Nový VW Golf VII očima zahraničních médií: Dobrý, ale ne dokonalý
I přes novou techniku v podobě modulární techniky MQB zůstává Volkswagen Golf VII evolucí toho předešlého. To je závěr prvních testů nového Golfu. Zahraniční novináři se s vozem poprvé svezli na Sardinii.
Přestože byl interiér kompletně přepracován, cítím se ihned jako doma, píše reportér německého Auto Bildu.
Britský server What Car? si všiml, že řízení je o něco rychlejší než u minulé generace a auto dokáže spojit pohodlnou jízdu s dobrou ovladatelností. Nemyslete si však, že to dělá nový vůz dramaticky odlišným od předchůdce, píše What Car?.
Golf VII je delší a širší než šestka, uvnitř je tak více prostoru v oblasti kolenou a ramen. Kvůli linii střechy je však vzadu méně místa, i tak by zde ale lidé vysocí 183 centimetrů měli mít dostatek místa, tvrdí britský server.
Jako drobné zklamání bere What Car? fakt, že se kvalita neposunula dál. Kabina není tak přitažlivá jako u Audi A3, ačkoliv pocitově je stále o kus lepší než většina soupeřů, píše britský server.
V podobném duchu nový Golf hodnotí také britský Autocar: Pokud jde o dojem a vzhled, představuje sedmá generace VW Golf spíše evoluci.
Autocar si vyzkoušel Golf s benzinovým motorem 1,4 TSI (103 kW) s vypínáním válců, kombinovaným se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Britský magazín tvrdí, že jízda je lepší než dosud, do auta se 17palcovými koly pronikal jen lehký hluk od pneumatik a tlumené šumění větru. O vypínání válců Autocar říká, že je nepostřehnutelné.
Německý deník Bild se projel s verzí poháněnou vrcholným turbodieselem 2,0 TDI (110 kW) spolupracujícím se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Golf VII Auto Bild nazývá lehkým, řízení označuje za hladké a citlivé. O umístění tlačítek a přepínačů německý magazín říká, že je jasně členěné.
Stejný vznětový agregát si vyzkoušel také italský Quattroruote. Tvrdí o něm, že je tišší než dosud a rychleji reaguje na sešlápnutí plynového pedálu. Italové říkají, že s vozem se jezdí lehce. Golf VII je jedním z těch aut, která vzbuzují jistotu od prvního kilometru, píše Quattroruote. Z automobilu je pak dle italského magazínu dobře vidět i přes to, že jsou zrcátka relativně malá.
Internetové vydání německého deníku Süddeutsche Zeitung hodnotí Golf VII jako dobré, ale ne perfektní auto. Server upozorňuje, že záruka na Golf je pouze dvouletá, což doplňuje otázkou: Nevěříš si, Wolfsburgu?
Auto.cz přinese první jízdní dojmy z nového Volkswagenu Golf ve třetím říjnovém týdnu.