Klienti Tesly se považují za „elektrické průkopníky“ a to, že jejich auta mají vleklé problémy, je netrápí. Překvapivé výsledky ukázala studie JD Power.
Zakaznici tesly a obdivovatele Muska vykazuji znaky prislusniku sekty. Vymyte mozky, absence kritickeho a racionalniho mysleni, hluchota k argumentum protistrany, agresivni napadani kohokoli, kdo si dovoli jejich modlu kritizovat. Ostatne ocekavam, ze autor i ja to tady poradne od nich schytame, i kdyz oba pouze uvadime znama fakta.
Musk jiste obdiv zaslouzi - presvedcit tolik tupcu, aby mu doslova vnutili sve penize do ztratove firmy za produkt, ktery je nespolehlivy, nebo ktery dokonce vubec neexistuje (Tesla 3 pred rokem), navic postavenem na 150 let starem konceptu, ktery se jiz tehdy ukazal jako neperspektivni a i dnes je kazdemu, kdo umi trochu pocitat, jasne, ze jde o ekonomicky nesmysl, je jiste hodne obdivu.
Akorát že před 150 lety nefungovala FVE ani jaderné elektrárny. Benzín a nafta jsou neobnovitelné zdroje, takže až dojdou, máme se spalovacím motorem docela smůlu.
vodiko0ve clanky jsou nesmysl, na soucasnej vodik pro vodikove elektromobily se spotrebuje 3x vice elektriny nez u BEV, nehlede na fakt ktery kuprikladu Toyota nerada zverejnuje, a to ze palivovej clanek je extremne nachylnej na necistoty ve vodiku, takze 2x rocne na revizi a 1x za 2 roky na repasi palivoveho clanku :yes:
mnohem lepsi reseni jsou palivove clanky na jine latky, treba lih
nehlede na to ze do doby nez dojde ropa, tak jiz davno bude na fosilni paliva jezdit minimum dopravnich prostredku, a do te doby jeste prijde komercne nekolip typu baterii a nakonec OLEV, tedy jen mala baterka v aute treba na 50-100km a zbytek energie se nacerpa cestou z vozovky, do 50 let bude po fosilnich autech slus a budou to jen veterani kde se benzin nebo nafta bude prodavat na eshopu v petce >:D
Takze jeste jednou, protoze si zjevne sedis na vedeni - ja nikde netvrdim, ze to budou vodikove clanky. Celkem jasne pisu, ze v soucasnosti nevim, ktera technologii se povede prosadit. Jedno vsak vim jiste - auto na baterky nabijene z el. site to nebude.
tak jasne taky zalezi kdy ta budoucnost bude, jestli za 3 za 30 nebo za 300 let, jasne za 3 roky jeste BEV nijak zvlast nezaboduji, za 30 budou hrat v novych prodejich rekl bych primarni ulohu a za 300 budou 100% nahrazeny necim zcela jinym
takze jo mas pravdu, co bude za 50-70 let zrejme zjisti jen malokdo z nas, tou dobou bude vetsina z nas co tu pisem prdet do urny >:D
No, to byl jen takový pokus jak Ti naznačit, že v jednom příspěvku cosi tvrdíš "Moznosti je vicero, napr. vodikive clanky," a v dalším to popíráš "ja nikde netvrdim, ze to budou vodikove clanky" a ještě Ti nechat otevřenou cestu se z toho vykroutit >:-[]
jasně, takže místo toho, abychom elektřinu rovnou nacpali do baterek, kondenzátorů atp., tak to budeme složitou elektrochemickou cestou předělávat na uhlovodíky a dál si čmoudit pod nosy.
A vodíkové články? To je to samé v bleděmodrém. Je zapotřebí spousta energie k rozkladu vody na kyslík a vodík, které se složitě skladují. A z toho pak vyrábět elektřinu na pohon. Nesmysl.
