Zagato: Diatto GT Ottovu jde do výroby

Zagato: Diatto GT Ottovu jde do výroby

 
 

Další z tradičních italských automobilek vstane z mrtvých.

Jak jsme vás již informovali z letošního ženevského autosalonu (konkrétně článek Ženeva živě: Diatto by Zagato - Ottovù project), slavná italská značka Diatto se dočká svého znovuzrození.

Pro ty, kterým značka Diatto moc neříká udělejme malou exkurzi do minulosti. Vznik společnosti Diatto, založené Guliermem Diattem, se uskutečnil před více než 170 lety, v roce 1835. Z počátku se výroba soustředila hlavně na kočáry tažené koňmi, v polovině devatenáctého století přišli Guliermovo synové Giovanni a Battista s nápadem na rozšíření výroby na tramvaje a železniční prostředky. Jedním z jejich výtvorů byl například luxusní vlak Trans Europe Express. Automobilová větev společnosti Diatto byla založena roku 1905 inženýry Vittoriem a Pietrem Diattovými (vnuci Gulierma Diatta) v Turíně. V dílnách o rozloze 6000 metrů čtverečních pracovalo tehdy na 500 dělníků, což bylo srovnatelné například s počty zaměstnanců v automobilce Fiat. Mezi válkami ale přišla krize, která ukončila výrobu automobilů. Továrna nicméně stále bojovala a živila se prodejem náhradních dílů až do jejího zavření roku 1955. Za dobu své existence stačila vyrobit přes 8.500 automobilů. Převážně se jednalo o luxusní a silné vozy s osmiválcovými či šestiválcovými agregáty. Se značkou Diatto mají spojenou svou minulost taková jména, jako Ettore Bugatti, Alfieri Maserati či Tazio Nuvolari.

Slavné doby automobilky Diatto už ovšem dávno odvál čas. V těchto dnech ale společnost Zagato oznámila, že Diatto se dočká oživení po dlouhých letech spánku. Projekt na postavení sportovního kupé Diatto GT Ottovù totiž dostal definitivně zelenou.

Postaveno bude pouze 99 exemplářů, takže exkluzivita modelu bude velká. O pohon se postará vidlicový osmiválec od výrobce Roush-Cosworth o zdvihovém objemu 4,6 l. Maximální výkon motoru je 395 kW (537 k), podle informací od výrobce ale bude moci být naladěn až na 480 kW. Diatto GT Ottovù vychází stylisticky z osmiválcového závodního vozu Diatto Grand Prix z dvacátých let minulého století. S ním dosáhl Alfieri Maserati několika ceněných vítězství (například v závodě Parma-Poggio di Berceto).

Automobil Diatto GT Ottovù je postaven velmi bytelně, hodnota pevnosti karoserie ve zkrutu je 26 kNm/stupeň. To je velmi dobrá hodnota, pro srovnání kupé Aston Martin Vantage uvádí hodnotu 27 (jeden z nejlepších klasických vozů v této kategorii je Volvo S60, které má toto číslo rovno dvaceti). Hmotnost automobilu je také díky širokému použití hliníku jen 1450 kg a díky tomu se může Diatto GT Ottovù pyšnit poměrem 2,7 kg/k. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá méně než 4 sekundy, maximální rychlost by měla být okolo 300 km/h. Vůz se bude prodávat jak v USA tak i v Evropě.

Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na koupališti dělá už 27 let

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na…

Koupaliště Petynka v Praze 6 zahájilo sezónu. A jako každý rok u toho byl i Václav Šála (68). Ten totiž v areálu…

Miss Jandová otevřeně o pobytu na psychiatrii: Nevěděla jsem, kdo jsem a kde jsem!

Miss Jandová otevřeně o pobytu na psychiatrii:…

Nejhorší období mého života! Tak popisuje bývalá královna krásy Zuzana Jandová (29) svůj kolaps a následný pobyt…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální katastrofě

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální…

Tisíce let starý Bělověžský prales na polsko-běloruské hranici je díky necitlivé enviromentální politice polské…

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…