Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Začneme v obcích jezdit 30 km/h? Šílený návrh se týká i českých silnic

Také vám občas přijde, že je na některých úsecích povolená padesátka zbytečně málo? V tom případě vás nově předložený návrh OECD rozhodně nepotěší.
Zpět na článek
11. 4. 2018 10:23
11. 4. 2018 22:00
11. 4. 2018 10:27
11. 4. 2018 10:35
11. 4. 2018 10:44
11. 4. 2018 11:16
11. 4. 2018 11:32
11. 4. 2018 11:35
11. 4. 2018 11:55
11. 4. 2018 12:01
11. 4. 2018 11:36
11. 4. 2018 11:42
11. 4. 2018 12:10
11. 4. 2018 14:07
11. 4. 2018 15:10
11. 4. 2018 15:25
12. 4. 2018 07:51
11. 4. 2018 10:46
11. 4. 2018 11:01
11. 4. 2018 11:10
11. 4. 2018 11:33
11. 4. 2018 11:46
11. 4. 2018 11:54
11. 4. 2018 12:11
11. 4. 2018 21:06
11. 4. 2018 12:03
11. 4. 2018 12:12
11. 4. 2018 15:22
11. 4. 2018 10:35
11. 4. 2018 11:05
11. 4. 2018 11:14
11. 4. 2018 12:04
11. 4. 2018 12:24
11. 4. 2018 14:12
11. 4. 2018 14:38
11. 4. 2018 11:12
11. 4. 2018 11:57
11. 4. 2018 11:25
neregistrovaný "SR20"
11. 4. 2018 12:23
11. 4. 2018 12:37
11. 4. 2018 13:03
11. 4. 2018 12:43
11. 4. 2018 14:14
11. 4. 2018 15:37
11. 4. 2018 17:42
11. 4. 2018 22:17
12. 4. 2018 17:56
12. 4. 2018 22:16
16. 4. 2018 23:14
Avatar - Magister
11. 4. 2018 10:03
Logika na hlavu
A když budeme chodit pěšky, tak nebudou dopravní nehody vůbec. Tak a teď zakažme auta ve městech! A když nebudem lítat letadly, nebudou padat! OECD doporučuje vrátit se na strom! 8-s 8-s 8-s
Rozbalit vlákno
62
Avatar - Aoyagi
11. 4. 2018 10:07
Re: Logika na hlavu
Logiku to má, že jí nevidíte je jen vaše zabedněnost.
11. 4. 2018 10:16
Re: Logika na hlavu
Je zajímavý, že i když se objeví sebeblbější nápad, tak se najde nějakej osel, který ho podpoří >:D >:D Tenhle nesmysl doufám neprojde. To může podporovat fakt jen trouba.
Avatar - Aoyagi
11. 4. 2018 10:30
Re: Logika na hlavu
To už tak s nápady bývá. Nevznikají totiž ze vzduchoprázdna ale někomu v hlavě, kdo je zákonitě musí podporovat, když je navrhne. A statisticky je prakticky nemožné, aby existoval nápad, který by nikdo jiný nepodpořil. Ale divil bych se, kdyby tenhle nápad podpořil někdo tady. Až někoho najdete, dejte vědět!
11. 4. 2018 10:32
Re: Logika na hlavu
No jestli vznikají v té vaší hlavě, tak to se máme na co těšit >:D
Avatar - Hammunasakra
11. 4. 2018 10:32
Re: Logika na hlavu
Sem demokrat ale = rozbijem mu hubu >:-[]
11. 4. 2018 12:45
Re: Logika na hlavu
Já bych to klidně podpořil ;-)
11. 4. 2018 10:31
Re: Logika na hlavu
A jakou to tedy má logiku? >:D
Avatar - Aoyagi
11. 4. 2018 10:36
Re: Logika na hlavu
Snížení rychlosti by znamenalo menší úmrtnost, větší plynulost, a tedy menší spotřeba (emise), méně hluku, větší pohodlí pro cyklisty. To má pro někoho větší váhu, než rychlost provozu a pohodlí řidičů. Je smutné, že tak očividný postoj musím vysvětlovat.
Avatar - Hammunasakra
11. 4. 2018 10:39
Re: Logika na hlavu
Ty emise ve 30 km/h už menší asi moc nebudou = mnohem důležitější je plynulost
Avatar - Aoyagi
11. 4. 2018 11:02
Re: Logika na hlavu
No však, v případě hustého provozu je 30 kmph plynulejší. Samozřejmě, že rychlost sama o sobě moc vliv na emise nemá >:D
Avatar - Magister
11. 4. 2018 11:07
Re: Logika na hlavu
Logicky se to na kraji města komplet naštosuje a budou zácpy. Žádná plynulost.
11. 4. 2018 11:09
Re: Logika na hlavu
A už se konečně dozvím jakou to má logiku? >:D
11. 4. 2018 11:13
Re: Logika na hlavu
V čem je 30kph zárukou větší plynulosti než 50kph?
11. 4. 2018 11:33
Re: Logika na hlavu
Ono auto jedoucí 30 km/h zabírá za jednotku času méně místa, než když jede pade. Ve stejný čas se tak na komunikaci vleze víc jedoucích aut. Navíc při rychlosti 30 probíhá připojování do jedoucí kolony mnohem snáz než při vyšších rychlostech. Takže některé komunikace se totálně ucpou později případně vůbec. Po sem tedy boduje snížení rychlosti na plné čáře. Teď to "ale".

Spotřeba (emise) auta jedoucího na vytočenou 2 nebo podtočenou 3 je vyšší než u auta jedoucího uvolněně na 4 při 1750 rpm padesátkou. Takže rozhodně nemá cenu plošné zavedení po celou denní dobu. Navíc je toto řešení velice náročné na morálku zúčastněných, takže pokud budou auta pořád řídit lidi... Počítačové dopravní modely vycházejí skvěle, vůbec si ale nefandím, že by implementace takových opatření byla smysluplná.
Avatar - Beefcake
11. 4. 2018 12:13
Re: Logika na hlavu
Tieto veci platia v idealnom svete a pri pocitacovych modeloch. A nie pri zaspatych vodicoch. Vid rozbiehania na zelenu a podobne.
Skor to vidim, ze pri 30km/h (a nizsich mimomestskych rychlostiach) zacne byt omnoho zaujimavejsi dojazd elektromobilov, ci vyssia pouzitelnost inych elektro-priblizovadiel. Takze budu rozsirenejsie.
Ale inak je to kravina. Rovnako ako pokus so "zonami 30". Oblasti, kde je max 30km/h a nie su na krizovatkach dopravne znacky upravuju prednost. Vraj s hladiska skodlivin a bezpecnosti to malo byt super...
Ale ze kazde auto musi pribrzdit (davat prednost sprava) a rozbiehat sa potom, tym padom narastaju emisie a hlucnost, to im doslo, az ked to vyskusali kdesi na severe Europy.
Avatar - Aoyagi
11. 4. 2018 12:21
Re: Logika na hlavu
Do jedné takové oblasti kde je 30 a přednosti zprava jezdím pravidelně. Stačila by jen blbá zrcadla, ani ne všude, a nebyl by problém. Ale postaví je tam ouřad? Ó nikoliv...
11. 4. 2018 13:56
Re: Logika na hlavu
ó a proč nedáte ouřadu podnět? Tady to nevyřešíte, to jste ještě nepochopil? >:D Problém by byl, že by je nějaký neadrtálec, vám podobný rozmlátil. Já zase kolem několika takových jezdím a jsou rozbitá každou chvíli. A co udělá ouřad, odstraní je. Ó to je překvapení >:D
11. 4. 2018 15:07
Re: Logika na hlavu
No tak to je ovšem duchaplná myšlenka >:D >:D
16. 4. 2018 16:42
Re: Logika na hlavu
... kdyz vsechna auta pojedou 30 misto 60, tak budou potrebovat dvojnasobny cas na svou cestu. to zaroven znamena, ze v jednom okamziku se na silnicich bude realne vyskytovat dvakrat tolik aut. takze ta priblbla teze o tom, ze zpomalenim ziskam prostor je uplne zcestna. nejviditelnejsi v okamziku, kdy se mi silnice zacpe.
16. 4. 2018 22:38
Re: Logika na hlavu
TVL, tady je to samý myslitel. Takže proč se nejezdí městem kilopade? Všichni budou v práci za třetinu času.

Třicítka má ve vhodně zvolených situacích za následek to, že se některé komunikace vůbec neucpou. Ale ty hlavně jeď šedesátkou...a pak se několik minut třeba před zúžením ani nehni, budeš tam rychleji :-!
Avatar - Aoyagi
11. 4. 2018 11:44
Re: Logika na hlavu
Zdá se, že má odpověď neprošla potrubím. No nic.

Pargi to zdá se vysvětlil celkem ze široka. Pomůže si uvědomit, že to auti jedoucí 30 dojede (plynule) do případné kolony za delší dobu, během které navíc mají ostatní auta samozřejmě víc času zmizet. Když se na dálnici s dynamickým značením začne tvořit zácpa (a traffic management není plný neschopných idiotů), tak to následné snížení rychlosti dlouho před tím, než začne hrozit nějaké náhle brzdění, je právě z tohoto důvodu.

Nicméně ta 30 o které mluví OECD se týká jen velmi rizikových oblastí s chodci/cyklisty, takže to není zas tak relevantní.
11. 4. 2018 11:54
Re: Logika na hlavu
Neprošla, asi je ucpaná čajem >:D Používat obecně tyhle moudra je totiž nesmysl. Používáte to jako argument pro plynulost při hustém provozu. A pak argumentujete, že to bude jen v rizikových oblastech. Tak si to ujasněte kde a proč jí vlastně podporujete. Jinak viz druhý odstavec Hammunasakra.

