Tento luxus vám navýší spotřebu až o 10 %, což je... zanedbatelné.
Ale celý článek pojednává o tom, že to je docela dost. >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D Navíc, kdybych to v BMW krosil po okruhu v létě s puštěnou klimatizací, tak za 100 km zaplatím pomalu o 100 Kč víc jen kvůli klimě... To není tak zanedbatelné.
aplikovat americky vyznam na europu je blbost. Jednak co je benzinovy motor - 1,6 v Chevy Aveo alebo 5l V8 u Chevy silverado. Tam je 5% u sptreby trochu velky rozptyl (0,3 vs liter a pol). Nasledne napisat hybrid ma o 10% vyssiu spotrebu. To ma. Lenze ta je u porovnatelne velkeho auta cca o tretinu nizsia takze to nebude len tak jednoduche. Dieslov je v amerike mallo a vacsina su 2.0TDi od VW (ak nemyslime trucs s 5+ litrovymi dieslami a takze znova - porovnavat to s europov je hlupost
spotrebu nezvysuje aj klima ako taka ale aj vacsi odpor pneu/vozovky a najma suchy a teply vzduch. Preto je paradoxne spotreba v lete u mnohych vodicov a aut vyssia ako na jar/jesen a dokonca aj v zime :-)
Když si to dočteš do konce, najdeš šokující informaci - tedy že odběr klimatizace v absolutních číslech nezávisí na spotřebě motoru (a že zdánlivý rozdíl je daný relativním vyjádřením). >:D Zase jeden velmi přínosný článek.
Zaplá klima zvyšuje spotřebu nejvíce tam, kde je třeba vychladit největší objem vzduchu a kde je největší prosklená plocha - takže typicky MPV!
Ovšem s dodatkem, že záleží na zatmavení skel a ani u MPV to nemusí být příliš patrné. Takže v zásadě možná nejvíce spotřebu zvyšuje u slžebních Octavií Classic bez tónovaných skel >:-[]
P.S. Vždyť i autor článku sám píše, že spotřeba energie klimy je shodná u benzinu, jako u dieselu či hybridu. A že 0,3l za klimu je % víc u hybridu, který má spotřebu 3l/100km než u benzinu, který má 6l/100km, na to tu potřebujeme objevný článek 8-s8-s ?
Percenta su dost nezmyselne udaje, ak nepozname bazu, z ktorej su vypocitavane.
Maly priklad:
Spotreba hybrid: 4.5 l/100 km > zvysenie 6.1% = 0.27 l
Spotreba benzin: 6.0 l/100 km > zvysenie 3.8% = 0.23 l
Spotreba diesel: 5.0 l/100 km > zvysenie 4.6% = 0.23 l
Naozaj sa budeme bavit o rozdieloch 0.04 litra?
To vsetko odhliadnuc od toho, ako spravne poznamenal kolega Rohypnol, ze ide o absolutne absurdne clanok, pretoze len tazko moze lubovolne meranie pokryt vsetky premenne, ktore maju vo vztahy klimatizacia-pohon-spotreba dolezitu ulohu.
Je to absurdní článek proto, že účinnost klimatizace a nároky na chlazení prakticky nezávisí na palivu. Vaření z procent to pak posouvá ke špatné komedii.
V první řadě musím poznamenat, že jsem tu studii nevytvořil, pouze informuji o tom, že byla provedena. Zmínka o "nejhorším výsledku" pro hybrid byla jádrem zprávy "výzkumníků", tak proč ji nepoužít.
Popravdě řečeno - kdyby nadpis zněl "Klimatizace zhoršuje spotřebu všem stejně", asi by článek, který vyšel ve 3 odpoledne, nebyl dnes druhým nejčtenějším a studii jako takovou by asi také nikdo nečetl. ;-)
A je tu i jedno pozitivum - já třeba nevěděl, že je rozdíl tak malý (a jak přesně velký) a počítám, že ani nikdo další rozhořčený z diskuze. Kupodivu ta procenta sedí i na evropské poměry, zkoušel jsem to na sprtimonitoru. Tam pochopitelně nelze filtrovat, zda někdo jezdí s klimou nebo bez ní, ale i tak se navýšení do zmíněného intervalu vešlo a informace tedy dává smysl i pro nás..
"Zmínka o "nejhorším výsledku" pro hybrid byla jádrem zprávy "výzkumníků", tak proč ji nepoužít."
Ste novinar? Sudiac podla tejto vety nie. Vy skratka prepublikujete spravu bez toho, aby ste sa na nu kriticky pozreli. Vyskumnici tvrdia, ze hybrid je najhorsi? Tak aj my napiseme, ze to tak je.
"Kupodivu ta procenta sedí i na evropské poměry, zkoušel jsem to na sprtimonitoru. Tam pochopitelně nelze filtrovat, zda někdo jezdí s klimou nebo bez ní"
Toto je naozaj perla, uznavate, ze z hladiska posudzovania vplyvu klimatizacie na spotrebu su data zo sprintmotoru nepouzitelne, ale bohorovne tvrdite, ze percenta sedia na europske pomery.
