22.10. 2013 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Zájezdové autobusy Iveco Bus: Široká nabídka

 

Iveco Bus je v segmentu turistických autobusů jako doma. Vlastním vývojem, výrobou a prodejem zasahuje celý segment.

Před čtyřmi lety jsme na Sicílii vyzkoušeli novou vlajkovou loď Magelys HDH, o rok dva později přišel na trh postižený ekonomickým propadem levnější odvozený model Magelys Pro. Iveco Irisbus však pokrývá celou šíři turistické přepravy osob až po nejmenší řadu minibusů EcoDaily. Midibusy jsou zastoupeny řadou Proxys, střední rank vyplňuje Evadys H a HD.

Na vrcholu

Ačkoliv Magelys typu H a HD je dostupný v délkách 12,2 a 12,8 m jako dvou- či třínápravový, vlajková loď HDH používá výhradně tři nápravy a celkovou délku 13,8 m. Aby konstruktéři mohli dosáhnout objemného zavazadlového prostoru, museli celkovou výšku typu HD (3620 mm) zvětšit u HDH na 3815 mm, čímž dosáhli úrovně podlahy 1600 mm nad vozovkou.

Díky klimatizaci zabudované místo ve střeše do bočních sloupků nemuseli u Irisbusu využít celou legislativně povolenou výšku 4 m. Rozdíl 18,5 cm do maxima může sehrát významnou roli nejen při průjezdu pod mostem, ale menší čelní plocha přináší hlavně snížený aerodynamický odpor a šetří tak palivo. Vnitřní prostornost však stojí na špičce kategorie luxusních coachů.

Magelys Pro

Produkt z řady turistických autobusů Magelysem Pro se zaměřuje na nejvýznamnější část evropského segmentu víceúčelových autobusů, který v současné době generuje nejvyšší poptávku na kontinentálním trhu. Jeho elegantní profil s příjemnými oblými tvary a moderním šarmem, nadčasová elegance, prostorný interiér zalitý světlem a vysoký komfort, který poskytuje řidiči i cestujícím, dávají vozidlu osobitý vkus.

Mimořádná velikost oken otvírá interiér okolnímu světu a umožňuje všem cestujícím obdivovat pamětihodnosti, zajímavosti a krajinu ze svého sedadla. Kombinace bočního a stropního prosklení zajišťuje impozantní výhled ven, aniž by byl omezen tepelný komfort ve vozidle i při letních vedrech.

Kromě štědrého úložného prostoru pro zavazadla a osobní věci cestujících ve stropní konzole na ni najdeme i individuálně ovládaná světla na čtení, individuálními výdechy ventilace a reproduktory. Nemohou chybět tlačítka pro přivolání stevardky.

Magelys Pro je k dispozici v délkách 12,20 m a 12,80 metru s obsaditelností 53 a 57 pasažérů (s WC). Vozidlo pohání motor Iveco Cursor 10 Euro 5 o výkonu 279 kW s převodovkou ZF 6S 1600 (na přání 331 kW s ústrojím ZF AS-Tronic), který podává vysoký točivý moment i při nízkých otáčkách. Výrobce již nabízí také motorizaci Euro 6, ale s dodávkami vozidel až na konci letošního roku. Stejně jako Magelys HD a Magelys HDH se Magelys Pro vyrábí ve francouzském závodě v Annonay.

Univerzál

Velmi variabilní využití dovoluje typ Evadys H. Je rovnocenným partnerem jak v oblasti linkové dopravy, tak turistiky na kratší vzdálenosti. Společně s modelem Evadys HD se dobře prosazuje. Obě verze se nabízejí v délkách 12 a 12,8 m.

Všichni cestující na exponovaných sedadlech mají k dispozici tříbodové bezpečností pásy. Pro ostatní sedačky jsou připravené dvoubodové, ale na přání lze získat tříbodové všude.

Evadys zdůrazňuje komfort. Je vybaven rovněž chladničkou u místa průvodce a kabinkou s WC. Na přání může být doplněn minikuchyňkou v prostoru prostředních dveří.

