Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Zapnutá klimatizace zhoršuje spotřebu nejvíce u hybridů

Rádi si v autě dopřejete v horkých dnech chladný vzduch z klimatizace? Tento luxus vám navýší spotřebu až o 10 %, což je... zanedbatelné.
Zpět na článek
28. 7. 2014 14:58
28. 7. 2014 15:10
28. 7. 2014 21:09
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
28. 7. 2014 15:53
28. 7. 2014 17:18
28. 7. 2014 18:22
28. 7. 2014 17:07
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
29. 7. 2014 09:14
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
29. 7. 2014 15:03
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
29. 7. 2014 23:03
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
29. 7. 2014 23:05
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
30. 7. 2014 12:12
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
28. 7. 2014 17:55
29. 7. 2014 08:44
Avatar - Hittman
28. 7. 2014 14:58
Teď
už vím, jak poznám majitele hybridu...že mu při řízení teče po čele pot i při nízké rychlosti >:-[]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - petrumr
28. 7. 2014 15:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
28. 7. 2014 21:09
Re: Teď
Nebude jednoduchsie pozriet sa na auto?

Just asking....
Avatar - The Spešl Uan
28. 7. 2014 15:08
A tak to si trochu protiřečí, ne???!!
Tento luxus vám navýší spotřebu až o 10 %, což je... zanedbatelné.

Ale celý článek pojednává o tom, že to je docela dost. >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D Navíc, kdybych to v BMW krosil po okruhu v létě s puštěnou klimatizací, tak za 100 km zaplatím pomalu o 100 Kč víc jen kvůli klimě... To není tak zanedbatelné.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hittman
28. 7. 2014 15:09
Re: A tak to si trochu protiřečí, ne???!!
Ale Kárle..
28. 7. 2014 15:53
spotreba
aplikovat americky vyznam na europu je blbost. Jednak co je benzinovy motor - 1,6 v Chevy Aveo alebo 5l V8 u Chevy silverado. Tam je 5% u sptreby trochu velky rozptyl (0,3 vs liter a pol). Nasledne napisat hybrid ma o 10% vyssiu spotrebu. To ma. Lenze ta je u porovnatelne velkeho auta cca o tretinu nizsia takze to nebude len tak jednoduche. Dieslov je v amerike mallo a vacsina su 2.0TDi od VW (ak nemyslime trucs s 5+ litrovymi dieslami a takze znova - porovnavat to s europov je hlupost

spotrebu nezvysuje aj klima ako taka ale aj vacsi odpor pneu/vozovky a najma suchy a teply vzduch. Preto je paradoxne spotreba v lete u mnohych vodicov a aut vyssia ako na jar/jesen a dokonca aj v zime :-)
Rozbalit vlákno
2
28. 7. 2014 17:18
Re: spotreba
Když si to dočteš do konce, najdeš šokující informaci - tedy že odběr klimatizace v absolutních číslech nezávisí na spotřebě motoru (a že zdánlivý rozdíl je daný relativním vyjádřením). >:D Zase jeden velmi přínosný článek.
28. 7. 2014 18:22
Re: spotreba
K tomu vzduchu, je teplejší a tedy řidší -> do válců se ho dostane míň, na druhou stranu auto jede řidším prostředím, takže se to vyrovnává :-)
Avatar - rohYpnol
28. 7. 2014 16:55
Absurdní článek
Zaplá klima zvyšuje spotřebu nejvíce tam, kde je třeba vychladit největší objem vzduchu a kde je největší prosklená plocha - takže typicky MPV!
Ovšem s dodatkem, že záleží na zatmavení skel a ani u MPV to nemusí být příliš patrné. Takže v zásadě možná nejvíce spotřebu zvyšuje u slžebních Octavií Classic bez tónovaných skel >:-[]

P.S. Vždyť i autor článku sám píše, že spotřeba energie klimy je shodná u benzinu, jako u dieselu či hybridu. A že 0,3l za klimu je % víc u hybridu, který má spotřebu 3l/100km než u benzinu, který má 6l/100km, na to tu potřebujeme objevný článek 8-s 8-s ?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
28. 7. 2014 17:07
Ach tie percenta a statistika
Percenta su dost nezmyselne udaje, ak nepozname bazu, z ktorej su vypocitavane.

Maly priklad:

Spotreba hybrid: 4.5 l/100 km > zvysenie 6.1% = 0.27 l
Spotreba benzin: 6.0 l/100 km > zvysenie 3.8% = 0.23 l
Spotreba diesel: 5.0 l/100 km > zvysenie 4.6% = 0.23 l

Naozaj sa budeme bavit o rozdieloch 0.04 litra?