Vam ten titulok skratka vyhovoval - tak ako titulok, ze Tesla zastavuje vyrobne linky.
Chapem vasu (redakcnu) snahu o click baits, a pritahovanie pozornosti, ale je rozdiel medzi kontroverznym titulkom, a lacnym bulvarnym titulkom. Auto.cz spada do tej druhej kategorie.
Zejména ten poslední odstavec myslím naprosto přesně vystihuje podstatu věci. Ostatně nevím, proč se o mě otíráte - procentuálně opravdu hybrid doplácí na použití klimy nejvíce. To není kontroverzní, tím méně laciné bulvární, to je studií potvrzený fakt. Že je současně realita trošku jiná, je v článku uvedeno. Takže výtky že "to ví každý", jsou tak asi to jediné, co se proti tomu dá říct. I když lze diskutovat o tom, zda takový názor není kontroverzní nebo lacině bulvární, protože na rozdíl od infa v článku to rozhodně pravda není.
Neberte to osobne, moja kritika je cisto profesionalna. Ako komentujuci mam luxus ciastocnej anonymity, vy ako redaktor nie.
Ale k veci.
Bud nerozumiete percentam, alebo vedome obhajujete neobhajitelne. Viete napriklad, ze auto so 4.2% pravdepodobnostou zavaznej poruchy je 2x nespolahlivejsie ako auto s koeficientom 2.1%? Rozdiel je 2.1 percentualneho bodu, ale pravdepodobnost poruchy prveho auta v porovnani s druhym je o 100% vyssia. Alebo druheho v porovnani s prvym o 50% nizsia. Still with me?
Inymi slovami, percentualne je na tom hybrid horsie - realne ma stale rovnaku spotrebu - ako som nazorne demonstroval.
Ak v Cesku stupne priemerna mzda o 20%, budete tvrdit ze je vyssia ako v Nemecku, kde stupla o len o 5%? Sudiac podla tohto clanku budete musiet!
Teraz ide o to, ci ste chceli cislami dokazat svoju teoriu, alebo vam ide o objektivitu. Vzhladom na Vase prispevky v debate je pravdepodobnost druhej moznosti skoro nulova.
Jde o to, jak tu informaci prezentujete. Na výsledku není nic zajímavého, tak proč by to měl být čtený článek? Jen vaříte senzaci z vody. Pokud to pojali ve stejném duchu, nic vás nenutí se chovat stejně. A nijak vás to neomlouvá.
V první řadě záleží, jaké máte auto - jakou klimatizaci, jak je izolované atp. - a kde a jak jezdíte. A protože tu práci musí odvést spalovací motor, ještě záleží na výhřevnosti paliva a účinnosti motoru (u některých systémů se to komplikuje tím, že je kompresor elektrický, má proměnlivý výkon). To je úvaha na úrovni základní školy. Rozhodně ne všechny klimatizace jsou stejně účinné.
Není nic špatného si ověřit, že něco, co je logické, nebo obecně uznávané, platí. Ale nemá smysl z toho dělat senzaci, když se to potvrdí. Nikdy jsem neřešil, kolik klimatizace bere přesně - nikdy jsem si nevšiml překvapivě vysokých spotřeb, nebo úbytku výkonu, nebylo nutné něco řešit. Můj odhad byl do 0,5 litru. I kdyby to bylo více, nehodlám se v autě dusit ve vlastní šťávě.
Co mám takhle možnost sledovat, vcelku se vyznáte, navíc patrně neobracíte každou korunu dvakrát. Ale věřte tomu, že většina čtenářů má rozhled výrazně horší a ochotu utrácet menší. Infomaci o tom, jak se klimatizace projeví na spotřebě jistě ocení. Dalším úkolem pak je ty čtenáře k informaci dovést. S ohledem na statistiku čtenosti se to povedlo na výbornou, "hejtům" v diskuzi navzdory.
Neříkám, že to není zajímavé téma z technického hlediska. Lidi však spíš bude zajímat přehled po modelech aut/ klimatizací. Pokud někdo nemá představu, kolik si klimatizace může vzít, tak tu má nějaké orientační číslo. Pokud ho však spotřeba skutečně zajímá a chce vědět, kolik ho stojí ten "luxus", tak si to bude muset vyzkoušet u konkrétního auta za podmínek, v kterých jezdí. Průměr je mu prd platný, když je to zrovna u něj čtyřnásobek. Vemte si dřívější články o tom, jak dlouho trvá vytopit kabinu. Co si myslíte, že by se stalo s informační hodnotou, kdybyste publikovali průměrný výsledek pro každé palivo/ pohon?
Čtenost (přesněji odeslání obsahu čtenáři) samotná neodráží ani kvalitu, ani informační hodnotu.
A pak si hrajte na seriózní web, když přiznáváte bulvárni praktiky. Před cca. 2 lety bych se ptal, jestli tohle myslíte vážně. Dnes již ne. Jen by mě zajímalo, jestli Vám dochází, jak tragická je Vaše odpověď ve vztahu k image webu. Trošku žumpička. :no:
Ale vůbec ne, Figurko. Web je obrazem svých čtenářů, nikoli naopak. Kdyby rekordy ve čtenosti lámaly špičkové testy aut, byl by web plný špičkových testů aut, jako svého času Autofun (...a jak dopadl). Třeba dnes nemá ve čtenosti konkurenci článek o Schumacherově manželce, který "visí" teprve od půl šesté.
