Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zákazníci převzali první elektrická nákladní vozidla Volvo

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Společnost Volvo Trucks předala svým zákazníkům první čistě elektrická nákladní vozidla FL Electric a FE Electric.

Společnost Volvo Trucks na začátku roku 2018 potvrdila, že se připravuje na uvedení svých prvních čistě elektrických nákladních vozidel. V polovině dubna stejného roku pak byl představen model FL Electric, na který o tři týdny později navázalo odhalení modelu FE Electric.

Prvními zákazníky, kteří si 19. února roku 2019 převzali čistě elektrická nákladní vozidla od společnosti Volvo Trucks, jsou firma Renova, zabývající se likvidací i recyklováním odpadu, dále logistická firma DB Schenker a partnerský dopravce TGM. Pro první jmenovanou firmu bylo určeno vozidlo pro svoz odpadu a pro následující dvě vozidlo pro distribuci zboží.

Nákladní vozidla Volvo FL Electric, byla v rámci předsériové výroby vyvinuta ve spolupráci s vybranými zákazníky. Ve druhé polovině roku 2019 bude zahájena sériová výroba vozidel Volvo FL Electric a jejich výkonného sesterského modelu Volvo FE Electric. Pro pro evropské trhy bude určen omezený počet vozidel.

Volvo FL Electric s celkovou hmotností 16 tun využívá ke svému pohonu elektromotor, u nějž je uváděn maximální výkon 185 kW a trvalý výkon 130 kW. Maximální točivý moment elektromotoru je 425 Nm. Maximální točivý moment zadní nápravy poháněné prostřednictvím dvourychlostní převodovky je 16 kNm.

Potřebnou elektrickou energii elektromotoru poskytují dva až šest lithium-iontových akumulátorů s celkovou kapacitou 100 až 300 kWh, umožňující dojezd na jedno nabití až kolem 300 km.

Volvo FE Electric, jehož celková hmotnost je 27 tun, využívá dva elektromotory s maximálním výkonem 370 kW (260 kW trvalého výkonu) a dvoustupňová převodovka Volvo. Maximální točivý moment elektrických motorů je 850 Nm. Maximální točivý moment na zadní nápravě je 28 kNm.

V závislosti na požadavcích zákazníků budou vozidla FE Electric k dispozici s lithium-iontovými akumulátory s kapacitou 200 až 300 kWh, zajišťujícími dojezd na jedno nabití až 200 km.

„Díky naší úzké spolupráci s řidiči a zákazníky jsme v krátké časové lhůtě dokázali vyvinout elektrifikovaná řešení dopravy splňující vysoké požadavky co do výkonu, dojezdové vzdálenosti, manipulace s nákladem i využitelnosti vozidel,“ komentuje Roger Alm, prezident společnosti Volvo Trucks.

Řidiči, kteří budou s elektrickými nákladními vozidly jezdit, měli možnost je v rámci školení obsluhy otestovat ještě před dodáním. „Na řidiče udělal dojem zejména agilní pohon, zajišťující rychlé a hladké zrychlování, stejně tak jako nízká hlučnost,“ shrnuje Roger Alm.

„Ve vývoji našich elektrifikovaných produktů budeme pokračovat. Současně průběžně omezujeme ekologické dopady našich nákladních vozidel na naftu i plyn, zejména prostřednictvím úspornějších pohonů,“ uvádí Roger Alm, prezident společnosti Volvo Trucks.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - elektrikar
21. 2. 2019 17:55
WinDiesel brzy praskne žilka
v hlavě ze závisti a bude klid. Jeden z posledních ignorantů neschopen přehodnocení svého odporu k elektromobilitě, který pramení z úrovně jeho znalostí která se zasekla absolvováním základní školy v minulém tisíciletí. >:-[] >:-[]

Aneb Dunning-Krugerův efekt v praxi. [odkaz]
21. 2. 2019 16:19
Re: Hmotnost bateriií nebyla cudně uvedena ... 2 tuny, 4 tun
Podle toho kolik vazi baterie v jinych EV odhaduju 600 kg pro 100 kWh verzi a 1800 kg pro 300 kWh. Kolik vazi diesel motor do takoveho trucku? 500 kg?
Avatar - WinDiesel
21. 2. 2019 09:02
Hmotnost bateriií nebyla cudně uvedena ... 2 tuny, 4 tuny?
To je příspěvek Volva k ochraně životního prostředí.
Ale co, když to europapaláši chtějí mít, budou to mít.