Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Začátek výroby náklaďáků Avia v Přelouči zná termín

Výrobu nákladních automobilů v Přelouči zahájí společnost Avia Motors v září. Z původního závodu v pražských Letňanech byla převezena výrobní linka a technické zázemí, původní areál byl pro potřeby firmy příliš velký a nerentabilní.
Zpět na článek
22. 6. 2017 23:09
26. 6. 2017 16:51
Avatar - Jenik3
22. 6. 2017 23:09
pridana hodnota
Pri respektu k tomu, ze si podnikatel muze zvolit, co bude vyrabet, jedna se o dalsi produkci automobilu v CR. Neni tech vozidel na jednu malou zemi ve stredni evrope trochu moc?
Je vyroba a prodej automobilu produkce s pridanou hodnotou, o ktere se tak casto mluvi?
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Barrichello
23. 6. 2017 08:18
Re: pridana hodnota
Moc? Spíš málo ne. Jedna značka osobáků a 2 značky nákladáků s obnovenou Avií.

V 90. letech tu navíc byly osobáky Tatra, nákladáky Ross, Praga a Liaz.
Avatar - Jenik3
23. 6. 2017 09:11
Re: pridana hodnota
Asi největší výrobce je škoda, pote Korejec v Nosovicich, mala auta se vyrábějí v Kolíně.
Nakladaky Tatry a Avia.
Je to výroba s přidanou hodnotou, kterou tak chceme, nebo jsme montovna?
Avatar - Barrichello
23. 6. 2017 09:33
Re: pridana hodnota
Korejec není česká značka....

Tatra a Avia jo, dokonce v českých rukou.

Škoda taky, ale ta v německých rukou.
Avatar - Jenik3
23. 6. 2017 09:44
Re: pridana hodnota
V jakych rukou je firma je vcelku jedno. Dulezite je, ze investor investuje svoje penize v CR, protoze je muze investovat kdekoliv chce. Moje otazka smeruje k tomu, zda je dobre, ze se v CR investuje do automobiloveho prumyslu.
Zaznivaly a stale zaznivaji myslenky typu, ze velke zamereni na jeden prumyslovy sektor (namisto diverzifikace) se muze zmenit v riziko.
Avatar - Barrichello
23. 6. 2017 09:50
Re: pridana hodnota
S investorem, který vláda blbě nastaví podmínky, kde má samé výhody investor pro ČR žádné extra velké výhody neplynou.

Jo zaměstná pár lidí za směšné platy, přidaná hodnota nula, většina zisku jde ven, dělají se tu bud polotovary nebo sice finální výroby, ale nižší cenové hodnoty.....
23. 6. 2017 14:21
Re: pridana hodnota
Áno, dovezie sa materiál za 1,-€, v českej fabrike sa zhodnotí na povedzme 10,-€ (aby sa lepšie počítalo), z toho 0,2,-€ idú na mzdy, 0,7,-€ na logistiku a energie a zbytok 8,10,-€ je zisk - a výrobok ide zase von.
Lenže v papieroch je to inak.
Ten materiál sa dovezie za 9,-€, zhodnotí sa na 10,-€, za ktoré sa vyvezie, a z toho 1,-€ sa zaplatia ľudia, energie a mzdy, aby ostal 10 centov čistý zisk, z ktorého pôjdu odvody štátu...
23. 6. 2017 10:54
Re: pridana hodnota
V jakých rukou, že je jedno? Říká ti něco slovo dividenda?
Avatar - Jenik3
23. 6. 2017 11:40
Re: pridana hodnota
Firma je v rukou majitele. To je to nejdulezitejsi! Majitel bere zisk, ale taky musi zacvakat ztratu, pokud se nedari.
Dulezite je, ze investuje v CR, protoze volbu ma hodne sirokou. Muze investovat v SK, HU, PL, UA…majitel rozhoduje. Kdyz bude investovat svoje penize v HU, ceska kotlina z toho nic mit nebude.
Co posleze udela se svym ziskem je mi srdecne jedno, protoze to je jeho firma a ne moje. Stejne tak mi je jedno, ze bude muset zatahnout ztratu ze sveho.