Navíc jste nějak potichu opustil tu teorii s emisema.
11. 4. 2018 12:03
Re: Logika na hlavu
Ta ovšem není špatně, jenom je potřeba určit okrajové podmínky. Jet 30 na nevhodný převod je pořád lepší, než se několik krát dokola rozjíždět a brzdit. Jakmile okolní faktory dovolí jet 50, je potřeba jet 50...s příslušnou úpravou režimu světelných signalizací.
11. 4. 2018 12:07
Re: Logika na hlavu
To ano, to souhlasím, jde o to jestli se jedná o stálé řešení, pevné značky nebo o proměnné. Z článku plyne, že stálé.
11. 4. 2018 12:10
Re: Logika na hlavu
Článek jsem, přiznám se, nečetl. Bez proměnlivého značení je to opatření k ničemu ;-\
Avatar - Aoyagi
11. 4. 2018 12:33
Re: Logika na hlavu
Ostatně jako každá padesátka na sedmdesátce kvůli křižovatce, kde jednou za deset minut přijíždí autobus...
Avatar - Aoyagi
11. 4. 2018 12:27
Re: Logika na hlavu
"Používáte to jako argument pro plynulost při hustém provozu. A pak argumentujete, že to bude jen v rizikových oblastech." - To bude tím, že jednak se "hustý provoz" a "riziková oblast" nijak nevylučují, a také tím, že reaguji některé nižší živočišné druhy, jako jste vy, které se nechaly mystifikovat clickbaitem auto.cz, kteří si teď mnou ruce nad tím, jak tu ta diskuse hezky vře. To je pagehitů, panečku!

"Tak si to ujasněte kde a proč jí vlastně podporujete." - prosím o citaci mého vyjádření podpory třicítky, ať už plošně ve městech, nebo dle návrhu OECD.

"Navíc jste nějak potichu opustil tu teorii s emisema." - samozřejmě, nikdo snad není tak omezený, že by se ohradil proti tomu, že plynulejší provoz znamená nižší spotřebu a tedy nižší emise. Nebo se pletu? Překvapíte? >:D
11. 4. 2018 13:52
Re: Logika na hlavu
Ano. Máte to totiž v jedné větě. Chápu, že se snažíte ze své pitomosti teď vykroutit, ale to by bylo lepší ty pitomosti promazat nebo alespoň upravit.

- Snížení rychlosti by znamenalo menší úmrtnost, větší plynulost, a tedy menší spotřeba (emise), méně hluku, větší pohodlí pro cyklisty.

Nevylučují, ale není to stejné.

Ano nechal, stejně jako vy, který jste na to hned musel reagovat a opakovaně se vrátit a neustále dokazovat, jaky jste nejen hňup, ale i neandrtálec, který oplachuje lidi z ostřikovačů >:D
Nejen, že jste reagoval, máte i vlastní vlákno. Že by závist z vydělaných peněz, zatímco vy máte jen na ten čaj? >:D Teď už tedy odpolední >:D >:D
Avatar - Jaros71
11. 4. 2018 11:55
Re: Logika na hlavu
Mám takový dojem , že jedeš na slušným matrošu... 8-s >:-[]
Snížení rychlosti by bylo relevantní jen v husté obytné zoně , např u školy , kde děti přecházejí , u zastávek MHD atd..
Jinak je to naprostá blbost.
A omezení rychosti mimo město? >:D
Jasně nejlépe jet Praha-Brno na kole..třeba tu 30 km/h dáme.. ;-)
Silnice první třídy by naopak měly z 90 km jít na 100 km..a kde to je nebezpečné , omezit klidně na 60-70 km..
Jinak se člověk v hustém provozu i mimo města nikam nedostane.
Vč.autobusové dopravy..už vidím , když lidi jezdí ráno v 6 h do práce hodinu autobusy jak budou vstávat o půl hodiny dřív a tleskat , že nikoho neohrožují..a jedou do města hodinu a půl a to samé zpět domů.. 8-s >:-[]
Magořina!
Avatar - Aoyagi
11. 4. 2018 12:34
Re: Logika na hlavu
"Snížení rychlosti by bylo relevantní jen v husté obytné zoně , např u školy , kde děti přecházejí , u zastávek MHD atd.." - no, a o čem si myslíte že OECD mluví?
11. 4. 2018 15:15
Re: Logika na hlavu
No já myslím, že Aoyagi má "velice progresivní" myšlení. Čekám kdy opráší praporkový zákon. >:D
11. 4. 2018 15:10
Re: Logika na hlavu
Aha, takže mícháme 2 věci dohromady. Traffic management v zácpě na dálnici a plošné zavedení 30 km/h v obci bez ohledu na dopravní situaci.
Avatar - Aoyagi
11. 4. 2018 16:03
Re: Logika na hlavu
Ne, to byl příklad toho, jak snížění rychlosti pomáhá dopravní situaci...
12. 4. 2018 15:18
Re: Logika na hlavu
Ano do určitý míry jistě pomáhá řešit dopravní situaci, ale ta 30 by platila plošně, takže i v místech kde žádná dopravní zácpa momentálně není ani třeba nehrozí. Čili je naprosto zbytečný se takovou otázkou vůbec zabývat a vyzdvihovat to jako plus.
Avatar - Hammunasakra
11. 4. 2018 11:26
Re: Logika na hlavu
Plynulost a nižší rychlost nejsou automaticky to samý. Ať dám opačnej příklad = zvýšení rychlosti na 160 km/h v rakouskejch zkouškách = přineslo větší plynulost + nižší emise

Při hustym provozu jak správně píšeš = může snížení rychlosti chvilkově přinést lepší plynulost. To je ale všechno = jen při hustym provozu ;-)
11. 4. 2018 13:55
Re: Logika na hlavu
No do p®dele, 30 kmph? 8-s To je přece 30 000 mph čili třicet tisíc mil za hodinu >:D
11. 4. 2018 10:39
Re: Logika na hlavu
To už jsem vyvrátil odkazy na tu vaší hovadinu níže. A dál?

Emise, další pitomost z vaší hlavy

[odkaz]

Dnes nemáte evidentně moc dobrý den, že?
Avatar - Aoyagi
11. 4. 2018 10:51
Re: Logika na hlavu
Ale mám, když na mě reaguje nějaký troglodit zbytečně na dvou místech, aby se místnímu stádu předvedl, jaký je to chlapák >:D
11. 4. 2018 11:06
Re: Logika na hlavu
Já se zase bavím jaký jste hňup, který se rád poslouchá >:D
11. 4. 2018 10:43
Re: Logika na hlavu
Ty jsi naprostý osel, snížení rychlosti nikde nepřineslo větší plynulost - naopak, jednoduchá fyzika, menší emise ani náhodou - podtočený nebo přetočený motor, to samé hluk, cyklisti nemají na silnici co dělat ! 8-s
Avatar - Aoyagi
11. 4. 2018 10:56
Re: Logika na hlavu
"jednoduchá fyzika" - no, to si rád přečtu, k dopolednímu čaji se vždy hodí něco k zasmání. Tak prosím, osvětlete mi tu vaší "jednoduchou fyziku" plynulosti dopravy :-)

"podtočený nebo přetočený motor" - pravda, spousta lidí neumí řídit, a tedy ani řadit. To by se mělo řešit.

"to samé hluk" - Opět poprosím o rozvedení.

"cyklisti nemají na silnici co dělat" - na silnici nemáte co dělat vy, jestli neznáte silniční zákon, podle kterého na silnici cyklisté dokonce musí, nemají-li poblíž cyklostezku nebo vyznačený povolený vjezd.
11. 4. 2018 11:00
Re: Logika na hlavu
Jednoduchá fyzika ne, čim jedeš pomalejc, tim děláš větší hluk a vyrábíš víc emisí a bordelu. A naopak, když pojedeš přes vesnici dvě kila, nevyrábíš skoro žádnej hluk a emise tak maximálně celkem tři. Logický:)
Avatar - Aoyagi
11. 4. 2018 11:05
Re: Logika na hlavu
Nedivil bych se, kdyby tomuto někteří.... méně duševně nadaní diskutující skutečně věřili >:D . Ale že jo, moderní auta mívají super odhlučnění, když není nic slyšet vevnitř, venku nic slyšet taky nebude >:D
11. 4. 2018 11:11
Re: Logika na hlavu
Např. el. auta jsou téměř nehlučná hňupe. Co tam máte dál, ať se k dopolednímu čaji pobavím >:D
Avatar - Hammunasakra
11. 4. 2018 11:28
Re: Logika na hlavu
Jestli to byla ironie = tak dobrý :yes: >:D

Jen si tou ironií nejsem úplně jistej >:-[]
11. 4. 2018 12:23
Re: Logika na hlavu
Hluk dělají hlavně pneumatiky, ne motor, čím rychleji se "kutálejí" tím větší randál. Jednoduchá fyzika to je, ale rozumíš ji?
Avatar - JDM
11. 4. 2018 11:19
Re: Logika na hlavu
Musis se naucit idfiltrovat idioty na ktery neni zdravy reagovat ver mi uz ti nedelam a je mi lip...s magorem se nedomluvis ... Snizeni rychlosti z 50na30 ma vic pro nez proti..viz bezpecnost a plynulost provozu...jsou mista kde se jezdi proste vic nez 50 a je to bezpecne a na takovych mistech jezdit 30 by byl vopruz..a dalsi vec brzdit do obce z 90 na 30 taky nic moc to pak cloveku prijde jakoby zastavil ...ale souhlasim s tim ze s rychlosti by se melo neco delat ani ne tak plosne zregulovat ale spis podle mista a provozu ..aut je prostr moc a dnesni provoz je jungle plna nesmrtelnejch strelcu..
11. 4. 2018 11:35
Re: Logika na hlavu
1) Co třeba rychlost = dráha a čas tzn. menší ujetá dráha za delší čas už se chytáš osle.
2) Převody nejsou vyráběny pro rychlost 30km/hod. kdyby jsi byl řidič budeš to vědět, mon***.
3) Vyšší otáčky= vyšší hluk, moulo.
4) Cyklisti jsou přežitek z pravěku, buď stezky nebo nic, pápá cyklisto.
11. 4. 2018 11:48
Re: Logika na hlavu
Tyvoe tobě to trolení jde líp než mě, normálně mám chuť se s tebou začít dohadovat, byť je mi jasný, že to nemyslíš vážně:)
Avatar - Beefcake
11. 4. 2018 12:16
Re: Logika na hlavu
"podtočený nebo přetočený motor" - parketa pre CVT ! :-)
Avatar - kari.laz
11. 4. 2018 15:34
Re: Logika na hlavu
To už snad radši budu jezdit 30 než jezdit s CVT >:D >:D >:D
Avatar - Hammunasakra
12. 4. 2018 07:42
Re: Logika na hlavu
Tos napsal blbost = CVT je pro běžnej provoz ideální. Proto do ní japonský automobilky tolik investovaly = nic lepšího pro běžný popojíždění zatim neni. Pro 30 km/h už vůbec ne ;-)