Jen pro představu ... účinnost celého procesu palivového článku je cirka 40% (elektřina>vodík>elektřina). Účinnost procesu s li-ion baterkami (el>chemická reakce>el) je cirka 85%.
Mě zase připadá poněkud úsměvné, když někoho nazýváš sektou s "absencí kritickeho a racionalniho mysleni, hluchotou k argumentum protistrany" a sám ignoruješ když Ti někdo argumentuje fyzikální realitou.
Možná opravdu nevím, ale rád si to nechám vysvětlit. Pokud možno na technické úrovni nikoliv prúzkumu konzultantů z KPMG a manažerských PR keců.
Zejména bych uvítal vysvětlení jakým procesem se bude vodík (v objemu se stejnou energetickou využitelností jako přímo nabíjené baterie) vyrábět s menší energetickou náročností než samotná el. energie. Elektrolýza to jaksi není.
Nicméně, než se do toho pustíš, bych si dovolil (i když jak víš tomu vůbec nerozumím) zde podotknout, že v chemické výrobě, kde vodík někdy vzniká jako vedlejší produkt, je tento ihned používán jako vstup pro výrobu jiných látek.
otazkou je pri jake spotrebe, pri soucasne, nebo pri spotrebe i pro dopravu?
mam doma sedum piv a vypiju 1 denne, takze mam pivo na tyden, co kdys ale v pondeli prijde navsteva a vypijem vsech 7? takze ja tyhle prognozy ze neceho je na X set let beru s rezervou :-)
Ale tak to majitelum nechte, kdo si hraje nezlobi. Chteji byt prvni a maji radost z neobvykle hracky, tak je to treba brat. Prece nemusi byt vsecka auta stejna a prakticka, unyly hatch 1.6 bez zivota. Nekdo ma veteran, nekdo SUV a nekdo Teslu. Ze prakticky prinos je zatim spise souctem nevyhod je jedno. Sam o ni mirne uvazuju
že něco bylo před 150 lety koncepčně neperspektivní neznamená, že to i dnes s novými postupy a materiály nelze přetavit v použitelný produkt.
Je mi jasné, že kdybys žil před 120 lety, tak bys plival i na Benze, nebo bratry Wrightovi, že nejlepší na pozemní dopravu je kůň nebo mula, a když už chceš letět, tak jedině v balónu, protože letadlo těžší než vzduch jakožto příznivce kritického a racionálního myšlení zcela odmítáš, to přeci nikdy nemůže fungovat ...
Dekujeme za mindreading okenko, bohuzel jsi uplne mimo. A ano, tato koncepce je porad neperspektivni. K masovemu rozsireni nikdy nedojde. Duvody byly popsane jiz mnohokrat. Pokud te to minulo tak za domaci ukol mas nastudovat, jak se k problematice stavi skutecny inovator na poli alternativnich pohonu - Toyota.
Tesla je jenom projekt na cerpani dotaci, danovvych ulev a tahani penez z kapes naivku, bez kterych by uz davno zanikl.
a že těch alternativ Toyota prodala ... kdyby neměli Priuse, tak není vidět na ulicích žádné jiné jejich "ekoauto". Ono je sice krásné, že v laboratořích mají koncepty, které fungují na "kdovíco", ale evidentně to má ještě horší ekonomiku výroby a provozu jak Teslácké baterky.
zatímco tvoje argumentace je přímo brilantní. Takže protože Tesla neprodává nic převratného a nového, tak je špatná? Zajímavé, že ostatní automobilky nenabízí taktéž nic převratného či nového, benzín či naftu koupíš pomalu na každém kilometru silnice.
Nezapomínej na Aurisy, Yarise, RAV4, C HR, a různé Lexusy na kterých to na první pohled nepoznáš.
Toyota prodává aktuálně 33 hybridních modelů a celkem prodala již 10 000 000 hybridů. To už je docela dost na to, že, jak píšeš, nejsou vidět na ulicích. ;-)
plive na baterky, tak jsem je částečně ignoroval i u Toyoty. Chtěl jsem od něj odpověď ve stylu "pleteš se, Toyota prodala bambilion vodíkových Mirai". Jenže ... neprodala.
