Zajímavé detaily (6. díl): osvětlení v zatáčce a Mercedes A

Zajímavé detaily (6. díl): osvětlení v zatáčce a Mercedes A

 

Mercedes-Benz se kromě pověstného komfortu a luxusu proslavil technickou vyspělostí svých automobilů. Jednu zajímavou maličkost jsme prozkoumali v právě skončeném testu nové třídy A.

Začneme dobrou zprávou. Test nové třídy A, která stihla za extrémně krátkou dobu porazit v článcích našich zahraničních kolegů celou armádu konkurentů, zveřejníme už v příštím vydání. Jako první (A určitě ještě několikrát prověříme) jsme vyzkoušeli verzi A 180 CDI, tedy s naftovým motorem 2.0 l s výkonem 80 kW (stejným dvoulitr pohání i verzi A 160 CDI a 200 CDI, pouze výkon dosahuje 60 kW a 103 kW).

A nyní onen zajímavý detail. Na první pohled nic nepoznáte. Podezření, že Áčko v sobě ukrývá něco neobvyklého, přinese až černá tma. Při otočení volantem vpravo najednou zjistíte, že pravá strana produkuje více světla, vypadá to, jakoby pravý světlomet svítil s větší intenzitou. Jakmile volant srovnáte, světlo zmizí a obě strany svítí rovnoměrně. Pokud natočíte volant doleva, svítí více naopak levá strana.

Tento efekt, ačkoli má podobný úkol, nezpůsobuje systém natáčecích světlometů. Ty nemění intenzitu paprsku, nýbrž úhel (v zatáčce se světlomety natáčí společně s volantem a osvětlují vnitřní část zatáčky). Systém v testovaném „áčku“ funguje jinak. Zdrojem dodatečného světla při natočení volantu doprava nejsou speciální přídavné světlomety, ale mlhovky. Vždy, když kola zamíří doleva, rozsvítí se levá mlhovka, zatočíte doprava a rozsvítí se pravá mlhovka.

Jak se projevuje přisvětlování v zatáčce v praxi? Viditelnost skutečně stoupá, i když rozdíl není proti obyčejným světlometům propastný. Více světla na straně, na kterou zatáčíte, ovšem umožní rychleji rozpoznat například překážku na cestě nebo i zvěř stojící vedle cesty. Pomocnou ruku podává systém i při parkování na špatně osvětlených místech, zde se možná dočká ještě většího ocenění než právě na cestě.

Další informace naleznete v pondělním testu.

Poznámka: Videa jsou k dispozici ve formátu DivX a WMV.

Ke spuštění DivX videí je nutné mít v MediaPlayeru nainstalován plug-in DivX, který si můžete stáhnout zde. Tento formát lze s příslušným kodekem přehrát na všech operačních systémech.

Ke spuštění WMV videí není nutné na platformě Windows nic instalovat - MediaPlayer sám video přehraje. Tento formát videa však není použitelný v jiném přehrávači a na jiných operačních systémech.

Další zajímavá videa najdete ZDE.

Video:

Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 






 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v něm exponáty

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v…

Více jak dva roky probíhá rekonstrukce Národního muzea v Praze. Obě budovy nově propojí podzemní tunel, který by…

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal a proč nechce přestat?

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal…

O tom, že je Jiří Bartoška (69) vášnivý kuřák, není pochyb. Jak sám říká, cigarety se nechce ani nikdy vzdát,…

 

iSport.cz

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si, že to nezabalíme

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si,…

Už se zdálo, že je s nimi amen. Plzeňští hokejisté prohrávali po první třetině na ledě mistrovského Liberce 1:3.…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…