Prostě CVT a hybrid a elektromobil dávaj čim dál větší smysl [odkaz] [odkaz]
Avatar - Beefcake
12. 4. 2018 10:12
Re: Logika na hlavu
To je ako sa vravi - neprije*es, nevysvetlis :-)
11. 4. 2018 10:53
Re: Logika na hlavu
Bůh nás chran lidí jako jste Vy. Jel jste někdy tou 30 delší úsek? Vaše argumenty jsou lež a k tomu frustrace řidičů zvyšující riziko nehod potvrzená nezávislými studiemi.
Avatar - Aoyagi
11. 4. 2018 10:57
Re: Logika na hlavu
Definujte "delší úsek".

"Vaše argumenty jsou lež" - tvrdé obvinění. Škoda že nevím, o čem konkrétně mluvíte :-) .

" frustrace řidičů zvyšující riziko nehod" - frustrace je problém řidičů, ne rychlosti.
11. 4. 2018 11:08
Re: Logika na hlavu
Jedinej kdo je tady usvědčený lhář jste vy >:D ale evidentně si rád povídáte, sice hovadiny, ale k dopolednímu čaji není nic lepšího >:D
11. 4. 2018 12:53
Re: Logika na hlavu
Končím s Váma debatu. Jste troll a těžkej teoretik, nebo to jen hrajete. Hlavně se rád posloucháte. Jste pro mne ztráta času bez užitku. Hezký den
Avatar - Beefcake
11. 4. 2018 12:18
Re: Logika na hlavu
Na 30 nedokazem nastavit ani tempomat, ten az od 40...
11. 4. 2018 11:24
Re: Logika na hlavu
S vámi bych chtěl jezdit denně do práce, ať už přes půl Prahy nebo i z venkova do vzdálenějšího města a táhnout se na okresce 70 :). Úmrtnost ve městech je spíše tím, že chodci nedávají pozor, spoléhají se na řidiče. Já se spoléhám vždy sám na sebe a i jako chodec myslím na to, že me řidič nemusí vidět a podle toho se zachovám. Emise a spotřeba bude stejná, ba naopak si myslím, že to bude horší, protože než abych projel město třeba za 10 minut tak tam budu vypouštět emise o 2 minuty déle. Města jako Praha moc pro cyklisty vhodní není. Města jako Pardubice třeba ano. Je to jen o zvyku a oboustrannou opatrnost, ale rychlost 50 nebo 30 bezpečnosti tolik nepřidá. O to víc se mohou řidiči nudit za volantem a začnou sledovat "co kde lítá". Než omezování řidičů by raději měli vyhnat auta za okruhy, podpořit MHD, parkování, podpořit cyklisty aby se měli kde bezpečně pohybovat, podpořit skútry a motorky než omezovat rychlost v dnešní uspěchané době.
Avatar - JirkaV8
11. 4. 2018 13:55
Re: Logika na hlavu
Moc prosím, nepiš jako de bil ! 8-s
11. 4. 2018 15:05
Re: Logika na hlavu
Bože to jsou hloupý žvásty >:D >:D
Avatar - Floyd
11. 4. 2018 21:49
Re: Logika na hlavu
S těmi emisemi si dovolím nesouhlasit
Avatar - KANKUNEN
11. 4. 2018 10:04
Pomalu by z nás chtěli mít chovné
Zvířata v kleci. A u nás by tomu nasadili korunu, že by 30 dali I kde je jediný barák.
Rozbalit vlákno
7
11. 4. 2018 10:21
Re: Pomalu by z nás chtěli mít chovné
U nás, ako si všímam, značky začiatok a koniec obce zase začali posúvať smerom von, aj 300-400 metrov, kde už naozaj nič nie je, len pole. A to ich pár rokov dozadu posúvali bližšie k mestu, pretože tam beztak nikto na 50 nespomalil, plyn sa aj tak uberá až pri prvých domoch...
Už to vidím, ako 300 m pred domami niekto zbrzdí na 30 a povlečie sa tak celý čas... Už nám chýba len muž s červenou zástavkou bežiaci pred každým vozidlom...
Avatar - Jaros71
11. 4. 2018 11:58
Re: Pomalu by z nás chtěli mít chovné
Super nápad jak obce instalují další radary u budou ždímat už každého řidiče! >:-[]
11. 4. 2018 12:51
Re: Pomalu by z nás chtěli mít chovné
To bych uvítal, protože i ta 50 je pro některé závadníky poněkud omezující rychlost.
11. 4. 2018 15:07
Re: Pomalu by z nás chtěli mít chovné
Tak radary zrovna neprekážajú, ale je aj lepšie riešenie. V jednej dedine som zaregistroval semafor. Funguje asi takto: senzor ťa zachytí a keď zistí rýchlosť nad 50 km/h, prepne na červenú. Ak rýchlosť upravíš na päťdesiatku, naskočí zelená tak, že tou päťdesiatkou plynule prejdeš.
Avatar - _Karel_
11. 4. 2018 15:09
Re: Pomalu by z nás chtěli mít chovné
Jj, znám z Beskyd. :-)
11. 4. 2018 19:12
Re: Pomalu by z nás chtěli mít chovné
Habartice u polských hranic. Už jsem tam jel i na červenou, když jim to zazlobilo.
Avatar - Floyd
11. 4. 2018 21:58
Re: Pomalu by z nás chtěli mít chovné
Tfuj >:D
Avatar - Hammunasakra
11. 4. 2018 10:06
To je zas ptákovina
OECD koordinuje ekonomickou spolupráci. S rychlostí naštěstí nemá nic společnýho

Že 30 km/h nic nepřináší zjistili už v Německu a vrátili se k rozumnýmu 50 km/h = to smysl má a překračování je v místech kde se můžou objevit chodci fakt už nerozumný

Shrnu = tak jako 50 km/h jo je rozumný tak 30 km/h ne = to je blbost. Pro řidiče i auto
Rozbalit vlákno
9
11. 4. 2018 10:18
Re: To je zas ptákovina
Asi tak. Současný stav je naprosto funkční a dostačující. Kde je zvýšený pohyb chodců případně dětí není problém umístit 30. Jinak 50 případně na přehledných a opuštěných úsecích povolit značkou víc.
Avatar - Hammunasakra
11. 4. 2018 10:34
Re: To je zas ptákovina
Jasně = na chvilku před školou = klidně 30 = ale jinak je to = viz já 10:32 >:D
Avatar - kosmonaut
11. 4. 2018 16:05
Re: To je zas ptákovina
Jasně rovná se na chvilku před školou rovná se klidně 30 rovná se ale jinak je to rovná se viz já 10:32

WTF???
Avatar - Floyd
11. 4. 2018 21:59
Re: To je zas ptákovina
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes: :yes: :yes:
11. 4. 2018 12:03
Re: To je zas ptákovina
soucasny stav neni vubec funkcni a vubec dostacujici - naopak ve velkych mestech je jiz za hranici udrzitelnosti.
Plosne znizeni rychlosti samo nic neresi.... ale cekaji nas velke zmeny a nekterym se to libit asi nebude....
11. 4. 2018 15:17
Re: To je zas ptákovina
No to jsou mi novinky. Takže úseky s omezenou rychlostí jsou nefunkční a nejsou dostačující podívejme jaká zajímavá myšlenka. A jaké velké změny nás čekají, že se nám to nebude líbit pane velký vizionáři?
12. 4. 2018 10:32
Re: To je zas ptákovina
popremyslej pane - treba sam sebe prekvapis ;-)
12. 4. 2018 15:19
Re: To je zas ptákovina
Tak hlavně, že to člověk ví takhle přesně. To je hnedka klidnější. >:D
Avatar - Beefcake
11. 4. 2018 12:19
Re: To je zas ptákovina
Oni zrejme nevedia, ze existuju aj znacky, v pripade potreby obmedzujuce rychlost.
11. 4. 2018 10:23
"statistiky"
Vzdy ked sa strhne diskusia o maximalnej povolenej rychlosti (mesta, dialnice), sa nakoniec ukaze, ze jej podiel na umrtnosti je ovela mensi, nez sa predpokladalo. A vyberu si Holandsko, ktore je specificke mnozstvom cyklotras a teda umrti cyklistov na ich krizovatkach s cestami, lebo maju inu dynamiku jazdy nez chodci.

Ked uz tak velmi sa idu zas chranit najslabsi ucastnici cestnej premavky, tak v prvom rade predimenzujem prechody, porobim bariery, aby ti ludia neprechadzali cez cestu kade-tade, robim osvetu, ze nechod na cestu spomedzi zaparkovanych aut, lebo ty mas 80 kil a auto ma 1800.

Lebo uz vidim ako sa plosne zavedie 30ka a potom bude zas milion reci o tom, ze sa vyberu useky, kde sa moze ist rychlejsie a tam sa daju explicitne znacky. Na Slovensku pri prechode zo 60 na 50 sa toto cely cas hovorilo, ale vysledok sa nedostavil, a an cestach, kde by si to kludne zasluzilo 70, ostala 50ka plosne. Takze sa porobia 30ky a na miestach, kde to bude kravina, budu akurat merat rychlost.

