnoho jiných úsecích-za všechny ještě například I/13 nebo I/20 se pohybuje okolo 110km/h-a to platí i pro žluté autobusy Student Agency!! v případě manažerů a taxíků i okolo 130-140!!!
Rozbalit vlákno
0
25. 1. 2014 12:05
podobny to je se semaforama
prisla mi vyzva na zaplaceni za projeti na červenou na semaforu. když zaplatim 1000kc nebudou to dal resit a bude to bez bodu. jenze jsem si uvedomil, ze 200m před semaforem je rychlost zvysena z 50 na 70 (je to v obci), a zluta byla podezrele kratka, proste takova krasna pasticka. tak jsem zacal patrat...

podle casu na fotkach jsem odvodil, ze zluta byla 2.3 sekundy, tedy v pripade, ze zluta i cervena je zachycena v okamziku, kdy to tam skocilo (coz u cervene je neprimo potvrzene, u zlute ne). minimum podle normy je 3 sekundy. tak jsem se skoro po 2 mesicich od prestupku vypravil na místo a zjistil (pomoci kamery a SW) ze zluta je 3 sekundy. bud to zmenili, nebo fotku nemuzu pouzit jako dukaz. tak se patral dal...

podle technických podmínek vydavanych ministerstvem dopravy je doba trvani zlute minimalne 3 sekundy pro rychlosti do 60km/h, jak to je při vyssich rychlostech jsem nikde nezjistil, ale z logiky věci to je vic jak 3 sekundy. tak jsem patral dal ...

na pomoc jsem si vzal vyhlasku na technickou zpusobilost vozidel a predpis EHK, který popisuje minimalni ucinnek brzdeni a reakcni doby ridice. z toho jsem vypocital ze při maximálním ucinku brzd musí autobus nebo nakladni auto byt schopny zastavit maximalne na 73.5 metrech, tomu odpovida zluta minimalne 3.8sec, skutečnost je ted 3 sekundy. pro osobní auto to vychazi 3.4 sekundy, ale protože tam jezdi i autobusy a nakladni auta, je logicky, ze to ma byt minimalne 3.8 sekundy.

zadny peníze jsem nezaplatil, pozadoval jsem vysvetleni k fotkam, pozadoval jsem upresneni bankovniho spojeni protoze uvadeji neplatny konstantni symbol pro platbu prevodem (309 co uvadeji není pro bezhotovostni platbu a nektere banky 309 neumozni zadat). poslano před vic jak mesicem doporucene, odpověď zadna, tak cekam jak se to bude dal vyvíjet, ale snad jsem na ne dobře pripravenej. to se me to stalo podstatne vic nez tech 1000kc pokuty a spousta casu, hrozi mi pokuta az 10tis a 5 bodu, coz v dopise zduraznuji tucnym pismem, je bezpredmetny
Rozbalit vlákno
40
Avatar - Uživatel_5340709
25. 1. 2014 12:27
Re: podobny to je se semaforama
Jak jsi podle fotek zjistil, že žlutá tam byla 2,3 s???
Ale to je jedno, ty máš asi fůůůůru času, a nebo by ses měl léčit. >:D >:D >:D
25. 1. 2014 14:57
Re: podobny to je se semaforama
je tam cas na tisiciny sekundy, kdy byly fotky porizeny
takze staci jen umet odcitat
jestliže u cerveny je zachycen "zacatek cervene" jak tomu oficielne rikaj, u zlute predpokladam, ze je zachyceny "začátek zluty"
Avatar - Uživatel_5340709
25. 1. 2014 15:11
Re: podobny to je se semaforama
Pokud vím, tak maximálně jde zjistit čas, kdy naskočí červená. Ale to je pořád stejně jedno. Hlavní chyba je v tom, že si myslíš, že chybují všichni ostatní, jen ty ne. Možná bys měl začít zametat před svým prahem. A zkus začít tím, že už není vyhláška, ale zákon o provozu vozidel.......... 361/2000, viz. příspěvek níže.
25. 1. 2014 15:19
Re: podobny to je se semaforama
Ten zákon má ale minimálně prováděcí vyhlášku MDČR.
Avatar - Uživatel_5340709
25. 1. 2014 15:54
Re: podobny to je se semaforama
Pokud chceš být chytrej, tak jo. Ale v tom případě bys neměl motat hrušky s jabkama. Dříve tento zákon suplovala právě všemi zmiňovaná vyhláška, která neměla oporu v žádném zákoně. Pokud mluvíš dnes o prováděcí vyhlášce, tak ano, ale ta se nevztahuje na řidiče, ale na všechny dotčené úřady a org. st. moci, jak mají tento zákon aplikovat, to je něco úplně jiného.
Diskutovat jenom proto abych vypadal chytřejší nikam nevede. :-(
25. 1. 2014 16:24
Re: podobny to je se semaforama
asi nemá smysl se hadat o slovicka, ale fakt je ten, ze podle predpisu ehk je maximalni brzdna draha pro nakladaky a autobusy při 70km/h 73.5 metru (v cetne drahy ujetou za reakcni dobu) a z toho je potřeba vychazet. takze jestliže jsi min jak 73.5 metru před semaforem, tak podle toho predpisu uz nemusíš stihnout zastavit a zluta ma byt prave tak dlouho, aby jsi stihnul projet. a to odpovida tem 3.8 sec, a ne namerenym 3.0 sec na miste anebo odectenym 2.3 sekundam z "faktury".
Avatar - Uživatel_5340709
25. 1. 2014 16:40
Re: podobny to je se semaforama
Pomineme li, že ze zákonného hlediska je tvoje argumentace špatná, tak sub. WRX Sti má ze stovky na nulu za 3,1 s, s faktem, že brzdná dráha i čas rostou k rychlosti exponenciálně, tak ze sedmdesáti na nulu pro hodně průměrné auto to nebude víc jak 2,5 s.
25. 1. 2014 17:09
Re: podobny to je se semaforama
mas v tom zapocitou i reakcni dobu??
asi ne chytraku ...
25. 1. 2014 17:18
Re: podobny to je se semaforama
s tim exponencialnim rustem ses uplne mimo
cas roste linearne (t = v/a)
brzdna draha roste kvadraticky ( s = v^2 / (2*a) )
samozrejme za predpokladu, ze ti nevadnou brzdy