To vsetko odhliadnuc od toho, ako spravne poznamenal kolega Rohypnol, ze ide o absolutne absurdne clanok, pretoze len tazko moze lubovolne meranie pokryt vsetky premenne, ktore maju vo vztahy klimatizacia-pohon-spotreba dolezitu ulohu.
Rozbalit vlákno
17
28. 7. 2014 17:30
Re: Ach tie percenta a statistika
Je to absurdní článek proto, že účinnost klimatizace a nároky na chlazení prakticky nezávisí na palivu. Vaření z procent to pak posouvá ke špatné komedii.
Avatar - Michal Fokt
29. 7. 2014 06:27
Re: Ach tie percenta a statistika
V první řadě musím poznamenat, že jsem tu studii nevytvořil, pouze informuji o tom, že byla provedena. Zmínka o "nejhorším výsledku" pro hybrid byla jádrem zprávy "výzkumníků", tak proč ji nepoužít.

Popravdě řečeno - kdyby nadpis zněl "Klimatizace zhoršuje spotřebu všem stejně", asi by článek, který vyšel ve 3 odpoledne, nebyl dnes druhým nejčtenějším a studii jako takovou by asi také nikdo nečetl. ;-)

A je tu i jedno pozitivum - já třeba nevěděl, že je rozdíl tak malý (a jak přesně velký) a počítám, že ani nikdo další rozhořčený z diskuze. Kupodivu ta procenta sedí i na evropské poměry, zkoušel jsem to na sprtimonitoru. Tam pochopitelně nelze filtrovat, zda někdo jezdí s klimou nebo bez ní, ale i tak se navýšení do zmíněného intervalu vešlo a informace tedy dává smysl i pro nás..
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
29. 7. 2014 09:14
Re: Ach tie percenta a statistika
Pan redaktor, to hadam nemyslite vazne....

"Zmínka o "nejhorším výsledku" pro hybrid byla jádrem zprávy "výzkumníků", tak proč ji nepoužít."

Ste novinar? Sudiac podla tejto vety nie. Vy skratka prepublikujete spravu bez toho, aby ste sa na nu kriticky pozreli. Vyskumnici tvrdia, ze hybrid je najhorsi? Tak aj my napiseme, ze to tak je.

"Kupodivu ta procenta sedí i na evropské poměry, zkoušel jsem to na sprtimonitoru. Tam pochopitelně nelze filtrovat, zda někdo jezdí s klimou nebo bez ní"

Toto je naozaj perla, uznavate, ze z hladiska posudzovania vplyvu klimatizacie na spotrebu su data zo sprintmotoru nepouzitelne, ale bohorovne tvrdite, ze percenta sedia na europske pomery.

Vam ten titulok skratka vyhovoval - tak ako titulok, ze Tesla zastavuje vyrobne linky.

Chapem vasu (redakcnu) snahu o click baits, a pritahovanie pozornosti, ale je rozdiel medzi kontroverznym titulkom, a lacnym bulvarnym titulkom. Auto.cz spada do tej druhej kategorie.
Avatar - Barrichello
29. 7. 2014 09:43
Re: Ach tie percenta a statistika
Podle nejnovějšího výzkumu američtí vědci zjistili, že lidi věří všemu, co američtí vědci vypustí do médií.

Tenhle vtip neznáš? >:D
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
29. 7. 2014 15:03
Re: Ach tie percenta a statistika
Poznam.

Ale fakt je, ze ta spolocnost je britska :-)
Avatar - Michal Fokt
29. 7. 2014 22:21
Re: Ach tie percenta a statistika
Zejména ten poslední odstavec myslím naprosto přesně vystihuje podstatu věci. Ostatně nevím, proč se o mě otíráte - procentuálně opravdu hybrid doplácí na použití klimy nejvíce. To není kontroverzní, tím méně laciné bulvární, to je studií potvrzený fakt. Že je současně realita trošku jiná, je v článku uvedeno. Takže výtky že "to ví každý", jsou tak asi to jediné, co se proti tomu dá říct. I když lze diskutovat o tom, zda takový názor není kontroverzní nebo lacině bulvární, protože na rozdíl od infa v článku to rozhodně pravda není.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
29. 7. 2014 23:03
Re: Ach tie percenta a statistika
Neberte to osobne, moja kritika je cisto profesionalna. Ako komentujuci mam luxus ciastocnej anonymity, vy ako redaktor nie.

Ale k veci.