Jak bylo receno vyse "zamestna par lidi za smesne platy", "pridana hodnota nula". Jaka odvetvi jsou ta s pridanou hodnotou?
23. 6. 2017 11:53
Re: pridana hodnota
A že tu investuje, to má nějaký význam? Zvětší montovnu, zatíží komunikace, zaplácá další půdu, zvýší emise,... A lidi z toho maj prd. Platy nic moc. Co víc, další prachy vytahují ven z republiky Poláci a Ukrajinci, který tam makaj. Škoda může investovat o kolik chce, může zvětšit výrobu klidně i 10 x a stát nebo zaměstnanci z toho nemají nic. Jak kdybych tu poslouchal toho chytráka Klause.
23. 6. 2017 12:55
Re: pridana hodnota
Nemají z toho nic? Na automobilky jsou napojeny další desítky a stovky dodavatelů snad ve všech regionech, stejně tak tu ta automobilka platí daně (pokud nemá pobídku). Jedním z důvodů proč tak šlape česká ekonomika je, že šlape Škoda.
23. 6. 2017 13:32
Re: pridana hodnota
Aha a jak jsi zaznamenal to šlapání české ekonomiky? Šlape tak skvěle, že platy se při tak extrémně nízké nezaměstnanosti moc nezvedají. A ti dodavatelé jsou taky všichni ryze české firmy, že?
Hele já tohle dál nebudu komentovat. Zjisti si základní ekonomické pojmy. Jen tak mimochodem, Škodárna dala na daních "bombastických" 1,34 mld Kč, což je pakatel k obratu a zisku firmy. Na dividendách ale odvedla 5,7 mld Kč (rok 2014). Každý ekonom a taky každý průměrně vzdělaný ví, že velký podíl zahraničních investorů vede k nízkým platům. V případě ČR je to tak extrémní, že platy budou pořád podprůměrné. Ročně se na dividendách z republiky vytáhne víc jak 200 mld Kč.
23. 6. 2017 14:02
Re: pridana hodnota
Česká ekonomika je stabilně jednou z nejrychleji rostoucích v EU, navíc v celku velmi zdravé kondici. Platy se zvedají, ale je to dlouhodobý proces vzhledem k minulosti. Co tu chybí jsou opravdu technologické firmy takové, které by vzešly z naší hlavy, tedy aby tu byl vývoj a vrcholový management, takových je jen pár a proto je česká produktivita (a HDP) tak mizerná. Měli bychom být rádi, že tu vůbec nějaký takový průmysl je, co by za to dál na východ dali... Po revoluci jsme byli zemí, která byla nekonkurenceschopná na globálním trhu, zahraniční investoři byli potřeba. Však zahraniční kapitál je přítomen ve velkém i v bohatých západních zemích. Platy jsou podrůměrné? Já tvrdím, že platy jsou standardní, jde jen o úhlu pohledu. Ano, podprůměrné k Německu, ale kdy už lidi pochopí, že Německo je pro nás ekonomicky absolutně nedostižné? To je úplně jinej level, prostě nechápu tuhle mantru.
Avatar - Barrichello
25. 6. 2017 12:19
Re: pridana hodnota
Platy se zvedají v odvětvích, kde nejsou lidi - typu dělníci nebo prodavačky, protože musí. On by jim ve fabrikách nikdo nedělal a v Bille by jely 2 pokladny a u každé ve špičce asi 45 lidí - to by je rozcupovali. Tak chtě nechtě museli sáhnout do kešeně a přidat.
Avatar - Barrichello
25. 6. 2017 12:21
Re: pridana hodnota
oni sou podprůměrné i ve srovnávní s Francií, Belgií, Švýcarskem, Nizozemskem, Norskem, Švédskem , Finskem, Rakouskem atd a to je půlka Evropy >:D >:D
Avatar - Barrichello
25. 6. 2017 12:23
Re: pridana hodnota
Platy dosahují cca 30-50% západních a ceny 40-90% takže jako asi něco špatně, ne.

Třeba ceny nemovistostí na P-1,2,3 a část 6,7 už dosahují stejné výše jako na západě. Platy ale nikoliv.
23. 6. 2017 14:24
Re: pridana hodnota
Ty si to slovné spojenie "pridaná hodnota" niekde počul, že to teraz vkuse opakuiješ ako nejaké zaklínadlo? Máš aspoň tušenie, o čom píšeš?
23. 6. 2017 14:11
Re: pridana hodnota
Tak to nie je jedno ani náhodou, to sa mýliš. Zahraničný podnik znamená, že peniaze z neho tečú do zahraničia. Domáci výrobca je pre štát väčším prínosom. Je paradox, že vlády radšej podporujú zahraničných investorov, pretože tí majú viac peňazí a dajú viac bokom do bezodných vrecák politikov.Že potom zdierajú našich ľudí a okrádajú štát legálnym (alebo skôr legalizovaným) spôsobom, už akosi nikoho neserie...
Avatar - Jenik3
23. 6. 2017 14:46
Re: pridana hodnota
Pridana hodnota je obecny ekonomicky pojem. Napr. dan z pridane hodnoty. Bohuzel politici se tim pojmem ohaneji jak s mecem, aniz by od nich clovek slysel, co znamena ta pridana hodnota.
Nicmene vime, ze cilem hospodarske politiky ceske vlady je rozvinuta ekonomika s vysokou tvorbou pridane hodnoty. Opet se zeptam (pri vsi ucte k soukromemu podnikani a pravu vybrat si, co budu vyrabet, jak a kam budu investovat penize) je dobre, ze Avia bude dalsi automobilkou v CR?
23. 6. 2017 11:03
Re: pridana hodnota
Mně by zajímalo, co konkrétně mají s automobilkou v plánu. Do soukromého sektoru jen tak lehce neprorazí. Konkurence je vysoká a i velké kolosy se musí pořádně ohánět. Napadá mě vojenské využití v Excalibur army. Tatra začíná s těžkým Phoenixem a nic lehčího už v nabídce nemá. S tím jak je Avia, Tatra a EA propojeny přes CSG, by to dávalo smysl.
Avatar - Barrichello
23. 6. 2017 12:38
Re: pridana hodnota
Podle mě to chtěj pro armádu, komunál, hasiče atd. halvě jako speciály no + pár nadšených aviáků a spřátelených firem si to koupí na rozvoz a něco vyvezou ven
23. 6. 2017 10:51
Re: pridana hodnota
Pokud jsem dobře pochopil vlastnickou strukturu, tak jde o opravdu českou společnost a není to pouze korejská montovna nebo "česká automobilka". Nerozhoduje tu nějaký Klinger nebo Maier, ale Strnad a Matera. Navíc jejich plány - stovky vozidel/rok jsou kapkou v moři.
23. 6. 2017 14:27
Re: pridana hodnota
A preto im držím palce, aj keď nie som Čech. Takýchto ľudí je jak šafránu a česká vláda by im mala za ich činnosť bozkávať ruky.
26. 6. 2017 16:51
Motory
Chválím, chválím a doufám, že budou mít v budoucnu zase i své vlastní motory.
Rozbalit vlákno
0