teoreticky by cas i brzdna draha s vyssi rychlosti mela byt ještě o něco kratsi nez podle vzorecku, protože se při vyssi rychlosti vic uplatnuje aerodynamicky odpor
Avatar - Uživatel_5340709
25. 1. 2014 20:35
Re: podobny to je se semaforama
Zbytečná diskuse, fyzika s tebou moc kamarád není.
Tak jo, všichni jsou na tebe zlý, tu červenou ti tam nastavilo samo peklo, všude mají bordel a ještě po tobě chtějí za to tisíc korun, haj....... . >:D
25. 1. 2014 21:07
Re: podobny to je se semaforama
neminim bejt jako ovce, s kterou jsi se ty evidentne identifikoval
takze když se mi něco nezda, tak se ozvu

posilam ti odkaz jak to je s tim brzdenim
[odkaz]
Avatar - Uživatel_5340709
25. 1. 2014 22:52
Re: podobny to je se semaforama
Tak si to pořádně přečti, měl bys pravdu, kdyby sešlápnutí brzdy byl rovnoměrně zpomalený pohyb, výrazně do tření zasahuje teplo.
26. 1. 2014 09:49
Re: podobny to je se semaforama
blábolíš nesmysly
podivej se na nejakej graf zpomaleni
třeba u superba při intenzivnim przdeni ze 100km/h na nulu je zpomaleni kolem 10m/s2 od zacatku brzdeni az do zastaveni, zadny zhorsovani ucinku.
to co povídáš s ohrivanim plati u slabe dimenzovanych brzd po nekolikatem rozjeti a zabrzdeni z vysokych rychslori, nebo mozna jedno zabrzdeni z hodne vysokych rychlosti.
jedno zabrzdneni na semaforu ze 70 brzdy zas tak moc neohrejou aby se to projevilo. pro zabrzdeni z dálničních 130 brzdy musí pojmout skoro 4x vis energie nez z tech 70
kde mas tu exponenciálni zavislost ???
Avatar - Uživatel_5340709
26. 1. 2014 10:34
Re: podobny to je se semaforama
Tak ok, když teď vezmu tvoje !!! vzorečky a hodnoty zpomalení, tak mi vychází u toho superbu bez reakční doby brzdná doba ze 100 na 0 přesně za 2,77 s, a ze 70 na 0 1,9 s.
Ale hlavní je, že bys měl přestat machrovat, přestat jezdit na červenou, šáhnout si do svědomí a zaplatit pokutu /ani netvrdím že jsi to udělal úmyslně/. Příště někoho můžeš sestřelit. Howg :-!
26. 1. 2014 10:46
Re: podobny to je se semaforama
konecne to mas dobře
to se ale tyka jen brzdne drahy
brzdna draha ze 100km/h vychazi na 38.58m, coz odpovida
k tomu ještě připočítej prodlevu brzd (0.1sec) + reakcni dobu ridice (0.7-1.3sec pro 95% ridicu)
takze ve vysledku ze 100km/h zastavis za 3.6 - 4.2 sec na draze 60.8 az 77.5m
při 70km.h to dela 2.6-3.2sec a draha 34.5 az 57.8m
a to se jedna o intenzivni brzdeni 10ms/2, které rozhodne nezvladnou všechny auta
pro osobní auta je minimalni predepsany brzdny ucinek 5.8m/s2, pro autobusy 5.0m/s2
a z tehle hodnot vychazi minimalni delka zlute na semaforu 3.8sec při 70km/h.
tady nejde a nejaky umyslny jezdeni na červenou, ale o to, za za 2.3sec nemas sanci zastavit, osobním autem mas hodne velky problém zastavit za 3sec a s autobusem nebo nakladakem jsi bez sance ...
26. 1. 2014 14:27
Re: podobny to je se semaforama
Exponenciální je opravdu pitomost a na tom nic nezměníš. Nevím, jestli jsi vůbec někdy exponencielu viděl. Splést se může každý, ale obhajovat to?