Bez ohledu na využití v regionální linkové přepravě, smíšeném provozu či vnitrostátní turistice je autokar Evadys H typem vozidla, které se dokáže dokonale přizpůsobit. Společně s vyšším Evadysem HD mají ergonomicky řešené pracoviště řidiče a pozornost věnovanou detailům v interiéru pro pohodlí cestujících. Evadys HD používá silnější motor a poskytuje větší zavazadlové prostory i světlost interiéru.

Motorizace

Evadys H se prodává s motorem Iveco Cursor 8 Euro 5 o výkonu 279 kW s šestirychlostní mechanickou převodovkou ZF a obsaditelností až 59 sedících cestujících. Na přání lze získat automatizovaný AS-Tronic. Evadys HD je poháněn motorem Cursor 10 Euro 5 o výkonu 279/331 kW s mechanickou převodovkou ZF 6S 1600 či ústrojím ZF AS-Tronic. Agregáty Euro 6 naběhnou do konce letošního roku.

Pro 27 cestujících

Tourys má místo v turistické přepravě a poskytuje potřebné pohodlí díky klimatizaci Unicast, sametem potaženým sedadlům se sklápěcími opěradly a tónovaným sklům. V nabídce příplatkových prvků najdeme například kožené sedačky, LCD displej, DVD přehrávač či ledničku. Všechny verze mají prostor pro speciální zařízení k přepravě hendikepovaných cestujících.

Proxys

K přepravě 28 až 30 cestujících se hodí model Proxys. Splňuje požadavky na slušný výkon, nízké náklady na údržbu a dlouhodobou spolehlivost. Toto vozidlo je koncipováno tak, aby zjednodušilo každodenní úkoly řidiče a přispělo k maximální míře jeho pohodlí za volantem. Proxys pohání motor Iveco Tector EEV o výkonu 160 kW s mechanickou převodovkou ZF 6S700. Pracovní prostor, ergonomická přístrojová desta vybavená zabudovanou řadicí pákou, boční ovládací pult, anatomicky tvarované nastavitelné sedadlo, okno s elektrickým stahováním a odkládací prostory pomáhají utvářet řidiči pracovní prostředí, které bude zárukou celkové kvality během každého dne.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Nestlé prodává část svých aktivit  Ferreru za desítky miliard korun Nestlé prodává část svých aktivit Ferreru za desítky miliard korun

Švýcarská potravinářská skupina Nestlé se dohodla, že…

Do IT má letos jít o 150 miliard více. Klaus má takové investice za zbytečné Do IT má letos jít o 150 miliard více. Klaus má takové investice za zbytečné

Investice do IT v loňském roce rostly, firmy za ně…

Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty

Ve střední Evropě vydělává člověk na průměrný byt nejdéle…

OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje

Příjemné podnebí, koloniální architektura kontrastující s…

 

Štítky Profi Autobusy

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

 





 
Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Včera

Značku BMW si s pick-upy obvykle nespojíme, a přece pár takových aut vzniklo. Vedle děl z Mnichova jedno navrhlo slavné studio Bertone.




Blesk.cz

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory? Zeptejte se odborníka

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory?…

Nejlepší půjčkou je žádná půjčka, řada Čechů ale toto pravidlo nectí. Lidé si půjčují bez ohledu na to, aby si…

Outlook.com testuje Plány, umožní sdílení více událostí zároveň

Outlook.com testuje Plány, umožní sdílení více…

Používáte-li webovou verzi Outlook.com, dozajista víte, že její součástí je i klasický kalendář. 

 

iSport.cz

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartují v pátek 9. února 2018 slavnostním zahájením. Už v…

United jsou Pogbovým týmem! Hrají podle not hvězdy, která vede statistiky

United jsou Pogbovým týmem! Hrají podle not hvězdy,…

Vítězný rváč se začíná projevovat. Už 35 zápasů v řadě, do kterých Paul Pogba nastoupil, nezažil porážku.…

 

Reflex.cz

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky. Přejmenováním ale realitu nezměníme

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky.…

Móda politické korektnosti dosáhla takových výšin absurdity, že to na první pohled budí dojmem karikatury,…

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video vám vysvětlí postup při úmrtí hlavy státu

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video…

Ústava České republiky samozřejmě počítá s možností, že by prezident zemřel ve výkonu úřadu. Ostatně za bývalého…