O těch nových technoligiích a bateriích už čtu 10 let, a v reálu maj všude Nimh a Li-ion a tím to tak nějak končí, auto ujede na baterky 400 km, ale nesmí moc pršet, sněžit, být moc zima a jet se moc rychle, protože už je to jinak jen 350-300-200-150 >:D
A pak nabíjet, 30 minut v superchargeru je super, ale což když nikde zrovna není nebo je obsazenej....takže 6 hodin nabíječkou ze sítě, fakt špička.
A tu elektřinu musíš ještě někde vyrobit, musiš vytěžit lithium na baterky, musíš postavit továrnu a musít vyrobit Teslu. V reálu tedy v ekologické zátěži na 1 km Teslu překoná i 1970 Lincoln s 8 litrovým V8 co žere 25 litrů na sto, ten má menší ekologickou zátěž jak tak Tesla.
Navíc zelení pomatenci typu němců odmítaj uhelný i atomový elektrárny, kde budou tu elektriku vyrábět?
Ve větrníkách, biomase a soláru jo? No sem zvědav, kolik balackoutů budou ročně mít nebo kde vezmou 600 miliard euro na přestavbu rozvodné sítě a zálohové zdroje >:D >:D >:D
Lionky jsou tu teprve 26 let, ano komercne prvni liona se dala poridit az v roce 1991 ;-) a pred tema 26 lety mela 5x mensi energetickou hustotu a stala cca 10x tolik ;-) , navic pravdepodobna dalsi budouci technologicka zmena soucasnych lionek se opet bude oznacovat li-ion, neb se zmena odehraje na bazi elektrolitu z dnesniho "tekuteho" na pevny
jinak ja pred asi 15 lety cetl cosi o autech na vzduch (jizda na stlaceny vzduch), nebo o tom ze budou bezne auta s benzinakem nebo naftakem mit prumernou spotrebu okolo 1 litru paliva na 100km, takze pokud se na to podivame z hlediska toho co se v danych technologiich udalo za posldnich treba 30 let, tak ta baterkova se posunula mnohanasobne vice nez ty fosilni technologie ;-)
30 minut u superchargeru je super, tak jaky to pak bude u chystanych 350kW nabijeckach, a ano jiz se testuji i v provozu a do roku 2022 jich ma po cele EU vcetne CR vyrust vice nez dostatek, pro CR je k dalnicim planovano 30 stanovist po 2-3 stojanech, a vzhledem k tomu ze do te doby v Cr bude sotva 10 tisic BEV, tak bych tam s frounou opravdu nepocital
a k 6 hodinam nabijeni, ty pouzivas auto 24 hodin denne? jak to teda delaj ty lidi treba v Norsku? no asi jsou chytrejsi nez ty a kdys maj auto zaparkovane a nevyuzivaj ho, tak ho proste nabijej ;-) ale treba se ti jednou mozek vspamatuje a taky ho zacnes pouzivat :-)
netusim kolik km rocne najezdis, ale me auto pri mem nakezdu cca 20 tisic km rocne moje auto slouzi vpodstate jen asi 380 hodin do roka, zbylich 8380 hodin v roce nekde necinne stoji zaparkovane, a po tu dobu se muze klidanko nabijet, lidi co maj BEV vetsinou rano vyjizdi s "plnou", a k tomu bude stacit stavet normalni wallboxy 6-22kW ktere stoji par tisic, a ktere jsou v zapadni Evrope na nekterych parkovistich jiz bezne
Ještě musíš mít to auto kde zaparkovat abys ho mohl nabíjet. Super, přes noc si to nabiješ v garáži, dojdeš někam na firmu, tam mít nabíječku nebudeš takže si hodíš prodlužku z vokna jo a až budeš potřebovat jet někam z firmy tak ujedeš 200 km a co dál?