K věci. Je úplně jedno, jak to zvládne konkrétní auto. Důležité je, co vyžaduje předpis. A ten by měl klást nároky takové, aby je splnil každý homologovaný vůz.
Avatar - twistedTSD
25. 1. 2014 20:37
Re: podobny to je se semaforama
J@W: No to je hezké, ale nepřipadá mi úplně bezpečné před semaforem dupnout na brzdy a s pomocí BA za zvuku pištících gum doufat, že stihnu zastavit za 2,5 s...
Avatar - Uživatel_5340709
25. 1. 2014 22:42
Re: podobny to je se semaforama
Souhlas mě taky ne, ale argumentovat tímhle, že mě to opravňuje jet na červenou a obviňovat všechny kolem, může jen totální ignorant a arogant. Koukám, že takové to nepsané právo překračovat rychlost se pomalu přenáší i na jízdu na červenou, pod heslem: "přeci nebudu ovce".
/a to se taky rád svezu hodně přes, ale právo si na to nedělám/
26. 1. 2014 14:32
Re: podobny to je se semaforama
Přeci nepíše, že ho to opravňuje. Ale, že by takhle semafor nastavený být neměl. A kdyby byl nastavený správně, tak by k přestupku nedošlo. Nemůžeš vždy brzdit naplno. Nesmíš ohrozit toho za sebou. Ani nijak nepoznáš, jestli je daný semafor nastavený standardně, nebo špatně. Zachováš se, jako vždy. Tohle se může stát každému z nás.
26. 1. 2014 14:15
Re: podobny to je se semaforama
Nikde nenapsal, jakou vyhlášku má na mysli. Jen jsi vyskočil jak čertík z krabičky, že žádná není. Vzhledem k tomu, že mluví o nastavení semaforů, tak klidně může mít na mysli právě prováděcí vyhlášku. Kdybych chtěl být za chytráka, tak ti řeknu, že žádný "zákon o provozu vozidel" není. Chytráku. ;-)

Mimochodem, nejsem topten.
Avatar - petrumr
25. 1. 2014 13:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
25. 1. 2014 13:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 1. 2014 14:58
Re: podobny to je se semaforama
zakazove a prikazove znacky se samozrejme křižovatkou rusi, ale az na vzdalenejsim konci křižovatky, staci si precist vyhlasku.
takze do křižovatky muzes s klidem vjet tech 70
25. 1. 2014 15:16
Re: podobny to je se semaforama
Což je logické. Pokud omezení pokračuje i dále, nejbližší místo, kde může být značka, je až za křižovatkou, tedy se začátkem nového úseku. Pokud chtějí omezit rychlost v křižovatce, musí být před křižovatkou. A také to na některých místech používají.
Avatar - petrumr
25. 1. 2014 15:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 1. 2014 16:18
Re: podobny to je se semaforama
od hranice zacatku křižovatky k hranici konce křižovatku to je podle mereni na www.mapy.cz 34 metru. to snad jsi schopny zpomalit ze 70 na 50, navíc když nemusis pocitat reakcni dobu. když blikla oranzova, tak sem tomu nechal volnej prubeh. mozna bych stihnul zastavit, ale musel bych stat na brzde a to vis, spici deti v sedačkách, manželka taky jen tak klimbala, nepredpokladam ze se v zakone pocita s tim, ze se na zlutou bude brzdit co to da, podobne jako když ti před auto skoci maly dite. nebo ty když vidíš zlutou, tak brzdis co toda??
maximalni brzdna draha podle normy ehk pro osobni automobily ze 70km/h je 39.67 metru + musíš započítat drahu jakou ujedes za reakcni dobu, která je pro 95% ridicu v rozmezi 0.7-1.3 sekundy, a pocitat se ta vyssi hodnota. pro nakladni auta a autobusy je maximalni brzdna draha delší a z toho je potřeba vychazet. a z toho vychazi ze zluta by mela byt minimalne 3.8sec, navíc se silnice ještě svazuje dolu, coz je potřeba taky zohlednit a cas prodlouzit ...
Avatar - petrumr
25. 1. 2014 16:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 1. 2014 17:14
Re: podobny to je se semaforama
aha, takze ty tam kde je povolených 70 jedes radsi 50, tam kde je 50 jedes 30, tam kde je 30 tak auto pro jistotu tlacis ...
ja predpokladam, ze když je nekde zvysena rychlost z 50 na 70 tak na me o necelých 200 metru dal nebude cekat past v podobe kratke zlute na semaforu.
tady se nebavime o tom, jestli jsem při krizovym brzdeni schopnej zastavit ze 70km/h na 20 metrech (+reakcni doba), tedy na nejakejch 40 metrech, to nejspis jo, ale o tom, jestli zákon predpoklada, ze budes na semaforu brzdit podobne jako když ti před auto někdo skoci.
jak se na to asi budou divat cestujici v autobuse "na haku", když ridic před semaforem slapne na brzdu co to pujde?? vsadim boty ze jich par vystoupi prednim sklem...
Avatar - petrumr
25. 1. 2014 17:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 1. 2014 18:01
Re: podobny to je se semaforama
nahral sem to sem:
[odkaz]

SSZ (svetelna signalizacni zarizeni), tedy semafory, musí byt navrhovany na maximalni povolenou rychlost, tedy v tomto pripade na 70km/h ...
Avatar - petrumr
25. 1. 2014 18:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
25. 1. 2014 18:40
Re: podobny to je se semaforama
Je to Nuselský most v Praze, z kopce to moc není... a proč by se měla automaticky snížit rychlost?
25. 1. 2014 18:49
Re: podobny to je se semaforama
neminim zverejnovat další detaily
ano, je to z kopecka, ale s tim se musi pocitat při navrhovani signalizačního planu SSZ
vpodstate se predpoklada, ze je ridic "blbej" a zluta mu da dostatek casu, aby za normálních podmínek stihnul zastavit
samozrejme, když bude snih, tak rychlost přizpůsobit musi

takze abych to uzavrel, bud sem mel moznost chovat jak ovce a zaplatit, a nebo se jako ovce nechovat.
podle me to maj blbe at uz zamerne, nebo omylem. podezrely je, ze ta zvysena rychlost je jen ten kratky usek před semaforem, 500m tyhle ctyrproudy silnice před značkou je padesatka
Avatar - petrumr
25. 1. 2014 19:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 1. 2014 19:09
Re: podobny to je se semaforama
i na tenhle argument se musim pripravit az pujdu na pohovor ...

kazdopadne tam cas od casu jezdim uz tak 5 let a co pamatuju, tak tam ta znacka byla vždycky. nevim jak křižovatka, ale SSZ musi prochazet každý 3 roky revizi, a predpokladam, ze se museji zohledňovat i nájezdove rychlosti do křižovatky. ze by si toho nikdo nevsim??
Avatar - Ada je zase tady
26. 1. 2014 00:09
Re: podobny to je se semaforama
To je v Koline na moste?
Avatar - petrumr
26. 1. 2014 16:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
26. 1. 2014 18:38
Re: podobny to je se semaforama
Ty máš teda nápady... občas si říkám, že to snad nemůžeš myslet vážně.
Avatar - Ada je zase tady
26. 1. 2014 00:02
Re: podobny to je se semaforama
Kde je ten předpis o 3 vteřinách? Prosím odkaz!

Dříve to platilo, bylo to ČSN, ta byla později nahrazena ervopskou technickou normou, která má pouze status doporučení.