Co chtete (čtete), to dostáváte, poptávka-nabídka ...znáte? Chcete žumpičku, dostáváte žumpičku. Zlobit se můžete jen a pouze na sebe, popřípadě na drtivou většinu spolučtenářů. Věřím, že vy ,fajnšmekři, si v portfoliu článků ACZ najdete jiné, hodnotnější zprávy. :-)
Snad nechcete říct, že by jiné tituly měly přebírat obsah Blesku jen proto, že je čtený a lidé to tedy chtějí? My jen těžko můžeme řídit, kdo sem smí. Je to naopak, vy obsahem lákáte čtenáře a ovlivňujete skladbu návštěvníků. Je jen na vás, jestli chcete podobné lidi obstarávat a zvolit je tak za cílovou skupinu.
Tohle je snad logické a ví to každý uživatel automobilu, nebo se mýlím? Zapnutá klima zvyšuje spotřebu a u některých méně výkonných aut je i znatelný úbytek výkonu, viz Fabia HTP :-) K čemu tato studie? Je logické, že u Hybridu se odběr klimy projeví "nejdramatičtěji" :-)
Ano klimatizace zvyšuje spotřebu. Stejně jako rádio (viz. 500W systémy v lepších výbavách), navigace, světla, otevírání oken. To vše chce elektřinu, kterou musí motor vyrobit.
Btw těch 10% co si vezme klima lze vyrovnat snížením spotřeby o 20% tím, že budu za volantem přemýšlet.
Pokud pojedu z Prahy do Brna 130 bez klimy či 110 s klimou, co to udělá se spotřebou u dnešních aut? Přijedu o 10 minut později, s vychlazeným autem a spotřeba bude ještě nižší v mnoha případech.
S myšlenkou souhlasím, nicméně při běžném poslechu těch 500 W dlouhodobě nevyužiješ (a v autě nebudeš mít Áčkové zesilovače). Zajímavější je otázka, jak dlouho v moderním autě můžeš poslouchat hudbu s vypnutým motorem. :-)
To máš samozřejmě pravdu ;). Co se týče poslouchání hudby bez motoru, tak před x lety jsme měli puštěnou hudbu z LC (viz. mé moje.auto) na chatě, hlasitost asi na 3/4 max a hrálo to asi 4hod a pak bez problémů. Ale LC měl dvě baterky.
Líbí se mi varování, aby sis s palubním systémem nehrál příliš dlouho, když ho pustíš bez motoru. :-) Nestává se často, abych seděl hodinu, nebo déle v autě a třeba na někoho čekal. Ale když se to stane, nemám ani orientační představu. A nevím, jestli se mám spoléhat na to, že si auto řekne, když bude mít dost.
když je venku 25, tak zvyseni spotreby snad ani nepocejtim
když je venku 35, tak sem na o necelym litru vetsi spotrebe při chlazeni na 20 a cca 50km trase
12 let starej golf 1.6 8V 77kW - klima ubírala na výkonu fakt dost a spotřeba šla nahoru klidně o litr
7 let starej Passat 125kW nafta - rozdíl nepozorovatelnej - jak ve výkonu, tak ve spotřebě..
Takže si dokážu odhadnout jak na tom ta fábie HTP bude :-!
To, že rozdíl nezpozoruješ, neznamená, že tam není. Kompresor klimatizace má svůj příkon, kde ty watty asi vezme? Nepochybně bude řízení provozu klimatizace mnohem efektivnější u Passatu, ale zadarmiko rozhodně ne.
Píšu někde že je zadarmo? Píšu že rozdíl je nepozorovatelnej... A změny spotřeby na stejný trase nejsem schopnej zjistit proč jsou: hustota dopravy, klima, protivítr atd... Rozhodně ten vliv bude menší, než u HTP co má cca 40kW...
Myslíš že climatronic znáš jenom ty, myslíš že jak funguje klima víš jen ty? Co tě opravňuje takhle mluvit? Někdo ti sáhl na fábku htp? Přesně kvůli takovým, mě už nebaví sem na ACZ chodit do diskusí.
fungovala, neměla úniky a aby si í lidi dali čas od času vyčistit a neměli v ní hnízdo bakteriií.
Ovšem ta funkčnost ventilace a topení, ta dává evropě zabrat. Mam druhý evropský auto a obě maj s tímto problém - Jaguar netopil u řidiče, zansený heater core a nefunční pumpa co tam honí vodu nu a milé BMW únik z výparníku jak pra*e.
Vedle toho 4 ameriky a jediný problém s resitorem ventilátoru topení, oprava na 20 minut a za 500 Kč.
kdo umí a montouje to 60 let holt umí, kdo ne, musí se rozbírat palubka a dělat opravy za 20 litrů.... :no::no::no: