Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Záchrana automobilek v USA bude stát méně, než se čekalo

redakce AUTO.CZ
Diskuze (24)
Původně se předpokládalo, že z vynaložených 80 miliard dolarů bude více než 60 procent ztraceno. Nyní se však podle poradců ztráta odhaduje na méně než 20 procent.

Záchrana automobilek ve Spojených státech bude stát daňové poplatníky méně, než se očekávalo. Americká vláda již získala zpět zhruba polovinu z 80 miliard dolarů (1,4 bilionu Kč), jež v roce 2009 použila na pomoc automobilkám General Motors a Chrysler, jejím finančním divizím a dodavatelům. Vyplývá to ze zprávy ekonomických poradců Bílého domu.

Původně se předpokládalo, že z vynaložených 80 miliard dolarů bude více než 60 procent ztraceno. Nyní se však podle poradců ztráta odhaduje na méně než 20 procent. Automobilový průmysl podle agentury DPA předpokládá, že jeho záchrana v konečném výsledku daňové poplatníky připraví o 14 miliard dolarů.

Automobilky GM a Chrysler prošly v roce 2009 za asistence vlády bankrotovým režimem. Vláda automobilkám poskytla úvěry a další finanční pomoc, za kterou v nich získala majetkové podíly.

Poradce Ron Bloom upozornil, že peníze vynaložené na pomoc automobilkám pomohly ochránily pracovní místa a zabránily rozsáhlým škodám v americkém automobilovém sektoru. "Domníváme se, že uskutečněná opatření přivedla firmy na cestu k úspěchu," dodal.

Největší americká automobilka GM v letošním prvním čtvrtletí více než ztrojnásobila čistý zisk na 3,2 miliardy dolarů z 900 milionů dolarů před rokem. Vykázala tak nejvyšší čtvrtletní zisk za více než deset let.

Chrysler v prvním čtvrtletí hospodařil s čistým ziskem 116 milionů dolarů po ztrátě 197 milionů dolarů před rokem. Vykázal tak první čtvrtletní zisk od opuštění bankrotového režimu v roce 2009.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (24)
3. 6. 2011 11:05
Re: Květen 2011 - Velký návrat Velké trojky. Staré časy sou
vidím, že s váma dvěma tady bude ještě spousta srandy...

ve svém pohrdání Fiatem bys možná neměl zapomínat, že nebýt jeho, tak ty modely na kterých nemá zásluhu ani miliontiny procenta by se dnes už, v lepším případě, prodávali pod nějakou čínskou značkou ;-)
Avatar - Barrichello
3. 6. 2011 10:32
Re: Chrysler
Nechci ti do toho vůbec kecat wollfe, ale nejlép se prodávaly modely vyvinutý dávno před přichodem fiatu - pickupy RAM - uvedno 2009 nová generace, Wrangler, na který se skoro nic neměnilo, neb hlavní zěmny přichází až nyní a pak nový grandčíro, ovšem to bylo taky vivnuto zcela před příchodem fiatu a v té době už připraveno do prodeje.
Dále se dobře prodává Liberty, nová 200ka, charger a stálie minivany.

Takže je hezký že tak vychvaluješ Fiat, ale on na tom maá minimální zásluhu, na těhle modelech.
Jediný co trochu ovlivnil byla si 200ka, z tohohle, Jinak nic.
Avatar - Barrichello
3. 6. 2011 10:28
Květen 2011 - Velký návrat Velké trojky. Staré časy sou zpět
1) GM
2) Ford
3) Chrysler

Chrysler překonal jak Hondu (to už se mu jednou povedlo i loni) tak tentokrát i Toyotu a dostal se na 3 místo za GM a ford. Jako za starých časů, hehe. Well done boys.
obrovský psúěch měly pickupy RAM, nárůst o 16% oprotti tomu Fordy řady F a Chevy silverado 15% pokles. Wrangler 10 000 prodaných kusů a první místo mezi klasickými offroady a grandčíro druhé v klasikcých SUV za Explorerem.
Camry skončila v proapdlišti dějin a 3 místo za stálicemi Ford řady F a chevy Silverado tentorkát zabral Chevy Malibu.

Ano wolffe, nezbývá konstatovat, že Chrysleru se pod fiatem daří, díky modelům, které byly ale všechny vyvinuty před příchodem Fiatu a patří mezi stálice a legendy výrobního programu, tudíž Fiat na nich nemá zásluhu ani miliontinu procenta.
>:D >:D >:D >:D
Avatar - Falco
2. 6. 2011 22:24
Re: Chrysler
Předpokládám, že mluvíš o květnu [odkaz]
2. 6. 2011 22:00
Re: mělo to zbankrotovat
To je přeci běžný způsob bankrotu. Uvědom si, že ti, co vlastnili GM původně přišli o všechno (míním tím, že již nemají GM, resp, bezcenné papíry). Aspoň to, ne?