Nic.... nemluvě o tom kdo barák a garáž nemá, bude tahat prodlužku z 12 patra z paneláku nebo ze 4týho z litobetonákový novostavby >:D
To už je lepší ten vodík, kterej by šel načerpat někde u stanice jako benzín.
s tim jak se tu zacne rozrustat elektromobilita, tak zacnou vznikat i nabijeci mista v ulicich, uplne stejne to meli i ve skandinavii, prvnich asi 5 tisic BEV nemelo k nabijeni nic nez garaze a par kusu verejnych rychlonabijecek, dnes po ani ne 6 letech tam maj v urcitych ulicich a na urcitych parkovistich pomale nabijeci stojany, a vystavbu plati normalne energeticke spolecnosti
kdys si chces postavit barak, tak ti CEZ taky 50 metru inzenyrskych el,. siti zaplati i na pozemku, pro energeticke firmy to jsou zakaznici co misto aby cpali penize do kasicku ropnych firem, tak je budou cpat do kasicku jim ;-)
nikdo nerika ze tohle vsechno vyroste prez noc, bude to trvat desitky let, tak jako cerpaci stanice to nestali vsechny prez noc ale buduji a budovali se posladnich asi 70 let ;-) taky lidi hned nezahodi svoje auta, obmena vozoveho parku trva desitky let, proste a jednoduse si zvikej ze za 20-30 let tu bude tak pulka elektroaut a pulka hybridu, jen vyjimecne nejaka ta klasika, ale vsechno to pujde vpohode a ne drasticky jak si to nekteri jako ty predstavuji
a ne vodik by prave nesel nacerpat tak snadno jak si to predstavujes, ty cerpacky co dnes stojej, tak jsou zaprve drahe a zadruhe maj tam malou kapacitu, ze ani dnes nejsou schopne obslouzit vice nez 50-100 aut, kdy je potreba navest novej vodik ;-) a nejak velke skladovaci kapacity ti nikdo ve mestech nepovoli, jeden blbec co nebude postupovat podle navodu a nedodrzi bezpecnost, a kruh s polomerem 300 metru je "bez zivota" ;-)
nikdo ti BEV nenuti, proste si ho nekupuj, a to v cem jezdi jini ti snad muze bejt ukradeny ;-)
Zákaznící Tesly svou garáž obhajují naprosto stejně, jako zákazníci konvenčních automobilů. Stačí si jen pročíst místní diskuse. Někteří se budou rvát za tu svou značku i v případě, že jim jejich miláčci stojí před barákem na špalkách. A nemyslím si, že hlavní motivací pro nákup Tesly je to, že je elektrická, ale především to, že v určitých sociálních skupinách je vlastnictví Tesly cool, jako v minulosti to byla třeba Toyota Prius. A popravdě, ještě jsem nepotkal člověka, který by mi na otázku, zda-li by chtěl Teslu, odpověděl negativně, případně by se v ní alespoň nechtěl svézt.
Nějaké sektářství u „elektrolidí“ nevnímám, je to blbost. Všichni mají v garáži krom elektromobilu normální automobily se spalovacím motorem. A jestli mám někdy dojem absolutní vymejvárny, tak si stačí otevřít oficiální web kterékoliv automobilky.
Zrovna dnes ráno jsem se potřeboval pěšky přesunout po pražském nábřeží u Žofína. Suchý a štiplavý smrad z dodávek a některých postarších aut… Tahle prima smradlavá dieselová experience nutí člověka zamyslet se nad výhodou elektromobilu ve velkém městě.