Pokud existuje nějaký zákonný předpis (zákon, vyhláška), nebo alespoň veřejný prováděcí předpis, vydaný ministerstvem dopravy, prosím odkaz.

V Praze jsou semafory, kde zluta trva jen 1,8 vteriny...
26. 1. 2014 10:12
Re: podobny to je se semaforama
CSN 36 5601-1 Svetelna signalizacni zarizeni. ...
vydana sice v unotu 1997, ale stále platna
strana 7
5.1.2.4 Mnimalni hodnoty signálních dob jsou:
e) "Pozor!" pro vozidlo (zlute svetlo) 3s

nebo
TP 81 Navrhování světelných signalizačních zařízení pro řízení provozu na pozemních komunikacích
2.3.7 Okrajove podmínky
Minimalni hodnoty signálních dob jsou:
- pozor (zluta) pro vozidla a cyklisty 3s.

ano, je to KO, jestli je nekde zluta po zeleny jen 1.8sec, tak bych je trochu podusil, ja bych do toho sel
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
25. 1. 2014 12:29
SM ide britskou bulvarnou cestou….
Precitajte si tamojsie denniky, hlavne tabloidy typu Daily Mail, Sun ale napr. aj Daily Telegraph, a zistite, ze prekracovanie rychlosti je pravom britskeho vodica, ktore mu zle samospravy a vlada beru a obmedzuju.

Zhodneme sa, ze vela znaciek (max rychlost, zaciatok obce atd.) je umiestnenych strasne hlupo. Hoci mne napriklad pride normalne, ked je na ceste 1.triedy pred krizovatkou x ci T obmedzena rychlost na 70. Z hladiska auta vchadzajuceho na hlavnu je tych 20 km/h dost podstatny rozdiel.

Ale 300 pochybeni na pocet obci a znaciek v CR je mizive promile.

Ci ma vodic spoznat, ze je v obci alebo nie… nuz, ak chyba znacka kilometer pred prvym domom obce, tak sa obecne a mimoobecne pole dost tazko rozoznava.

Ale len blbec pojde v zastavanej oblasti 90 km/h. Nehovoriac, ze dotycny isiel o 17 km/h viac nez zakon kaze….

Na druhej strane v obytnej stvrti plnej rodinnych domov a aut parkujucich vsade nepotrebujem znacku 20 km/h - nepojdem 50, pretoze ak mi spoza auta vybehne na cestu dieta rovno pod kolesa, tak to neubrzdim ani keby som bol Schumacher.

Skratka, jazdu prisposobim podmienkam.

Lenze ta znacka je tam pre idiotov, ktorym to jasne nie je a ktori na fyzike asi spali. A ze takych je neurekom sa asi nemusime bavit.

A co sa znaciek oznacujucich zaciatok-koniec obce… vidim znacku, dam nohu z plynu. Znacka oznacuje zaciatok useku, kde plati 50 km/h. End of Story.

Ak toto niekomu nie je jasne, tak asi nepatri na cesty.

SM ale strasne zjednodusuje, zovseobecnuje a vyraba z marginalneho problemu otazku narodnej bezpecnosti - a jeho publikum je jasne - ludia, ktori si myslia, ze bezohladna jazda je pravo.

SM nejde o bezpecnost na cestach.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Uživatel_5340709
25. 1. 2014 12:40
Re: SM ide britskou bulvarnou cestou….
souhlas
Avatar - Emel
25. 1. 2014 13:06
Re: SM ide britskou bulvarnou cestou….
SM vcelku střízlivě poukazuje na to, že je současná legislativa komplikovaná a nejednoznačná. Ano, je to takové trošku populistické téma... ale nakonec proč ne, zájem veřejnosti je důležitá zpětná vazba.

Pokud chceš zvýšit respekt k pravidlům, pak věci pomůže, pokud budou ta pravidla smysluplná.
Avatar - Bristol
25. 1. 2014 13:16
Re: SM ide britskou bulvarnou cestou….
přesně tak, když jsou předpisy nesmyslné a jejich kontrola diskutabilní, většinová populace je nebude dodržovat už jen z principu ;-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
25. 1. 2014 13:49
Re: SM ide britskou bulvarnou cestou….
Zmyslupne pravidla? SOM ZA.

Je tu ale jeden maly problem.

Pre mna je 70 km/h na krizovatke cesty 1.triedy zmysluplne obmedzenie. Pre niekoho nie. Pre niekoho je normalne vzdat sa poslaneckeho mandatu vymenou za post vo vedeni velkej spolocnosti a hlas, a pravidla, ktore by to zakazovali pokladana za nezmyslene.