Bud nerozumiete percentam, alebo vedome obhajujete neobhajitelne. Viete napriklad, ze auto so 4.2% pravdepodobnostou zavaznej poruchy je 2x nespolahlivejsie ako auto s koeficientom 2.1%? Rozdiel je 2.1 percentualneho bodu, ale pravdepodobnost poruchy prveho auta v porovnani s druhym je o 100% vyssia. Alebo druheho v porovnani s prvym o 50% nizsia. Still with me?

Inymi slovami, percentualne je na tom hybrid horsie - realne ma stale rovnaku spotrebu - ako som nazorne demonstroval.

Ak v Cesku stupne priemerna mzda o 20%, budete tvrdit ze je vyssia ako v Nemecku, kde stupla o len o 5%? Sudiac podla tohto clanku budete musiet!

Teraz ide o to, ci ste chceli cislami dokazat svoju teoriu, alebo vam ide o objektivitu. Vzhladom na Vase prispevky v debate je pravdepodobnost druhej moznosti skoro nulova.
29. 7. 2014 11:19
Re: Ach tie percenta a statistika
Jde o to, jak tu informaci prezentujete. Na výsledku není nic zajímavého, tak proč by to měl být čtený článek? Jen vaříte senzaci z vody. Pokud to pojali ve stejném duchu, nic vás nenutí se chovat stejně. A nijak vás to neomlouvá.

V první řadě záleží, jaké máte auto - jakou klimatizaci, jak je izolované atp. - a kde a jak jezdíte. A protože tu práci musí odvést spalovací motor, ještě záleží na výhřevnosti paliva a účinnosti motoru (u některých systémů se to komplikuje tím, že je kompresor elektrický, má proměnlivý výkon). To je úvaha na úrovni základní školy. Rozhodně ne všechny klimatizace jsou stejně účinné.

Není nic špatného si ověřit, že něco, co je logické, nebo obecně uznávané, platí. Ale nemá smysl z toho dělat senzaci, když se to potvrdí. Nikdy jsem neřešil, kolik klimatizace bere přesně - nikdy jsem si nevšiml překvapivě vysokých spotřeb, nebo úbytku výkonu, nebylo nutné něco řešit. Můj odhad byl do 0,5 litru. I kdyby to bylo více, nehodlám se v autě dusit ve vlastní šťávě.
Avatar - Michal Fokt
29. 7. 2014 22:02
Re: Ach tie percenta a statistika
Co mám takhle možnost sledovat, vcelku se vyznáte, navíc patrně neobracíte každou korunu dvakrát. Ale věřte tomu, že většina čtenářů má rozhled výrazně horší a ochotu utrácet menší. Infomaci o tom, jak se klimatizace projeví na spotřebě jistě ocení. Dalším úkolem pak je ty čtenáře k informaci dovést. S ohledem na statistiku čtenosti se to povedlo na výbornou, "hejtům" v diskuzi navzdory.
29. 7. 2014 23:13
Re: Ach tie percenta a statistika
Neříkám, že to není zajímavé téma z technického hlediska. Lidi však spíš bude zajímat přehled po modelech aut/ klimatizací. Pokud někdo nemá představu, kolik si klimatizace může vzít, tak tu má nějaké orientační číslo. Pokud ho však spotřeba skutečně zajímá a chce vědět, kolik ho stojí ten "luxus", tak si to bude muset vyzkoušet u konkrétního auta za podmínek, v kterých jezdí. Průměr je mu prd platný, když je to zrovna u něj čtyřnásobek. Vemte si dřívější články o tom, jak dlouho trvá vytopit kabinu. Co si myslíte, že by se stalo s informační hodnotou, kdybyste publikovali průměrný výsledek pro každé palivo/ pohon?

Čtenost (přesněji odeslání obsahu čtenáři) samotná neodráží ani kvalitu, ani informační hodnotu.
29. 7. 2014 12:56
Re: Ach tie percenta a statistika
A pak si hrajte na seriózní web, když přiznáváte bulvárni praktiky. Před cca. 2 lety bych se ptal, jestli tohle myslíte vážně. Dnes již ne. Jen by mě zajímalo, jestli Vám dochází, jak tragická je Vaše odpověď ve vztahu k image webu. Trošku žumpička. :no:
Avatar - Barrichello
29. 7. 2014 14:59
Re: Ach tie percenta a statistika
>:D >:D >:D
Avatar - Michal Fokt
29. 7. 2014 22:11
Re: Ach tie percenta a statistika
Ale vůbec ne, Figurko. Web je obrazem svých čtenářů, nikoli naopak. Kdyby rekordy ve čtenosti lámaly špičkové testy aut, byl by web plný špičkových testů aut, jako svého času Autofun (...a jak dopadl). Třeba dnes nemá ve čtenosti konkurenci článek o Schumacherově manželce, který "visí" teprve od půl šesté.