Souhlasím jen částečně. Jistě, většina lidí má nějakou svou oblíbenou značku, nebo koncern, které je ochotná toho odpustit víc než konkurenci. Ale na druhou stranu existuje velmi početní skupina kupců, která nemá svou oblíbenou značku a nakupuje čistě pragmaticky a navíc si myslím, že i ten zbytek nemá takovou tendenci si u "své" značky lhát do vlastní garáže.
velka opravdu velka spousta lidi si lže do vlastni garaze :-)
mala domu, soused ma novou Fabii kombi v nafte, rocne najezdi asi 10 tisic km, dal za ni 380 tisic a ma vpodstate hure vybavene a mensi auto nez ja, ja mam benzinovou i30 kombi za 315 tisic a rocne najezdim asi 20 tisic km, mozna ze ted kdys delam doma tak to bude min, kdys jsme byli v hospe a klabosili tak jsem se ho zeptal proc si vzal zrovna diesel a proc zrovna Fabii? no odpoved bych necekal, proste proto ze ma jistotu ze ma vsude dostupnej a levnej servis, a naftu mu proste dpoporucil prodejce protoze je prej lepsi
drtiva vetsina lidi o autech vi jen to ze to ma 4 kola, volant a nejakou barvu, zbytek proste veri lidem okolo co jim neco doporucej, a kdys me rekl to ze mu na 10 tisic rocne doporucili naftu, tak to je proste jiz jen k smichu, nic vic se s tim delat neda >:D
Máš úplnú pravdu.
Mňa udivuje, ako niektorí jedinci dokážu vymyslieť sto spôsobov, ako a prečo niečo nespraviť, ale nad tým, ako to dosiahnuť, sa ani len nezamyslia.
trošku poznámka mimo Teslu, ale elektoaut se to týká....u nás v městě na severu s velkou slávou zbudovali rychlonabíječku. Na tom by nebylo nic divného kdyby ji nepostavili v obchodním centru a protože už nebylo místo, tak sloup té stanice píchli přesně doprostřed 4 míst pro invalidy...jsem zvědavý, který trouba s Teslou tam první přijde k mastné pokutě :-)
Pár lidí si Teslu koupilo i tady v ČR a moc si nestěžují. Ano, servis stojí majlant (ale nic, co by se nedalo na autě za 2,5 milionu čekat) a na tom autě se dost často něco podělá, ale Tesla se k tomu obvykle staví čelem a po dobu opravy vám půjčí auto jiné (taky Teslu). A těm lidem se dost často Tesla i vyplatí. Ono když jezdíte 100000 km ročně... A jezdíte od SC k SC, tak se vám to vyplatit jednoduše skoro musí. Rozdíl mezi 25 Kč za litr pohonných hmot nebo 0 Kč za elektriku je dost velký.
priznám, že osobne nepoznám žiadneho majiteľa tesly, ale vychádzaš v nájazde z teoretického maxima. Aj keď si viem predstaviť väčšie nájazdy ako so šporťákom a niekto to môže používať ako cestovnú káru, tak pochybujem, že to drtí dennodenne na limit dojazdu. Ale celá polemika sa odvíja od toho, prečo si ľudia teslu kupujú a myslím, že argument, že sa oplatí, lebo šetríš za elektriku pri vysokom nájazde, naráža minimálne na 2 veci: jednak ani tesla proste nemá dojazd na to, aby sa z nej stala nemecká diaľničná lietačka a argument o šetrení bledne, keď si prečítaš, koľko stojí napr. výmena predného skla alebo iných vychytávok, drahších ako v D3.
Brine z ceho prameni tvy predstavy?
To jsou vazne pohadky.
Nekdo jezdi s Teslou 500 km/den a vzdycky v pulce se nekde stavi najist a dobit?
A kde? Kde jsou ty SC, u kterych dobiji a obedvaji? A proc by to nekdo delal? Denne pojedu nekam 250 km, abych se tam nazral a pak zade pojedu zpatky? To ma nekdo jako zamestnani? Nebo je to jejich hobby? To musi bejt hrozny!
Kdyby byla servisní síť v USA podobně hustá jako ve střední Evropě, tak by je to sakra zajímalo. Protože když auto ze severních Čech do lineckého servisu bez přenocování v ČB nedojede, je to na pytel.