Mimochodom teraz nedavno som kdesi cital statistiky ohladom umrtnosti na cestach a trend je samozrejme klesajuci, ako to uz bolo poslednych mozno 20 rokov. EK sa aj tak ide angazovat a pripravovat navrhy na dalsie zvysenie bezpecnosti, preto nechapem, co sa do toho ide montuje este aj OECD.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Hammunasakra
11. 4. 2018 10:38
Re: "statistiky"
Viz rakouský pokusy se 160 km/h a zákazem předjíždění kamionů = to je cesta. Vyšší plynulost a bacha, dokonce menší emise!

Teď tam na svý hlavní A1 přecházej aspoň na 140 km/h = těch 160 bylo lepších ale aspoň něco

V Německu Rakousku je na okreskách 100 km/h a funguje to skvěle. V místech kde se motaj lidi bych těch 50 nechal = jen o trochu vyšší rychlost fakt prodlouží brzdnou dráhu rsp. celkovou dobu reakce

Na dálnici 160, ve městech a vesnicích 50 km/h. 30 jen před školama školkama hřištěma = prostě nějaký mládě tam fakt může vlítnout
Avatar - Jaros71
11. 4. 2018 12:00
Re: "statistiky"
To podepíšu..naprostý souhlas ! :yes:
11. 4. 2018 13:02
Re: "statistiky"
Bohuzial so stovkou na okresnych cestach si myslim, ze to funguje v Rakusku a Nemecku preto, ze to su Nemci, respektive Rakusania. U nas je 90ka, co sa rovna 100ke, 100ka by bola 110ka, lebo tak nam funguje vsetkym logika. Je to absolutne plosny problem, az teda by som povedal choroba, ze sa zakony jednoducho nedodrziavaju.

Na druhej strane absolutne drviva vacsina smrtelnych nehod na okreskach je trufam si odhadnut soferska chyba (predbiehanie a nasledne zrazky v protismere, nedanie prednosti v jazde na hlavnu cestu atd.).

V obci je to jednoducho inac, pretoze v miestach, kde mozu chodci ist na cestu, ale ides okolo nich 50kou, nemas sancu nic urobit, ked spravia krok tebe do pruhu. 30ka znizuje silu uderu oproti 50ke hadam na stvrtinu, preto je potom nizsia umrtnost. Ale to sa zase vraciame v prvom rade k discipline chodcov. Ked mame cesty s chodnikmi a 50kou, vzdy bude riziko, ze nejaky mantintel si to da sikmo cez cestu rovno pred auto. Lenze to nie je zdaleka problem tej rychlosti. Ta ma len za nasledok vaznejsiu nehodu, mozno umrtie, ktoremu nezabrani ani nejaky city-stop system.

Plosne znizovanie rychlosti, respektive jej zmena, je lubiva vec, lebo je to lacne, ale hlavne u nas uz nie je disciplina samosprav, spravcov cesty, policajtov a vlastne ani verejnosti na to, ze potom upozornim, ako to na dvoch tertinach mestskych komunikacii nahle nebude fungovat.
12. 4. 2018 07:58
Re: "statistiky"
Do Rakúska bežne jazdím. zaujímavé je, že najviac tam na okreskách zavadzajú naši vodiči, pretože idú 90 km/h. Buď o stovke nevedia, alebo "pre istotu" V obci idú tachometrových 50, čo je niekedy pekne k zlosti. Najväčšia zvláštnosť sa stane pri prejazde hraníc k nám, jakmile sa autá ocitnú na Slovensku, tak zas jazdia 110 tam, kde je predpísaná deväťdesiatka, a v meste bez výčitiek 60-70 km/h. Tí istí ľudia, v tých istých autách. Tak kde je chyba? V Rakúsku sú pritom za menšie priestupky nižšie pokuty ako u nás.
Avatar - Hammunasakra
12. 4. 2018 08:04
Re: "statistiky"
Potvrzuju = platí i pro Čechy :yes: :-)
11. 4. 2018 15:19
Re: "statistiky"
Já ti řeknu tajemství. Jezdím na okreskách taky 100, když to jde a považuju to za bezpečnou rychlost a za skoro 20 let jsem neměl nikdy problém s policií ;-) Zkus to taky. Nikdo to neřeší.
Avatar - Floyd
11. 4. 2018 22:00
Re: "statistiky"
Souhlasím!!! :yes:
Avatar - Aoyagi
11. 4. 2018 10:27
Hm.
30 km/h by určitě snížilo úmrtnost, ale předpokládám, že nehodovost tak úplně moc ne. V pomalejších rychlostech auta jezdí prostě hustěji.

Nicméně OECD neříká jen "v zastavěných oblastech", ale v zastavěných oblastech s dalšími ohroženějšími účastníky dopravy, tj, chodci, cyklisté, atd. Takový detail...

"OECD doporučuje zavést maximálku 50 km/h na křižovatkách s rizikem boční srážky" - s vysokým rizikem, ne jen s nějakým rizikem. A to už se dnes celkem běžně používá.

"70 až 80 km/h bychom pak putovali mimo obce na všech cestách, kde protijedoucí vozy neodděluje pevná bariéra" - tohle naštěstí nejspíš nikoho z (ne-rudozelených) politiků zajímat nebude... V ČR ten rozdíl o 10 km/h opravdu nikomu nestojí za to následné lynčování. Navíc to nepomůže žádnému oligarchovi, spíš naopak.

A kdepak se schovávají ti hňupové při každé příležitosti mrmlající o tom, jak rychlost nezpůsobuje a nemá vliv na nehodovost? >:D
Rozbalit vlákno
25
11. 4. 2018 10:35
Re: Hm.
Třeba tady hňupe

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]
Avatar - Aoyagi
11. 4. 2018 10:44
Re: Hm.
Ano, výborně, porovnávejme dálnice s městským provozem a okresními silnicemi... A navíc s úsekem, kde ve stejnou dobu zakázali předjíždět kamionům. To s tím určitě ale nesouvisí! >:D Nebo s tím, že to byly krátké úseky. Nebo s tím, že většina řidičů těch 160 (dokonce ani 145) nejela. Takové detaily... Hňup zůstane hňupem.

Edit: Proti tomu dánskému výzkumu stojí několik případů a studii prokazujících opak - australské, britské, a ano, německé. Tomu co děláte se říká cherry-picking a je to celkem trapné, i když je srandovní to sledovat :-)
11. 4. 2018 11:16
Re: Hm.
Je naprosto jedno s čím to porovnám, když jste takový detailista, tak si přečtěte vaše tvrzení. A to jsem vyvrátil. Ano nebo ne? Tedy lžete. Pokud máte nějaké tvrzení tak ho doložte, jako já. V opačném případě si to jen cucáte z prstu >:D Nebo asi z toho vašeho čaje >:D

Usvědčit hňupa ze lži za trapné nepovažuji. >:D
Avatar - Aoyagi
11. 4. 2018 11:32
Re: Hm.
Ne, to jste upravdu nevyvrátil... Moje (implikované) tvrzení "Rychlost způsobuje a/nebo má vliv na nehodovost" opravdu nejde vyvrátit tvrzením "na pár krátkých izolovaných úsecích jednoho typu silnice bylo na několik měsíců zavedeno několik nových opatření, jedním z nich bylo zvýšení max. rychlosti o 23%, které většina motoristů nevyžívala, nebyl zaznamenán negativní dopad". To opravdu ne >:D . S takovou logikou mohu stejně tak říct, že když na A61 v Německu zavedli rychlostní limit (a zákaz předjíždění kamionů). A šokující výsledek? 30% snížení smrtelných a vážných nehod.
11. 4. 2018 11:35
Re: Hm.
A kdepak se schovávají ti hňupové při každé příležitosti mrmlající o tom, jak rychlost nezpůsobuje a nemá vliv na nehodovost?
Avatar - Aoyagi
11. 4. 2018 11:55
Re: Hm.
Jakože jste se přestal(i) schovávat? Mama mia >:D
11. 4. 2018 12:01
Re: Hm.
Něco věcného nemáte? >:D
Avatar - Hammunasakra
11. 4. 2018 11:36
Re: Hm.
Klídek = dej si [odkaz] [odkaz] zvyšuje schopnost vypořádat a přizpůsobit se měnícímu se náročnému prostředí a snižuje psychologické účinky stresu = myslim že by ti bodnul
Avatar - Hammunasakra
11. 4. 2018 11:42
Re: Hm.
Nechce se mi to hledat = ale ty zkoušky se 160 km/h nebyly krátký úseky = teda definuj co je krátký úsek ;-)

Většina nejela ani 145 km/h? To máš odkud?

Na německejch dálnicích s neomezenou je nižší nehodovost než.. ale to víš sám

Rychlost primárně neni problém [odkaz]

Je to o kvalitě silnic, značení, a o ***ch za volantem = ne nutně v tomle pořadí :-)
Avatar - Aoyagi
11. 4. 2018 12:10
Re: Hm.
" teda definuj co je krátký úsek" - 12 km.

"Většina nejela ani 145 km/h? To máš odkud?" - [odkaz]

"Na německejch dálnicích s neomezenou je nižší nehodovost než.. ale to víš sám" - než na okreskách a ve městě? Ano, vím.

"Rychlost primárně neni problém" - co je PRIMÁRNÍ problém je k diskusi. Že rychlost k nehodovosti přispívá ale nikoliv. Jinak ten odkaz ukazuje, že ve státech s největším omezením rychlosti (Švédsko, Spojené království, Nizozemsko) je úmrtnost nejmenší.

