3.11. 2013 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Zájezdové autobusy Volvo Buses: Komplet i podvozek

 

Autobusy Volvo pro turistickou dopravu můžeme najít ve třech typových řadách. Výrobce také nabízí podvozky pro nástavbáře.

Společnost Volvo Bus Corporation vyvíjí a vyrábí městské, meziměstské i dálkové luxusní modely. Ve spolupráci s Volvo Trucks nabízí kompletní řešení pro silniční přepravu zboží i nákladu. Česká autobusové divize zahájila činnost v roce 2003. I přes to, že na trh vstoupila až před deseti lety, zaznamenává každoročně velmi slušné výsledky v prodejích vozidel. V posledních šesti letech se mezi přední zákazníky Volvo Buses Czech zařadily například společnosti Čedok, Tourbus, Dopaz a město Kroměříž. Mezi významné klienty patří také firma Student Agency.

Z výroby či díky spolupráci

Firma Volvo Bus v České republice má v nabídce kromě podvozků pro různé typy použití širokou řadu kompletních zájezdových autobusů. Jedná se především o typy 9500, 9700 a 9900 (luxusní dálkové), vyráběné v Polsku.

Díky spolupráci s vybranými karosářskými závody v Evropě, zejména španělskými Sunsundegui, Beulas a Irizar, vznikají také další typy kompletních autobusů, jako je např. Volvo B12B Sunsundegui Sideral 2000, Volvo B9R Elegance, Beulas Glory na podvozku B12B 6x2 v patnáctimetrové verzi nebo řada Aura od stejného výrobce na podvozku B9R nebo B12 či B13R.

Top nabídka

Vrchol aktuální nabídky coachů tvoří modernizovaná modelová řada zájezdových autobusů Volvo 9900. Je postavená na různých variantách podvozků, z nichž se dříve používaly B12B a nověji B13R. Současně s tímto typem je v nabídce zájezdový autobus Volvo 9700 na stejném základu. Ten získal v roce 2007 prestižní mezinárodní ocenění novinářů Coach of the Year 2008.

Podvozky pro zájezdové autobusy existují ve dvou základních provedeních B13R a B9R, lišících se výkonem a velikostí motoru.

Typ B9R používá motor D9B s maximálním výkonem 279 kW, silnější B13R získáte ve výkonových provedeních 309 a 338 kW. Modelová řada zájezdových vozidel se liší především tím, že Volvo 9900 je komfortnější a opatřené dveřmi u řidiče nebo divadelním uspořádáním sedaček. Ve výbavě najdeme devatenáctipalcové LCD monitory s hi-fi zvukovým systémem. Klimatizace je dvouzónová s odděleným nastavením teplotního komfortu pro cestující a řidiče.

Pohonné řetězce

Autobusy řady 9900 používají vznětové třináctilitrové šestiválcové motory D13C Euro 5 o výkonech 309 a 338 kW. Stejně jako ostatní typy autobusů je i Volvo 9900 a 9700 opatřeno systémem SCR s přímým vstřikováním AdBlue. Letos bude k dispozici i specifikace Euro 6, kterou tvoří jedenáctilitrový agregát D11 o výkonovém rozpětí 208 až 338 kW (1800 až 2200 N.m).

Řada 9700 zahrnuje střední proud coachů Volvo s délkou stejnou jako vrcholný typ 9900, ale střídmější výbavou a nižší pořizovací cenou. Sortiment příplatkových prvků je však velmi bohatý.

Výhodu pohonu top řady 9900 tvoří například standardní zařazení volnoběžky Eco Roll, šetřící palivo zejména při zvlněném profilu trasy. U nabídky autobusů najdeme možnost individuálního přizpůsobení servisních kontraktů.

Vyšperkované coache

Česká divize Volvo Bus Corporation dodala superluxusní patnáctimetrová vozidla na podvozku B13R společnosti Student Agency. Tyto autobusy patří na špičku luxusu prostředků hromadné přepravy osob. Jedná se o první vozidla na podvozcích Volvo karosované španělským Irizarem pro evropského zákazníka mimo Španělsko. Nástavba nese označení PB. Vnitřní vybavení se nachází na špičkové úrovni. Jsou použity speciální kožené sedačky, každá se zabudovaným systémem palubní zábavy Funtoro. Ta zahrnuje například volbu televizních programů, využívání internetového připojení či například hraní společných her po intranetové síti v autobusu s cestujícím i na druhé straně vozidla.

Elegantní vybavení

Vozidla pro 63 sedících cestujících se vyznačují elegancí vně i uvnitř. Zaujmou futuristickými tvary. Podvozek s typovým označením Volvo B13R poskytuje cestujícím kvalitní jízdní komfort prostřednictvím vzduchového pérování a nezávislého zavěšení přední nápravy.

Řidiči ocení zejména velký točivý moment třináctilitrového šestiválce v širokém rozsahu otáček a mechanickou automatizovanou převodovku s řazením I-Shift. Stabilizační systém ESP je v této třídě samozřejmý standard.

Ojedinělá skládanka

Superluxusní autobus představuje spojení švédské spolehlivosti, kvality a bezpečnosti s působivým španělským designem. Je vybavený nejmodernější technikou pro příjem satelitních programů a mobilním internetovým připojením včetně individuálního napájení vlastních počítačů přes zásuvky s napětím 230 V dostupné pro každého cestujícího.

VOLVO 9500
Počet sedadel 49-53
D/š/v (mm) 12 300/2550/3600
VOLVO 9700
Počet sedadel 53-63
D/š/v (mm) 12 300 (13 000, 13 800)/2550/3600 (3700)
VOLVO 9900
Počet sedadel 49-57
D/š/v (mm) 12 300 (13 000, 13 800)/2550/3700
Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 

Štítky Volvo Profi Autobusy

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek chce jeho konec, má vysvětlit „popravy“

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek…

Šéf finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6.…

 

iSport.cz

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle! Sebrali mi telefon

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle!…

Dráhovému cyklistovi Tomáši Bábkovi obhajoba titulu mistra Evropy v keirinu nevyšla. Na šampionátu v Berlíně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…