Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: ZAP-X Crossover Electric: studie ze studie

Společnost ZAP představí na výstavě NADA elektromobil na bázi studie crossoveru Lotus APX.
Zpět na článek
2. 2. 2007 08:36
neregistrovaný "blue.sun"
2. 2. 2007 08:47
neregistrovaný "blue.sun"
2. 2. 2007 09:51
neregistrovaný "blue.sun"
2. 2. 2007 10:28
neregistrovaný "blue.sun"
2. 2. 2007 07:14
anonym
2. 2. 2007 07:36
neregistrovaný "stegi"
2. 2. 2007 09:40
neregistrovaný "ZZ"
2. 2. 2007 09:55
neregistrovaný "blue.sun"
2. 2. 2007 10:05
neregistrovaný "ZZ"
2. 2. 2007 10:31
neregistrovaný "blue.sun"
2. 2. 2007 09:41
neregistrovaný "ZZ"
2. 2. 2007 16:47
neregistrovaný "nexus6"
3. 2. 2007 01:54
neregistrovaný "RS6"
3. 2. 2007 12:03
neregistrovaný "John Q."
4. 2. 2007 08:07
neregistrovaný "RS6"
2. 2. 2007 06:46
Nemozem si pomoct...
...ale toto mi pride ako tazka masirka. Aku kapacitu musia mat tie akumulatory, ked dokazu napajat motory s takym neskutocnym vykonom a este na 560 km. Tomu sa da verit velmi tazko, a este ta hlaska o nabiti za 10 minut, ved aj ked tam pripojim kabel hruby jak ruka, tak sa pri takej energii snad roztavi....
A este sa spytam k comu ten vykon, je predsa davno zname, ze pri pohone elektromotorom staci podstatne menej konikov ako pri benzine alebo nafte, lebo elektromotor ma konstantny krutiaci moment.
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "blue.sun"
2. 2. 2007 08:36
Re: Nemozem si pomoct...
Klaudie, trochu soudnosti, prosím. Nevěřím, že by baterie měla vydržet 560 km při plném výkonu. Stejně jako není jízdní dojezd osobního auta při plném výkonu stejný jako při cestovní rychlosti, ani u toho vozidla nebude.
2. 2. 2007 08:40
Re: Nemozem si pomoct...
To je jasne, nakoniec tie udaje som si nevymyslel ja, ale aj tak porovnaj si to s realnymi elektromobilmi, kde su dnes vykony bezne tak 60-120 kW, dojazd 100-300 km a akumulatory sa dobijaju minimalne niekolko hodin. Je to priepastny, ale naozaj priepastny rozdiel. Takze aj ked upravime podmienky prevadzky na realne hodnoty pride mi to este stale dost na hrane...Uz len dobit kapacitu akumulatorov s takym akcnym radiusom (teraz bez ohladu na prikon motora) za 10 minut je na zamyslenie....
neregistrovaný "blue.sun"
2. 2. 2007 08:47
Re: Nemozem si pomoct...
Tesla roadster má obdobné vlastnosti, co vím... Takže zřejmě to je možné. Ostatně pro jízdu konstantní rychlostí okolo 50 km/h potřebuje auto o hmotnosti dvou tun minimum výkonu. Když do toho započítáme rekuperaci při brzdění, rozjezdy, zrychlení a zpomalení, nezdá se mi to tolik nereálné. Zmenšíme-li trošku rozměry a kapacity, jsou k dostání nabíječky, které ti nabijí 2700 mAh akumulátory během patnácti minut z běžné sítě. A ta nabíječka není o nic větší, než typ, kterému trvá nabíjení pět hodin. Otázkou spíše bude cena (a tam jsou rozdíly propastné).
2. 2. 2007 09:44
Re: Nemozem si pomoct...
Ano, v tomto kontexte je to uz realnejsie, kazdopadne v clanku sa pise "Původní benzinový motor V6 byl nahrazen elektromotorem o výkonu 474 kW, který bude prý schopen udělit vozu rychlost až 250 km/h. Jízdní dosah vozu by měl činit až 560 km a baterie nové generace by měly být nabity již během těžko uvěřitelných 10 minut"...takze vsetko je zrejme len v rovine teoretickej.
Ked to vezmeme z praktickeho pohladu, tak aj dnes by mohlo byt docela realne auto velkosti napr. Opla Meriva s vykonom povedzme okolo 60 kw, dojazdom 200-300 km a z dobitim akumulatorov na plnu kapacitu za 4-5 hodin z beznej siete... Ak by take nieco skusili vyrabat seriovo, nemusela by ani cena byt najhorsia, zdvihli by ju sice drahe baterky, ale zaroven zrazila dolu absencia spalovanieho motory a prevodovky, elektromotor je predsa len neporovnatelne jednoduchsi....
----------------------------------------…
Velmi, ale naozaj velmi by ma zaujimalo, ako to s elektropohonmi vyzera, nieco uz je vonku, len o technike nikto nic blizsie nepise, o obrazkoch a schemach len snivat...mohol by niekto zapracovat a poucit nas beznych citatelov. Taky obsaznejsi material na temu elektromobily napr. od Marka.
neregistrovaný "blue.sun"
2. 2. 2007 09:51
Re: Nemozem si pomoct...
Kdybych měl tady v práci Mathcad, našel bych ti přímo čísla, kolik potřebovalo čtyřapůltunové auto na jízdu rychlostí 60 km/h výkonu. Moc to nebylo.
Zatím se mi to zdá jako velmi teoretické, na druhou stranu ta cena nemůže být extrémně vysoká, když Tesla má objednávky na 270 aut. To, co píšeš o autě velikosti B-segmentu, mi taky přijde reálné. Od doby, co jsem se dal na diagnostiku, se o elektromobily moc nestarám, ale tohle mě vždycky zaujme, zkusím pohledat více.