Teslu, tedy současnou produkci, si pořizují stejní lidé, kteří normálně kupují auta v této cenové hladině. Tito lidé buď prostě mají hodně peněz anebo se chtějí odlišovat, protože z ekonomického (i logického) hlediska není rozdíl mezi autem vyšší střední třídy v ceníkové ceně 800tis (zjednodušená reálná cena pro firemního uživatele je 800 - DPH = 661 tis minus fleet/firemní sleva může být cca 551 tis Kč) a autem s ceníkovou cenou 2 mil (stejnou kalkulací docházíme k reálu cca 1.377 tis.Kč). Vlastnictví Tesly má naprosto zjevnou přidanou hodnotu sympatie (+ stále ještě výjimečnosti) oproti např. stejně drahému MB,BMW, Audi a z toho zřejmě vychází i nadhled nad drobnými obtížemi, které provozování e-auta v současnosti provází.
tito lidé ze svých posledních peněz Tesly opravdu nekupují
když nebyla Tesla kupovali Priusy
ale to bylo pro Holywoodské boháče trpké, muset se ukazovat v takovém levném vozítku
oddechli si až s příchodem Tesly - mohou si hrát na ekohrdiny a přitom utraácet velký prachy a ukazovat se ve fajn fáru (Tesly vypadají dobře o tom žádná)
…články čtu rád a na poměry dnešního stavu webu auto.cz je shledávám jako nadprůměrné. Myslím tím články týkající se historie různých modelů, články o motorsportu atd. Prostě články, u kterých je vidět, že byly vytvořeny za déle než 5 minut a články, u kterých je vidět, že Vás dané téma baví více, než jen odstavce založené na komentování aktuálních trendy videí z YT. Poslední dobu mám ale trošku pocit, že se nacházíte i v averzi vůči Tesle.
Víte, nepokládejte mne za fanatického zastánce této značky. Samotného mne tato auta nechávají klidným a můj zájem se upírá k úplně jiným vozům (viz.můj avatar).
Vím, že nekonvenční věci vždy rozdělovaly, rozdělují a budou vždy rozdělovat dav na nekritické obdivovatele a radikální odpůrce. Proč ale i Vy?
Titulky k Tesle neustále informují o tom jak „Krájí prsty“, jak její zákazníci jsou vlastně úplní pitomci, protože je nezajímá jak je to auto na prd atd.
Ono to působí až směšně, když se na tomto webu, se stejnou vervou zase objevují články o problematických rozvodech TSI – „jsou ještě problematické? No samozřejmě že už ne, vše je vyřešeno, vylepšeno…“ atd.
Uberte, působí to pitomě. A to nemáte zapotřebí.
samozrejme ten bulvarny nadpis je cocotina!
kazdeho cloveka to zaujima, nie ze nie!
Poznam par chalanov s Teslou alebo inym elektrom a vsetci sa snazia vybalancovat pre a proti a obhajit ten prechod.
Na mna Tesla zabera iba tym neuveritelnym zrychlenim - absurdita, ze udaje, ktore nahanam roky u svojich supersportoch je tu ako bonus?
Velke ALE musim povedat:
1. dojazd za kazdych podmienok ( zima, cas nabijania, nabijacie miesta)
2. vysoka cena za tie prakticke moznosti elektra
Za mna radsej menej vykonu ( cca 9-10 sec zrychlenia ), ale dupla dojazd za polovicu ceny auta v danej triede ( co chapem, ze este tam nie sme, takze nemam elektroauto) :-!
Jako 2. auto do rodiny - pro radost ze zrychlení, když na to máš, proč ne.
Tedy současné drahé modely.
Tesla začne mít opravdu velký problém s nástupem "levných modelů".
Tak se ty věci které jsi vyjmenoval opravdu budou řešit a Tesla se dostane do spárů potížistů, kteří za své peníze budou vyžadovat to stejné jak za podobné peníze dnes vyžadují od zavedených značek.