Pre Braniborsko su stromy pri ceste zmysluplne, rovnako ako s tym suviace obmedzenie rychlosti a zakaz predbiehania. Vcera tu bol clanok, a debata, o tom, ze stromy pri ceste zmysluplne nie su.

Inymi slovami, znacka ci obmedzenia su tu prave preto, aby fungovali aj ako ochrana pred mensinou, ktora ma posunute nielen chapanie zmysluplnosti (90 km/h na sidlisku), ale aj hodnoty fyzikalnych konstant.
25. 1. 2014 14:28
Re: SM ide britskou bulvarnou cestou….
Podstata problému je, že značka začátek obce není značkou omezující rychlost na 50 km/h. Tyhle dvě značky nejsou ekvivalentní. Pokud chtějí omezit rychlost, ať si omezí rychlost. Budeme na ně pravděpodobně nadávat, ale udělají to alespoň správným prostředkem.

Pro mne to není to samé jako tebou zmíněné omezování rychlosti před křižovatkami, které je obzvláště na některých úsecích nutné - bez něj by člověk musel vidět za roh. Přitom jsou obce, kde se začátek schovává za zatáčkou a překvapí toho, kdo to tam nezná. Takže by nějaké upozornění, že se blíží obec, možná stálo za to.
25. 1. 2014 14:51
Re: SM ide britskou bulvarnou cestou….
Na to ti reknou, ze cedule s omezenim nutna neni protoze baraky=padesatka (prizpusobeni rychlosti).
25. 1. 2014 15:07
Re: SM ide britskou bulvarnou cestou….
Však v obci je padesátka. Mluvím o tom, že je nesmysl používat značku začátek obce k úpravě rychlosti na okresce. Představ si, že by na dálnici dali začátek obce, aby omezili rychlost na 50 km/h kvůli probíhajícím stavebním pracím. Prostě nesmysl. Když tam chtějí mít 50, ať tam dají omezení na 50.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
25. 1. 2014 16:33
Re: SM ide britskou bulvarnou cestou….
Maximalna rychlost v obci je 50 km/h pokial nie je znackou urcene inak - to urcuje zakon.

Znacka Zaciatok obce oznacuje…. hadaj co - zaciatok obce, inymi slovami, zaciatok useku, v ktorom platia ine pravidla.

Podla tvojej logiky by na 4-prudovkach v meste museli byt znacky "jazda vlavo povolena", pretoze na 4-prudovkach mimo mesta povolena nie je. Takisto by na zaciatku obce mala byt znacka, ktora zakazuje pouzivanie dialkovych svetiel.

Znackou Zaciatok obce zacinaju ine pravidla jazdy.

Jednochsie ti tuto elementarnu pravnu logiku vysvetlit neviem.
Avatar - Emel
25. 1. 2014 17:29
Re: SM ide britskou bulvarnou cestou….
To "inými slovami" je právě to o co jde. Začátek obce je jedna věc a značka je věc druhá. Celá diskuse je o situacích, kdy umístění značky neodpovídá dopravní situaci... typicky je tedy značka umístěna zbytečně daleko před místem, kde by dávala smysl.

Jednodušeji to vysvětlit neumím ;-) .
26. 1. 2014 13:59
Re: SM ide britskou bulvarnou cestou….
Ano, začátek úseku, kde platí jiná pravidla (například ohledně výstražných znamení). Pravidla, která jsou určena do obce, ne do pole. Pointa byla, že značka začátek obce dělá více, než jen omezuje rychlost - proto jsem napsal, že nejsou ekvivalentní, to snad není tak těžké pochopit. Nebo snad tvrdíš, že ekvivalentní jsou?

Třetí odstavec jen ukazuje, žes to vůbec nepochopil. Pointa byla obrácená - že uprostřed pole, nebo lesa nemají platit pravidla pro provoz v obci. Když někdo chce, aby se tam jezdilo 50, tak na to má příslušnou značku. Ne, že bys v obci musel snad pravidla určovat explicitně.

Mimochodem, dálková v obci používat můžeš. Že nesmíš, je stejný mýtus, jako že nesmíš na dálnici blikat dálkovými. Můžeš.
25. 1. 2014 12:30
Uradnicka hlupost vladne cestam
a pokutovani su za nu vodici....preto sa netreba cudovat, ked po niektorych znackach ostanu len betonove podstavce. Typicky priklad - na zjazde z kopca Dargov 2x zmizla znacka 70, ktora je na 3prudovej ceste zbytocna, az ju nahradila znova 70 s dodatkovou tabulou pre nakladne vozidla.

Mimochodom, tento pravny a znackovy chaos dokazuje nezmyselnost MPR ako pevneho povoleneho stropu. Mimo zastavanu cast obce ma vyznam maximalna doporucena rychlost.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
25. 1. 2014 12:36
Re: Uradnicka hlupost vladne cestam
Jak značkový chaos dokazuje nesmyslnost maximální povolené rychlosti?
Avatar - KANKUNEN
25. 1. 2014 12:31
Jaká policie takový řidič
V RAKOUSKU mají značky na začátku a konci obce, které se dodržují. U nás jsou značky v poli a dodržujou to jen kloboučníci. Čech jezdí v Rakousku 50, rakušák v Česku v obci 70. Česká policie si dělá jméno měřením padesátky v poli, rakušáci to ani dělat nemůžou. Značky se mají dodržovat, ale značky mají být správně umístěné.
Rozbalit vlákno
0
25. 1. 2014 13:00
prazsky okruh
Presne takova situace nastava na silnici Hrdinu, na kterou se clovek dostane po sjeti z prazskeho okruhu. Na jejim zacatku je cedule hlavniho mesta a omezeni rychlosti https://maps.google.com/maps?…… nicmene cela silnice vede pres pole a po zhruba dvou kilometrech se objevi cedule oznamujici okres Praha-zapad, coz je misto, ve kterem hlavni mesto opet konci https://maps.google.com/?…… a po dalsim zhruba kilometru zacinaji Horomerice https://maps.google.com/?…… . Silnice je uzka a to jeste nepravidelne, jezdi po ni kamiony, nicmene pod 90 zpomali malokdo. A to i na tom useku, ktery spada pod Prahu, nicmene se od toho, ktery nespada, nijak nelisi. Cela silnice ma udajne patrit k prazskemu okruhu a plnit provizorni funkci.
Edit. Aha, tak odkazy na mapy nefunguji...
Rozbalit vlákno
1
25. 1. 2014 15:03
Re: prazsky okruh
Nesmíš tam mít https, ale jen http.
Avatar - KubikCv
25. 1. 2014 14:02
špička ledovce
Označení obcí mi příliš žíly netrhá.V obci dodržuju a mimo obec jezdím podle podmínek a nedržím se striktně 90ky.Jezdím hlavou a nikdy jsem nedostal pokutu za rychlost (vyjma známé železniční vlečky v Mělníku,ale to se mi promlčelo)
Daleko horší je rozmisťování značek s omezením rychlosti u rozestavěných/opravovaných úseků. Někdy zoufale chybí oranžové šipky,nebo série blikaček.Jindy je omezení 80/70/50/30 asi tak 20m od sebe. V cizině je běžnou praxí,pokud se na úseku nepracuje,značka se otočí o 90stupňů a neplatí.U nás značky rozmísťujou lopaty a jsou tam týden před začátkem prací,týden po a někdy se tam dají až druhý den po začátku prací.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Bristol
25. 1. 2014 14:29
Re: špička ledovce
pamatuji jeden extrémní případ na mostu u Bochova(I/6), který byl rozestavěný stylem: sundané zábradlí a místo toho kužely, práce na mostě stály 3 roky, a 3 roky tam bylo omezení rychlosti z 90 na 30...kolik myslíš že tam všichni jezdili? samozřejmě alespoň 110 :no:
25. 1. 2014 15:07
Re: špička ledovce
o ty zeleznicni vlecce v melnice mi povidal policajt na policajtarne, kdy sem tam resil zjara 2007 prekroceni rychlosti v na zacatku obce o 12km/h, pricemz první obydli bylo tak 500 metru dalko. nadaval jak spacek, ze místo toho aby stihal piraty na silnicich a hned je klepnul přes prsty na miste, tak resi nejaky nesmslny prekroceni o par km, kde nic nehrozi a nikdo si to uz ani nepamatuje...
a o ty vlecce v melnice rikal ze ta toho ma stohy a a hazi to rovnou do kose, ze to odmita resit. a to byl uplne jiny okres i kraj, cca 100km daleko od melnika ...
Avatar - KubikCv
25. 1. 2014 16:36
Re: špička ledovce
v tom Mělníku to byla fabrika na peníze.Taky mi po 3/4 roce došel dopis s fotkou a formulářem kde mám odsouhlasit a podepsat přestupek.Poradil jsem se s kamarádem od PČR jestli to řešit osobou blízkou.Nakonec jsme začli hrát o čas.Odepsal jsem,že si nejsem vědom přestupku a nabízím ústní projednání (odeslal jsem to přesně před lhůtou)..došel mi dopis,že důkazy jsou adekvátní a že vydali rozhodnutí...pokuta 2tisíce a dva body.A že proti rozhodnutí je možno podat pouze odpor do 15ti dnů.Po 14dnech jsem jim poslal odpor,že porušili moje právo na obhajobu,když to se mnou neprojednali ústně i když jsem to nabízel.Tímhle dopisováním jsem se postupně dostal přes lhůtu 1 roku.Potom už se neozvali...takže mi to promlčelo...o body i o peníze jsem nepřišel.Jenže se našlo X lidí,kteří jim to jen odsouhlasili a zaplatili.Nakonec se to dostalo i do TV kde zjistili,že město měří neoprávněně,jelikož měří soukromá firma pro město a nakonec ptačí budka s radarem zmizela
Avatar - dr.biker
25. 1. 2014 18:16
Ach ty značky…
Je to kolikrát o nervy, prázdná rovná silnice, nikde žádné domy a lidé, přesto se řidič musí ploužit padesátkou. Na druhou stranu jedeš po okresce devadesátkou a najednou zatáčka jak jitrnice, ale značka upozorňující na zatáčku nebo značka snižující rychlost nikde. Hold musí každý řidič jezdit takovou rychlostí, aby měl vůz stále plně pod kontrolou a v případě neočekávané situace byl schopen reagovat na danou situaci. Zkrátka musí každý řidič při řízení používat mozek a nespoléhat se jen na značky, protože dopravní značení u nás pokulhává. Také se mi líbí fotoradary umístěné hned za značkou obce. Toto fakt nesnáším, narušuje to poklidnou a plynulou jízdu, kdy využívám setrvačnosti.

V Polsku to mají taky na cestách veselé, v okolí Rybniku a Bielska-Bialy je tak vysoká hustota zalidnění, že řidič jede skoro pořád v obci, takže „by měl“ jet pořád padesátkou. Nejlepší na tom je, že skoro žádný Polák to nedodržuje a předjíždějí se navzájem v dost nebezpečných a nepřehledných úsecích. A na rychlostních silnicích je radarů, jak hub po dešti...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - KubikCv
25. 1. 2014 18:28
Re: Ach ty značky…
osobně nechápu proč třeba u Ruzyně musí být 50ka a přechod...už dávno tam mohli postavit nadchod a nechat 70 nebo 80
Avatar - Bristol
25. 1. 2014 18:31
Re: Ach ty značky…
hlavně je to přechod se semaforem, přes který snad nikdo nikdy nešel... :no:
Avatar - KubikCv
25. 1. 2014 19:37
Re: Ach ty značky…
jo já tam viděl jednou někoho přejít >:D
Avatar - Ada je zase tady
26. 1. 2014 00:20
Švýcarsko
Bylo v mém životě takové období, že jsem docela dost jezdil po Švýcarsku. A světe div se, nikde jsem neměl pocit, že mne začátky obcí, nebo omezení rychlosti nějak omezují! Natož, aby řidiče úmyslně prudily, jako u nás (ale i v Německu a Rakousku). Prostě omezení rychlosti je umístěné jen tam, kde má pro bezpečnou jízdu být a omezení je nastaveno jen tak, aby se při té rychlosti jelo plynule, bezpečně a pohodově. Doporučuji se tam podívat a nad umístěním značek a jejich hodnotami přemýšlet!
U nás úřad automaticky předpokládá, že řidič jede tak asi o 20kmph rychleji, takže tam, kde je bezpečné jezdit 60, osazuje značky 40...
Potřebujeme více přímé demokracie a zákonnou odvolatelnost politiků - pochopitelně i na komunální úrovni! ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
26. 1. 2014 08:00
Re: Švýcarsko
Jako třeba že na dálnicích se jezdí 110 a tak?
Avatar - Uživatel_5340709
26. 1. 2014 08:51
Re: Švýcarsko
Byl jsem tam teď v poslední době několikrát a připadne mi jejich dopravní infrastruktura dost zastaralá, asi že se budovala v době když jsi tam jezdil ty /nic ve zlém/. Na tu pomyslnou rychlost a plynulost dopravy mi přijde asi nejlepší fakt to německo.