"Je to o kvalitě silnic, značení, a o ***ch za volantem = ne nutně v tomle pořadí" - ano, pokud člověka, který řídí stylem "čára není zeď" a "číslo v červeném kolečku je jen doporučení" považujeme také za idiota.
11. 4. 2018 14:07
Re: Hm.
Podobný pokus o ničem nevypovídá. Je to jen měsíční pokus na nějakém úseku, tedy z něj nic neplyne. Navíc to, že někde povolím např. 160 km/h zkušebně na měsíc a pak rychlost opět snížím s odůvodněním, že to nevyužilo 100% aut, ale jen třeba 15%, je asi jako že na co má motor výkon např. 200 kW a max. rychlost 200 km/h, když to stejně nevyužiju. Tak tam dám omezovač rychlosti a problém je vyřešen. Vy taky používáte mozek jen z pár procent a občas, tak by vám ho mohli odstranit a nebylo by to poznat.

Tomu co děláte se říká cherry-picking a je to celkem trapné, i když je srandovní to sledovat >:D
11. 4. 2018 15:10
Re: Hm.
Ááá, moje oblíbená urban legend, ohledně toho využití mozku. Už jsem to dlouho nečetl..
Když o něčem vim úplný guvno, tak si odpustim komentář, příteli.
[odkaz]
11. 4. 2018 15:25
Re: Hm.
čára ale skutečně není zeď. Pokud vidím, že proti nic nejede, tak si klidně říznu zatáčku půlkou auta v protisměru. Na tom není nic špatnýho.
Avatar - Hammunasakra
12. 4. 2018 07:51
Re: Hm.
12 km = je krátký úsek = aspoň na dálnici. Uvidíme jaký úseky budou 140 km/h teď na A1

Těch 145 km/h mě přiznám docela překvapilo = tak jede docela dost řidičů i dneska. Navíc znám víc rakušáků který se těšej až se dostanou do německa a můžou jet trochu rychlejš. Otázkou je kolik těch naměřenejch 145 km/h = bylo tachometrovejch ;-)

K diskuzi to samozřejmě je = ale jako primární problém je vždycky hlava řidiče. Když vezmu vlastní nedávnou zkušenost = v neděli ráno po D3 kam vidíš před sebe za sebe nikde nikdo = nepředpisová na 6 bodů ceněná rychlost = žádnej problém, dalo by se jet i o dost rychlejš
Odpoledne ten samej den na D1 v místě omezení = ta samá rychlost = totální de bilita a nebezpečná de bilita

Ne že by se o tom psalo, ale podle mě hodně dělá i ta kvalita silnice. Nemyslim jen povrch = celková konstrukce. I u úplně novejch bohužel občas nic moc

30 km/h celý bloky nebo čtvrti = je blbost = ověřeno v Německu. 30 km/h v širšim okolí škol apod. = určitě. Ale blbouni maj tendence to území přehánět = viz praxe po světě. Celá čtvrť s třicítkou = to neprospěje nikomu ničemu, ani tomu autu = když nemáš elektromobil ;-)

Já bych dal na kvalitní dálnice 160 km/h = viz diskuze na tohle téma = je zvláštní že někdo nechápe že to je maximum a klidně může jet třeba těch 145 km/h :-)
11. 4. 2018 10:46
Re: Hm.
Ty vole dejte tomu oslovi BAN. Psychopati patří do léčebny. 8-s
11. 4. 2018 11:01
Re: Hm.
Chválim rozumnej a střízlivej přístup k věci, psal bych něco hodně podobnýho.
Avatar - Aoyagi
11. 4. 2018 11:10
Re: Hm.
Dík. Jen bych dodal, že nic takového ve své široké obecnosti nepodporuji, respektive ne dokud se v ČR nenaučí svědomitě používat omezení tam a tehdy, kde a kdy je to potřeba (přičemž "já tady chci prostě jezdit 70, protože to jde" neberu jako argument).

Ovšem místní stádo se domnívá, že když dokážu uznat očividnou logiku v nějakém návrhu, tak že ho hned musím vážně podporovat >:D .
11. 4. 2018 11:33
Re: Hm.
Co berete vy ve své široké obecnosti za argument nebo podporujete, je naprosto nepodstatné, protože o tom nerozhodujete. Tedy myslet si můžete co chcete, ale to je asi tak vše >:D

Názor je jako díra do *, tu má taky každý a ta taky nikoho nezajímá.
11. 4. 2018 11:46
Re: Hm.
Přesně tak. Jinými slovy by bylo nejlepčí zavřít tady všechny diskuze:)
Avatar - JDM
11. 4. 2018 11:54
Re: Hm.
Soudruh thor by to podporil koho zajimaji neci nazory?diskuze zakazat .. Nejsi soudruh tak drz ...
11. 4. 2018 12:11
Re: Hm.
Nic takového netvdím. Jde o to, že mistr Ao tady vydává svoje názory za fakta. Tedy, že když on to nepodporuje, tak to tak prostě je. Když někdo nechodí s reflexními prvky, tak si zaslouží omýt ostřikovačem ......
Avatar - JDM
11. 4. 2018 21:06
Re: Hm.
Kdo nechodi s reflexsnimi prvky riskuje svuj zivot a treba i zdravy ridice ono zabit chodce vecer na silnici neni asi nic o co by kazdy stal ... To ze takovy dostane sprchu mi vubec nevadi furt lepsi nez skoncit na kapote...( za dne samozrejme je to blbost bavime se za tmy nebo snizene vyditelnosti)
Avatar - Jaros71
11. 4. 2018 12:03
Re: Hm.
Domnívám se , že vyjádřit i odlišný názor má každý..to je výhoda demokracie.
Zda je členem tzv.stáda či nikoliv je irelevantní.. :-)
Proto mi vůbec nevadí , že se vyjadřujete i Vy.
Avatar - Aoyagi
11. 4. 2018 12:12
Re: Hm.
Jsme na relativně malém soukromém webu, to nemá s demokracií nic společného. A ano, členství ve stádu je irelevantní. Co je relevantní je stádní chování, ale co už člověk je stádním tvorem.
11. 4. 2018 15:22
Re: Hm.
A hlavně se řidiči nevěnují řízení. Už když jedu 50 po městě tak se před autem nic moc neděje, takže zevluju co se děje okolo. Jet na dvojku 30 tak usnu.
11. 4. 2018 10:35
Londyn
V Londyne se hodne rozmaha 20mph (32km/h).
Je to pekelne pomalu.
Vicemene na to vsichni dlabou, protoze se to proste neda.
Nastesti maj aspon ty "kamery" vsechny dusledne oznaceny ... :-)
Rozbalit vlákno
0
11. 4. 2018 11:05
au
Tak pokud bych se na to dival pouze z pohledu nehod pak verim, ze snizenim rychlosti na 30 se snizi pocet nehod a jejich nasledky. Dalsi snizeni na 20 zase ukousne kousek statistiky atd. Ovsem otazkou potom je, jestli jeste ma doprava ve mestech, tak jak ji zname smysl.
Ja to nevidim jako krok spravnym smerem. Spis doufam, ze to za nas vyresi technika a pokrocile systemy automniho rizeni
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Aoyagi
11. 4. 2018 11:14
Re: au
Správná otázka :-) . Odpověď na ní se naskytne po oproštění se od bulvárního a demagogického blábolení DasAuto.cz (nebo SM, nevím, ve výsledku to je jedno) a zjištění, že ta 30 má být jen v některých omezených místech. Ostatně věta o tom, že rychlost nad 50 kmph není v zabydlených oblastech přijatelná, je dostatečně vypovídající. Ve skutečnosti to co OECD popisuje není moc daleko od Pražské reality.
11. 4. 2018 12:04
Re: au
Vy taky něco nevíte? Mama mia, je to vůbec možné? Takový odborník na dopravu a ani neví kde je >:D Ještě se zeptám, co je to za jednotku kmph? Zkoušel jsem to najít. a nenašel jsem, poraďte mi, děkuji.
Avatar - Beefcake
11. 4. 2018 12:24
Re: au
Skusal si slabo.
[odkaz]
"Several representations of "kilometres per hour" have been used since the term was introduced and many are still in use today; for example, dictionaries list "km/h", "kmph" and "km/hr" as English abbreviations."
Nemas za co.
11. 4. 2018 14:12
Re: au
Děkuji, myslel jsem, že jsem na cz webu a píšeme tedy cz jednotky.
Avatar - Beefcake
11. 4. 2018 14:38
Re: au
Ja som zase myslel, ze pytat sa na taku samozrejmost len preto, aby som sa predviedol, tu nikomu nenapadne.
Avatar - salamoon
11. 4. 2018 11:12
a nestacilo
by namiesto nekonecneho plosneho znizovania rychlosti iba byt obozretny a pouzivat vlastny rozum? to plati aj pre vodicov, tak aj pre chodcov a cyklistov.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - JDM
11. 4. 2018 11:57
Re: a nestacilo
Zdravej rozum bohuzel...koukni se do diskuze nahoru... Jsou tu omezenci kteri pojedou kolem skoly 130 protoze tam neni znacka 30 a prevody jejich aut na tu rychlost jsou staveny a vypusti min emisi ...
11. 4. 2018 11:16
snížení nehod s chodci
Já bych se raději zaměřil na osvětu chodcům, kteří nemají moc ponětí o svých povinnostech, ale jen o svých právech přednosti a pak všude skáčou do silnice. Chtělo by to hodně tlačit na chodce, cyklisty, bruslaře a koloběžkáře, že pořádně se rozhlédnout je základ, a to i na přechodech. Mladí čumí do mobilů, staří vědí, že mají přednost tak se přeci nebudou rozhlížet...cyklisti u nás v okolí obce, do dojíždí do práce na kolech tak jsou neosvětlený, bez reflexních prvků, nebo mají jen světýlko, které při protijedoucím autě není vůbec vidět, chodci chodí po špatné straně vozovky, protože přeci nebudou přecházet na druhou stranu, o barvě a viditelnosti oblečení se raději ani nezmiňuji, hlavně v dešti a v zimě všichni vytáhnou černé kabáty a sklopí hlavu aby jim nepršelo do obličeje a to je pak paráda jako řidič toto hlídat. Rychlost bych určitě ponechal, ve městě 50, místy i 60-70. Kolem školky, školy atd klidně snížit na 30. Okresky bych zvýšil na 100 a dálnice klidně na 140. Ale chtělo by to více hlídek a přísnější psychotesty na řidiče, aby neměl papíry každý hlupák, který o řidičák požádá. Nemluvně o lidech co mají několik zákazů řízení a stejně je chytí po Xté opět za volantem.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Aoyagi
11. 4. 2018 11:34
Re: snížení nehod s chodci
Chodci na silnicích bez reflexních prvků mnohdy trochu omyju ostřikovačem. Hrozná pakáž. Ale ne tak hrozná, jako cyklisté, kteří jezdí po silnici, i když vedle vede paralelní cyklostezka. Že nemají zákonnou povinnost jí užít je jen další problém...
11. 4. 2018 11:45
Re: snížení nehod s chodci
Co je vám ve vaší široké obecnosti do toho? Pokud někdo nepoužívá reflexní prvky, je to jen jeho riziko. Vy tady nejste od toho abyste někoho vychovával ostřikovačem >:D
Avatar - Beefcake
11. 4. 2018 12:26
Re: snížení nehod s chodci
To je pravda. Lepsie je 3s klaksonom, ked ho budes minat. Mozno mu tym sokom zachranis nabuduce zivot. Ak mu vobec docvakne, kde je problem...
Avatar - twistedTSD
11. 4. 2018 13:14
Re: snížení nehod s chodci
Jen jeho riziko? Já třeba taky nechci rozmetat chodce a dalších x let u soudů řešit, jak jsem tomu mohl zabránit.
11. 4. 2018 13:43
Re: snížení nehod s chodci
Já taky ne, ale nebudu na něj stříkat z ostřikovače. A pak se tady vydávat za hroznýho odborníka na dopravu a zároveň se přiznávat, že se chovám jako pako. Od toho jsou policajti a pokuty. Ne já, resp. mistr Ao
Avatar - Blue Sun
11. 4. 2018 13:04
Re: snížení nehod s chodci
Na druhou stranu, jak taky chceš použít cyklostezku, kterou ti každých dvacet metrů přerušuje silnice? Takových je po ČR plno a ty zkrátka ignoruju, jedu po silnici. Někde vymazané hlavy dokonce nedaly ani přejezd pro cyklisty, ale pouze přechody, kdy musím slézt a vést kolo. No ani náhodou...
Avatar - Aoyagi
11. 4. 2018 13:44
Re: snížení nehod s chodci
Takovou neznám (čím samozřejmě netvrdím, že neexistují). Ty, kolem kterých jezdím pravidelně přerušovány jsou minimálně. Nebo jinak, jezdím po nich naprosto bez problémů. Nikdy bych po někom nežádal víc, než co dělám sám :-)
Avatar - Blue Sun
11. 4. 2018 15:46
Re: snížení nehod s chodci
Brno je takovými stezkami protkané. Vedou po chodníku, přičemž co pár desítek metrů je přerušuje nějaká ulice, kde je pouze přechod, občas přejezd pro cyklisty.
11. 4. 2018 11:17
Plynulost a nulové emise?
Zajisté, nechme auta zaparkovaná. Pak nemohou způsobit nic. Rychlost nezraňuje a nezabíjí, to je výsada řidičů, stejně tak (ne)dodržení plynulosti.

Ale věřím, že i pro tuto v kanceláři vymyšlenou stupiditu se najde sebemrskačské stádečko, které ji bude prosazovat. ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "SR20"
11. 4. 2018 11:25
Mestá (obce) sú pre ľudí...
Takže v meste pekne na mhd, pešo alebo na bicykli.
Prídeš autom do mesta, odparkuješ na záchytnom parkovisku.
Cez mesto viď hore.
Potom autom ďalej mimo mesto.
.
.
.
Koniec utópie.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Bubáq
11. 4. 2018 12:07
Vám nepřipadá tento návrh logický a správný?!
Třicítka jako základní povolená rychlost v obcích s možnou úpravou na 50 nebo 70 v místech, která jsou pro to vhodná, je naprosto správný návrh. Stejně zanedlouho už žádný člověk nebude řídit a autonomní vozy by neměly spěchat, neboť jim přeci jen chvíli trvá, než prozkoumají HDD a zjistí, zda je situace okolo vozu bezpečná nebo nikoliv.
Tak jako mizí v mlze budoucnosti auta jakožto prostředek osobní svobody a volby, tak zmizí potřeba jezdit 50 ve městech. Stejně se nikdo nebude dívat okny těch bublin a vajíček ven, jak rychle se pohybuje. Všichni cestující budou mít hlavy zabořené do displejů svých osobních prostředků spojení, uši zacpané něčím, čemu dnes zastarale říkáme sluchátka a rychlost jízdy automatu nebude nikoho zajímat.
Proti čemu se tu vlastně bouříte?!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
11. 4. 2018 13:20
Re: Vám nepřipadá tento návrh logický a správný?!
No dobrý, už té utopie bylo dneska trochu moc. Jsem zvědav, kolik "prostředků osobní svobody a volby" budeme ochotni si nechat vzít, než zjistíme, že jsme se vrátili do tvrdé totality.
Avatar - lyon667
11. 4. 2018 17:04
Re: Vám nepřipadá tento návrh logický a správný?!
> Proti čemu se tu vlastně bouříte?!

Marxismus jsem už jednou zažil a nerad bych si to zopakoval.
11. 4. 2018 12:07
Az jednou budou dalnice
Az bude tady tolik dalnic, jako v Beneluxu, tak se o tom muzeme bavit, ze do mesta prijedu jenom na odbocce z dalnice domu a pres mesto pojedu jen minimalni vzdalenost, nez se z domu dostanu na dalnici.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Aoyagi
11. 4. 2018 12:17
Re: Az jednou budou dalnice
Belgii bych do toho moc netahal. Tamní dálnice jsou katastrofa. Nejenže plýtvají neskutečné množství energie na jejich osvětlování, ale je to samá díra.
11. 4. 2018 12:40
Re: Az jednou budou dalnice
Kvalita je jina vec, ale maji je.
Avatar - Aoyagi
11. 4. 2018 12:51
Re: Az jednou budou dalnice
Je to ale velmi stresující zážitek. Ostatně Belgie je na tom hůře co se týká úmrtí na silnicích, než ČR. Lucembursko tedy taky, ale to bude možná tím, že je to velké jak dva české okresy...
11. 4. 2018 14:16
Re: Az jednou budou dalnice
Stres je problém řidičů, ne dálnice >:D
Avatar - Hittman
11. 4. 2018 12:23
Pro
degeneraci této organizace (stejně jako bolševická EU) z ní vystoupit, aby selský rozum byl alespoň u nás a ne diktován ze zahraničí jako za doby R-U.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Bubáq
11. 4. 2018 12:37
Re: Pro
Cha, více rozumu než v domácích luzích, hájích a hospodách najdu všude jinde. Cestuji, koukám kolem sebe, pozoruji život, smýšlení, chtění i zanevření na špatnosti. Všude jinde mají lidi selského rozumu na rozdávání. Tady doma nikoliv.
Avatar - Hittman
11. 4. 2018 13:03
Re: Pro
Sorry jako, když tu vidím tuto myšlenku, pochybuji. Když vidím, co se děje ve Francii, Německu (cenzura a pod), velmi pochybuji. Na to, jaký je tu bordel, pořád větší pořádek než venku.
Avatar - Rubb
11. 4. 2018 12:43
Autonomní vozy
Podle mě je za tím lobby. Někdo si akorát připravuje podhoubí pro schválení autonomních aut do reálného provozu. :no:
Rozbalit vlákno
11
11. 4. 2018 12:56
Re: Autonomní vozy
Čím dříve budou autonomní auta v provozu tím (třeba pro mě) lépe ;-)
Avatar - Hittman
11. 4. 2018 13:03
Re: Autonomní vozy
Pro mne ne, dokud to půjde, budu řídit, co to dá.
Pokud se chceš vozit, jezdi MHD nebo vlakem.
Avatar - Aoyagi
11. 4. 2018 13:14
Re: Autonomní vozy
A proč by se nemohl dotyčný chtít vozit ve vlastním autě? Kromě toho, že je to další auto na silnici, což nemá s autonomností nic společného, co je vám po tom, jestli své auto řidí sám, nebo za sebe nechá řídit počítač?
Avatar - Hittman
11. 4. 2018 13:29
Re: Autonomní vozy
Já ti to neberu, jezdi si jak chceš čím chceš, já jenom říkám, že dokud to půjde, budu řád řídit auto, který mi do ničeho nekecá a které ovládám já.
Avatar - Aoyagi
11. 4. 2018 13:45
Re: Autonomní vozy
"Já ti to neberu, jezdi si jak chceš čím chceš" - Pak mi není jasný význam věty "Pokud se chceš vozit, jezdi MHD nebo vlakem.".
11. 4. 2018 14:21
Re: Autonomní vozy
A můžu taky na kole jezdit jak chci?
11. 4. 2018 14:20
Re: Autonomní vozy
Souhlasím. Stejně jako co je komu potom jestli cyklista jezdí na kole po cyklostezce nebo po souběžné silnici. Má nebo nemá reflexní prvky na oblečení. >:D
Avatar - Aoyagi
11. 4. 2018 13:12
Re: Autonomní vozy
Tím lépe pro všechny. Horší to bude, až/jestli budou neautonomní vozy nebo vůbec ruční řízení zakázáno.
Avatar - _Karel_
11. 4. 2018 14:16
Re: Autonomní vozy
Ne, že bych chtěl sektovat, nebo tě nějak vyhánět, to fakt ne. Ale udivuje mě, že pravidelně navštěvuješ fórum o autech.
11. 4. 2018 14:48
Re: Autonomní vozy
Moc pravidelně už ne a diskutuju už velmi sporadicky, ale je fakt, že se občas bavím ;-)
Avatar - Aoyagi
11. 4. 2018 13:14
Re: Autonomní vozy
Dle vaší profilovky bych čekal, že nadvládu strojů uvítáte >:D
11. 4. 2018 13:27
skúsim to povedať inak
denne prechádzam miestami, nak ktorých ide o život a vôbec nás to netankuje, sme ľahostajní, kým nezomrie niekto blízky. Každé ráno chodím po jednej dlhej rovnej ceste s veľmi hustou premávkou, na ktorej sa vykladajú decká do základky, total chaos, rodičia s deckami kľučkujú pomedzi autá, vrhajú sa do cesty. Myslíte, že je tam značka obmedzujúca medzi 7 a 8 hodinou rýchlosť? Kdeže. Zrejme sa čaká na prvé lisované decko. Ja bysom tuším aj bol schopný stráviť 30 v riskantných lokalitách, lebo si myslím, že životy sú cennejšie ako tie naše minúty, ktoré potrebujeme na dlhšie posedenie v kaviarni.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Beefcake
11. 4. 2018 13:43
Re: skúsim to povedať inak
Nikomu nic nebrani, dat podnet na mesto/DI, aby preskumali moznost osadenia znacky. Je to bezna vec.
Ked to nevadi tym rodicom...
12. 4. 2018 10:20
Re: skúsim to povedať inak
nerozumiem prečo to škola a lebo rodiačia neriešia alebo ak riešia, prečo sa nič nerobí. Dnes som tade išiel zas a je tam len jedna kolmá značka pozor deti, ale tá zaniká, lebo je tam viac značiek a v pravom prúde parkujú autá. Nie je tam ani priechod pre chodcov. V našej obci je priechod, výstražný semafór a obecní maníci v čase dochádzky jak v amerike. Niekedy sú tie procesy také zdĺhavé a často neporiešené, že by som bol schopný akceptovať zníženie rýchlosti. Okrem toho je jasné, že dnes bežná cestovná rýchlosť po mestách a dedinách nie je 50, ale 60, lebo všetci jazdia kúsok nad limit.
Avatar - _Karel_
11. 4. 2018 14:14
Demokracie?
Už mě to tu začíná s.rát. Za chvíli si budu muset povinně koupit el. auto, abych mohl jezdit na šichtu do uhelné elektrárny. Aby měli čím svítit Němci, co přešli z jádra na vítr.
Po městě 30 a mimo město 70-80. A nikdo se neptá, jestli to chci. Jestli jde o to, že aut je moc a je potřeba snížit počet, tak to se kluci nějak domluvte s výrobci a hlavně to řekněte na rovinu.
Jestli máme nějakej problém, tak auta nejsou zdaleka na prvním místě. Roztočili jsme spirálu šíleného konzumu, kdy vyrábíme co nepotřebujeme, jen aby se kolečka ekonomiky točila a měli jsme růst. Za chvíli se utopíme v odpadcích, (stejně jako ryby v mořích), spotřebujeme všechny suroviny, ale hlavně, že se sníží rychlost na 30. A možná je to jedno, možná bude za pár dní válka, kdo ví....
Kua to je splín, co?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - lyon667
11. 4. 2018 17:15
Re: Demokracie?
Šrouby se utahují jménem ekologie, jménem solidarity, jménem boje proti dětskému p***u, prostě jménem čehokoliv, co se zrovna hodí. Přitom jediným reálným důsledkem jsou právě ty utažené šrouby. Splín je namístě...
11. 4. 2018 14:17
Celá diskuze se stáčí jinam...
...těžko nesouhlasit s limitem 30kph na místech, která k tomu přímo vybízejí. Kolem škol, míst s velkou hustotou pěších apod. Na druhou stranu jakákoliv paušalizace je nebezpečná a to nejen obrazně.
Zcela jistě se s většinou shodnu na tom, že velmi pomalé až samozřejmé tempo působí na ostražitost lidí až uklidňujícím způsobem. Všichni víme, že při vyšším tempu je potřeba více soustředění a to se nebavím o jiných (vyšších) než aktuálně povolených rychlostech.

Nebo-li obávám se, že paušalizováním by mohlo dojít k paradoxu, kdy obecně (ne místně) nižší povolená rychlost by mohla mít zcela opačný účinek na nehodovost v intravilánu.
Rozbalit vlákno
0
11. 4. 2018 15:34
značky dávat logicky a odstranit reklamu (nejen billboardy)
Mělo by se začít tím, aspoň v Česku, že budou opravdu kvalitně a nematoucím způsobem umístěny rychlostní značky. Hodně by pomohlo, kdyby se od silnic odstranila jakákoli reklama (nejen billboardy u dálnic, ty podle mě naopak rozptylují nejméně), ale ty různé plachty, plakáty, takové ty "vlajky" na lampách atd., ve kterých se ty značky prostě ztrácí. Na plno silnicích, zejména ve městech, člověk ani pořádně neví, kolik má jet, a prostě ty značky dát nějak logicky, ne jen 30 a 50 ale zkusit to a tam kde je vhodná 40 dát 40, kde 60 tam 60 a kde 10, tam dát 10.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Googlit
11. 4. 2018 15:56
Re: značky dávat logicky a odstranit reklamu (nejen billboar
A ještě holky by měly chodit jen v dlouhých sukních a v podprsenkách, protože při teplém počasí kolikrát nevidím kvůli těm krátkým sukním a bezpodprdým prostopášnicím po městě ani jednu značku!
11. 4. 2018 16:00
Re: značky dávat logicky a odstranit reklamu (nejen billboar
To by byla trochu nuda >:-[]
11. 4. 2018 19:24
Re: značky dávat logicky a odstranit reklamu (nejen billboar
A co takhle v burkách. Přeci bezpečnost na prvním místě. A možná se i dočkáme.
11. 4. 2018 19:28
Re: značky dávat logicky a odstranit reklamu (nejen billboar
To dřív dají do aut nějaký radar na ženský... Něco jako varování před únavou s ikonkou kafe tak se na palubce ukáže kontrolka "čum na cestu ty úchyle" >:D
Avatar - Barrichello
11. 4. 2018 15:37
Nesmysly
stejně to nikdo nedoržuje pokud tam nejsou kamery, radary a policajti.....
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
11. 4. 2018 22:50
Re: Nesmysly
budme uprimni.. aj na kole by som tu 30tku proste porusil ani neviem ako... sagan jazdi po rovinke bezne 50 aj viac a to sa ani nezadycha... ale toto vsetko je dosledok toho ze aut je vsade uz ako nas.rato... sme prehusteni.. preludneni tak co sa cudujeme... vsade samy semafor prechody retardery same budovy obchody a krizovatky ... k tomukazdy ma 2-3 autadoma pred barakom a dalsie firemne popri tom ... ale nic netrva vecne.... to plytvanie autami raz stejne skonci... Howking to povedal vcelku jasne... ostava nam 200 rokov... a auta tu budu mozno tak este 50-60 viac nie ... potom ludia uz budu mat proste ine starosti ( ako prezit na tejto umierajucej planete ktoru sme si tak dokonale dobabrali za pouhych len par poslednych desatroci )
Avatar - Googlit
11. 4. 2018 16:10
Já bych dal rychlost neomezenou všude
Já bych dal rychlost neomezenou všude. Slabší kousci by se vyselektovali v prvním roce. I těch chodců co mají chuť naskakovat do vozovky a nebo chodit podél cest by ubylo, o cyklistech nemluvě.

Zkrátka a dobře cesty dát těm komu opravdu patří, tedy pouze řidičům s oprávněním. Ostatní, tedy cyklo-motorko-čtyřkolko-pěšo-autonomové a jiné existence, ať si klidně vybudují svojí dopravní infrastrukturu. Ostatně třeba v mém okolí neznám nikoho důležitého pro společnost, kdo by se nepřemisťoval výhradně automobilem.
Rozbalit vlákno
4
11. 4. 2018 17:24
Re: Já bych dal rychlost neomezenou všude
Neblbni! Taková mamina s podprůměrným příjmem a sebevražednými sklony neb i v noci zpoza zaparkovaných vozidel vstupuje do vozovky kočárkem napřed, toho dítěte by byla škoda jelikož i blbým rodičům se může narodit inteligentní dítě. Ale jinak souhlas, kousky co utekly lisu v poslední chvíli by zmizeli ze silnic, rádoby řidiči by taky raději využívali MHD a silnice by konečně patřily opět autům a řidičům co umí řídit. Pak by konečně byla cesta Praha - Brno rychlejší jelikož by TDI měřiči spotřeby zmizly z levého pruhu:)
Avatar - Hammunasakra
11. 4. 2018 18:02
Re: Já bych dal rychlost neomezenou všude
:yes: >:-[]
Avatar - rohYpnol
12. 4. 2018 00:38
Re: Já bych dal rychlost neomezenou všude
no jo, a řidiči MHD by se v tom neomezeném provozu pohybovali jak >:-[] ?? Jako já nevím, ale myslím, že karosa má taky své limity >:-[] >:-[]
12. 4. 2018 15:14
Re: Já bych dal rychlost neomezenou všude
Ono by se pravděpodobně vůbec nic nestalo. Řidiči by nadále jezdili skoro stejně.
11. 4. 2018 17:42
Holandsko
No, v tom Holandsku to je tak, že 30 je uvnitř obytných čtvrtí, na druhou stranu na hlavních tazích ve městě je běžně 70. V obytných čtvrtích taky mají místo stupidních příčných prahů plynule vyvýšený střed křižovatky, takže se musí projet pomalu, ale nikde nic nemlátí. Když už se máme inspirovat, tak přeberme všechno, ne jenom tu 30.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rokyta.p
11. 4. 2018 19:06
záměrné zhovadilosti dopravních inženýrů
Klidně ať je 30 někde ve dvoře nebo malé jednosměrce. Ale ne proboha plošně. Stejně se všichni neřidiči krvelačně řídí číslem na ceduli. Kdo jede míň je nemehlo, kdo víc je pirát.