2. 2. 2007 10:21
Re: Nemozem si pomoct...
To by ma vazne zaujimalo. Clovece nechces sa zaregistrovat aby som mal na Teba aj e-mailovy kontakt? V ramci svojho konicka sa babrem s dizajnom maleho auta, chcel by som ho koncipovat ako elektromobil, ale na realnych zakladoch. Zial dostupnych informacii nie je vela, ani na internete, je to skor sporadicke, hlavne co sa techniky tyka. Napriklad nemam predstavu, aky objem zaberaju tie-ktore akumulatory pre nejaku pozadovanu kapacitu, kolko priestoru a ake konstrukcne usporiadanie vyzaduju elektromotory a vsetok ten menezment okolo, pripadne ake su vyhody a nevyhody alektromotorov priamo v kolesach. Toto umiestnenie ospevuju ako idealne na druhej strane tym vyrazne narastie hmotnost kolesa ako takeho a tym padom aj neodpruzena hmotnost, ktoru sa snazia zrazat hlinikovymi materialmi diskov...Je toho vela o com by sa dalo debatit....
neregistrovaný "blue.sun"
2. 2. 2007 10:28
Re: Nemozem si pomoct...
Registrace? Hmmm, neuvažoval jsem o tom, i když tenhle server čtu často. Jinak jako diplomku jsem dělal něco podobnýho, jen to bylo trošku větší malé auto pro armádu. Jinak teď jsem pro zajímavost koukal na info o té Tesle - při 220 V/70 A nabíjení trvá 3,5 hodiny.
2. 2. 2007 10:50
Re: Elektromobil.
Mohol by si mi poslat nejake materialy? Myslim z tej diplomovky. A este som nikde nenasiel info, ci elektricky pohon vyzaduje nejake chladenie a tiez nic o vlastnostiach akumulatorov pri roznych teplotach (v nasich podmienkach povedzme od -15 do +60°C). Bol by som Ti velmi vdacny za nejake podklady, mozes na e-mail pod nickom Klaudius. Diky.
anonym
2. 2. 2007 07:14
upss
Asi jsem úplně blbej, ale nebere mě, proč to má dvojici výfuků??? ;-\ ...elektromobil...???
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "stegi"
2. 2. 2007 07:36
Re: upss
to preto, že autor príspevku tam dal snímky pôvodnej (benzínovej) štúdie APX a nie ZAP-X!!!!
neregistrovaný "ZZ"
2. 2. 2007 09:40
10 min
Než si u "pumpy" vycvrnkáš jarabáčka, umyješ tlapičky, zaplatíš lehoučkou Colu a mrkneš na hošana za kasou, tak ti u tohodle chlapáckého auta vymění atomovej reaktor. Jinak těch 10 min. fakt nechápu...
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "blue.sun"
2. 2. 2007 09:55
Re: 10 min
Baterky to zvládnou a kabel, který se k tomu bude připojovat, bude mít průměr jako hadice u pumpy dneska >:D >:-[]
neregistrovaný "ZZ"
2. 2. 2007 10:05
Re: 10 min
Aha... takže nejobtížnější částí bude vycvrnkání toho jarabáčka, co? >:-[]
neregistrovaný "blue.sun"
2. 2. 2007 10:31
Re: 10 min
>:D :yes:
neregistrovaný "ZZ"
2. 2. 2007 09:41
LANCIA crossover
Mimochodem, nepřipadá vám ten tvar, ty rysy, to pojetí, že by to byla krásná typická Lancia? Mně teda jo.
Rozbalit vlákno
0
2. 2. 2007 14:32
budoucnost Lotusu
Když se tu objevila zpráva, že Lotus udělal koncept APX na základě VVA, vůbec jsem nerozumněl tomu, proč by některá z velkých automobilek měla o něj zájem. Ale v souvislosti s tímto článkem mi to přijde jako velmi dobrý krok. Lotus udělá skořápku, kde používá nové moderní materiály. Teď přijde druhý hráč, který nemá letité znalosti z autoprůmyslu a stavby aut. Ale je orientován na nové pokrokové technologie pohonu. Nemusí se trápit problémy, jak se mají otevírat dveře, jak svařit karoserii, jaké jsou normy pro ergonomii. Výhoda pro obě strany. Jeden dostane svůj motor do vozu, který má uznávané jméno ve světě. Druhý získá technologii, na kterou sám nemá a profiluje se do budoucna jako novátorská značka. Teď už jen aby to dotáhli do konce.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "nexus6"
2. 2. 2007 16:47
jabka a hrusky
Neni Lotus jako Lotus. Alespon autor clanku by si nemusel plest Lotus Cars a Lotus Engineering (obe soucasti Group Lotus *. vlastnene malajskym Proton Holdings). Tohle auto je totiz dilem druhe zminovane spolecnosti a ta nikdy zadna auta nevyrabela, vzdy delala pouze vyvoj a outsourcing. Tato studie vznikla jako ukazka toho, ze Lotus Engineering umi vyvinout cele auto na klic a to rovnou i jako flexibilni platformu. Uvazovalo se o tom, ze by platformu teto studie prodali nejakemu pripadnemu zajemci, ale spis to opravdu byla ukazka schopnosti spolecnosti. Ted tu platformu opravdu mozna prodali...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "RS6"
3. 2. 2007 01:54
Re: jabka a hrusky
Malajsky Proton je vlastněný VW :-!
neregistrovaný "John Q."
3. 2. 2007 12:03
EV v cestine
O elektromobilech v cestine nejlepe zde:
elektromobily.wz.cz
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "RS6"
4. 2. 2007 08:07
Re: EV v cestine
Kvalitní stránka a dobré informace :yes: