Od ledna platí v Česku značka Zákaz vjezdu nákladních automobilů i pro lehké užitkové vozy. Známe dokonce případ řidiče, který už za její nerespektování dostal pokutu. Starostové malých obcí se bouří, protože s tím mají výdaje.
EET se bude tykat (skoro) kazdyho - uz před vanocema zacnou na trzích mizet stanky z obcerstvenim, nedokazu si představit, jak od ledna bude probihat plesova sezona ruznych spolku které z prodeje chlastu a jidla další rok ziji a budou muset mit taky EET, od jara stanky s obcerstvenim na fotbalech a dale maly kramky a hospudky na vesnicích, který dnes fungujou castecne jako charita a castecne jako psychologicka pomoc mistnich usedliku.
nejvic postizene budou vesnice, a nejvic postizeni stary a chudy, který kvůli rohliku budou muset zajet do města...
co si lid Cesky zvolil to ma, me se to zatim dotklo jen tak ze jsem se odhlasil od DPH aby me nehrozili pokuty za ty nesmysli okolo kontrolniho hlaseni, clovek by vpodstate nemohl jezdit ani na dovolenou protoze musi reagovat do 3 dnu ikdys chyba neni na jeho strane papiru, ve chvili kdy na me dopadne nejaka dalsi Babisova "vychytavka", tak se v CR odhlasuju od podnikani a registruju se v Estonsku, je to tam snadny, rychli, "levny" a zacinaj tam pusobyt i "cesti" danovy poradci, respektive poradci co komunikuji v cestine a vse dokazou vyridit na dalku za rozumny peniz :-)
ja si se skripenim zubu zaved kvůli dph a kontrolnímu hlaseni datovou schránku (musim rict, ze nikdy nevim co na financak vlastne odeslo), a pote co sem koncem brezna na financak odnes danovy priznani od moji ucetni, tak za par dnu volali z financaku, ze mam 10 hodin na to, abych to podal přes datovou schránku, jinak zaplatim pokutu 2tis.
takze místo toho, abych se venoval detem, tak sem delal tuhle chujovinu.
na financaku sem se ptal, jestli kvůli kontrolnímu hlaseni a desetitisicovym sankcim muzu s detma odjet na dovolenou na dyl nez na 5 dni, nebo jestli mi daj potvrzeni, ze je vse OK a nebudou me otravovat a pani jen znechucene krcila ramenama a rikala ze se to nejak vyvrbi ...
tak sem podekoval s tim, ze se s pokutou 30 nebo 50tis nebudou vrbit na me, když do 5 dnu nezareaguju, protože zrovna budu na druhym konci sveta (ted to je do 5 pracovnich, ještě nedavno do 5 kalendářních...)
prijde mi to, jako když po 1948 komunisti naridili rolnikum co nevstoupili do JZD nesmyslne vysoky odvody a kdo je nesplnil, tak z nej udelali sabotera a nepritele lidu, zavreli ho na 10 roku do koncentraku a veskerej majetek ukradli. mama rikala, ze jako mala holka mela obycejny vajicko jen na nedeli, i když měli velky hospodářství a babicka ho musela ukrást ze svyho...
Já s tím radši ani nezačínal. První firmu jsem zakládal v atmosféře "když něco prosadíte, my to příští volební období zase zrušíme," takže jsem šel radši někam, kde podnikatele chtějí a život jim usnadnili. Naštěstí jsem neplánoval provozovat kamennou prodejnu, kde se přeci jen migruje těžko.
Kdyby podnikatelé a živnostníci platiti poctivě daně, EET by nebylo třeba. Žít bez placení daní si holt někteří lehce navykli a budou si těžce odvykat ;-\
To samé je TK Plus.Ten si také nechává odpouštět daně a každý rok čím dál větší dotace.A to si ještě vyřval Olympijskou halu za 100 milionů Kč,aby mu ji zaplatilo město a kraj.Burešův kamarád.
Kdybys věděl, kde se v tomhle dělají velké peníze, tak bys to nenapsal. EET s výběrem pomůže, ale alespoň v některých takových případech mají sami podnikatelé problém, aby je neokrádali zaměstnanci (čímž samozřejmě dojde i k úniku na dani). A melouchům to samo o sobě nezabrání. Tam obě strany vědí, že je to nelegální. Jen musíš nějak pořešit materiál pro případ, že by se v tom chtěl finančák vrtat, ale tak to bylo i dřív (pokud jsi tedy chtěl mít čisté účetnictví).