Co chtete (čtete), to dostáváte, poptávka-nabídka ...znáte? Chcete žumpičku, dostáváte žumpičku. Zlobit se můžete jen a pouze na sebe, popřípadě na drtivou většinu spolučtenářů. Věřím, že vy ,fajnšmekři, si v portfoliu článků ACZ najdete jiné, hodnotnější zprávy. :-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
29. 7. 2014 23:05
Re: Ach tie percenta a statistika
Takze sa priznavate, ze pisete ako zumpa. Vdaka za uprimnost, kolegovia z Vas musia mat radost.

Mimochodom, spravil som si screenshot. Pre istotu ;-)
29. 7. 2014 23:37
Re: Ach tie percenta a statistika
Snad nechcete říct, že by jiné tituly měly přebírat obsah Blesku jen proto, že je čtený a lidé to tedy chtějí? My jen těžko můžeme řídit, kdo sem smí. Je to naopak, vy obsahem lákáte čtenáře a ovlivňujete skladbu návštěvníků. Je jen na vás, jestli chcete podobné lidi obstarávat a zvolit je tak za cílovou skupinu.
Avatar - Barrichello
30. 7. 2014 09:47
Re: Ach tie percenta a statistika
Já bych ti inetrenty zakázal, stejně je to impreialistický zlo a a vytávří to západoněmečtí revanšisté.

Na internet jen výsledky pětiletky, jaká byla sklizen a kde mají nový kombajn :yes:
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
30. 7. 2014 12:12
Re: Ach tie percenta a statistika
Ved presne to Auto.cz robi.

Niekto, v tomto pripade dana spolocnost, napise studiu. Auto.cz to hodi na web.

Bez toho, aby sa niekto zamyslel, ze ked mame 1000 kombajnov a kazdy dokaze vyprodukovat 10 ton, ako je mozne ze sa nam urodilo milion.
Avatar - Ozzman
28. 7. 2014 17:55
To nikdo neví?
Tohle je snad logické a ví to každý uživatel automobilu, nebo se mýlím? Zapnutá klima zvyšuje spotřebu a u některých méně výkonných aut je i znatelný úbytek výkonu, viz Fabia HTP :-) K čemu tato studie? Je logické, že u Hybridu se odběr klimy projeví "nejdramatičtěji" :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - flyboyeda
28. 7. 2014 18:19
To jsou ty vaše Hybridy plné výhod
a bude toho jistě víc
Rozbalit vlákno
0
Avatar - poterienko
28. 7. 2014 18:22
Klima vs zbytek světa
Ano klimatizace zvyšuje spotřebu. Stejně jako rádio (viz. 500W systémy v lepších výbavách), navigace, světla, otevírání oken. To vše chce elektřinu, kterou musí motor vyrobit.
Btw těch 10% co si vezme klima lze vyrovnat snížením spotřeby o 20% tím, že budu za volantem přemýšlet.
Rozbalit vlákno
5
28. 7. 2014 23:51
Re: Klima vs zbytek světa
Pokud pojedu z Prahy do Brna 130 bez klimy či 110 s klimou, co to udělá se spotřebou u dnešních aut? Přijedu o 10 minut později, s vychlazeným autem a spotřeba bude ještě nižší v mnoha případech.
Avatar - poterienko
29. 7. 2014 08:23
Re: Klima vs zbytek světa
Ano, to jsem přesně měl na mysli v příspěvku, na který jsi reagoval ;-) .
29. 7. 2014 11:27
Re: Klima vs zbytek světa
S myšlenkou souhlasím, nicméně při běžném poslechu těch 500 W dlouhodobě nevyužiješ (a v autě nebudeš mít Áčkové zesilovače). Zajímavější je otázka, jak dlouho v moderním autě můžeš poslouchat hudbu s vypnutým motorem. :-)
Avatar - poterienko
29. 7. 2014 20:14
Re: Klima vs zbytek světa
To máš samozřejmě pravdu ;). Co se týče poslouchání hudby bez motoru, tak před x lety jsme měli puštěnou hudbu z LC (viz. mé moje.auto) na chatě, hlasitost asi na 3/4 max a hrálo to asi 4hod a pak bez problémů. Ale LC měl dvě baterky.
29. 7. 2014 21:01
Re: Klima vs zbytek světa
Líbí se mi varování, aby sis s palubním systémem nehrál příliš dlouho, když ho pustíš bez motoru. :-) Nestává se často, abych seděl hodinu, nebo déle v autě a třeba na někoho čekal. Ale když se to stane, nemám ani orientační představu. A nevím, jestli se mám spoléhat na to, že si auto řekne, když bude mít dost.
28. 7. 2014 18:27
tak vono taky zalezi jake je venku teplota
když je venku 25, tak zvyseni spotreby snad ani nepocejtim
když je venku 35, tak sem na o necelym litru vetsi spotrebe při chlazeni na 20 a cca 50km trase
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petrumr
28. 7. 2014 18:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
28. 7. 2014 20:01
ten ilustracny snimok klimy
mi nieco pripomina [odkaz] ;-) .. zeby volvo >:D

nabuduce poprosim nieco tazsie ;-) my teoretici bez vodicaka v puberte to mame proste v krvi poznat kazdy detail >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - wikinko
28. 7. 2014 22:02
Re: ten ilustracny snimok klimy
Si proste odbornik :yes:
klobuk dole nikto by to nemal sancu spoznat, len ty
Avatar - Uživatel_5340709
28. 7. 2014 20:23
Ještě bych doplnil nadpis,
že u HTPéčka zapnutá klimatizace zhoršuje tak nějak úplně všecko. >:D 8-s
Rozbalit vlákno
8
Avatar - petrumr
28. 7. 2014 20:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Uživatel_5340709
28. 7. 2014 20:37
Re: Ještě bych doplnil nadpis,
A jéje, zase vážná /až akademická/ diskuse na velmi nevážné téma. /chtěl jsem napsat o h....ě, ale nechci aby ses urazil/.
29. 7. 2014 08:39
Re: Ještě bych doplnil nadpis,
Každý zapnutý spotřebič (tedy i klima zvaná klimatronic) má své energetické nároky a i tvé http v eleganci ubírala na výkonu.
Avatar - jimmbo205
29. 7. 2014 08:48
Re: Ještě bych doplnil nadpis,
12 let starej golf 1.6 8V 77kW - klima ubírala na výkonu fakt dost a spotřeba šla nahoru klidně o litr
7 let starej Passat 125kW nafta - rozdíl nepozorovatelnej - jak ve výkonu, tak ve spotřebě..

Takže si dokážu odhadnout jak na tom ta fábie HTP bude :-!
29. 7. 2014 09:53
Re: Ještě bych doplnil nadpis,
To, že rozdíl nezpozoruješ, neznamená, že tam není. Kompresor klimatizace má svůj příkon, kde ty watty asi vezme? Nepochybně bude řízení provozu klimatizace mnohem efektivnější u Passatu, ale zadarmiko rozhodně ne.
Avatar - jimmbo205
29. 7. 2014 12:35
Re: Ještě bych doplnil nadpis,
Píšu někde že je zadarmo? Píšu že rozdíl je nepozorovatelnej... A změny spotřeby na stejný trase nejsem schopnej zjistit proč jsou: hustota dopravy, klima, protivítr atd... Rozhodně ten vliv bude menší, než u HTP co má cca 40kW...
29. 7. 2014 15:53
Re: Ještě bych doplnil nadpis,
Oukej, v předchozím příspěvku nebylo zcela patrné, jaks to vlastně myslel :-)
Avatar - petrumr
29. 7. 2014 19:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - jimmbo205
29. 7. 2014 08:44
statistika
Základní poučka zní: Nikdy nevěř statistice, kterou sis sám nezfalšoval >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Uživatel_5340709
29. 7. 2014 09:10
Tak si uděláme shrnutí:
- čím méně to auto žere, tím více mu procentuálně stoupne spotřeba se zapnutou klimou. :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petrumr
29. 7. 2014 19:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Uživatel_5340709
30. 7. 2014 07:29
Re: Tak si uděláme shrnutí:
Myslíš že climatronic znáš jenom ty, myslíš že jak funguje klima víš jen ty? Co tě opravňuje takhle mluvit? Někdo ti sáhl na fábku htp? Přesně kvůli takovým, mě už nebaví sem na ACZ chodit do diskusí.
Avatar - Barrichello
30. 7. 2014 10:24
Hlavní věc je, aby ta klimatizace
fungovala, neměla úniky a aby si í lidi dali čas od času vyčistit a neměli v ní hnízdo bakteriií.

Ovšem ta funkčnost ventilace a topení, ta dává evropě zabrat. Mam druhý evropský auto a obě maj s tímto problém - Jaguar netopil u řidiče, zansený heater core a nefunční pumpa co tam honí vodu nu a milé BMW únik z výparníku jak pra*e.

Vedle toho 4 ameriky a jediný problém s resitorem ventilátoru topení, oprava na 20 minut a za 500 Kč.

kdo umí a montouje to 60 let holt umí, kdo ne, musí se rozbírat palubka a dělat opravy za 20 litrů....
:no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0