Tedy model 3 asi rozhodne. Pokud to nedotáhnou, tady jim už většina majitelů nic neodpustí. Ale mohu se plést, možná že na model 3 čekají další hordy elektronadšenců. Ale nevím, konvenční elektromobily jako Leaf už nejsou o mnoho levnější a prodejní boom se jaksi nekoná.
Žiješ v dobré čtvrti. Nedávno jsem stál na přechodu pro chodce. Ta akcelerace toho auta na zelenou, jako prvního v řadě mi vzala dech. Vše s jemným bzučením. Já jsem si myslel, že ten zbytek aut v těch dvou pruzích tam snad usnul a nebo se samým údivem zapomněli rozjet.
Tak všeobecne sa tu ľuďom teraz asi darí. Minule som sedel v kaviarni a za 15 minút okolo prešli tri (rôzne) Tesly S. Ale taká nová Vitara je ešte stále častejší jav. >:D
souhlas, a celkem se bojim toho ze Tesla tohle nezvladne prave s dalsima modelama, od modelu 3 k dalsim modelum nebo novym generacim S a X, tam jiz na kvalite bude hodne zalezet
jinak na co spousta lidi zapomina, tak zrejme jiz letos na Teslu v USA federalni dotace skoncej, ta federalni dotace je jen do poctu 200 tisic aut na automobilku
Majítelé Tesly jsou fakt většinou hodně bohatí lidé, kteří hlavně chtějí být za každou cenu "in" a "cool", proto jsou ochotni tolerovat tak katastrofální šlendrián při výrobě i mizernou kvalitu dílenského zpracování (ale i evidentní konstrukční přešlapy). Hlavně když mají nějakou nevšední "hračku", kterou můžou okolí dávat na odiv. Bude opravdu moc zajímavé, jestli budou mít takovou trpělivost a toleranci i majitelé chystaného modelu 3 s výrazně nižší cenou... :-!
Ja bych rekl, ze mnohem horsi jsou wannabies - teda ti, co by Teslu chteli, ale nemaji na ni penize. Ti jsou castokrat jeste mnohem zaslepenejsi a militantnejsi. Viz. nahore ten s tim starym Volvem.
Tak to fakt nevím, já třeba po takovém autě jako je Tesla absolutně netoužím, pokud bych měl ty 2 mega, asi bych skončil u nějaké německé prémie nebo Range Roveru. :-):yes:
vtipálku, mít ty 2 mega, beru Jaguar XF 3.0V6 S/C, nebo se mi líbí Alfa Giulia QV.
Akorát na rozdíl od tebe mám otevřené oči i mysl, nezavrhuji nastupující technologie jen kvůli tomu, že se takový vývoj nelíbí. Je tedy na místě se zamyslet, kdo z nás dvou je ten zaslepený a militantní.
PS: aktuálně jezdím starým VW
Co to meles o vyvoji, ktey se mi nelibi? Alternativnimu pohonu se nevyhneme a elektormobily nabizeji radu vyhod. Ja se nahore vyjadruji pouze konkretne k zaselpenym fanouskum tesly a jejich autum na baterky - slepa vetev, verim, ze se to brzo cele zhrouti jako domecek z karet.
uplne stejne by se dali tedy nazvat majitele kuprikladu super-sportovnich aut, tam je zcela bezne ze servis daneho auta stoji majitele rocne i desitky tisic eur a pritom s nim vetsinou ani mezi servisy nenajede vic nez jednotky tisic km
bohati lide co chteji byt in a cool a jsou ochotni tolerovat malou zivotnost a tedy kvalitu danych aut? "Hlavně když mají nějakou nevšední "hračku", kterou můžou okolí dávat na odiv." >:D;-)
Zákazník musí být šťastný, že ten produkt má a jeho okolí mu musí závidět. On to asi nebude jenom problém Tesel. Řada milovníků jistých značek jejich problémy převádí na úplné prkotiny. Příčiny problémů, jsou většinou zapříčiněny montáží komponentů jiného výrobce. Tak o co jde? To bude za čas jako ve východním bloku za totáče, kdy musel majitel být šťastný, že ten produkt vůbec má.