Bylo by dobré vědět, jaký je vlastně účel tak podivně koncipovaného zákazu. A netýká se to jen přepážkových osobáků, přece i u dodávek se běžně vyrábějí velmi podobné jen v detailech se lišící verze osobní a nákladní. Vnějšími rozměry, motory ani hmotnostmi se často neliší vůbec, přesto zákaz platí bez jakékoliv logiky jen pro ty druhé.
Tak to holt dopadá když zákony vymýšlí banda mamlasů
Přesně tak to je. Fakt je že bych se tímhle nesmyslem moc nezalamoval. Z článku jsem pochopil, že i sami policisté jsou si vědomi nesmyslnosti, takže jsou tolerantní. Za sebe můžu říct, že pokud pojedu služební Oktávkou, která spadá do N1, tak se jim na tohle idiotský nařízení vykašlu. To radši případně zaplatím pokutu, když mě náhodou zastaví policajt de-bil.
Z mého pohledu to má efekt jediný: Jezdím s dodávkou několikrát do týdne a těchto značek minu cca 10 denně. Prostě je ignoruju, protože bych se jinak nedostal, tam kam potřebuji ;-\ . Jenže jsem se přistihl že přestávám ignorovat i ostatní dopravní značení. Nevím co bylo cílem, ale nápad to je "geniální" (stejně jako ministr 8-s )
Příště můžou vymyslet, že před vjezdem do vesnice si budete muset vyjednat povolení na obecním úřadě. Taky na to všichni budou kašlat, ale až Vás budou potřebovat za něco vybrat, tak mají šanci. Už jsme tu tudle zvrácenou dobu měli a já ji znovu nechci.
Rovněž tak se dá toto označit za vynikající práci parlamentu, který tento dodatek schválil. Máme opravdu chytré lidi na svých místech? Problém už začal tam, kdo vymyslel a schválil to N1 pro osobní auto.
Re: Výborná práce Ťokových úředníků na ministerstvu.
Ministerstvo se samozřejmě ohánělo EU, jak je tomu zvykem. Nicméně na argument, že stejná značka v Německu platí jen pro auta nad 3.5t, nějak nedokázalo odpovědět. Pokud teď říká něco ve smyslu: "Jo, víme, že jsme schválili naprostou hovadinu, ale snad to policajti nebudou pokutovat", je to směšné a naprosto hloupé.
Všichni pokutovaní řidiči by měli v každém případě dostat jako odškodné koblihu.
O výklad, co je vlastně N1 ani tak nejde, spíš jde teď v praxi o pošťáky, živnostníky, PPLko a podobně, kteří mají teoreticky zákaz.
ja mit kombika se sitkou a tedy N1 a chytit me policajt na tyhle značce, tak jdu s klidem do spravniho rizeni a budu zvedavej, co vypotej az jim to po prvním kole hodim na hlavu s odkazem na materialni aspekt prestupku.
a trochu jiny téma:
zacal jsem si všímat znacek "zakaz predjizdeni", za jehož poruseni hrozi odebrani ridicaku a objevil jsem par mist, kde v naslednem prehlednem useku i dvojita plna prechazi v přerušovanou a bezne se tam předjíždí (aj ja), ale vlastne stale zakaz predjizdeni plati, protože zakaz nebyl zrusenej další značkou nebo křižovatkou.
to je taky docela slusna pasticka, kdo si ma pamatovat, jaky zakaz zrovna plati, to abych si ved nejakej denicek on-lajn
No a nieje to tak dávno, keď bola publikovaná štúdia na tému dopravné značky. Zistilo sa tam, že aj dopravné značky by mali byť osadzované v nejakej rozumnej miere a s patričným osdstupom, pretože častokrát je realita taká, že doslova na pár metroch je osadených hneď niekoľko aj protichodných značiek. Teda jedna zákazová, potom informatívna, za ňou trebárs diaľková návesť a za ním zrešenie zákazu. Nepamätám si presne čísla, ale priemerná hustota na km mi vyrazila dych. A najlepšie nakoniec, pri takejto hustote značiek vodič viac čumí po značkách a tachometri ako na cestu a je to celé kontraproduktívne. Za príklad tuším uvádzali Švajčiarsko, kde majú údajne najmenšiu hustotu značiek + nijaké biloardy pri ceste. Lenže aj napriek všelijakým odporúčaniam sa nedeje v tomto smere nič. Občas mám pocit, že čím viac značiek tým lepšie. Minimálne pre výrobcu tých značiek. >:D
Jedná se o harmonizaci předpisů v rámci EU. Nechápu, co se na tom lidem tak strašně nelíbí. Vždyť v podstatě o nic nejde. Ano, teď se bude muset upravit pár značek, ale do budoucna budou všechny značky a předpisy všude v EU stejné! A to se podle mého názoru řidičům zatraceně vyplatí.