22.10. 2013 Ladislav Černý

Zájezdové autobusy Iveco Bus: Široká nabídka

 

Iveco Bus je v segmentu turistických autobusů jako doma. Vlastním vývojem, výrobou a prodejem zasahuje celý segment.

Před čtyřmi lety jsme na Sicílii vyzkoušeli novou vlajkovou loď Magelys HDH, o rok dva později přišel na trh postižený ekonomickým propadem levnější odvozený model Magelys Pro. Iveco Irisbus však pokrývá celou šíři turistické přepravy osob až po nejmenší řadu minibusů EcoDaily. Midibusy jsou zastoupeny řadou Proxys, střední rank vyplňuje Evadys H a HD.

Na vrcholu

Ačkoliv Magelys typu H a HD je dostupný v délkách 12,2 a 12,8 m jako dvou- či třínápravový, vlajková loď HDH používá výhradně tři nápravy a celkovou délku 13,8 m. Aby konstruktéři mohli dosáhnout objemného zavazadlového prostoru, museli celkovou výšku typu HD (3620 mm) zvětšit u HDH na 3815 mm, čímž dosáhli úrovně podlahy 1600 mm nad vozovkou.

Díky klimatizaci zabudované místo ve střeše do bočních sloupků nemuseli u Irisbusu využít celou legislativně povolenou výšku 4 m. Rozdíl 18,5 cm do maxima může sehrát významnou roli nejen při průjezdu pod mostem, ale menší čelní plocha přináší hlavně snížený aerodynamický odpor a šetří tak palivo. Vnitřní prostornost však stojí na špičce kategorie luxusních coachů.

Magelys Pro

Produkt z řady turistických autobusů Magelysem Pro se zaměřuje na nejvýznamnější část evropského segmentu víceúčelových autobusů, který v současné době generuje nejvyšší poptávku na kontinentálním trhu. Jeho elegantní profil s příjemnými oblými tvary a moderním šarmem, nadčasová elegance, prostorný interiér zalitý světlem a vysoký komfort, který poskytuje řidiči i cestujícím, dávají vozidlu osobitý vkus.

Mimořádná velikost oken otvírá interiér okolnímu světu a umožňuje všem cestujícím obdivovat pamětihodnosti, zajímavosti a krajinu ze svého sedadla. Kombinace bočního a stropního prosklení zajišťuje impozantní výhled ven, aniž by byl omezen tepelný komfort ve vozidle i při letních vedrech.

Kromě štědrého úložného prostoru pro zavazadla a osobní věci cestujících ve stropní konzole na ni najdeme i individuálně ovládaná světla na čtení, individuálními výdechy ventilace a reproduktory. Nemohou chybět tlačítka pro přivolání stevardky.

Magelys Pro je k dispozici v délkách 12,20 m a 12,80 metru s obsaditelností 53 a 57 pasažérů (s WC). Vozidlo pohání motor Iveco Cursor 10 Euro 5 o výkonu 279 kW s převodovkou ZF 6S 1600 (na přání 331 kW s ústrojím ZF AS-Tronic), který podává vysoký točivý moment i při nízkých otáčkách. Výrobce již nabízí také motorizaci Euro 6, ale s dodávkami vozidel až na konci letošního roku. Stejně jako Magelys HD a Magelys HDH se Magelys Pro vyrábí ve francouzském závodě v Annonay.

Univerzál

Velmi variabilní využití dovoluje typ Evadys H. Je rovnocenným partnerem jak v oblasti linkové dopravy, tak turistiky na kratší vzdálenosti. Společně s modelem Evadys HD se dobře prosazuje. Obě verze se nabízejí v délkách 12 a 12,8 m.

Všichni cestující na exponovaných sedadlech mají k dispozici tříbodové bezpečností pásy. Pro ostatní sedačky jsou připravené dvoubodové, ale na přání lze získat tříbodové všude.

Evadys zdůrazňuje komfort. Je vybaven rovněž chladničkou u místa průvodce a kabinkou s WC. Na přání může být doplněn minikuchyňkou v prostoru prostředních dveří.

Bez ohledu na využití v regionální linkové přepravě, smíšeném provozu či vnitrostátní turistice je autokar Evadys H typem vozidla, které se dokáže dokonale přizpůsobit. Společně s vyšším Evadysem HD mají ergonomicky řešené pracoviště řidiče a pozornost věnovanou detailům v interiéru pro pohodlí cestujících. Evadys HD používá silnější motor a poskytuje větší zavazadlové prostory i světlost interiéru.

Motorizace

Evadys H se prodává s motorem Iveco Cursor 8 Euro 5 o výkonu 279 kW s šestirychlostní mechanickou převodovkou ZF a obsaditelností až 59 sedících cestujících. Na přání lze získat automatizovaný AS-Tronic. Evadys HD je poháněn motorem Cursor 10 Euro 5 o výkonu 279/331 kW s mechanickou převodovkou ZF 6S 1600 či ústrojím ZF AS-Tronic. Agregáty Euro 6 naběhnou do konce letošního roku.

Pro 27 cestujících

Tourys má místo v turistické přepravě a poskytuje potřebné pohodlí díky klimatizaci Unicast, sametem potaženým sedadlům se sklápěcími opěradly a tónovaným sklům. V nabídce příplatkových prvků najdeme například kožené sedačky, LCD displej, DVD přehrávač či ledničku. Všechny verze mají prostor pro speciální zařízení k přepravě hendikepovaných cestujících.

Proxys

K přepravě 28 až 30 cestujících se hodí model Proxys. Splňuje požadavky na slušný výkon, nízké náklady na údržbu a dlouhodobou spolehlivost. Toto vozidlo je koncipováno tak, aby zjednodušilo každodenní úkoly řidiče a přispělo k maximální míře jeho pohodlí za volantem. Proxys pohání motor Iveco Tector EEV o výkonu 160 kW s mechanickou převodovkou ZF 6S700. Pracovní prostor, ergonomická přístrojová desta vybavená zabudovanou řadicí pákou, boční ovládací pult, anatomicky tvarované nastavitelné sedadlo, okno s elektrickým stahováním a odkládací prostory pomáhají utvářet řidiči pracovní prostředí, které bude zárukou celkové kvality během každého dne.

Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 






 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let ležely na záchodě mafiánského sídla

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let…

Dva obrazy Vincenta Van Gogha v celkové hodnotě kolem 100 milionů dolarů (2,5 miliardy Kč), ukradené před 14…

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro jejich zaměstnance

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro…

Diskont Lidl se dává do obchodu se stravenkami. Ty původně nabídl svým 8000 zaměstnancům, nyní je začne nabízet…

 

iSport.cz

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko jen remizovalo s Kanadou

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko…

Fotbalisté Německa v domácí přípravě porazili 1:0 Anglii. Soupeři českého týmu v kvalifikaci o postup na…

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík a debutant Jankto

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík…

Po bídném prvním poločase přišla konečně gólová smršť. Trenér české reprezentace Karel Jarolím vyměnil o…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…