Ale já tak nějak vidím paralelu mezi kupci aut Tesly a nadšenci (či snoby), kteří si jako první kupovali mobilní telefony (při tehdejší ceně, velikosti, výdrži, pokrytí sítě, ceně za provoz ...) pokud si na tu dobu pamatujete ... [odkaz]
Pro ty, kdo pořád nevěří elektromobilitě, je tu nejnovější studie Deloitte.
V roce 2030 60% beteriových EV kontra 2% aut se splaovacími motory :-O
Kdo nevěří ať tam běží (jedná se o předpověď poměru prodaných aut v Německu)!
Budoucnosti zdar :-)
Jiný zdroj: Palivové články vs. baterie a smrt dieselu ;-)
[odkaz]
U mnohých diskutérů vidím, že píší o budoucnosti spíš to, jak si ji přejí (nebo představují), než aby se zamysleli.
Nebo si alespoň přečetli názor 78% šéfů automobilek :-) viz odkaz..
Když pomineme, že je to za 13 let nesmysl, tak 60% bateriových, 2 % motory s vnitřním spalováním a zbylých 38% tedy co? Parní stroje? Palivové články? Antigravitační systém poháněný anihilací hmoty? >:D
Za vic jak sto let se dojezd elektroaut zvýšil o ca. 100 km. Myslíte ze do 2030 se zvýší v prumeru alespoň na 600 km. Bez dojezdu a za rozumnou porizovaci cenu, jaksi nejsou konkurenceschopne.
Máš hlavu a nerozmýšľaš. Tých sto rokov bežal naplno vývoj, aby si ich mohol brať v úvahu? Nie, celý čas elektrické auto vpodstate spalo. Vývoj bateriek ťahali len notebooky a telefóny, aj to hádam len nejakých posledných 20 rokov.
som videl bielu Teslu S ...zozadu mi ten jej dizajn pride teda ako nic moc ... ( je to len moj nazor... poprosim teda o pochopenie ) ... kusok uz za zenitom tie zadne svetla mi prisli... proste take nemastne neslane... aj tvarom .... pritom aj taky "bezny" megane posobi zozadu dnes uz daleko modernejsie a viac "techno" ... netvrdim ze tesla vyzera zle... ale tie zadne partie su podla mna kusok poslabsie vzhladom na cenu a celkovu tehnicku uroven vozu.... cakal by som tu kusok viac ale ved mozno najaaky facelift uz coskoro prid... tak uvidime
osobne si myslim ze Tesle by pomohol nejaky mensi dostupnejsi model v rozlete a v lepsom napredovani... nieco ako povedzme i3, soul EV a podobne... proste nieco co nebude stat 2 melony a nebude mat rozmery nepraktickeho titanicu... na ten novy model 3 som teda fakt zvedavy...
Ale jeste je na nej cas, i kdyz mam pro nej vsechny podminky. Garaz, potrebu dojezdu atd. Uz jsem se svezl v elektrickem becku a jizda v elektromobilu je beze sporu zajimava. Byl jsem se kouknout i na Teslu v showroomu a to zpracovaní je velmi spatne. Vnitrek je jak z cinske hracky, ale co mi nejvic dostava je mizerne slicovani dilu karoserie. U meho BMW jsou vsechny spary jak narysovane, u Tesly není výjimkou nekolika milimetrovy rozdil. Asi to ti migranti co to montujou v Holandsku moc neprozivaji.
Co navic doprovazi uzivatele elektromobilu je vysoky stupen agresivity, prosazovani jen jednoho spravneho nazoru. Tady jich je par, ale na jinem serveru jsou dost premnozeny. Pokud by takove zblbnuti mel doprovazet koupi auta na baterky, tak radsi zustanu u me fosilie.
PS redakci - vy jste taky takova fosilie. Uplne koukam ze jeste nemate zabezpecene pripojeni SSL. Tak se probudte :no: