Zájem o Cadillacy ATS a CTS klesá, GM omezuje výrobu
Vloni se Cadillacu dařilo, prodeje šly nahoru o 22 %, což představovalo jeden z nejlepších výkonů v americkém autoprůmyslu za rok 2013, letos to však má opačnou tendenci. Pouze v dubnu a květnu rostl v řádech procent, dva měsíce stagnoval a ve zbytku roku zatím klesá a to i v desítkách procent. Celkově tedy bude Cadillac v mínusu, na rozdíl od celého prémiového segmentu, který roste.
V reakci na to Cadillac pojede v továrně Lansing Grand River v Michiganu výrobu sedanů ATS a CTS místo dvou už pouze na jednu směnu, aby došlo k vyprázdnění skladů. To znamená, že v lednu zůstane doma zhruba 350 zaměstnanců z celkových více než 1400, přičemž pro některé z nich se GM pokusí najít uplatnění v jiných výrobních závodech. Povoláni zpět by pak mohli být koncem příštího roku nebo začátkem roku 2016, kdy se očekává v Michiganu zahájení výroby nové generace Camara, které dostane stejnou platformu jako oba sedany.
Pokles zájmu o Cadillacy patrně souvisí se snahou Johanna de Nysschena posílit pozici Cadillacu jakožto prémiové značky. Letos byly ukončeny všemožné slevové akce a větší CTS tak v některých případech reálně podražil i o 10 tisíc dolarů a zákazníci ATS přešli v řadě případů k lacinější, i když o třídu menší konkurenci v podobě Audi A3 a Mercedesu CLA. Podle de Nysschena bude pro Cadillac lepší, když se bude profilovat jako luxusní značka namísto snahy prodat co nejvíce automobilů.