Pro mě osobně je nejdůležitější jet přimeřeně. Buď s provozem splývat, to vzniká nejméně konfliktních situací. Nebo zlaté pravidlo, řidič přizpůsobí rychlost povaze situace. Někde na ledu před školou může být 50 moc, v noci na čtyřproudu na konci města je to zase zbytečná buzerace. Proto já beru značky pouze informativně.

Nejrychleji voda odteče, když se jí do cesty nekladou žádné překážky. Takže všelijaké omezení, skákací hrby, blikající přechody, záměrně malé kruháče a jiné zákeřnosti škodolibých dopravních inženýrů jsou akorát k zlosti. Úvaha když auta nepojedou nenabourají je blbost a pouze ukazuje neschopnost a škodolibost lidí v dopravní funkci.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
11. 4. 2018 22:24
Re: záměrné zhovadilosti dopravních inženýrů
suhlas... druhy odstavec .... ono obcas sa riadit znackami fakt nejde ... napriklad ked opravuju usek cesty u nas tak tam na 300m useku daju 30tku .. a stejne tam 30 nikto nejde lebo ten zvysny volny druhy pruh ( v tom istom smere ) je proste v poho bezpecny a to by sofera pri 30tke obehlo aj decko na kole a este by sposobil kolony .. .. ale ak sa nemylim tak na docasnej 30tke ( povedzme jeden odstaveny pruh kvoli oprave ) je stejne tolerovana 50tka... takze nie je fakt vzdy nutne ist ako pokakany len kvoli nejakej znacke ... to su prave take tie situacie kde nastastie zdravy rozum este ma prevahu nad nezmyselnostou znacenia ... ale je ich coraz menej ;-\
Avatar - 3_diamanty
11. 4. 2018 22:17
30 je moc
navyse 2ka je uz kusok vytocena a 3ka sa odspodu este trapi.. chce to 20tku... ta bude na 2ke ideal ... >:D .... tak na co ten pech ... alebo rovno chodit pesibusom ... emisie nula.. hlukove emisie opat nula ... ekologia jak z ucebnice :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
12. 4. 2018 00:34
Souhlas, a co dál?
Ok, zaveďme tuhle nesmyslnost. A co bude dál?

OECD zjistí, že když snížíme na 15 kmh, tak bude nehodovost opět nižší. Takže zavedeme 15 kmh? A není to zbytečně moc? Když bude rychlost ve městě 5 kmh, tak srážka auta s chodcem bude pro chodce bezpečná, ne? >:D >:-[] 8-s

Navíc by se mohly zrušit silnice, a auta by jezdila po chodníku >:-[] Jen by bylo třeba zavést značku zákaz předjíždění motorových vozidel chodci >:D >:D >:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Beefcake
12. 4. 2018 00:41
Trochu ekologie
do 30km/h :-)
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
12. 4. 2018 15:12
Re: Trochu ekologie
Pro EV je to velmi výhodná rychlost. Ale je to padlé na hlavu.
Avatar - Cuba66
12. 4. 2018 11:10
Je to stejný nesmysl..
..jako parkovací zóny v Praze. Jen to postupně přesouvá problém dál a dál, tak jako zóny přesouvají parkující dál a dál, až nakonec pojedu z P4 do Stodůlek a parkovat budu v Hostivici na poli.
Rozbalit vlákno
0
12. 4. 2018 17:56
50 je málo.
To já bych zase navrhoval vrátit 60ku a mezi 23-5h 80-90. Že komouši a dopravněsociální inženýři (shodou okolností ze stejného chvlívka jako rudozelená sluníčka, vítači a tzv. ekologové) ve Francii prosadili 80 na okreskách a ti v článku neznamená že je dobré tyto experimenty neomarxistů šířit dále.
Rozbalit vlákno
0
12. 4. 2018 22:16
Klid
To bych neřešil. OECD jen evidentně někde zbyly peníze na studii o bezpečnosti provozu. Jestli to řešili jen z pohledu rychlosti, samozřejmě mají pravdu. Ale kdyby to toho zatáhli efektivitu dopravy, ekologii, proveditelnost, atd., tak by to vypadalo úplně jinak.

Nedivil bych se, kdyby měli taky třeba studii, která doporučuje rychlost 160 na dálnici a 110 na okreskách, protože zadání bylo "Jak zkrátit čas dopravy do zaměstnání".
Rozbalit vlákno
0
13. 4. 2018 10:49
slabá angličtina a autor = fake news
Bylo by dobré, kdyby se autor naučil anglicky, nebo lépe kdyby se asi živil něčím jiným, protože 30 km/h se dle zprávy OECD doporučuje v obytných zónách, kde je dle našich předpisů povolená rychlost 20 km/h.
Takže jako fake news dobrý, ale jinak je článek ostudou auto.cz.
Rozbalit vlákno
0
14. 4. 2018 09:31
Na tom nic šíleného není,
ani to není nic nového.

Rychlostní omezení není věcí veřejné diskuse, nebo veřejného zájmu, ale kummulace objektivních skutečností: konstrukční rychlosti komunikace, všech místních okolností - rozhledových poměrů, předpokládanému provozu (hustotě, zda bude na komunikaci pouze motorová doprava, nemotorová doprava, nebo její kombinace, zda jsou přijata nějaká opatření pro jízdní kola, jezdce na zvířeti, chodce etc. etc.). Tomu všemu by měla být přizpůsobena nejvyšší povolená rychlost na dané komunikaci, či v jejím úseku.

Jsou však objektivně zjištěné a vědecky prokázané nejvyšší povolené rychlosti (Vision Zero, dlouhodobé výzkumy, zohlednění nárazových testů etc. etc. - kdo chce, vygoogluje si to), jejichž překročení by nemělo být povoleno nikdy a nikde. Vision Zero vychází z rychlostí 20 MPH, nebo 30 kmph, tam, kde hrozí střet s chodci, 30 MPH, nebo 50 kmph, tam, kde hrozí střet vozidel z boku, 45 MPH, nebo 70 kmph, tam, kde hrozí střet protijedoucích vozidel, a konečně 55+ MPH, nebo 90+ kmph, tam, kde střet protijedoucích vozidel nehrozí. Plus proto, že praktickou maximální povolenou rychlost na silnicích, kde je vyloučen provoz chodců, nemotorové dopravy a pomalu jedoucích vozidel (dálnice), není třeba omezovat pod konstrukční rychlost, s přihlédnutím k rozhledovým a jiným očekávatelným podmínkám, tedy reálně může být někde kolem 140-150 kmph tam, kde je k tomu silnice konstruována a takové rychlosti nebrání rozhledové podmínky, hluk způsobovaný dopravou (jde zavést, samozřejmě, jen omezení rychlosti v noci), či ekologické hledisko.

Nikdo nenavrhuje, aby všude v obcích byla nejvyšší povolená rychlost 30 kmph. Tam, kde jsou dostatečně oddělené chodníky a zajištěno mimoúrovňové přecházení chodců, není důvod takto rychlost snižovat, a je-li zároveň vyloučen provoz nemotorových a pomalých vozidel, může být vyšší, mimo křižovatek, i než 50 kmph.

Je třeba si uvědomit, že nejen u nás, ale prakticky všude v kontinentální Evropě, krom silnic, které byly stavěny přímo (primárně) pro motorovou dopravu, využíváme hlavně silnic a cest konstruovaných k provozu soumarových povozů a pěších. V lepším případě byly tyto silnice a cesty rozšířeny, byl jim zpevněn provoz a jsou osazeny dopravním značením pro motorovou dopravu. Ale nic víc. Rozhledové podmínky, šířka vozovky i celé komunikace, stav jejího povrchu (většina silnic III. třídy byla zneprašněna v šedesátých letech tak, že dojel "cirkus" v podobě parního válce z přelomu století + maringotky / maringotek + vlečky se štěrkem + kotle na vaření asfaltu, povrch se uválcoval, nalil se na něj horký asfalt, a kde to bylo třeba, lopatou dosypal štěrk. A takový povrch se, de facto, udržuje do dneška) neumožňuje jízdu velkou rychlostí.

Dále skutečnost, že v Evropě mnohem více lidí využívá silnic a ostatních komunikací k chůzi nebo k jízdě nemotorovými vozidly. A že nejen u nás, ale v celém bývalém východním bloku, máme extrémní podíl zastaralých vozidel v hraničním technickém stavu.

Proto se ani nové silnice III. třídy nestaví na vyšší konstrukční rychlost, než 50 - 70 kmph, nemá to smysl.

Někdo tu zmiňoval obytnou zónu. Ano, obytná zóna by, samozřejmě, situaci, do značné míry, řešila, ovšem pouze a jen za předpokladu, že by ve všech obcích mimo silnice byla obytná zóna. Protože, v podstatě, téměř všechny místní komunikace její charakter mají. Ale tak tomu není.

Doba bulvárů á la Pyongyang, jako v Karviné, nebo v Mostě, je dávno pryč. Se zvyšující se motorisací veřejnosti je nutné přijímat efektivní opatření ke snížení risika vážného ohrožení života nebo zdraví v dopravě. Když někomu rupne v hlavě a zastřelí pár lidí, jsou toho plné noviny a politici se předhánějí, jak to budou řešit. Že je to ale zanedbatelná ztráta v porovnání s tím, kolik lidí denně umírá, a zcela zbytečně, v rámci dopravy, jenom proto, že si někdo hojí ego, nebo nemá potřebné znalosti a dovednosti a přesto řídí, nikdo efektivně neřeší.

Takže konečně někdo používá zdravý rozum!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
14. 4. 2018 20:21
A co takhle znovu 60
Ostatní omezení jen jako rychlosti doporučené. A kdo zaviní nehodu z důvodu rychlosti vyšší, než doporučené, tak řidičák na 5 let do trezoru.
Rozbalit vlákno
0
16. 4. 2018 23:14
Jen na 30 km/h?
A není to málo, Antone Pavloviči? Já bych šel klidně i na 5 km/h. :-!
Rozbalit vlákno
0