Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový VW Golf VII očima zahraničních médií: Dobrý, ale ne dokonalý

David Bureš
Diskuze (157)
První novináři si již mohli vyzkoušet novou, sedmou generaci Volkswagenu Golf. Jak ji po prvních jízdách hodnotí?

I přes novou techniku v podobě modulární techniky MQB zůstává Volkswagen Golf VII evolucí toho předešlého. To je závěr prvních testů nového Golfu. Zahraniční novináři se s vozem poprvé svezli na Sardinii.

Přestože byl interiér kompletně přepracován, cítím se ihned jako doma, píše reportér německého Auto Bildu.

Britský server What Car? si všiml, že řízení je o něco rychlejší než u minulé generace a auto dokáže spojit pohodlnou jízdu s dobrou ovladatelností. Nemyslete si však, že to dělá nový vůz dramaticky odlišným od předchůdce, píše What Car?.

Golf VII je delší a širší než šestka, uvnitř je tak více prostoru v oblasti kolenou a ramen. Kvůli linii střechy je však vzadu méně místa, i tak by zde ale lidé vysocí 183 centimetrů měli mít dostatek místa, tvrdí britský server.

Jako drobné zklamání bere What Car? fakt, že se kvalita neposunula dál. Kabina není tak přitažlivá jako u Audi A3, ačkoliv pocitově je stále o kus lepší než většina soupeřů, píše britský server.

V podobném duchu nový Golf hodnotí také britský Autocar: Pokud jde o dojem a vzhled, představuje sedmá generace VW Golf spíše evoluci.

Autocar si vyzkoušel Golf s benzinovým motorem 1,4 TSI (103 kW) s vypínáním válců, kombinovaným se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Britský magazín tvrdí, že jízda je lepší než dosud, do auta se 17palcovými koly pronikal jen lehký hluk od pneumatik a tlumené šumění větru. O vypínání válců Autocar říká, že je nepostřehnutelné.

Německý deník Bild se projel s verzí poháněnou vrcholným turbodieselem 2,0 TDI (110 kW) spolupracujícím se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Golf VII Auto Bild nazývá lehkým, řízení označuje za hladké a citlivé. O umístění tlačítek a přepínačů německý magazín říká, že je jasně členěné.

Stejný vznětový agregát si vyzkoušel také italský Quattroruote. Tvrdí o něm, že je tišší než dosud a rychleji reaguje na sešlápnutí plynového pedálu. Italové říkají, že s vozem se jezdí lehce. Golf VII je jedním z těch aut, která vzbuzují jistotu od prvního kilometru, píše Quattroruote. Z automobilu je pak dle italského magazínu dobře vidět i přes to, že jsou zrcátka relativně malá.

Internetové vydání německého deníku Süddeutsche Zeitung hodnotí Golf VII jako dobré, ale ne perfektní auto. Server upozorňuje, že záruka na Golf je pouze dvouletá, což doplňuje otázkou: Nevěříš si, Wolfsburgu?

Auto.cz přinese první jízdní dojmy z nového Volkswagenu Golf ve třetím říjnovém týdnu.

David Bureš
Diskuze (157)
Avatar - Mokrous
8. 10. 2012 23:33
Re: sedmička
Jakou máš přesně konfiguraci? Já si myslím, že to mám trochu levnější, než to bylo, ale nebude to tak horký... Já jsem o kousek výše rozepsal dost příplatkovejch prvků, který ten Comfort Edition zvedly přesně o 50% ceny auta samotného... ;-\
Ale nemohl jsem prostě jinak. Kdyby šel ještě koupit Highline, šel bych do něj :-)
Avatar - white label
7. 10. 2012 22:06
Re: Nevěříš si, Wolfsburgu?
"Trošku" mimo, nebo snad někde píšu, že zrovna VW je česká automobilka? ;-)
7. 10. 2012 14:02
Re: sedmička
Jak zde pročítám Váš rozhovor, nemůžu než jen souhlasit. Dokud si člověk nezkusí, nemá cenu hodnotit, zkutečně ne. Před lety jsem kupoval malé auto a na výběr byla Fabie 1 (už facelift), P206, Clio, Polo, Ibiza, Fiesta a Getz. Otravoval jsem všude (za jednu sobotu vyzkoušeno asi 9 aut) a výsledek - dlouhé rozhodování mezi F1 a Polem, nakonec vyhrála Fabie v prostřední výbavě. A právě důvody - facelift měl již černý interiér, hezčí masku, vylepšili některé vlastnosti - brzdy v základu od Ambiente a výše s ABS a MSR (byl to rok 2005, o rok později to přikázala legislativa) (brzdově oproti F1 bez ABS, co mají naši ještě před faceliftem je to nebe a dudy), řazení a řízení bylo výborné vždycky, zabouchnutí dveří, ergonomie, i detail jako grafika budíků a podsvícení. (to mi kupříkladu vadilo u Pola - modrá-fuj)...auta jako Getz nebo P206 jsem vyšachoval okamžitě. Peugeot mi připomínal projevem podvozku spíše Feldu, řazením žigulíka, protože i favorit, kterého jsem dávno v minulosti měl, řadil přesněji. Ibiza dojela na horší odhlučnění podvozku i motoru a lacině vypadající interiér. Clio mě celkově neoslovilo, takže jsem ani neprojížděl. Ale doba se mění a dneska bych si F2 rozhodně nekoupil. Nové auto chci řešit příští rok tak uvidíme. Faktem je, že díky ceně je Golf 7 v ostrém zaměření, pokud se teda nezblázním a nevezmu ojetý Passat CC.
7. 10. 2012 09:08
Re: Pokrok každú druhú generáciu
ty si do auta sadnes, pozries pod kapotu a uz ho zhodnotis? 8-s moj boze, kam te svet speje s takymito zakaznikmi.. ;-\
7. 10. 2012 07:58
Re: Nevěříš si, Wolfsburgu?
Jaký význam má vlastnictví jiné automobilky na to, jestli určitý produkt je konkurencí či nikoliv?